Wie is de Mol? Najaar 2025
zaterdag 1 november 2025 om 10:17
Vanavond op npo1 om 20.30 start het jubileumseizoen van Wie is de Mol?
Kandidaten zijn nog niet bekend, die voeg ik later toe aan deze post.
Wie kijk er mee?
De kandidaten;
* Dennis Weening
* Jurre Geluk
* Merel Westrik
* Anne-Marie Jung
* Kim Pieters
* Loes Haverkort
* Nathan Rutjes
* Sahil Amar Aïssa
* Richard Groenendijk
* Imanuelle Grives
Kandidaten zijn nog niet bekend, die voeg ik later toe aan deze post.
Wie kijk er mee?
De kandidaten;
* Dennis Weening
* Jurre Geluk
* Merel Westrik
* Anne-Marie Jung
* Kim Pieters
* Loes Haverkort
* Nathan Rutjes
* Sahil Amar Aïssa
* Richard Groenendijk
* Imanuelle Grives
djessy wijzigde dit bericht op 15-11-2025 22:00
40.00% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 25 november 2025 om 17:53
Klopt, dus als Mol kan je ook doen alsof je ofwel de anderen niet gelooft ofwel je gokt op de joker (of allebei). En je kan dan zelfs ook gewoon de joker gooien als je niet teveel wil opvallen. Dat zou ik ook zelf doen als mol, is totaal niet verdacht maar je haalt ook geen 500,- binnen.Mugske schreef: ↑25-11-2025 15:21Dit spel met het gooien van de zakken gaat over vertrouwen. De kandidaat die gaat gooien moet het doen met de info van de anderen. Een kandidaat die alleen te horen krijgt waar de 500 euro is, kan gokken op een joker, maar kan dan ook mingeld gooien. Als kandidaat kun je ook denken ik geloof niet wat de rest zegt, dat 500E bij 3 ligt en iets anders gooien.
Overigens ga ik er dan wel vanuit dat de Mol wist wat op welke plek lag.
dinsdag 25 november 2025 om 18:09
AnAppleADay schreef: ↑25-11-2025 09:51Maar door de podcast van Trust Nobody twijfel ik nu wel.
Afgelopen aflevering:
Jurre: heeft de waarheid gesproken dat hij Sahil heeft ingevuld als Mol
Loes: heeft de waarheid gesproken dat ze Merel heeft ingevuld als Mol
Kim: heeft de waarheid gesproken dat ze Sahil heeft ingevuld als Mol
Sahil: gaat voor de 500,- en is buitenspel gezet bij het bieden
Annemarie: gaat voor de 500,- en is buitenspel gezet bij het bieden
Nathan: gaat voor de 500,-
Blijft Merel over...
Als ik jouw redenering volg , dan zouden Jurre, Loes en Kim dus niet de mol zijn.
Sahil gooide buiten het vak; kan dus nog steeds de mol zijn.
Annemarie en Nathan gaan voor 500,- en zijn niet de mol. Er vanuit gaande dat je als mol of joker of mingeld wil doen én je weet waar dit ligt. Met dat laatste ben ik het eens.
Merel gooit mingeld.
Sahil en Merel kunnen dus de mol zijn.
Maar goed: voor hetzelfde geld
woensdag 26 november 2025 om 00:04
Juist daarom is het briljant om dan wel geld te pakken, want dan ben je niet verdacht.AnAppleADay schreef: ↑25-11-2025 15:11Ik streep ze niet direct weg omdat ik ook wel weet dat het soms gebeurt.
Maar ik vind dat dus wel heel erg jammer, want als zelfs acties die je makkelijk kan voorkomen (niemand die er achter komt, besluiten om voor een joker te gaan etc) de Mol toch doet 'om niet verdacht' te worden dan is het dus echt onmogelijk om de Mol te vinden.
Ik kan ook wel als Mol gewoon me als kandidaat blijven gedragen, dan ontmaskert niemand me. Zeker omdat er altijd wel nep-mollende kandidaten zijn.
Ik vind dat de Mol best geld mag pakken als het op dat moment verdacht is om geen geld te pakken, in deze situaties was het helemaal niet verdacht om geen geld te pakken, dus zou ik heel stom vinden als de Mol dat wel heeft gedaan.
En kun je geld wegspelen bij een opdracht waarbij niet duidelijk is wie wat heeft gedaan. Het gaat niet om je als kandidaat te blijven gedragen, maar je als kandidaat gedragen op het juiste moment.
Het is toch ook de bedoeling dat de mol niet ontmaskerd wordt?
woensdag 26 november 2025 om 01:15
Nogmaals: een joker pakken is óók niet verdacht. Dus de Mol hoeft hier niet onnodig geld te pakken, er is ook een alternatief.Pelle schreef: ↑26-11-2025 00:04Juist daarom is het briljant om dan wel geld te pakken, want dan ben je niet verdacht.
En kun je geld wegspelen bij een opdracht waarbij niet duidelijk is wie wat heeft gedaan. Het gaat niet om je als kandidaat te blijven gedragen, maar je als kandidaat gedragen op het juiste moment.
Het is toch ook de bedoeling dat de mol niet ontmaskerd wordt?
Ik vind het verre van briljant als je 500 pakt als Mol.
woensdag 26 november 2025 om 02:13
Wat bedoel je hier precies mee? Ik begrijp echt niks van deze post. Waarom zou Merel op basis van deze informatie de enige zijn die mol kan zijn? De gedachte rondom de 500 snap ik, maar de rest niet.AnAppleADay schreef: ↑25-11-2025 09:51Maar door de podcast van Trust Nobody twijfel ik nu wel.
Afgelopen aflevering:
Jurre: heeft de waarheid gesproken dat hij Sahil heeft ingevuld als Mol
Loes: heeft de waarheid gesproken dat ze Merel heeft ingevuld als Mol
Kim: heeft de waarheid gesproken dat ze Sahil heeft ingevuld als Mol
Sahil: gaat voor de 500,- en is buitenspel gezet bij het bieden
Annemarie: gaat voor de 500,- en is buitenspel gezet bij het bieden
Nathan: gaat voor de 500,-
Blijft Merel over...
Er staat alleen dat Jurre de waarheid heeft gesproken dat hij Sahil heeft ingevuld bij de test. Niet of hij die test vraag juist had. Dus hij kan prima Sahil hebben ingevuld voor deze opdracht en zelf alsnog de mol zijn.
woensdag 26 november 2025 om 10:53
Ja dat kan, maar dat zou ik wel heel stom vinden: een mol die bewust een vraag op de test op iemand anders invult zodat hij later extra geld op kan halen voor de pot waar dat niet nodig isNadinexxx schreef: ↑26-11-2025 02:13Wat bedoel je hier precies mee? Ik begrijp echt niks van deze post. Waarom zou Merel op basis van deze informatie de enige zijn die mol kan zijn? De gedachte rondom de 500 snap ik, maar de rest niet.
Er staat alleen dat Jurre de waarheid heeft gesproken dat hij Sahil heeft ingevuld bij de test. Niet of hij die test vraag juist had. Dus hij kan prima Sahil hebben ingevuld voor deze opdracht en zelf alsnog de mol zijn.
woensdag 26 november 2025 om 18:02
Dat zie ik echt anders. De mol weet dat deze opdracht gaat komen dus juist slim om dan bewust 1 vraag verkeerd te beantwoorden. Ik zou dat juist heel leuk vinden.AnAppleADay schreef: ↑26-11-2025 10:53Ja dat kan, maar dat zou ik wel heel stom vinden: een mol die bewust een vraag op de test op iemand anders invult zodat hij later extra geld op kan halen voor de pot waar dat niet nodig iszit geen enkele logische redenatie in voor de mol.
woensdag 26 november 2025 om 18:14
Maar geld pakken is nog minder verdacht. Want mensen die denken zoals jij, sluiten je uit als mol. Een mol kan niet nooit geld pakken, dan heeft iedereen na 3 afleveringen door dat je de mol bent. Follow the money. Juist door het te pakken wanneer het niet nodig is en zo in het zicht, maakt je minder verdacht. En nogmaals, de mol wist dat hij het erna weer weg kon spelen. De pot laag houden doe je niet per se door zo min mogelijk geld te pakken, maar door zoveel mogelijk weg te spelen.AnAppleADay schreef: ↑26-11-2025 01:15Nogmaals: een joker pakken is óók niet verdacht. Dus de Mol hoeft hier niet onnodig geld te pakken, er is ook een alternatief.
Ik vind het verre van briljant als je 500 pakt als Mol.
woensdag 26 november 2025 om 18:20
En als je minder verdacht bent kan je daarna beter mollen waardoor je uiteindelijk een lagere pot hebt.Pelle schreef: ↑26-11-2025 18:14Maar geld pakken is nog minder verdacht. Want mensen die denken zoals jij, sluiten je uit als mol. Een mol kan niet nooit geld pakken, dan heeft iedereen na 3 afleveringen door dat je de mol bent. Follow the money. Juist door het te pakken wanneer het niet nodig is en zo in het zicht, maakt je minder verdacht. En nogmaals, de mol wist dat hij het erna weer weg kon spelen. De pot laag houden doe je niet per se door zo min mogelijk geld te pakken, maar door zoveel mogelijk weg te spelen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in