Entertainment alle pijlers

Onderweg naar Liefde

12-11-2025 16:15 435 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In het NPO 3-programma Onderweg naar liefde gaan Nederlandse vanlifers tijdens één van hun droomreizen op zoek naar een partner. In het tweede seizoen trekken zeven vanlifers met hun camper door Europa. Op adembenemende plekken ontmoeten ze nieuwe dates, ontdekken ze elkaars wereld en zoeken ze uit of hun vrije leven op wielen samen nóg mooier wordt.

Onderweg naar liefde, vanaf 10 november elke werkdag om 19.25 uur bij KRO-NCRV op NPO 3.

Zijn er nog kijkers van deze variant op B&B vol liefde?
Jannie schreef:
28-11-2025 14:00
Henno doet mij heel erg aan Spike van Direct denken..
Hahaha, ja moest ik ook aan denken. Hij heeft ook iets weg van Hugo de Jonge vind ik
Moet iedere keer weer grinniken als Cees de naam van Kyle telkens weer net wat anders uitspreekt.
Het wordt steeds gekker bij Henno.
Hij geniet vooral van alle aandacht heb ik het idee. Dat Milou niet al gillend weg is gelopen daar snap ik niks van. Dat zij hem nog leuk vindt.
Lori schreef:
29-11-2025 08:05
Moet iedere keer weer grinniken als Cees de naam van Kyle telkens weer net wat anders uitspreekt.
:lol:
Lori schreef:
29-11-2025 08:05
Ik versta steeds iets van Kijl. Die voice over kan er ook wat van..
Ben ik de enige die de lange Joris wel vind meevallen? Niet mijn type, maar ik vind hem wel iets hebben. Ik hoor niemand over die rooie Joris. Vervelend mannetje vind ik het met zijn schunnige grapjes en vrouwen 'waar hij wel een harde leuter van moet krijgen'. Ieuw. Run Forest run.
Ik vind wat van beide Jorissen; ik zou er heel hard van wegrennen!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Weet iemand wanneer de volgende aflevering online komt? Ik heb alles bekeken t/m donderdag en wacht op de volgende..
walnootje schreef:
01-12-2025 13:04
Weet iemand wanneer de volgende aflevering online komt? Ik heb alles bekeken t/m donderdag en wacht op de volgende..
Ik verwacht vrijdag 5 december (00.01u) omdat aflevering 20 pas op 8 december op televisie komt (5 december wordt er schaatsen uitgezonden op NPO3)
Oh heerlijk dat dit topic er is!

Eens met al veel gezegd is. Henno en Joris doen alsof ze zoo verlicht zijn, maar het is zoo aangeleerd, het ligt er zo dik bovenop. Mensen die echt spiritueel en zelfbewust zijn, lopen er over het algemeen niet zo enorm mee te koop.

Toen Elise in de camper aangaf dat het stil was, en zijn antwoord dat hij wil reageren op het hier en nu, toen dacht ik ook echt: wat is een gesprek dan? Dat is toch juist reageren op het hier en nu? En dan ook stilstaan in de bocht met allemaal van die auto's er achter, heel bijzonder!

Henno vind ik een ontzettende mansplainer. Daarbij wil hij een vrouw die de leiding neemt, en tegelijkertijd krijgt zo'n vrouw geen kans want alles moet op zijn manier. Ik vind hem helemaal niet zoo spiritueel, ik zie achter die facade alleen maar een jongetje roepen 'mama kijk hoe goed ik het allemaal doe'.

Van Kyle en Cees word ik wel heel blij! <3
Ooooo, wat is die lange Joris weer aan het zeveren, in een tempo waarbij toch iedereen in slaap zou sukkelen. Zijn nieuwe date luistert geduldig, ik kan mij niet voorstellen dat ze dit aan blijft kunnen.
En Henno zingt met zijn drie sirenes mantra's. Iets van Weddeweddeweddeweddeweddeeeehhhh,,,
Hoezo heeft Henno 3 mantra liedjes boekjes in zijn camper?
Gênant hoe lange joris op die 10 jaar jongere dame duikt. Hij voelt zich ineens helemaal het mannetje.
Ik loop volgens mij nog wat achter, maar dat maakt me niet uit, ik lees hier vrolijk mee!

Ik vond dat Bettina op een volwassen niet-verwijtende manier tegen Joris zei dat ze de verbinding niet voelde en dat hij weinig interesse toonde. (want ja hij houdt niet van conversaties, hij doet liever een handendans???). Best bijzonder als er een date bij je is, die je wilt leren kennen lijkt me. Je merkte dat hij daar eigenlijk totaal niet op kon reageren. Ik vind Bettina veel meer oprecht spiritueel, en daarmee zelfbewust dan hij. Zij blijft echt bij zichzelf, en handelt en leeft daar naar. Bij hem zijn het meer aangeleerde trucjes, om interessant te lijken. Maar het lijkt veel meer een show: "kijk mij eens interessant zijn".
Ik vind Joris en Sarah heel erg op elkaar lijken. Qua uiterlijk zouden ze broer en zus kunnen zijn vind ik.
Ik wil Cees terug!
Sabine schreef:
03-12-2025 11:43
Ik wil Cees terug!
ahw, dat heb ik nou ook. Wat een aandoenlijke jongen - en je voelt haast z'n pijn door de beeldbuis. Greep me ook echt aan toen hij vertelde over zijn Christelijke familie die voor het geloof kozen, de pijn die los kwam bij die jongen. Schoot zelf bijna ook vol . Mooie man ook om te zien, maar dat vind ik van de "nieuwe" date van Kyle ook (met het lange haar). Allebei leuk, de 'nieuwe' lijkt misschien iets meer te levelen met Kyle, hoewel Cees volgens mij iets aanhankelijker is. Anderzijds lijkt Cees me niet de uitgesproken persoon voor een 'camplife'.

Verder vind ik Henno een fascinerend fenomeen. Komt ergens zo burgerlijk en toch mannelijk over, controlfreak, ik kan het spirituele nauwelijks plaatsen bij hem. Ook wel een hoffelijke jongen, ontfermde zich over de dames tijdens de boottocht, met misselijkheidsdrama's. Prachtige beelden ook hoe hij zich zat te ergeren aan Milou die maar niet opschoot ;-) haha.

Lange, grijze Joris, jeee, wat een gezwever. Verschrikkelijk, over het invoelen, inchecken bij jezelf; zo onnatuurlijk om alles zo expliciet continu te benoemen. Als je het geluid afzet en je ziet die koppies (niet met de nieuwste date, maar de vrouw daarvoor), je ziet geen vreugde, het straalt niets uit; niets wat een tevreden 'nirvana' achtige vibe afgeeft.

De dates van Silke trek ik ook bijna niet. Zowel de 20-eierenetende Amsterdammer, als de vrouwelijke knul uit Leeuwarden. Die laatste trek ik nog het slechtste denk ik.

Dus.. op naar de volgende afleveringen!
Nou, ik vind die Amsterdamse date van Silke echt verschrikkelijk! Net een geblondeerde Jerommeke.

Zjjn accent, de wetenschap dat zijn hele lijf doordrenkt is met zwaveleierlucht.... totaal afstotelijk. En Silke heeft een roze bril op want ze praat elk eigen bezwaar wat ze tegen hem heeft net zo snel weer goed. Snap er niks van.
Poep, wie heeft jou gescheten?
louise1 schreef:
03-12-2025 12:26
Nou, ik vind die Amsterdamse date van Silke echt verschrikkelijk! Net een geblondeerde Jerommeke.

Zjjn accent, de wetenschap dat zijn hele lijf doordrenkt is met zwaveleierlucht.... totaal afstotelijk. En Silke heeft een roze bril op want ze praat elk eigen bezwaar wat ze tegen hem heeft net zo snel weer goed. Snap er niks van.
Ik vind het ook onbegrijpelijk, maar zij is gewoon echt heel goedzakkerig en doet zichzelf daar wel wat mee tekort. Want wat moet je met een vent die zo'n beetje alleen maar eieren en vlees eet? En - eerlijk is eerlijk - ook echt niet zoveel te vertellen heeft en in een vieze camper rondrijdt?
Hij is bijna clownesk vind ik, die Amsterdammer. En walgelijk idee, al die eieren en dat vlees.
ScoobyDee schreef:
03-12-2025 12:11
Verder vind ik Henno een fascinerend fenomeen. Komt ergens zo burgerlijk en toch mannelijk over, controlfreak, ik kan het spirituele nauwelijks plaatsen bij hem. Ook wel een hoffelijke jongen, ontfermde zich over de dames tijdens de boottocht, met misselijkheidsdrama's. Prachtige beelden ook hoe hij zich zat te ergeren aan Milou die maar niet opschoot ;-) haha.

Lange, grijze Joris, jeee, wat een gezwever. Verschrikkelijk, over het invoelen, inchecken bij jezelf; zo onnatuurlijk om alles zo expliciet continu te benoemen. Als je het geluid afzet en je ziet die koppies (niet met de nieuwste date, maar de vrouw daarvoor), je ziet geen vreugde, het straalt niets uit; niets wat een tevreden 'nirvana' achtige vibe afgeeft.
Heerlijk omschreven en helemaal eens! :D

Henno komt mij eerder corporate over dan spiritueel met z'n 'Q4, maaltijden van de slager en crisismanagement' (vond ik dan wel weer grappig). Dat spirituele zie ik eigenlijk niet. Maar misschien zit dat ook meer in mijn definitie van spiritueel en zit dat voor hem meer in vrijheid creëren voor zichzelf (dmv zn camperlife), meer naar zn eigen grenzen luisteren en doen wat hij leuk vindt. En daar horen ook gadgets bij, niet zo spiritueel misschien, maar hij wordt er volgens mij wel happy van. Je ziet hem wel veel lachen en sommige dingen die hij zegt slaan ook nog wel ergens op. Het zou alleen veel beter te verhappen zijn als hij het niet zo overdreven ophangt aan de kapstok spiritualiteit, en uitdraagt alsof hij oh zo verlicht is. Je kunt ook gewoon zeggen: zo leef ik graag mn leven, bewuster. Dan had ik denk veel minder ergernis gevoeld. :D (wat zegt dat over mij hahahaha)

Bij grijze Joris ligt het er zo ongeveer nóg meer bovenop maar ziet het er ook heel aangeleerd en onnatuurlijk uit. Ik zie hem zelden vrijuit lachen, ik zie geen speelsheid, ik zie weinig tevredenheid. Dat zijn dingen die ik bij die Bettina wel zag, zij was ook wel spiritueel type maar op een veel oprechtere manier, minder verkrampt. Ik vraag me wel eens af hoe gelukkig die Joris eigenlijk is.
Ik vind het ook zo geestig dat Henno een speciale broek heeft voor de spirituele momenten.

Ik heb vooruit gekeken en kan Joris inmiddels echt niet meer uitstaan.
Lori schreef:
03-12-2025 13:52
Ik vind het ook zo geestig dat Henno een speciale broek heeft voor de spirituele momenten.
je bedoelt die zwart witte losse (harem)broek? Als het die is,die draagt hij toch al een tijd? Ook bij zijn verontwaardiging over het ophangen van waslijnen terwijl er bij het washok ook waslijnen zijn.
Henno is totaal niet spiritueel. Hij maakt zich idioot druk om heel kleine concrete volledig aardse nikserigheidjes.
Dat mantragedoe past zo niet bij Henno!

Hij lijkt me een ontzettend moeilijke en lastige man om mee te leven.
De homomannen vind ik het allerleukst. Gewone, nuchtere kerels met het hart op de goede plek. En ze zijn daarbij een lust voor het oog.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven