Ik ben boos
maandag 1 december 2025 om 13:35
Ik ben boos!!! En niet zo,n beetje ook. Ik ben nu 7 jaar gescheiden van een (gediagnosticeerd) narcist. Heel erg veel ellende gehad tijdens ons huwelijk maar ook daarna nog. Mijn ex heeft alweer verschillende relaties gehad. Ook deze relaties eindigde met veel bombarie. Nu heeft hij een lieve vriendin (2 jaar) en mijn dochter (10 jaar) durfde zich eindelijk weer wat open te stellen. Ze heeft dit heel lang niet gedurfd want het zou toch wel weer over gaan. (Zijn vorige relatie ging ook over omdat hij zijn vriendin inelkaar sloeg) Maar nu heeft die oetlul dus weer gelogen tegen zijn nu ex vriendin. Waarover weet ik niet maar ex vriendin kan er niet mee leven. Heeft er dus (begrijpelijk) een punt achter gezet. Het zal wel om drugs en/of geld gaan want daar liegt hij altijd over. Ex heeft een half jaar geleden zijn eigen huis opgezegd omdat hij toch altijd al bij zijn vriendin was. Woonde na een maand al samen. Dochter werd hierin meegesleept.
Nu moet hij weer opnieuw beginnen! Weer onrust voor mijn dochter. Echt ik ben zo boos!! Hij verknald gewoon alles. Zie nu maar eens aan een huis te komen. Straks weer gedoe in de omgangsregeling. Daar was net wat rust in. Mijn dochter heeft al zoveel voor haar kiezen gehad. Nu dit weer.
Echt dat hij straks evt op straat komt te staan dat kan mij dus echt niks schelen maar ik vind dit dus zo erg voor mijn dochter. Ze heeft vannacht amper geslapen omdat ze heel erg heeft lopen piekeren.
Wat ik hier mee wil? Gewoon het ff van mij af schrijven denk ik.
Nu moet hij weer opnieuw beginnen! Weer onrust voor mijn dochter. Echt ik ben zo boos!! Hij verknald gewoon alles. Zie nu maar eens aan een huis te komen. Straks weer gedoe in de omgangsregeling. Daar was net wat rust in. Mijn dochter heeft al zoveel voor haar kiezen gehad. Nu dit weer.
Echt dat hij straks evt op straat komt te staan dat kan mij dus echt niks schelen maar ik vind dit dus zo erg voor mijn dochter. Ze heeft vannacht amper geslapen omdat ze heel erg heeft lopen piekeren.
Wat ik hier mee wil? Gewoon het ff van mij af schrijven denk ik.
maandag 1 december 2025 om 13:40
Kind gaat dus niet meer naar hem zolang hij geen vast en veilig adres heeft.
Ik zou proberen uit te zoeken waarom het uit is gegaan, als weer om geweld en/of drugs en drankmisbruik gaat zou ik naar de rechter gaan om de omgang te herzien.
Misschien alleen onder begeleiding/toezicht. Of aantal uur bij opa en oma van zijn kant, mits die veilig zijn.
Maar ik denk dat beste is dat de omgang zoals die was veranderd wordt asap.
En ja, dat gaat hij niet leuk vinden maar jij bent de enige betrouwbare ouder, ik zou echt vechten voor een rustigere en veiligere manier van opgroeien dan het nu gaat.
En ja, ik weet dat niet makkelijk is maar ik weet ook hoe het is als een ouder zich zo gedraagt en je als kind niet goed beschermt wordt/een ouder hebt die tenminste gaat vechten voor hun kind.
Ik zou proberen uit te zoeken waarom het uit is gegaan, als weer om geweld en/of drugs en drankmisbruik gaat zou ik naar de rechter gaan om de omgang te herzien.
Misschien alleen onder begeleiding/toezicht. Of aantal uur bij opa en oma van zijn kant, mits die veilig zijn.
Maar ik denk dat beste is dat de omgang zoals die was veranderd wordt asap.
En ja, dat gaat hij niet leuk vinden maar jij bent de enige betrouwbare ouder, ik zou echt vechten voor een rustigere en veiligere manier van opgroeien dan het nu gaat.
En ja, ik weet dat niet makkelijk is maar ik weet ook hoe het is als een ouder zich zo gedraagt en je als kind niet goed beschermt wordt/een ouder hebt die tenminste gaat vechten voor hun kind.
missnuada wijzigde dit bericht op 01-12-2025 13:42
14.06% gewijzigd
maandag 1 december 2025 om 13:41
Begrijpelijk dat je boos bent. wat een K-situatie. Toch zou ik proberen om afstand te nemen van de situatie. Laat je dochter niet meer naar hem toe gaan als hij geen woonruimte heeft. Laat hem in zijn soppie gaarkoken zolang je dochter er maar geen last van heeft. En met haar blijven praten en de situatie uitleggen.
maandag 1 december 2025 om 13:45
Ze komt op een leeftijd dat ze langzaam zal (gaan) inzien dat jij haar stabiele basis bent en dat ze aan haar vader weinig heeft. Pijnlijk om als moeder te zien lijkt me, maar blijf vooral die basis voor haar. Zijn gedrag kan je niet beïnvloeden helaas.
En eens met de vorige reacties; als hij geen huis heeft dan moet de omgang sowieso op de schop.
En eens met de vorige reacties; als hij geen huis heeft dan moet de omgang sowieso op de schop.
maandag 1 december 2025 om 13:50
maandag 1 december 2025 om 14:18
Bbubbels schreef: ↑01-12-2025 13:45Ze komt op een leeftijd dat ze langzaam zal (gaan) inzien dat jij haar stabiele basis bent en dat ze aan haar vader weinig heeft. Pijnlijk om als moeder te zien lijkt me, maar blijf vooral die basis voor haar. Zijn gedrag kan je niet beïnvloeden helaas.
Dochter begint idd steeds meer in te zien hoe hij is. En dat hij vooral voor zichzelf leeft. Bij mij voelt ze zich gelukkig veilig genoeg om deze dingen te vertellen.
Ex zit nu nog bij zijn exvriendin in huis. Hij zegt dat er geen ruzie is, dat ze “normaal” tegen elkaar doen. Maar goed ik weet ook hoe hij is als hij gespannen is. Volgens omgangsregeling moet mijn dochter as weekend naar hem toe. Ik heb nu al een blok in mijn maag. Hoe gaat dit? Ze zouden sinterklaas vieren daar.
maandag 1 december 2025 om 15:38
Is de verstandhouding met exvriending dusdanig goed dat je haar kunt bellen om even te overleggen?Lisa2022 schreef: ↑01-12-2025 14:18Dochter begint idd steeds meer in te zien hoe hij is. En dat hij vooral voor zichzelf leeft. Bij mij voelt ze zich gelukkig veilig genoeg om deze dingen te vertellen.
Ex zit nu nog bij zijn exvriendin in huis. Hij zegt dat er geen ruzie is, dat ze “normaal” tegen elkaar doen. Maar goed ik weet ook hoe hij is als hij gespannen is. Volgens omgangsregeling moet mijn dochter as weekend naar hem toe. Ik heb nu al een blok in mijn maag. Hoe gaat dit? Ze zouden sinterklaas vieren daar.
maandag 1 december 2025 om 17:30
maandag 1 december 2025 om 17:52
Dat zal vast niet geheel vrijwillig zijn he. Her blijft de vader van kind en als er een omgangsregeling is bepaald dan is “daarmee gewoon stoppen” niet echt een handig advies. Dat er aanleiding is om te verzoeken die regeling te wijzingen lijkt me overigens wel een goed idee maar dan moet TO wel een goed dossier hebben…
maandag 1 december 2025 om 18:15
Zie hier iemand die geen idee heeft hoe de omgangsregels in Nederland zijn op moment, maar wel even een moeder veroordeeld.. Bah.
Zelfs bij iemand die veroordeeld is voor zwaar geweld binnen een relatie duwt jeugdzorg nog naar een co-ouderschap, en dat is geen uitzondering gezien de andere ouders binnen het therapiegroepje zelfde soort ervaringen hebben, dus TO heeft vast niet zonder problemen hun kinderen naar hun vader laten gaan.
TO kan wel met aantoonbaar herhaaldelijk onwenselijk gedrag de huidige omgangsregeling misschien veranderd krijgen, mits de rechter en/of jeugdzorg dat ook oke vindt, dus bel een advocaat asap..
maandag 1 december 2025 om 19:12
Ach wat ontzettend rot voor je dochter. En dan ook precies als ze Sinterklaas gaan vieren.
Kunnen jullie twee samen of met familie het weekend anders gaan inrichten? Zodat dochter het zonder vader toch leuk kan hebben?
En praktisch;
Is er al een dossier waarin het huiselijk geweld beschreven staat? Is dochter getuige geweest? Gebruikt hij middelen als hij de zorg draagt voor dochter?
Kunnen jullie twee samen of met familie het weekend anders gaan inrichten? Zodat dochter het zonder vader toch leuk kan hebben?
En praktisch;
Is er al een dossier waarin het huiselijk geweld beschreven staat? Is dochter getuige geweest? Gebruikt hij middelen als hij de zorg draagt voor dochter?
•
maandag 1 december 2025 om 19:32
Helaas is het weghouden niet zo makkelijk. Ik vecht al jaren tegen een omgangsregeling met zo'n man, maar Jeugdbescherming en de rechter zien het probleem niet zo. En dan heb je niks meer te willen, je moet je kind er gewoon naartoe sturen.
Een vaste woning wordt over het algemeen wel belangrijk gevonden, dus wie weet lukt het TO om op basis daarvan de omgang te herzien, maar ook dat is geen gegeven helaas.
maandag 1 december 2025 om 23:46
TO je boosheid is terecht, maar helaas kun je er niet zoveel mee.
Ik heb ook ervaring dat het geen ene reet uitmaakt voor de omgangsregeling hoe de ex-partner is, en heb alle verwijten die hier over je uitgestrooid worden ook gehad.
Wat bij mij helpt en heeft geholpen is dat mijn kinderen altijd de veiligheid hebben gevoeld om zich bij mij te uiten, en dat ik af en toe even inspring om ze uit de hectiek van “de andere kant” te houden, zonder dat ik de andere kant afkraak. Het belang van de relatie met hun vader onderstrepen, maar ze de rust bieden als ze het even niet kunnen opbrengen.
Even voor de duidelijkheid naar mensen die hier reageren en geen idee hebben hoe het is om te scheiden van een narcist… een narcist accepteert nooit dat hij verliest, en zal altijd eisen dat zijn kinderen volgens de omgangsregeling blijven komen, of ze nu, 4, 8, 12, 18 of 20 zijn. De kinderen van een narcist zullen in zijn ogen nooit op zichzelf staande individuen zijn, maar zijn op de wereld om hem te dienen. Als moeder zal proberen om het kind meer of langer bij haar te houden staaat ze binnen de kortste keren in de rechtbank. En helaas krijgt de narcist daar ook zn gelijk, want kinderen moeten ondanks het feit dat hun veiligheid niet gegarandeerd kan worden gewoon bij beide ouders verblijven.
Helaas werkt het zo in Nederland, en kun jij als moeder niet meer doen dan elke keer weer de brokstukken oppakken en het kind te blijven helpen en steunen.
Het kind weghouden bij vader gaat echt niet lukken, maar de suggestie die werd gedaan, in het kader van dan help je hem in deze moeilijke tijd kan voor nu een hele goede oplossing zijn.
Ik hoop dat hij zijn ellende niet op jou afreageert TO. Wees voorzichtig in wat je zegt en doet.
Ik heb ook ervaring dat het geen ene reet uitmaakt voor de omgangsregeling hoe de ex-partner is, en heb alle verwijten die hier over je uitgestrooid worden ook gehad.
Wat bij mij helpt en heeft geholpen is dat mijn kinderen altijd de veiligheid hebben gevoeld om zich bij mij te uiten, en dat ik af en toe even inspring om ze uit de hectiek van “de andere kant” te houden, zonder dat ik de andere kant afkraak. Het belang van de relatie met hun vader onderstrepen, maar ze de rust bieden als ze het even niet kunnen opbrengen.
Even voor de duidelijkheid naar mensen die hier reageren en geen idee hebben hoe het is om te scheiden van een narcist… een narcist accepteert nooit dat hij verliest, en zal altijd eisen dat zijn kinderen volgens de omgangsregeling blijven komen, of ze nu, 4, 8, 12, 18 of 20 zijn. De kinderen van een narcist zullen in zijn ogen nooit op zichzelf staande individuen zijn, maar zijn op de wereld om hem te dienen. Als moeder zal proberen om het kind meer of langer bij haar te houden staaat ze binnen de kortste keren in de rechtbank. En helaas krijgt de narcist daar ook zn gelijk, want kinderen moeten ondanks het feit dat hun veiligheid niet gegarandeerd kan worden gewoon bij beide ouders verblijven.
Helaas werkt het zo in Nederland, en kun jij als moeder niet meer doen dan elke keer weer de brokstukken oppakken en het kind te blijven helpen en steunen.
Het kind weghouden bij vader gaat echt niet lukken, maar de suggestie die werd gedaan, in het kader van dan help je hem in deze moeilijke tijd kan voor nu een hele goede oplossing zijn.
Ik hoop dat hij zijn ellende niet op jou afreageert TO. Wees voorzichtig in wat je zegt en doet.
dinsdag 2 december 2025 om 00:21
dinsdag 2 december 2025 om 13:23
Hij doet wat ie altijd deed en zal dat altijd blijven doen. Dit gaat dus nooit over maar telkens als het escaleert is het natuurlijk wel weer even heel confronterend dat dit de vader van je dochter is en ze het daar maar mee te doen heeft.
Heb jij/dochter hulp bij hoe je haar het beste kunt begeleiden hierin? Daar zou ik me denk ik op focussen, dat jij haar zo goed mogelijk weet op te vangen en vooral de handvatten weet te geven waarmee ze dit (en al het vorige en volgende) weet te plaatsen en verwerken.
Heb jij/dochter hulp bij hoe je haar het beste kunt begeleiden hierin? Daar zou ik me denk ik op focussen, dat jij haar zo goed mogelijk weet op te vangen en vooral de handvatten weet te geven waarmee ze dit (en al het vorige en volgende) weet te plaatsen en verwerken.
dinsdag 2 december 2025 om 14:09
In Nederland moeten kinderen wiens moeder door vader is vermoord, zelfs naar de gevangenis op bezoek bij vader. Praat me niet van het belang van het kind.
dinsdag 2 december 2025 om 14:27
Onzintoulouse_74 schreef: ↑02-12-2025 14:09In Nederland moeten kinderen wiens moeder door vader is vermoord, zelfs naar de gevangenis op bezoek bij vader. Praat me niet van het belang van het kind.
Nee, kinderen moeten niet verplicht hun vader in de gevangenis bezoeken, maar er zijn regels en mogelijkheden om contact te houden. Het is belangrijk om te overwegen wat het beste is voor het kind, en het bezoek moet worden geregeld via de gevangenis en gebeurt altijd onder begeleiding van een volwassene voor kinderen tot 12 jaar.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 2 december 2025 om 14:53
Dit is wel heel specifiek. Zijn er bepaalde zaken of uitspraken waar je op doelt?toulouse_74 schreef: ↑02-12-2025 14:09In Nederland moeten kinderen wiens moeder door vader is vermoord, zelfs naar de gevangenis op bezoek bij vader. Praat me niet van het belang van het kind.
Ik ken genoeg zaken waarin omgang ontzegd is nadat vader gedetineerd was, of hooguit via een belletje of kaartje als het wel mocht. En daar was iig geen moord op moeder aan de hand. Heb nog nooit gehoord dat kinderen naar het gevang moeten als hun andere ouder dat niet ziet zitten.
dinsdag 2 december 2025 om 14:56
Waar lees jij dat 'zonder problemen'?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in