Vliegtickets boeken Amsterdam-Alicante
woensdag 3 december 2025 om 13:37
Of het betekent, nog maar echt 2 naast elkaar zijn voor deze prijs. Of de rest zit al in het winkelmandje van andere mensen (ze worden vaak tijdelijk gereserveerd). Of ze proberen je te verleiden om zo snel mogelijk te boeken. Of alle drie...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 3 december 2025 om 13:40
Ik denk dat ze me proberen te verleiden om zo snel mogelijk te boeken.
Vind €820 incl bagage best dik betaald voor 2 personen.
Edit: Had het bijna gedaan, maar toen ik een driekwart aan lege stoelen zag, moest ik wel even achter mn oren krabben.
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 03-12-2025 13:41
Reden: Edit
Reden: Edit
11.90% gewijzigd
Pieremachochel
woensdag 3 december 2025 om 13:42
Dat is een fiks bedrag.noglangnietjarig schreef: ↑03-12-2025 13:40Ik denk dat ze me proberen te verleiden om zo snel mogelijk te boeken.
Edit: Had het bijna gedaan, maar toen ik een driekwart aan lege stoelen zag, moest ik wel even achter mn oren krabben.
woensdag 3 december 2025 om 14:01
Yikes. Wanneer wil je gaan? Midden in de zomer?noglangnietjarig schreef: ↑03-12-2025 13:40Ik denk dat ze me proberen te verleiden om zo snel mogelijk te boeken.
Alhoewel... ik zit nu even te kijken. In de zomer voor 2 personen: tickets € 250 pp, ruimbagage (15 kg) € 160 per persoon.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 3 december 2025 om 14:16
30 april-10 mei.
Handbagage (tas) rekenden ze €40 voor.
Pieremachochel
woensdag 3 december 2025 om 14:18
Wat duur zeg. Ik weet niet waar je in NL woont maar is Eindhoven of Düsseldorf een optie? Onze ervaring is dat dat een stuk scheeltnoglangnietjarig schreef: ↑03-12-2025 13:40Ik denk dat ze me proberen te verleiden om zo snel mogelijk te boeken.
woensdag 3 december 2025 om 14:51
Wat heb je gekozen dan? Want als ik de goedkoopste opties kies qua tijden en dan het meest aanvullende pakket kom ik op 772,- voor twee personen.
woensdag 3 december 2025 om 14:52
Ik moet regelmatig die kant op, en het is niet per se een hele rare prijs tegenwoordig. Een beetje afhankelijk van hoe flexibel je kunt zijn wat betreft datum en tijd, maar je betaald zoiets al snel. De tijd van een retourtje voor 120 euro is wel voorbij.
Het aantal stoelen dat gemeld wordt, gaat over het aantal tickets voor een bepaald tarief. Dan kunnen er dus nog wel meer tickets zijn. Ook boekt niet iedereen een stoel bij. Dus dat er nog 30 stoelen te kiezen zijn, is niet hetzelfde als dat er nog 30 tickets beschikbaar zijn.
Het aantal stoelen dat gemeld wordt, gaat over het aantal tickets voor een bepaald tarief. Dan kunnen er dus nog wel meer tickets zijn. Ook boekt niet iedereen een stoel bij. Dus dat er nog 30 stoelen te kiezen zijn, is niet hetzelfde als dat er nog 30 tickets beschikbaar zijn.
woensdag 3 december 2025 om 15:04
Dit.
"Nog twee tickets vrij voor deze prijs". Daarna een duurder tarief.
Bij bv Ryanair gaat het altijd zo.
woensdag 3 december 2025 om 15:14
€680 Pakket Plus voor 2 personen.BrutaImmaculata schreef: ↑03-12-2025 14:51Wat heb je gekozen dan? Want als ik de goedkoopste opties kies qua tijden en dan het meest aanvullende pakket kom ik op 772,- voor twee personen.
Dat is de vliegreis met elk een koffer met 20kg bagage en bij het bijna definitief boeken kwamen de (hand)tasjes a €40 er nog overheen.
Pieremachochel
woensdag 3 december 2025 om 15:16
woensdag 3 december 2025 om 15:19
Ahhhh nu wordt het me duidelijk, dankjewel.nausicaa schreef: ↑03-12-2025 14:52Ik moet regelmatig die kant op, en het is niet per se een hele rare prijs tegenwoordig. Een beetje afhankelijk van hoe flexibel je kunt zijn wat betreft datum en tijd, maar je betaald zoiets al snel. De tijd van een retourtje voor 120 euro is wel voorbij.
Iemand had het over Ryanair, die vliegen niet meer op Alicante.
Pieremachochel
woensdag 3 december 2025 om 15:25
Hangt af van je flexibiliteit en luchthaven. Eindhoven en weeze zijn al een stuk goedkoper. Ryanair vanaf Eindhoven helemaal als je een beetje op minder luxe tijdstippen . Kind is pas hier geweest met een rugzak en laptoptas voor ongeveer 70 euro retour. Tijdstip was laat arriveren en op een maandag wel vroeg terug.nausicaa schreef: ↑03-12-2025 14:52Ik moet regelmatig die kant op, en het is niet per se een hele rare prijs tegenwoordig. Een beetje afhankelijk van hoe flexibel je kunt zijn wat betreft datum en tijd, maar je betaald zoiets al snel. De tijd van een retourtje voor 120 euro is wel voorbij.
Afkoelen heeft gewerkt
woensdag 3 december 2025 om 15:27
Je mag altijd (gratis) een handtas/rugzak mee aan boord nemen, die onder de stoel voor je past.noglangnietjarig schreef: ↑03-12-2025 15:14€680 Pakket Plus voor 2 personen.
Dat is de vliegreis met elk een koffer met 20kg bagage en bij het bijna definitief boeken kwamen de (hand)tasjes a €40 er nog overheen.
Dus die extra 40 euro is waarschijnlijk voor een handbagagekoffertje. Die je niet nodig hebt als je ruimbagage boekt, denk ik?
woensdag 3 december 2025 om 15:27
Jawel hoor vanaf Eindhoven zowiezo, en dan nog vanaf België en Duitsland.noglangnietjarig schreef: ↑03-12-2025 15:19Ahhhh nu wordt het me duidelijk, dankjewel.
Afkoelen heeft gewerkt
woensdag 3 december 2025 om 15:28
Ik noemde Ryanair als voorbeeld, waar het ook zo werkt met de tarieven. Niet specifiek voor jouw reis.noglangnietjarig schreef: ↑03-12-2025 15:19Ahhhh nu wordt het me duidelijk, dankjewel.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in