Vliegtickets boeken Amsterdam-Alicante

03-12-2025 13:29 48 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde dus vliegtickets boeken, staat er “nog 2 stoelen vrij”.
Bij het kiezen van de stoelen blijk ik nog te kunnen kiezen uit driekwart van alle stoelen.

Is dit de normale gang van zaken?
Pieremachochel
Kijk je bij de airline zelf? Het kan zo zijn dat er nog 2 tickets tegen dit tarief beschikbaar zijn?
Nog twee voor die prijs / klasse.
Of het betekent, nog maar echt 2 naast elkaar zijn voor deze prijs. Of de rest zit al in het winkelmandje van andere mensen (ze worden vaak tijdelijk gereserveerd). Of ze proberen je te verleiden om zo snel mogelijk te boeken. Of alle drie...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ja ik keek bij Transavia en ik kon nog kiezen uit, pak em beet, 30 stoelen a €0,00.
Pieremachochel
dianaf schreef:
03-12-2025 13:37
Of het betekent, nog maar echt 2 naast elkaar zijn voor deze prijs. Of de rest zit al in het winkelmandje van andere mensen (ze worden vaak tijdelijk gereserveerd). Of ze proberen je te verleiden om zo snel mogelijk te boeken. Of alle drie...
Ik denk dat ze me proberen te verleiden om zo snel mogelijk te boeken.

Vind €820 incl bagage best dik betaald voor 2 personen.

Edit: Had het bijna gedaan, maar toen ik een driekwart aan lege stoelen zag, moest ik wel even achter mn oren krabben.
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 03-12-2025 13:41
Reden: Edit
11.90% gewijzigd
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
03-12-2025 13:40

Edit: Had het bijna gedaan, maar toen ik een driekwart aan lege stoelen zag, moest ik wel even achter mn oren krabben.
Dat is een fiks bedrag.

Yikes. Wanneer wil je gaan? Midden in de zomer?
Alhoewel... ik zit nu even te kijken. In de zomer voor 2 personen: tickets € 250 pp, ruimbagage (15 kg) € 160 per persoon. o_o Al je een 10 kg handbagage koffertje doet ben je ook gewoon € 150 pp kwijt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bij Transavia schommelen de prijzen continu (overal wel trouwens). M’n ouders hadden ook hele dure tickets gekocht ver van te voren, en ik had twee weken van te voren voor een fractie van die prijs gekocht.
dianaf schreef:
03-12-2025 14:01
Yikes. Wanneer wil je gaan? Midden in de zomer?
Alhoewel... ik zit nu even te kijken. In de zomer voor 2 personen: tickets € 250 pp, ruimbagage (15 kg) € 160 per persoon. o_o Al je een 10 kg handbagage koffertje doet ben je ook gewoon € 150 pp kwijt.
30 april-10 mei.
Handbagage (tas) rekenden ze €40 voor.
Pieremachochel

Wat duur zeg. Ik weet niet waar je in NL woont maar is Eindhoven of Düsseldorf een optie? Onze ervaring is dat dat een stuk scheelt
03-12-2025 14:16
30 april-10 mei.
Handbagage (tas) rekenden ze €40 voor.
Wat heb je gekozen dan? Want als ik de goedkoopste opties kies qua tijden en dan het meest aanvullende pakket kom ik op 772,- voor twee personen.
Ik moet regelmatig die kant op, en het is niet per se een hele rare prijs tegenwoordig. Een beetje afhankelijk van hoe flexibel je kunt zijn wat betreft datum en tijd, maar je betaald zoiets al snel. De tijd van een retourtje voor 120 euro is wel voorbij.

Het aantal stoelen dat gemeld wordt, gaat over het aantal tickets voor een bepaald tarief. Dan kunnen er dus nog wel meer tickets zijn. Ook boekt niet iedereen een stoel bij. Dus dat er nog 30 stoelen te kiezen zijn, is niet hetzelfde als dat er nog 30 tickets beschikbaar zijn.
Als je vanaf Eindhoven vliegt krijg ik op jouw datum 370 euro voor 2 personen retour bij transavia, inclusief kleine tas. Dat is formaat rugzak. Andere data zijn veel goedkoper nog, maar dat zal niet kunnen?
Afkoelen heeft gewerkt
BrutaImmaculata schreef:
03-12-2025 13:36
Nog twee voor die prijs / klasse.
Dit.
"Nog twee tickets vrij voor deze prijs". Daarna een duurder tarief.
Bij bv Ryanair gaat het altijd zo.
Vueling is goedkoper dan Transavia zie ik. Dwz de tickets zelf, bagage niet naar gekeken.
Nova schreef:
03-12-2025 15:04
Dit.
"Nog twee tickets vrij voor deze prijs". Daarna een duurder tarief.
Bij bv Ryanair gaat het altijd zo.
Ja of een goedkoper tarief, is mijn ervaring…
Dubbel, sorry
BrutaImmaculata schreef:
03-12-2025 14:51
Wat heb je gekozen dan? Want als ik de goedkoopste opties kies qua tijden en dan het meest aanvullende pakket kom ik op 772,- voor twee personen.
€680 Pakket Plus voor 2 personen.
Dat is de vliegreis met elk een koffer met 20kg bagage en bij het bijna definitief boeken kwamen de (hand)tasjes a €40 er nog overheen.
Pieremachochel
Bergje65 schreef:
03-12-2025 14:18
Wat duur zeg. Ik weet niet waar je in NL woont maar is Eindhoven of Düsseldorf een optie? Onze ervaring is dat dat een stuk scheelt
Bijna bij airport Groningen woon ik.

Moet echt via Schiphol, mn vriendin woont daar nl in de buurt.
Pieremachochel
nausicaa schreef:
03-12-2025 14:52
Ik moet regelmatig die kant op, en het is niet per se een hele rare prijs tegenwoordig. Een beetje afhankelijk van hoe flexibel je kunt zijn wat betreft datum en tijd, maar je betaald zoiets al snel. De tijd van een retourtje voor 120 euro is wel voorbij.

Het aantal stoelen dat gemeld wordt, gaat over het aantal tickets voor een bepaald tarief. Dan kunnen er dus nog wel meer tickets zijn. Ook boekt niet iedereen een stoel bij. Dus dat er nog 30 stoelen te kiezen zijn, is niet hetzelfde als dat er nog 30 tickets beschikbaar zijn.
Ahhhh nu wordt het me duidelijk, dankjewel.

Iemand had het over Ryanair, die vliegen niet meer op Alicante.
Pieremachochel
nausicaa schreef:
03-12-2025 14:52

Hangt af van je flexibiliteit en luchthaven. Eindhoven en weeze zijn al een stuk goedkoper. Ryanair vanaf Eindhoven helemaal als je een beetje op minder luxe tijdstippen . Kind is pas hier geweest met een rugzak en laptoptas voor ongeveer 70 euro retour. Tijdstip was laat arriveren en op een maandag wel vroeg terug.
Afkoelen heeft gewerkt
03-12-2025 15:14
€680 Pakket Plus voor 2 personen.
Dat is de vliegreis met elk een koffer met 20kg bagage en bij het bijna definitief boeken kwamen de (hand)tasjes a €40 er nog overheen.
Je mag altijd (gratis) een handtas/rugzak mee aan boord nemen, die onder de stoel voor je past.
Dus die extra 40 euro is waarschijnlijk voor een handbagagekoffertje. Die je niet nodig hebt als je ruimbagage boekt, denk ik?
03-12-2025 15:19

Jawel hoor vanaf Eindhoven zowiezo, en dan nog vanaf België en Duitsland.
Afkoelen heeft gewerkt
03-12-2025 15:19

Ik noemde Ryanair als voorbeeld, waar het ook zo werkt met de tarieven. Niet specifiek voor jouw reis.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven