Doen in Amsterdam op een doordeweekse avond

04-12-2025 20:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon en een vriend gaan in maart samen naar een concert in de Afas. Mijn zoon is dan 16, vriend is 15. Ze zijn eerder onder begeleiding naar concerten geweest en we vertrouwen er nu wel op dat ze samen heen gaan. Ik en moeder van die vriend zetten ze daar af en halen weer op.

Maar dan moeten we zelf nog even de tijd zien te doden in Amsterdam. Kunnen een hapje gaan eten maar misschien zijn er hier Amsterdammers die leuke ideeën hebben. Ben ooit in een theatercafe geweest met eten en optreden van dragqueens, dat was super leuk. Of iets pubquiz achtig? Tijd is van 20:00 tot 23:00 ongeveer
Naast de Afas zit de Pathé bioscoop. Filmpje pakken? En daarna drankje doen bij cafe ernaast?
Je kan ook de stad in met de metro maar dan heb je maar beperkt tijd en kijk je steeds op de klok.
wolkie schreef:
04-12-2025 21:38
Naast de Afas zit de Pathé bioscoop. Filmpje pakken? En daarna drankje doen bij cafe ernaast?
Je kan ook de stad in met de metro maar dan heb je maar beperkt tijd en kijk je steeds op de klok.
Ja daar zit ik ook een beetje mee. Drie uur is best lang, maar ook weer niet.
Hebben ze staanplaatsen of zitplaatsen?

Hier hetzelfde met onze dochter van 16. Ze had gisteren kaarten voor Kensington, staanplaatsen. De show begon om 21 uur maar zij en haar vriendin wilden ook graag het voorprogramma zien, en als je staanplaatsen hebt en een beetje vooraan wil staan, dan moet je eigenlijk wel zorgen dat je op tijd in de rij staat.

Kortom; de show duurt wel van 20 tot 23 maar check even bij de pubers of het de bedoeling is dat ze vlak voor aanvang naar binnen gaan, of al een poosje eerder zodat ze wat betere plaatsen hebben.

Wij hadden zitplaatsen en stapten 20.55 binnen, maar de pubers waren 19 uur al in de rij.

Wij gaan nu naar de constructie dat ze zelf de trein heen pakken en 1 ouder dan haalt. Want 5 uur rond Ziggo dome rondhangen is wat overdreven.

Ik heb de afgelopen tijd 3x gegeten op die boulevard (gisteren dus nog) en 3x niet lekker gegeten. Ik denk dat die tenten daar standaard in een korte tijd, heel veel gasten te verwerken hebben, het lijkt een soort massaproductie. Mijn tip is om een leuk restaurantje te zoeken, maar niet op die arena boulevard, maar net ietsjes verder uit de buurt. Verder zag ik ook een basic fit dus mocht een van jullie een abonnementje hebben, dan kan je ook altijd nog een work-out doen :)
Eenbeetjevanditendat schreef:
04-12-2025 22:52

Hier hetzelfde met onze dochter van 16. Ze had gisteren kaarten voor Kensington, staanplaatsen. De show begon om 21 uur maar zij en haar vriendin wilden ook graag het voorprogramma zien, en als je staanplaatsen hebt en een beetje vooraan wil staan, dan moet je eigenlijk wel zorgen dat je op tijd in de rij staat.

Kortom; de show duurt wel van 20 tot 23 maar check even bij de pubers of het de bedoeling is dat ze vlak voor aanvang naar binnen gaan, of al een poosje eerder zodat ze wat betere plaatsen hebben.

Wij hadden zitplaatsen en stapten 20.55 binnen, maar de pubers waren 19 uur al in de rij.

Wij gaan nu naar de constructie dat ze zelf de trein heen pakken en 1 ouder dan haalt. Want 5 uur rond Ziggo dome rondhangen is wat overdreven.

Ik heb de afgelopen tijd 3x gegeten op die boulevard (gisteren dus nog) en 3x niet lekker gegeten. Ik denk dat die tenten daar standaard in een korte tijd, heel veel gasten te verwerken hebben, het lijkt een soort massaproductie. Mijn tip is om een leuk restaurantje te zoeken, maar niet op die arena boulevard, maar net ietsjes verder uit de buurt. Verder zag ik ook een basic fit dus mocht een van jullie een abonnementje hebben, dan kan je ook altijd nog een work-out doen :)
Staanplaatsen maar ze hoeven niet perse vooraan. Voorprogramma vinden ze niet interessant, die hebben we bij een eerder concert ook geskipt, scheelt enorm qua wachtrij ;-)
Even verderop in het centrumpje van de Bijlmer zitten nog wel wat leukere eettentjes, in principe is dat nog wel af te lopen.... Het eten is daar beter dan op de ArenA boulevard.
Verder is er in het centrum echt genoeg te doen maar dan zit je wel steeds op je horloge te kijken.
Live long and prosper
Eten bij oma Ietje of de pathe bioscoop in.
jojojo schreef:
04-12-2025 23:41
Eten bij oma Ietje of de pathe bioscoop in.
inderdaad, Oma Ietje is een toptent en er draait vast wel wat in de bioscoop!
Eenbeetjevanditendat schreef:
04-12-2025 22:52

Kengsinton stond in de Ziggo. Dat is geen vergelijk met de Afas.
vivapimpelmees schreef:
05-12-2025 11:06
Wat bedoel je dan precies? Zijn zelf alleen bij de Ziggo geweest, nog nooit in de Afas.
Als je van kunst en cultuur houdt, kijk dan ook eens naar lezingen. Bv de Vrije Academie organiseert lezingen over allerlei culturele onderwerpen. Ik heb juist geen zin om ervoor naar een stad te gaan, maar er zitten wel dingen bij die me aanspreken.
En er zijn vast wel meer organisaties die dat soort activiteiten hebben.
Harba lorifa
La_Galette schreef:
05-12-2025 12:03
Wat bedoel je dan precies? Zijn zelf alleen bij de Ziggo geweest, nog nooit in de Afas.
Afas is veeeeel kleiner dus je bent sneller buiten.
vivapimpelmees schreef:
05-12-2025 12:14
Ah okay, dan ben ik er denk heel lang geleden toch wel geweest, bij een concert van The Script.
De ene ouder brengen en de ander halen? Dat deden wij toentertijd die leeftijd hadden, we wonen 45 min rijden vanaf Amsterdam.

En anders zou ik naar een barretje gaan of inderdaad naar de bios.
vivapimpelmees schreef:
05-12-2025 12:14
Dan vind ik juist niet. Het is inderdaad kleiner maar de gangen naar buiten zijn ook veel smaller. Vanuit de Ziggo Dome ben je vanaf de vloer in een paar minuten buiten. Ze gooien daar bijna de hele zijkant open. Vanaf eenzelfde plek in de Afas Live duurt dat veel langer voordat de mensenmassa door de deuren en langs alle barren in de smalle gangen naar buiten zijn. Vooral ook omdat het pad naar 1 van uitgang door het deel lockers gaat waar iedereen staat te wachten.
Ik zou gewoon lang gaan eten en een drankje doen. Ergens waar je makkelijk met OV of auto kan komen.

Bijv kaasfonduen bij Bern op de nieuwmarkt (metro), of een restaurantje in Oost (auto). Of een filmpje pakken inderdaad, en de rest van de tijd doden op de arena boulevard.

Als je van welness houdt, zou je ook nog kunnen kijken voor een thaise (duo) massage of een japanse (duo) hoofdmassage. Dat is ook vaak s avonds te boeken.
pompelmoentje schreef:
05-12-2025 13:28
De ene ouder brengen en de ander halen? Dat deden wij toentertijd die leeftijd hadden, we wonen 45 min rijden vanaf Amsterdam.

En anders zou ik naar een barretje gaan of inderdaad naar de bios.
Wij wonen wat verder weg ;-)

Moeder van vriend wil niet in het donker rijden en ik wil niet in mijn uppie drie uur wachten (of drie uur bij een concert zijn waarvan ik de muziek niet leuk vind)

Dit is voor ons een prima oplossing :-)
Bedankt voor die tips tot zover, zitten leuke ideeën tussen :-)
vivapimpelmees schreef:
05-12-2025 11:06
Ik heb daar anders recent echt verschrikkelijk lang in de rij gestaan.
Laatste keer bij de afas ruim 1 1/2 in de rij gestaan terwijl de deuren al open waren. Voorprogramma was al bezig. Ze stonden toen maar met 3 personen bij het eerste controle punt. Er kwamen nog best veel mensen binnen toen het concert al bezig was. Dit was ook op een doordeweekse avond.

Dat hoeft natuurlijk niet altijd zo zijn, maar wel iets om rekening mee te houden.

Ziggo dome, en dat is mijn ervaring tot nu toe is altijd een heel stuk sneller.
Restaurant the Traveller is heel leuk, wel een stukje (15 minuten?) lopen van de Arena Boulevard. Met de metro ben je uiteraard ook heel snel in het centrum.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven