Doen in Amsterdam op een doordeweekse avond
donderdag 4 december 2025 om 20:37
Mijn zoon en een vriend gaan in maart samen naar een concert in de Afas. Mijn zoon is dan 16, vriend is 15. Ze zijn eerder onder begeleiding naar concerten geweest en we vertrouwen er nu wel op dat ze samen heen gaan. Ik en moeder van die vriend zetten ze daar af en halen weer op.
Maar dan moeten we zelf nog even de tijd zien te doden in Amsterdam. Kunnen een hapje gaan eten maar misschien zijn er hier Amsterdammers die leuke ideeën hebben. Ben ooit in een theatercafe geweest met eten en optreden van dragqueens, dat was super leuk. Of iets pubquiz achtig? Tijd is van 20:00 tot 23:00 ongeveer
Maar dan moeten we zelf nog even de tijd zien te doden in Amsterdam. Kunnen een hapje gaan eten maar misschien zijn er hier Amsterdammers die leuke ideeën hebben. Ben ooit in een theatercafe geweest met eten en optreden van dragqueens, dat was super leuk. Of iets pubquiz achtig? Tijd is van 20:00 tot 23:00 ongeveer
donderdag 4 december 2025 om 22:39
Ja daar zit ik ook een beetje mee. Drie uur is best lang, maar ook weer niet.
donderdag 4 december 2025 om 22:52
Hebben ze staanplaatsen of zitplaatsen?
Hier hetzelfde met onze dochter van 16. Ze had gisteren kaarten voor Kensington, staanplaatsen. De show begon om 21 uur maar zij en haar vriendin wilden ook graag het voorprogramma zien, en als je staanplaatsen hebt en een beetje vooraan wil staan, dan moet je eigenlijk wel zorgen dat je op tijd in de rij staat.
Kortom; de show duurt wel van 20 tot 23 maar check even bij de pubers of het de bedoeling is dat ze vlak voor aanvang naar binnen gaan, of al een poosje eerder zodat ze wat betere plaatsen hebben.
Wij hadden zitplaatsen en stapten 20.55 binnen, maar de pubers waren 19 uur al in de rij.
Wij gaan nu naar de constructie dat ze zelf de trein heen pakken en 1 ouder dan haalt. Want 5 uur rond Ziggo dome rondhangen is wat overdreven.
Ik heb de afgelopen tijd 3x gegeten op die boulevard (gisteren dus nog) en 3x niet lekker gegeten. Ik denk dat die tenten daar standaard in een korte tijd, heel veel gasten te verwerken hebben, het lijkt een soort massaproductie. Mijn tip is om een leuk restaurantje te zoeken, maar niet op die arena boulevard, maar net ietsjes verder uit de buurt. Verder zag ik ook een basic fit dus mocht een van jullie een abonnementje hebben, dan kan je ook altijd nog een work-out doen
Hier hetzelfde met onze dochter van 16. Ze had gisteren kaarten voor Kensington, staanplaatsen. De show begon om 21 uur maar zij en haar vriendin wilden ook graag het voorprogramma zien, en als je staanplaatsen hebt en een beetje vooraan wil staan, dan moet je eigenlijk wel zorgen dat je op tijd in de rij staat.
Kortom; de show duurt wel van 20 tot 23 maar check even bij de pubers of het de bedoeling is dat ze vlak voor aanvang naar binnen gaan, of al een poosje eerder zodat ze wat betere plaatsen hebben.
Wij hadden zitplaatsen en stapten 20.55 binnen, maar de pubers waren 19 uur al in de rij.
Wij gaan nu naar de constructie dat ze zelf de trein heen pakken en 1 ouder dan haalt. Want 5 uur rond Ziggo dome rondhangen is wat overdreven.
Ik heb de afgelopen tijd 3x gegeten op die boulevard (gisteren dus nog) en 3x niet lekker gegeten. Ik denk dat die tenten daar standaard in een korte tijd, heel veel gasten te verwerken hebben, het lijkt een soort massaproductie. Mijn tip is om een leuk restaurantje te zoeken, maar niet op die arena boulevard, maar net ietsjes verder uit de buurt. Verder zag ik ook een basic fit dus mocht een van jullie een abonnementje hebben, dan kan je ook altijd nog een work-out doen
donderdag 4 december 2025 om 23:08
Staanplaatsen maar ze hoeven niet perse vooraan. Voorprogramma vinden ze niet interessant, die hebben we bij een eerder concert ook geskipt, scheelt enorm qua wachtrijEenbeetjevanditendat schreef: ↑04-12-2025 22:52Hebben ze staanplaatsen of zitplaatsen?
Ik heb de afgelopen tijd 3x gegeten op die boulevard (gisteren dus nog) en 3x niet lekker gegeten. Ik denk dat die tenten daar standaard in een korte tijd, heel veel gasten te verwerken hebben, het lijkt een soort massaproductie. Mijn tip is om een leuk restaurantje te zoeken, maar niet op die arena boulevard, maar net ietsjes verder uit de buurt. Verder zag ik ook een basic fit dus mocht een van jullie een abonnementje hebben, dan kan je ook altijd nog een work-out doen![]()
donderdag 4 december 2025 om 23:16
Even verderop in het centrumpje van de Bijlmer zitten nog wel wat leukere eettentjes, in principe is dat nog wel af te lopen.... Het eten is daar beter dan op de ArenA boulevard.
Verder is er in het centrum echt genoeg te doen maar dan zit je wel steeds op je horloge te kijken.
Verder is er in het centrum echt genoeg te doen maar dan zit je wel steeds op je horloge te kijken.
Live long and prosper
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in