Leuke bestemming met tiener, niet te ver, niet te duur

08-12-2025 16:45 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan dit jaar in de meivakantie vliegen en in de zomervakantie ook een weekje op vliegvakantie. Daarnaast gaan we in de zomervakantie nog een paar dagen naar Duitsland voor een concert van dochters grote idool. Maar dan wil ik graag nog een weekje weg, ik heb echter geen inspiratie en ook niet zo’n hoog budget meer (max 1000 euro voor de accommodatie).

Wie denkt mee, de wensen zijn:
- geen camping
- dochter houdt van drukte, winkelen, terrasjes, stad
- we willen met de auto en liever niet verder dan 800-1000 km vanaf Eindhoven
- ik zou graag ook iets van mooie natuur in de buurt hebben, zoals de zee, bergen, mooie rivier oid
- een stedentrip vinden we allemaal leuk, maar hoogzomer in een bloedhete stad lopen vinden we niet heel relaxt

Waar we al geweest zijn op rij-afstand en wat dus afvalt is:
- Oostenrijk (vond ik prachtig, dochter vond het de saaiste vakantie ooit)
- Parijs
- Ardennen

Ben benieuwd naar leuke tips!
Trier is erg leuk, mooie omgeving ook. En dichtbij, en echt niet duur.
De Belgische steden hebben we allemaal al wel gezien en de Ardennen ook. Dus die vallen af.

Kopenhagen/Malmo zijn steden om me in te verdiepen en Engeland ook.
Ravintola schreef:
09-12-2025 01:31
Kopenhagen is leuk, maar zowel voor accommodatie als eten en drinken erg duur.
Het is niet veel duurder meer dan Nederland.
Lila-Linda schreef:
08-12-2025 17:17
Zuid-Engeland, leuke steden: Londen, Canterbury, Eastbourne.
Prachtige kust!
Eens ! Mijn toen tieners vonden omgeving Canterbury altijd geweldig .
Ik stem ook op Zuid-Engeland. Wij gingen voor stonehenge, wat je natuurlijk niet interessant hoeft te vinden, maar vonden ook verassend leuke steden en mooie natuur.
De combi Luxemburg-Trier, Wenen, Praag, Berlijn, Kopenhagen, Straatsburg-wijnroute-Colmar,

Waar in Duitsland is dat concert en kun je daar niet wat langer blijven of iets aanplakken? Wat voor ideeën heeft je dochter zelf?
Misschien een beetje a-typisch maar Krakau in Polen is echt een hele mooie stad met goede eetgelegenheden en leuk om te shoppen. Ook een budgetvriendelijke stad!

Mocht je er ook nog wat meer cultuur/historie aan willen koppelen dan is een bezoek aan Auswitsz heel erg indrukwekkend.
Irregular_Choice schreef:
09-12-2025 07:50
Het is niet veel duurder meer dan Nederland.
Voor mijn gevoel is Denemarken echt duurder dan Zweden. Zowel eten en drinken als accommodatie. Spannend detail als je naar Malmö gaat; je rijdt dan over 'the Bridge' (van Netflix).
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wij zaten trouwens in First Hotel Jorgen Kock in Malmö , net hotel, mooi ontbijtbuffet en het ligt erg centraal (achter het station). Ik zie dat Krakau ook genoemd wordt, dat vond ik ook een mooie stad.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wil je een hotel (1 kamer of 2 kamers) of een huisje? Ik ben bang dat met 1000 euro in het hoogseizoen de keuze relatief beperkt is qua gites.
Zonnigzonnetje schreef:
09-12-2025 19:11
Wil je een hotel (1 kamer of 2 kamers) of een huisje? Ik ben bang dat met 1000 euro in het hoogseizoen de keuze relatief beperkt is qua gites.
zoiets kan?
750 pond, ongeveer 850 euro
https://www.holidaycottages.co.uk/cotta ... nsEALw_wcB
Beetje basic huisje van binnen, wel erg cute van buiten (op de foto's ken het huisje niet zelf)

Rye is een heel leuk plaatsje, heel pittoresk
En met een station, dus met een uurtje zit je in London
Maar je zit ook echt dicht bij de kust
Dat ziet er echt prima uit!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven