Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 6

07-12-2025 21:49 1556 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Dubbel
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Wauw Selune, wat ben je ontzettend dapper geweest! Nee, ik ben zeker niet boos. Alleen maar fijn als je door dit te laten lezen iets duidelijk kon maken.

En dit is wel degelijk een ontzettend grote stap voor jou! Die trillingen zijn inderdaad de buzzers die we bedoelden. Veel mensen vinden die prettiger voelen dan tappen. Heel goed dat je daarin je grens hebt aangegeven, en dat je de buzzers heel langzaam geprobeerd hebt. Alles op jouw tempo lieverd.
Lucy :heart:
Wat goed Selune :heart: Fijn dat je, ondanks de angst, kon merken dat de focus een beetje verschoof en daarmee er ook wat in je gevoel veranderde.
Here am I in my little bubble
Psych maakte de vergelijking met mezelf pijn doen als de angst/paniek niet meer te handelen is. Dat dat ook afleiding is en dat dat de focus geeft om iets minder 'van de wereld' te raken. Dat dat niet de handigste manier is, maar volgens haar wel begrijpelijk en dat dit ook probeert de aandacht te verleggen en daarmee de angst te verminderen.
Ik ben zo moe van alles.
Forever is a hell of a long time.
Avo, wat een enorme gebeurtenissen voor je. Het vertellen bij poh en de sportschooldame. Ik hoop dat het je licht brengt. Het diepste duister minder wordt. Verder wil ik met Doornroosje en haar Joego’s, Feow en haar mestvork ze allemaal te vuur en te zwaard te lijf en bestrijden.
Selune ik hoop dat de buzzers je helpen en je rust brengen in deze enorme, woeste zee van emoties. Ik gun je zo wat rust in je hoofd. Ik gun je zó nabijheid van vertrouwde, liefdevolle steunkousen in real life die de eenzaamheid die ik (denk) te lezen, kunnen verminderen.
Voor wie wil een dikke knuffel, en voor wie wil is er altijd plaats onder mijn dekentjes.
Ik blijf patrouillerondjes lopen. Ik vind het vreselijk dat dit jullie is aangedaan.
Selune, held.
L
avocadeau wijzigde dit bericht op 14-12-2025 23:09
99.83% gewijzigd
Die eenzaamheid lees je goed Sakura, maar ik doe het ook wel zelf. Dat weet ik. Ik zeg te weinig, schaam me teveel, doe teveel of het wel goed komt. Heb daar dus zelf vooral schuld aan.

Ik heb ze in m'n handen gehouden omhoog zeg maar, op m'n benen (of eigenlijk op m'n lijf, durf ik niet zo goed. Trilling is ook wel een trigger, maar in m'n handen valt het te doen. Ik weet niet of aan laten staan een optie is. Als ik durf ga ik het vrijdag vragen.

Morgen spreek ik mijn oude lg. En dat vind ik heel erg fijn, maar ook heel erg eng. Ik ben zo bang dat ik alleen maar stomme dingen ga zeggen of juist helemaal niets kan of durf te zeggen. Of dat ze nu heel lief is in de chat, maar me morgen toch verteld dat ze m'n lg niet meer is, dus dat ik haar met rust moet laten. Dat ze me moeilijk vindt doen, dat ze last van me heeft.
selune wijzigde dit bericht op 10-12-2025 21:13
0.18% gewijzigd
Ik snap dat je het heel spannend vind om haar weer te spreken Selune, maar volgens mij is ze tot nu toe alleen maar begripvol en lief geweest toch? Dat is in ieder geval veelbelovend.

Wat wij soms bij mensen doen is dat we de buzzers in hun sokken stoppen, bij hun enkel. Vreemde plek misschien ;-) maar sommige mensen kunnen de trilling daar beter verdragen, of vinden het fijn hun handen vrij te hebben. Als je denk dat dat fijner zou kunnen zijn kan je dat ook proberen.
Je moet alleen opletten dat je er na afloop niet mee naar huis wandelt. Zo ben ik ze al meerdere keren tijdelijk kwijt geweest :bonk:
Is ze zeker Maisnon. Ergens is ook een stemmetje dat ik niet zo moeilijk moet doen, dat ze het wel gezegd zou hebben, maar een deel van me schreeuwt dat ze me gewoon heel stom vindt.

Is dat niet een hele rare vraag Maisnon? Ik kan aan m'n voeten wel meer hebben denk ik, maar of ik daar durf aan te geven weet ik niet.
Misschien kun je weer een of meerdere posts van hier aan de therapeut laten lezen Selune?
Here am I in my little bubble
Ik snap heel goed dat het nu nog niet goed voelt hoor. Je doet niet moeilijk, je hebt gewoon heel veel nare dingen meegemaakt.

Ik heb geen idee of ze het gek vind, maar ik zou het niet gek vinden. We doen dit dus vaker bij mensen met een fysieke beperking, of die het gevoel van de buzzers in hun handen niet kunnen verdragen. Ik weet niet of jouw psych die manier ook kent, maar ze klinkt alsof ze jou graag wil helpen om heel rustig te wennen en te onderzoeken wat voor jou kan werken. Dus dan staat ze vast open voor deze manier.
Anders laat je haar weer lezen wat ik schreef, dat mag altijd. Maar ook als je het nog niet durft aan te geven is dat ok.
Dank je wel RainyDays en Maisnon :heart:

Man heeft het huis wat kerstig gemaakt. Lief van hem en we hebben een blij kind in huis. Ik denk dat ik er heel veel warmte en "knusheid" (ofzo) bij zou moeten voelen, maar ik voel eigenlijk alleen verdriet. Om wat zou moeten zijn maar niet is en wat had moeten zijn en niet was.
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 11-12-2025 17:00
99.96% gewijzigd
Ik vind het heel erg fijn dat je de moeite neemt om "te lullen" Avo. Het helpt me om m'n gedachten te ordenen. Door te herkennen kan ik het makkelijker aanvoelen. Het aangeven vind ik heel erg eng en moeilijk. Voelt als eisen stellen of wensen hebben en dat mag ik helemaal niet. Maar dat is wel iets wat we al een hele tijd proberen te oefenen.

De avond is niet echt anders dan de afgelopen weken, maar tot het donker werd voelde ik ergens iets van een beetje hoop. En dat wil ik heel graag, het voelt soms zo uitzichtloos allemaal.
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 11-12-2025 17:00
99.94% gewijzigd
Je weet niet half hoe geweldig je bent een hoe zeer je me hiermee helpt Avo. Dank je wel voor alle info (en jij ook Maisnon).
Als ik ergens nog een potje moed vind ga ik inhoudelijk reageren. Dat wil ik heel erg graag, maar durf ik niet goed. Misschien dat ik pb als ik het durf.
Ik dacht ook nog, manieren om erbij te blijven (en werkgeheugen te belasten) kunnen ook nog niet fysiek zijn. Zoals simpele sommetjes hardop maken, de tafels opzeggen, enz. Dingen waar je niet echt bij na hoeft te denken, maar die toch zorgen dat je niet met je volle aandacht bij dat gevoel kan zijn.
Ik weet niet of tappen helemaal een no go is, maar jezelf tappen is ook mogelijk. Dan vouw je je armen kruislings voor je borst met je handen op de tegenovergestelde schouder. Misschien is dat wel ok, of zelfs veilig, omdat het een soort omhelzing van jezelf is.

Maar wat Avo zegt is heel belangrijk. Als het je lukt, help de therapeut om jou te helpen. Niet omdat je compassie naar jezelf moet hebben, want ik snap dat dat moeilijk is, maar vooral zodat er geen onbedoelde extra triggers optreden. Je belast haar niet met kleine aanwijzingen of verzoeken, je helpt haar de therapie effectiever te maken. Misschien is dat wel iets wat gevoelsmatig past bij 'hard moeten werken, geen tijd verspillen'. Niet dat ik dat vind dat dat moet, maar het zou heel fijn zijn als je daarmee het lijntje samen nog wat meer kan houden.
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 11-12-2025 16:59
99.99% gewijzigd
.
avocadeau wijzigde dit bericht op 14-12-2025 23:09
99.79% gewijzigd
Lieve lieve Avo. Ik ben in elk geval gek 😉, heb alles gelezen en ik hoop dat je het durft/kunt laten staan (ook je eerder lange tekst gisteren) en als je dat niet wilt/kunt dat je het misschien wilt kopiëren in pb. Ik heb inmiddels zoveel waarop ik wil reageren. Ik ga vanavond de tijd nemen dat ook te doen. Ik draai alleen maar rondjes in mijn hoofd. Je laatste twee alinea's zo herkenbaar.

Ik moet zo naar werk. Ik moet een stukje alleen reizen en ben er nu al tegenaan aan het hikken. Heb collegavriendin gevraagd of ik haar tijdens dat stukje mag appen. Ik ben zo bang om te verdwalen/weg te raken/te gaan zwerven. Op werk heb ik afleiding, al gaat het daar ook niet goed en kan ik niet zoals normaal er doorheen functioneren, en vanavond ga ik met een collega die dichtbij woont terug. Ze weet eigenlijk niets, maar zag me in een paniekaanval vroeg of ik dat vaker had (waarop mijn lieve collega ja zei omdat er bij mij geen geluid uitkwam) en vraagt nu soms als we allebei op locatie (moeten) zijn of samen reizen fijn is en past die dag. Doodeng om zo geholpen te worden, maar het maakt het ook veiliger en van psych moet ik veilig blijven.
Onderweg collegavriendin geappt, maar uiteindelijk omdat ze niet reageerde maar weer verwijderd. De paniek mag niet overnemen onderweg, dus maar even hier stom getypt. Sorry, ik weet dat het allemaal nergens over gaat en dat het ov niet echt gevaarlijk is enzo, maar zo voelt het wel.
Goedzo. Typ maar.

Ik spijt. Pb je bij wissen.
Ik ben op locatie. Lege gang op onze afdeling, te vroeg voor collega's maar later is het ov drukker en voor samen reizen was het te vroeg, maar als ik niet wachten op collega dan ben ik te laat voor eerste afspraak. Wat ik ook doe het is zo'n gevecht. Ik ben bang van mensen, maar nog veel en bel banger van alleen en leegte.

Je bent m'n held Avo. Ik hoop dat je een ok dag mag hebben :hug:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven