Waarom steeds nieuw wachtwoord instellen?

10-12-2025 17:43 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens in de zoveel tijd, en nu ook weer, moet ik ineens mijn wachtwoord wijzigen. Dat gaat altijd moeizaam. Waarom is dit? Want het is erg vervelend elke keer.
Dat weet niemand. Deze vraag is ook al honderd keer voorbij gekomen op 'vraag het de mods', maar die weten het ook niet. Het zal wel weer één van die dingen zijn die het vivaforum zo bijzonder maakt.
Graftak!
Het is gruwelijk vervelend.

Ik heb een compleet nieuw account moeten aanmaken de laatste keer. 🧐
Lady*Voldemort schreef:
10-12-2025 17:50
Dat weet niemand. Deze vraag is ook al honderd keer voorbij gekomen op 'vraag het de mods', maar die weten het ook niet. Het zal wel weer één van die dingen zijn die het vivaforum zo bijzonder maakt.
Mochten al dit soort gekkigheden ooit gerepareerd worden, en die spuuglelijke lay-out hier ooit eens vervangen worden, ga je het nog missen ook :lol:
Barnsteen schreef:
10-12-2025 18:07
Mochten al dit soort gekkigheden ooit gerepareerd worden, en die spuuglelijke lay-out hier ooit eens vervangen worden, ga je het nog missen ook :lol:
Oh ja. Dan komt iedereen te hoop gelopen om de oude narigheid in ere te herstellen.
Graftak!
Had ook van alles geprobeerd, kreeg iedere keer foutmeldingen, mails kwamen niet aan. Mods gemaild: Opeens was er een fout in hun systeem met betrekking tot mijn e-mail adres 🙄. Het adres wat ik hier al sinds het begin gebruik.

De mod heeft iets achter de schermen gedaan waardoor ik weer een herstelmail kon ontvangen en toen kon ik weer een stukje verder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh ik dacht al dat het aan mij lag en dat ik op mijn leeftijd mijn wachtwoord kennelijk al niet meer kon onthouden. Valt dat even mee, haha.
Ja super irritant, ik moet er altijd achteraan mailen na het wijzigen omdat hij dan toch niet blijkt te werken.
Zelfs als je wachtwoord onthouden wordt door je systeem, dan werkt het vaak niet en weet ik niet meer wat het oude wachtwoord was.
Dus dit is inmiddels mijn 3e Nick, want dan verzin ik maar weer iets nieuws.
precies, wat een crime hier...
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Bo-Katan schreef:
11-12-2025 08:19
Zelfs als je wachtwoord onthouden wordt door je systeem, dan werkt het vaak niet en weet ik niet meer wat het oude wachtwoord was.
Dus dit is inmiddels mijn 3e Nick, want dan verzin ik maar weer iets nieuws.
Inderdaad, ik heb al 4 keer een nieuwe nick gehad om deze reden en ben al een paar keer lange tijd van het forum af geweest. Geen enkele andere site heeft dit, ik word er niet goed van.
Blackstarr schreef:
11-12-2025 11:18
Inderdaad, ik heb al 4 keer een nieuwe nick gehad om deze reden en ben al een paar keer lange tijd van het forum af geweest. Geen enkele andere site heeft dit, ik word er niet goed van.
Ja heel irritant. Je komt een soort loop terecht waar je niet meer uitkomt ofzo.
Welgemeende tip:
Maak een wachtwoord en schrijf dat ergens op waar je het weer makkelijk terug kan vinden. Als je je wachtwoord moet veranderen doe je dat door 1 enkel teken te wijzigen. Bijvoorbeeld: je hebt een 8 in je wachtwoord, dan verander je die in een 5. De volgende keer dat je je wachtwoord moet wijzigen verander je de 5 weer terug naar 8. En de daarop volgende keer weer naar 5.
Enz. enz.
Dit werkt bij mij altijd en inmiddels hoef ik het ww ook niet terug te zoeken omdat het nagenoeg hetzelfde blijft.
Verder altijd handmatig je ww invoeren als je bent uitgelogd. Niet laten onthouden want dan ben je het dus kwijt als je het zelf vergeet.
huismuis
Milestone schreef:
11-12-2025 13:53
Welgemeende tip:
Maak een wachtwoord en schrijf dat ergens op waar je het weer makkelijk terug kan vinden. Als je je wachtwoord moet veranderen doe je dat door 1 enkel teken te wijzigen. Bijvoorbeeld: je hebt een 8 in je wachtwoord, dan verander je die in een 5. De volgende keer dat je je wachtwoord moet wijzigen verander je de 5 weer terug naar 8. En de daarop volgende keer weer naar 5.
Enz. enz.
Dit werkt bij mij altijd en inmiddels hoef ik het ww ook niet terug te zoeken omdat het nagenoeg hetzelfde blijft.
Verder altijd handmatig je ww invoeren als je bent uitgelogd. Niet laten onthouden want dan ben je het dus kwijt als je het zelf vergeet.
Als je even verder kijkt dan je neus lang is, dan lees je dat de nieuwe wachtwoorden niet werken, ook als je ze wel correct hebt onthouden.

Ik heb een poos geleden een paar keer achter elkaar gehad dat ik mijn wachtwoord moest wijzigen, maar inmiddels al maanden niet meer. Lijkt dus ook behoorlijk random voor te komen.
Karrota schreef:
11-12-2025 14:11
Als je even verder kijkt dan je neus lang is, dan lees je dat de nieuwe wachtwoorden niet werken, ook als je ze wel correct hebt onthouden.

Ik heb een poos geleden een paar keer achter elkaar gehad dat ik mijn wachtwoord moest wijzigen, maar inmiddels al maanden niet meer. Lijkt dus ook behoorlijk random voor te komen.

Sorrie hoor.
Dit systeem faalt hier nooit, toch niet zo raar dat ik dan denk dat het voor iedereen zou moeten kunnen werken?
huismuis
Wachtwoord veranderen hier moet (bij mij) met met email (dus email + nieuw wachtwoord), maarrrr inloggen vervolgens gaat op Nick (dus Mighty + nieuw wachtwoord). Dat is de enige manier waarop het bij mij goed gaat.
Ik zit nu al weer op account 6 omdat ik het niet voor elkaar krijg..
Ja heel irritant is dat. Hoevaak ik daarna al niet problemen heb gehad met inloggen. Vorige maand ging het wonder boven wonder heel soepel.
Mighty_Macaw schreef:
11-12-2025 14:34
Wachtwoord veranderen hier moet (bij mij) met met email (dus email + nieuw wachtwoord), maarrrr inloggen vervolgens gaat op Nick (dus Mighty + nieuw wachtwoord). Dat is de enige manier waarop het bij mij goed gaat.
Ja hier hetzelfde probleem….en dan wil hij dus vaak niet inloggen meer op je username.
irritant is dat. Hoevaak ik daarna al niet problemen heb gehad met inloggen. Vorige maand ging het wonder boven wonder heel soepel. Ik kon nu gewoon mijn mail veranderen naar nickname en toen ging het goed.
Ja, ik moet resetten want wijzigen lukt inderdaad niet. Super irritant.
Inderdaad ergerlijk. DigiD, code voor de bank, Google kluis alles blijft gewoon hetzelfde behalve VIva en vooruit vroeger op mijn werk. Viva is gewoon heel erg belangrijk in de wereld van wachtwoorden.
Afkoelen heeft gewerkt
Heel irritant, ik schrijf en lees hier al heel lang, meer dan 15 jaar ofzo, maar door die wachtwoorden is dit mijn zoveelste nick, want zelfs al onthoud je het wachtwoord dan nog pakt die het niet. Ben benieuwd hoelang deze gaat duren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven