Mijn man heeft een affaire gehad
woensdag 10 december 2025 om 16:15
Afgelopen juni heeft mijn man toegegeven dat hij vreemd is gegaan met een andere vrouw. Eerst vertelde hij dat hij met haar gezoend had een ex van 25 jaar geleden. Weken later vertelde hij dat ze ook sex hebben gehad en 5 weken daarna vertelde hij dat er meer dan 1 keer seks is geweest en dat ze veel geappt hebben met elkaar. Ik weet me gewoon geen raad om wat nu te doen. Ik ben op zoek naar lotgenoten waar ik mee kan praten. Ook na het vreemdgaan met zijn ex heeft hij ook verteld dat hij BI seksueel is inderdaad ik hoor jullie denken seks met die vrouw heeft daar niks mee te maken.
Ik wilde niet meer bij hem zijn maar hij wil doorgaan en wil niet naar die vrouw en hij wil met mij de wereld ontdekken, hij wilde naar relatie therapie. Ook zijn er na veel therapie met psycholoog en relatietherapeuten uitgekomen dat hij verschillende trauma’s bij zich draagt waarvoor hij nu behandeld gaat worden volgend jaar. Therapeuten zeggen ook dat hij eerst zijn eigen traject door moeten maken en dan pas kun je eigenlijk een beslissing nemen over wat je echt wil in je relatie. Dit alles is een heel eenzaam proces en hoop hier via dit forum met meer mensen te kunnen praten.
Ik wilde niet meer bij hem zijn maar hij wil doorgaan en wil niet naar die vrouw en hij wil met mij de wereld ontdekken, hij wilde naar relatie therapie. Ook zijn er na veel therapie met psycholoog en relatietherapeuten uitgekomen dat hij verschillende trauma’s bij zich draagt waarvoor hij nu behandeld gaat worden volgend jaar. Therapeuten zeggen ook dat hij eerst zijn eigen traject door moeten maken en dan pas kun je eigenlijk een beslissing nemen over wat je echt wil in je relatie. Dit alles is een heel eenzaam proces en hoop hier via dit forum met meer mensen te kunnen praten.
donderdag 11 december 2025 om 16:43
Klinkt inderdaad als een erg gelukkige omgeving voor kinderen.Natasja40 schreef: ↑11-12-2025 15:55Bedankt voor jullie berichten, ondanks dat we lang samen zijn hebben we ook een bedrijf en 2 kinderen. Ik wil hun geen ongelukkig jeugd geven. Ik wil bij elkaar blijven en sta zeker nog wel open voor ontdekken in ons seksleven. Hij is zelf niet gelukkig met zich zelf wel met ons leven en ons gezin en ons seksleven. Hij wil alleen meer samen met mij door en ontdekken op seksueel gebied. Ik ben alleen bang als we een trio doen met een man dat hij hierdoor als nog weggaat, of steeds meer wil en ik heb mijn grenzen echt daarover wel aangegeven
Hij wil altijd meer als ik hem 1 vinger geef pakt hij er 5 zal maar zeggen. Ik heb geen zin om opnieuw te beginnen opnieuw alles op te bouwen met een ander.
Hij is niet vreemdgegaan door een trauma maar hij heeft 7 verschillende trauma’s waardoor PTSS is geconstateerd. Dat draagt hij heel zijn leven al mee en is daarom niet gelukkig met zichzelf. Waarom hij is vreemdgegaan geen idee dat weet hij zelf ook niet. Ik denk na dat ik veel gevraagd heb en antwoorden heb gekregen dat hij verliefd was op die vrouw (zijn ex) ik heb die ex ook nog 2x gebeld en zij was echt verliefd op hem bevestigde ze.
donderdag 11 december 2025 om 16:47
Wat dat trio betreft lijkt dat me nou eens een heel mooi punt om eens te kijken hoeveel moeite hij momenteel wil doen voor jullie relatie. Eerst met vlag en wimpel zijn therapie afronden en dan pas ontstaat er ruimte om in alle rust dat onderwerp samen te onderzoeken. Als hij niet wil investeren in het overeind houden van zijn gezin dan weet je genoeg. Dan is het voor hem ok om jou compleet emotioneel onderuit te halen om je een trio in te manipuleren.
Los daarvan zou ik je ook echt adviseren om je absoluut niet in een trio te storten. Het is niet jouw behoefte, het is iets dat je tegen je eigen wensen in zou doen om hem aan je te binden. Als één van jullie twee daarna de stekker er alsnog uittrekt ben jij degene die moet dealen met een extra nare soort spijt.
Los daarvan zou ik je ook echt adviseren om je absoluut niet in een trio te storten. Het is niet jouw behoefte, het is iets dat je tegen je eigen wensen in zou doen om hem aan je te binden. Als één van jullie twee daarna de stekker er alsnog uittrekt ben jij degene die moet dealen met een extra nare soort spijt.
donderdag 11 december 2025 om 16:51
Waarom infantiliseer je hem? Hij is gewoon een volwassen man met een gezin en een bedrijf. De enige die hem kan kooien is hij zelf.
donderdag 11 december 2025 om 17:44
Heb jij zin in een trio met een man erbij of zou je dat enkel doen om je huwelijk te redden?
Zelf ben ik weggegaan na een afaire maar daar ben jij niets mee want dat wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen.
Je hoeft niet op al zijn therapieën te wachten om voor jezelf te beslissen.
Zelf ben ik weggegaan na een afaire maar daar ben jij niets mee want dat wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen.
Je hoeft niet op al zijn therapieën te wachten om voor jezelf te beslissen.
anoniem_698a1dcf6b430 wijzigde dit bericht op 11-12-2025 19:01
0.35% gewijzigd
donderdag 11 december 2025 om 17:45
Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn leven en zijn keuzes.Natasja40 schreef: ↑11-12-2025 16:20Ik denk nu zo als hij nu de therapie niet aan gaat en aan zich zelf gaat werken, dan komt hij alleen te wonen kinderen zullen steeds meer bij mij zijn omdat hij veel werken is hij zou meer drank en drugs gaan doen en dingen onderzoeken en ontdekken op seks gebied en dan is hij zo dood
Redeneer hoe jij het voor jezelf het beste kan doen en daarmee voor je kinderen. Zou therapie voor jezelf zoeken om je staande te houden. Waar ligt jouw grens, wat is jouw wens en hoe houd je vast daaraan.
donderdag 11 december 2025 om 17:48
Ja 100% eens met bovenstaande en spontaan is hij ook BI en wilt hij dat gaan ontdekken.
Nou hiervoor ga je toch niet op de reservebank zitten en jezelf dit aandoen.
donderdag 11 december 2025 om 17:52
Dit geldt voor iedereen die in een relatie blijft die knelt hè, niet specifiek voor hem nu.SinPermiso schreef: ↑11-12-2025 16:51Waarom infantiliseer je hem? [...] De enige die hem kan kooien is hij zelf.
Ik zou het van hem uitermate verstandig vinden als hij een conclusie trekt. Hij heeft het geprobeerd aan te kaarten bij zijn huidige partner, en die geeft aan daar niets mee te kunnen. Zonde om de rest van je tijd hier het daar mee te moeten doen.
donderdag 11 december 2025 om 18:30
Natasja40 schreef: ↑11-12-2025 15:55Bedankt voor jullie berichten, ondanks dat we lang samen zijn hebben we ook een bedrijf en 2 kinderen. Ik wil hun geen ongelukkig jeugd geven. Ik wil bij elkaar blijven en sta zeker nog wel open voor ontdekken in ons seksleven. Hij is zelf niet gelukkig met zich zelf wel met ons leven en ons gezin en ons seksleven. Hij wil alleen meer samen met mij door en ontdekken op seksueel gebied. Ik ben alleen bang als we een trio doen met een man dat hij hierdoor als nog weggaat, of steeds meer wil en ik heb mijn grenzen echt daarover wel aangegeven
Hij wil altijd meer als ik hem 1 vinger geef pakt hij er 5 zal maar zeggen. Ik heb geen zin om opnieuw te beginnen opnieuw alles op te bouwen met een ander.
Hij is niet vreemdgegaan door een trauma maar hij heeft 7 verschillende trauma’s waardoor PTSS is geconstateerd. Dat draagt hij heel zijn leven al mee en is daarom niet gelukkig met zichzelf. Waarom hij is vreemdgegaan geen idee dat weet hij zelf ook niet. Ik denk na dat ik veel gevraagd heb en antwoorden heb gekregen dat hij verliefd was op die vrouw (zijn ex) ik heb die ex ook nog 2x gebeld en zij was echt verliefd op hem bevestigde ze.
Ga er maar vanuit dat hij ondanks al jouw reddingspogingen een zooitje van jullie huwelijk zal blijven maken, want hij wil altijd meer dan jij hem te bieden hebt zoals je zelf al zegt.
donderdag 11 december 2025 om 18:34
Enig zegNatasja40 schreef: ↑11-12-2025 16:20Ik denk nu zo als hij nu de therapie niet aan gaat en aan zich zelf gaat werken, dan komt hij alleen te wonen kinderen zullen steeds meer bij mij zijn omdat hij veel werken is hij zou meer drank en drugs gaan doen en dingen onderzoeken en ontdekken op seks gebied en dan is hij zo dood
donderdag 11 december 2025 om 18:41
Top advies dus voor als hij hier iets kwam vragen. Als reactie op de vraag van TO is het gewoon onaardig en ongepast.Natsuro schreef: ↑11-12-2025 17:52Dit geldt voor iedereen die in een relatie blijft die knelt hè, niet specifiek voor hem nu.
Ik zou het van hem uitermate verstandig vinden als hij een conclusie trekt. Hij heeft het geprobeerd aan te kaarten bij zijn huidige partner, en die geeft aan daar niets mee te kunnen. Zonde om de rest van je tijd hier het daar mee te moeten doen.
donderdag 11 december 2025 om 18:45
SinPermiso schreef: ↑11-12-2025 18:41Top advies dus voor als hij hier iets kwam vragen. Als reactie op de vraag van TO is het gewoon onaardig en ongepast.
Wat een onzin.
donderdag 11 december 2025 om 18:58
Ik dacht ook al zoiets…BeeDifferent schreef: ↑11-12-2025 18:37Dit verhaal/situatie (samen bedrijf, twee kinderen, rare man) komt me bekend voor. Heb je al eens eerder een topic geopend over deze man TO?
donderdag 11 december 2025 om 19:09
Daarmee vul jij zaken voor hem in. En je zet jezelf in de reddersrol binnen jullie relatie. Jij moet bij hem blijven want anders gaat hij zelfs dood. Maar dat is geen gelijkwaardige relatie en ook niet jouw rol.Natasja40 schreef: ↑11-12-2025 16:20Ik denk nu zo als hij nu de therapie niet aan gaat en aan zich zelf gaat werken, dan komt hij alleen te wonen kinderen zullen steeds meer bij mij zijn omdat hij veel werken is hij zou meer drank en drugs gaan doen en dingen onderzoeken en ontdekken op seks gebied en dan is hij zo dood
Hetzelfde wat betreft seksualiteit. Hij heeft enorm de behoefte zaken te onderzoeken. En dat deed hij al (daarom ging hij vreemd). Dat zal hij ook blijven doen want dat is zijn behoefte. De vraag is of jij dat soort dingen ook wilt voor jezelf. Wil jij wel een trio? Zoiets moet je nooit voor een ander doen.
Hou op voor hem te bepalen wat hij wel moet of niet mag. Het is een volwassen man waar jij niets over te zeggen hebt. Jij gaat over jezelf. En hou jezelf niet voor de gek. Seksualiteit is niet te onderdrukken.
donderdag 11 december 2025 om 19:13
Maar jij kunt nu ook gewoon die beslissing maken hoor. Hoeft niet, maar je hoeft niet lijdzaam te wachten tot hij zijn zaken heeft opgelost. Waarbij je nog maar moet afwachten of er echt fundamenteels in zijn ontrouw verandert.Therapeuten zeggen ook dat hij eerst zijn eigen traject door moeten maken en dan pas kun je eigenlijk een beslissing nemen over wat je echt wil in je relatie.
donderdag 11 december 2025 om 19:21
Je man heeft je net bedrogen en jij denkt na over nog meer seksuele “exploratie”?Natasja40 schreef: ↑11-12-2025 15:55Bedankt voor jullie berichten, ondanks dat we lang samen zijn hebben we ook een bedrijf en 2 kinderen. Ik wil hun geen ongelukkig jeugd geven. Ik wil bij elkaar blijven en sta zeker nog wel open voor ontdekken in ons seksleven. Hij is zelf niet gelukkig met zich zelf wel met ons leven en ons gezin en ons seksleven. Hij wil alleen meer samen met mij door en ontdekken op seksueel gebied. Ik ben alleen bang als we een trio doen met een man dat hij hierdoor als nog weggaat, of steeds meer wil en ik heb mijn grenzen echt daarover wel aangegeven
Hoe ver wil je eigenlijk gaan met het pleasen van deze man? Ik lees vooral wat hij wil, niet wat dit met jou doet of wat jij nodig hebt. Het komt eerlijk gezegd wat wanhopig op me over de manier waarop jij je opstelt. Zeker ook dat je contact hebt opgenomen met die ex waarmee hij vreemdging. Dat is toch vreselijk gênant?
Je verdient echt beter dan waar je nu allemaal genoegen mee neemt.
donderdag 11 december 2025 om 19:27
Dus je zit opgescheept met een bi-man die vreemdgaat, een stapel trauma's heeft, misschien ooit relatie-therapie wil en zich gekooid voelt.
Mijn pakkie an zou het niet meer zijn.
Ik zou hem veel plezier wensen met zijn eigen therapie maar die relatie-therapie is overbodig want er is geen relatie meer.
Mijn pakkie an zou het niet meer zijn.
Ik zou hem veel plezier wensen met zijn eigen therapie maar die relatie-therapie is overbodig want er is geen relatie meer.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 11 december 2025 om 19:57
Bij hem blijven betekent dat je hem moet delen, hij zal regelmatig de hort op blijven gaan, want dat deed hij al. En ga er maar vanuit dat hij dat ook zonder jou blijft doen.
Stel jezelf de vraag of je daarmee kan leven en het oké vindt.
donderdag 11 december 2025 om 20:08
In het begin van een relatie, en als men gaat trouwen, roept men altijd dat het belangrijkste is dat de ander gelukkig is. In de werkelijkheid is dat een stuk lastiger vol te houden als er angst ontstaat dat de ander dingen gaat doen die de een niet zo ziet zitten.
Het voorbeeld waarin het goed kan gaan zijn mijn ouders. Mijn moeder voelde zich opgesloten, beperkt en geketend. Mijn vader heeft haar laten gaan, ging er gedeeltelijk in mee om betrokken te blijven, en een beetje om te zorgen dat zij zich niet totaal in nieuwe avonturen zou storten zonder nadenken.
Uiteindelijk is dat de redding van hun huwelijk geweest. Zonder dat meebewegen was het zeker gestrand.
Natuurlijk kan het zo zijn dat hij steeds meer wil ontdekken. Het zou zo kunnen zijn dat hij ontdekt dat het niets voor hem is, of dat het helemaal voor hem is. En jij kan vinden dat je er ver van weg wilt houden.
Op dat moment kunnen jullie elkaar liefdevol loslaten omdat jullie dan zien dat jullie elkaar niet gelukkig kunnen maken, terwijl dat wel jullie doel is geweest.
donderdag 11 december 2025 om 20:12
Een handelingsbekwaam persoon doet dat toch echt nog altijd zelf. Als je bijv. niet monogaam bent moet je geen monogame relatie aangaan. Dan kun je de ander niet gaan verwijten dat diegene jouw bewegingsruimte te beperkt is.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in