Beste recente aankoop huishoudelijk apparaat
vrijdag 26 december 2025 om 08:04
Goedemorgen allemaal,
Welk huishoudelijk apparaat hebben jullie recent aangeschaft en is nou echt de moeite en het geld waard?
Ik denk dan standaard aan een droger en vaatwasser die niet te missen zijn.
Momenteel twijfel ik over 3 apparaten:
- Philips Air up dweil
- Robot stofzuiger roborock S8 Pro Ultra
- Stoomreiniger voor keuken of bank
Welk huishoudelijk apparaat hebben jullie recent aangeschaft en is nou echt de moeite en het geld waard?
Ik denk dan standaard aan een droger en vaatwasser die niet te missen zijn.
Momenteel twijfel ik over 3 apparaten:
- Philips Air up dweil
- Robot stofzuiger roborock S8 Pro Ultra
- Stoomreiniger voor keuken of bank
vrijdag 26 december 2025 om 12:31
Stel dat je iets van vlees bereid, is de geur dan vergelijkbaar met iets in een pan bakken, of meer vergelijkbaar met een ovengeur, aangezien je minder boter of olie gebruikt?
Ik wist niet dat er een oven-magnetron bestond, klinkt handig. Combi blijft toch vaak een slecht compromis, zeker wanneer je de oven veel gebruikt voor bijvoorbeeld zoete baksels.
Tjezus, wat vals
vrijdag 26 december 2025 om 12:34
De magnetronfunctie is wel ondergeschikt, maar die gebruikte ik sowieso al niet veel. Maar wel heel handig om toch te hebben zonder extra apparaat!MevrouwJack schreef: ↑26-12-2025 12:31Stel dat je iets van vlees bereid, is de geur dan vergelijkbaar met iets in een pan bakken, of meer vergelijkbaar met een ovengeur, aangezien je minder boter of olie gebruikt?
Ik wist niet dat er een oven-magnetron bestond, klinkt handig. Combi blijft toch vaak een slecht compromis, zeker wanneer je de oven veel gebruikt voor bijvoorbeeld zoete baksels.
Ik vind het stinken zoals in de pan. Patat enzo ruik ik ook flink.
Look me in the eyes and tell me what you see.
vrijdag 26 december 2025 om 13:12
Airfryer gebruiken we hier ook veel. Hamburgers, worstjes, afbakbroodjes maar ook groente, friet enz gaat echt goed. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je vaak de temperatuur en duur moet verkorten wat op de verpakking staat. En het schoonmaken. Mandje enz gaat wel schoon maar het wordt ook echt vies aan de bovenkant waar het verwarmingselement zit.
Ik heb laatst een stoomreiniger gekocht, ik doe er voornamelijk de ramen mee.
Gaat echt goed. Heb nog een paar gietijzeren pannen gekocht bij de Action, waaronder deze:
https://www.action.com/nl-nl/p/3002150/sola-braadpan/
Ik heb laatst een stoomreiniger gekocht, ik doe er voornamelijk de ramen mee.
Gaat echt goed. Heb nog een paar gietijzeren pannen gekocht bij de Action, waaronder deze:
https://www.action.com/nl-nl/p/3002150/sola-braadpan/
vrijdag 26 december 2025 om 13:14
Ik heb geen robotmaaier maar een 'gewone' maaier op een accu. Zo kan ik het gras 'oogsten' om te gebruiken als mulch in de borders en moestuin.CellarDoor schreef: ↑26-12-2025 10:52Die hebben wij onszelf onlangs ook kado gedaan na een kleine meevaller. Ik wilde er nooit aan beginnen omdat ik inderdaad de egels niet wilde storen. Maar deze houdt daar rekening mee en bovendien kan ik de maaihoogte goed instellen (ik hou niet zo van kort gras, vind het mooier als het de kans krijgt om kleine bloemetjes etc te groeien). Dit is ook een Dreame, vanwege de goede ervaring met de robotstofzuiger.
Ik vind hier dingen van.
vrijdag 26 december 2025 om 13:43
Heb ik allebei niet, geen behoefte aan.PickingUpThePieces schreef: ↑26-12-2025 08:04Ik denk dan standaard aan een droger en vaatwasser die niet te missen zijn.
Mijn meest recente aankoop is alweer een jaar geleden, een stofzuig/dweilrobot, de Eufy omni pro x10 zeg ik uit m'n hoofd. Geweldig ding.
Oh en beste huishoudelijk apparaat dat veel mensen niet hebben: een stoomkoker. Geen recente aanschaf (die van ons doet het al ruim 30 jaar). Maar echt superfijn om te hebben, als-ie kapot zou gaan zou ik dezelfde dag een nieuwe kopen.
vrijdag 26 december 2025 om 16:01
Het is niet echt een aankoop maar een erfenis, een airfryer. Ik wilde er nooit aan want ik zag het als een vooral veel ruimte innemende heteluchtoven, die ik al heb, maar het is een ideaal ding! Hij wordt zeker vier keer gebruikt voor aardappeltjes, broodjes, een snackje. Hij heeft amper voorverwarmtijd nodig en bijv de ovenfriet wordt veel lekkerder dan uit de grote oven.
vrijdag 26 december 2025 om 19:05
Welk kookboek heb je? Ik heb mijn instant pot al flink wat jaar, toen waten er nog niet zoveel Nederlandstalige recepten. Ik gebruik dus vooral Amerikaanse, de taal is het probleem niet en de meeteenheden meestal ook niet, maar die sites zijn zo irritant met reclame en heel veel moeten scrollen enzo! Met een fijn kookboek denk ik dat ik hem weer meer zou gebruiken.Persdottir123 schreef: ↑26-12-2025 10:46Een instant pot met kookboek. Ik denk dat we zeker drie keer per week iets uit die pot eten nu. Supersnel klaar, heel makkelijk, er kookt niets over en er brandt niets aan.
On topic: wij hadden nooit een wasdroger, nu wel sinds een maand en wat is het makkelijk zeg. Met vier personen en een vochtig huis zonder echt goede plek om was te drogen is het een toch echt zeer handig.
vrijdag 26 december 2025 om 19:27
Ik kom er nu achter dat ik een oven magnetron heb
Ik noem het dus altijd een combimagnetron maar dat klopt dus niet
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
vrijdag 26 december 2025 om 19:47
Hier ook, maar zonder kookboek. Heel blij mee. Is alleen niet recent maar een jaar of twee geleden.Persdottir123 schreef: ↑26-12-2025 10:46Een instant pot met kookboek. Ik denk dat we zeker drie keer per week iets uit die pot eten nu. Supersnel klaar, heel makkelijk, er kookt niets over en er brandt niets aan.
vrijdag 26 december 2025 om 20:13
vrijdag 26 december 2025 om 22:03
Ik ben erg blij met mijn blender die ook een bullet-TO go optie heeft. Verse smoothies voor onderweg.
Een airfryer heb ik al een eeuwigheid. Snap nog steeds niet dat niet elk huishouden die heeft. Wil niet meer zonder.
Ik ben ook blij met mijn swiffer jetset. Vangt veel stof en huisdieren haren op.
Makkelijk in gebruik.
Een airfryer heb ik al een eeuwigheid. Snap nog steeds niet dat niet elk huishouden die heeft. Wil niet meer zonder.
Ik ben ook blij met mijn swiffer jetset. Vangt veel stof en huisdieren haren op.
Makkelijk in gebruik.
vrijdag 26 december 2025 om 22:19
Philips Pet Series Smart Feeder!
Onze kat is door deze voeder minder geobsedeerd door eten, zit veel meer vol (omdat hij op veel verschillende momenten een beetje eten krijgt, wat hij prima vindt). Ook kan je via de camera naar je huisdier kijken en tegen hem/haar praten, wat een leuke feature is. Daarbij werkt de app heel handig en goed.
Onze kat is door deze voeder minder geobsedeerd door eten, zit veel meer vol (omdat hij op veel verschillende momenten een beetje eten krijgt, wat hij prima vindt). Ook kan je via de camera naar je huisdier kijken en tegen hem/haar praten, wat een leuke feature is. Daarbij werkt de app heel handig en goed.
vrijdag 26 december 2025 om 22:35
Ik heb er ook eentje besteld maar dan van Action.Wotah schreef: ↑26-12-2025 22:19Philips Pet Series Smart Feeder!
zaterdag 27 december 2025 om 05:39
Ja. Ik heb laatst de Philips met stoomfunctie gekocht en vind het echt fantastisch: snel, gemakkelijk en weinig schoonmaak gelazer.GroenTuintje schreef: ↑26-12-2025 10:49Zo’n airfryer, ik zit er nog over te twijfelen. Is het nou echt zo’n aanvulling?
zaterdag 27 december 2025 om 06:08
Ik heb een Nutribullet. Echt. Lifesaver. Ik gebruik hem bijna dagelijks. Voor de standaard smoothies. Zo handig, beetje vocht en dan fruit naar smaak toevoegen (of nog wat groente erbij, of notenpasta, eiwitpoeder), in 30 seconden een megagezonde 'maaltijd'. Maar ik maak er ook meel mee (haver, noten of zaden maal ik fijn in dat ding, en daar bak ik dan bv gezonde pannenkoekjes van of ik maak er een pizzabodem van met groente erin die je ook fijn kunt malen erin), tapenades/smeersels, zelfgemaakte chocolademousse van avocado en banaan. Het enige wat hij niet goed kan is dingen malen die niet nat of droog genoeg zijn, dan heb je een keukenmachine nodig. Maar verder, echt, wat een topaankoop. (Wel het messenblad regelmatig vervangen, dat merk je echt wel.)
zaterdag 27 december 2025 om 11:02
zaterdag 27 december 2025 om 11:03
Ja die gebruik ik ook echt dagelijks. Met name voor mijn ontbijt smoothie want meer krijg ik niet weg in de ochtend.Eendje_ schreef: ↑27-12-2025 06:08Ik heb een Nutribullet. Echt. Lifesaver. Ik gebruik hem bijna dagelijks. Voor de standaard smoothies. Zo handig, beetje vocht en dan fruit naar smaak toevoegen (of nog wat groente erbij, of notenpasta, eiwitpoeder), in 30 seconden een megagezonde 'maaltijd'. Maar ik maak er ook meel mee (haver, noten of zaden maal ik fijn in dat ding, en daar bak ik dan bv gezonde pannenkoekjes van of ik maak er een pizzabodem van met groente erin die je ook fijn kunt malen erin), tapenades/smeersels, zelfgemaakte chocolademousse van avocado en banaan. Het enige wat hij niet goed kan is dingen malen die niet nat of droog genoeg zijn, dan heb je een keukenmachine nodig. Maar verder, echt, wat een topaankoop. (Wel het messenblad regelmatig vervangen, dat merk je echt wel.)
Terug van weggeweest
zaterdag 27 december 2025 om 12:00
Ook mijn laatste apparaten-aankoop is een airfryer, een dubbele van Philips. Wij hadden er al jaren een, die was aan vervanging toe en nu dus een dubbele. Fijn apparaat. Wij hebben een grote keuken en hij staat standaard op een side-werktafel.
Het apparaat waar ik in de keuken thuis het meest gebruik van maakt is echter zo'n dubbele grill, daar maak ik vrijwel dagelijks een tosti mee. Kan waarschijnlijk ook in de airfryer maar ik vind het zo lekker als de tosti een beetje samengedrukt is zeg maar. Die grill (van Tefal) gaat al vele jaren mee.
Ik heb een vraag over die dweil-robot. Ik heb ook een bedrijfskeuken, inclusief lange gang en afwaskeuken is dat zo'n 65 m2, en zou daar wel zo'n ding willen. Zou zo'n robot dat aankunnen? Ik neem aan dat je kunt instellen waar hij actief is? (de gang hoeft bijvoorbeeld lang niet altijd, de hoofdruimte die vaak schoongemaakt moet worden is zo'n 40 m2) Hoe gaat hij om met obstakels als poten van kasten, tafels, fornuis, werkbanken etc? Als iets al schoon is en hij er niet hoeft te komen, 'weet' hij dat dan? Of pakt hij standaard alles mee?
Het is in mijn werkkeuken niet zo dat er dagelijks vreselijke vlekken zijn. Als er iets geknoeid wordt of zo maak ik dat natuurlijk meteen schoon. (o, ik zie nu dat die one up geen robot is maar een elektrische dweil)
Het apparaat waar ik in de keuken thuis het meest gebruik van maakt is echter zo'n dubbele grill, daar maak ik vrijwel dagelijks een tosti mee. Kan waarschijnlijk ook in de airfryer maar ik vind het zo lekker als de tosti een beetje samengedrukt is zeg maar. Die grill (van Tefal) gaat al vele jaren mee.
Ik heb een vraag over die dweil-robot. Ik heb ook een bedrijfskeuken, inclusief lange gang en afwaskeuken is dat zo'n 65 m2, en zou daar wel zo'n ding willen. Zou zo'n robot dat aankunnen? Ik neem aan dat je kunt instellen waar hij actief is? (de gang hoeft bijvoorbeeld lang niet altijd, de hoofdruimte die vaak schoongemaakt moet worden is zo'n 40 m2) Hoe gaat hij om met obstakels als poten van kasten, tafels, fornuis, werkbanken etc? Als iets al schoon is en hij er niet hoeft te komen, 'weet' hij dat dan? Of pakt hij standaard alles mee?
Het is in mijn werkkeuken niet zo dat er dagelijks vreselijke vlekken zijn. Als er iets geknoeid wordt of zo maak ik dat natuurlijk meteen schoon. (o, ik zie nu dat die one up geen robot is maar een elektrische dweil)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 27 december 2025 om 12:47
Mag ik vragen welke je hebt? Ik ben al een tijdje op zoek naar een tosti-apparaat (mag ook contactgrill zijn idd), maar zie door de bomen het bos niet meer... Zoveel types, zoveel verschillende reviews.... Heeft 'ie toevallig ook verwisselbare platen (als ik er ook een wafelijzer van zou kunnen maken, is dat helemaal fantastisch)? Alvast bedanktYella78 schreef: ↑27-12-2025 12:00Ook mijn laatste apparaten-aankoop is een airfryer, een dubbele van Philips. Wij hadden er al jaren een, die was aan vervanging toe en nu dus een dubbele. Fijn apparaat. Wij hebben een grote keuken en hij staat standaard op een side-werktafel.
zaterdag 27 december 2025 om 13:37
Ik weet niet hoe vies het is? Want je hebt maar 1 dweiltje die dan eronder zit en daar alles mee schoonmaakt. Hij pakt standaard alles mee, maar je kan aangeven dat alleen bepaalde zones schoongemaakt moeten worden. Die ruimte is wel te doen hoor qua grootte, alleen robot is wel even mee bezig. Ik zet hem altijd aan als ik ga slapen of als ik naar buiten ga.Yella78 schreef: ↑27-12-2025 12:00Ook mijn laatste apparaten-aankoop is een airfryer, een dubbele van Philips. Wij hadden er al jaren een, die was aan vervanging toe en nu dus een dubbele. Fijn apparaat. Wij hebben een grote keuken en hij staat standaard op een side-werktafel.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in