Kleur keuken

28-12-2025 09:37 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan binnenkort keukenoffertes laten maken. Onze nieuwe keuken wordt groot (U-vorm, 4,5 x 2,5 m). We hebben drie firma’s op het oog, waarvan eentje vrij beperkt is in het aantal kleuren. Die met de meeste mogelijkheden qua kastjes, heeft een mooi front alleen in houtkleurig. Nu ben ik opgegroeid met het idee dat houtkleurig oubollig is en ik kom daar niet van af. Alle keukens die ik ooit zelf heb gekocht waren een groen- of blauwtint en we hebben al gezien dat dat tegenwoordig bij de meest verkochte kleuren zit. Ik neig dus nu naar heel donkerblauw of een paarstint (ook heel donker, niet knal), maar ik kan me nog niet goed voorstellen hoe dat staat op zo’n grote keuken.
Welke kleur heeft jullie keuken en zijn er ook mensen met een opvallende kleur in een heel grote keuken? Hoe oogt dat?
Hoe ligt je keuken qua zonlicht?
Een keuken met noordenlicht reageert heel anders op die kleuren dan een keuken op het zuiden.
Wij hebben een keuken op het noorden. Wit met sommige fronten in houtnerf.
We hadden wel een fantastische keuken- winkel. Duur maar iedere cent waard geweest.

Hij heeft ook meteen het lichtplan voor keuken ontworpen en dat doorgetrokken naar de kamer. Een goed lichtplan doet echt wonderen!
Denk je dat je donkerblauw of paars over 10 jaar nog steeds mooi vindt? Dat is altijd een risico met opvallende kleuren voor iets wat jaren mee gaat.

Ik zou overigens naar de leverancier met de minste keuze gaan. Veel verschillen zie je alleen als je het naast elkaar ziet maar een keuze maken wordt alleen maar lastiger als er veel opties zijn.
Spannend! Wij hebben net een nieuwe keuken besteld in olijfgroen met sommige frontjes met een houtkleur. Hij wordt pas over een paar maanden geplaatst dus nu nog geen idee hoe het eruit gaat zien, maar ik ben heel benieuwd! Kan je dus niet adviseren helaas maar zo leuk als je iets nieuws kunt uitzoeken en helemaal je eigen smaak op kunt loslaten.
Wij hebben net een nieuwe keuken in een groentint, ik vind het echt prachtig geworden! Hele keuken dezelfde kleur gedaan, met een wit blad. Ik vond het ook lastig inschatten omdat een keuken toch een heel oppervlak is, maar het lijkt echt heel mooi. Onze keuken is best donker dus ben blij dat de kleur niet te donker is, het is geen mosgroen ofzo.
De kleur heet avocado, maar het lijkt qua kleur niet echt op avocado, ik vind juist het als geheel echt heel mooi.
Donkerblauw vind ik ook prachtig, maar wordt misschien wel vrij donker als de keuken donker is. Of je moet goede verlichting hebben.
We hebben een donkere keuken. We hebben een goed lichtplan en een heel licht huis. Een donker keuken in een donkere hoek zou ik zelf lastig vinden. We hebben aantal keren witte keuken gehad maar dat blijft niet altijd mooi, of ik ben een waardeloze poetser.
Wij hebben een donkerrode keuken. We hebben hem al 16 jaar en ik zou deze kleur zo weer kiezen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Wij hebben nu 3 jaar een nieuwe keuken.
Onze keuken is wit met een houtkleurig aanrechtblad.
Ik vind een houten keuken juist heel mooi maar hebben we niet gedaan omdat onze meubels ook allemaal zo zijn dat werd een beetje veel van het goede.
Ik raad een donkere kleur af. Je ziet er alles op.
De ligging is Noord-Oost maar de lichtinval vind ik lastig inschatten. Er zit een dakterras aan vast dat wel heel zonnig is, maar dat komt doordat er geen bebouwing omheen ligt waardoor de zon daar van alle kanten kan komen. Ik vermoed dat er niet veel direct zonlicht in de keuken komt, maar omdat er veel ramen zijn (noord en oost), is het wel licht.
Eens overigens qua kleur en vlekken. Donkere kleur maakt dat je echt alles ziet. Wij zijn ervoor gewaarschuwd overigens en ik kan er wel tegen, maar als het zonnetje goed schijnt dan is het niet perfect schoon.
Ik heb een grote u-keuken op het noorden. Mijn frontjes zijn donkerbeige, om precies te zijn Ikea Upplöv. Gecombineerd met enkele klepkastjes met geribbeld glas in zwarte rand, Ikea Hejsta.

Ik vind het prachtig en heb heel bewust voor Ikeaspul gekozen. Maar het is zo smaakgebonden. En de combinatie met achterwand, werkblad en het design van de apparatuur is ook heel bepalend.
Xantileppe schreef:
28-12-2025 10:39
Eens overigens qua kleur en vlekken. Donkere kleur maakt dat je echt alles ziet. Wij zijn ervoor gewaarschuwd overigens en ik kan er wel tegen, maar als het zonnetje goed schijnt dan is het niet perfect schoon.
Hier net zo, alleen keuken is op het noorden dus er schijnt zelden zon.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Vrienden hebben een zwarte keuken en ze zijn constant aan het poetsen. Elke vingerafdruk zie je maar heel eerlijk op mijn witte keuken zie je dat ook.
Wij hebben een olijfgroene keuken (vrij donker) met een wit blad.
Grote kastenwand en een hoekblad. En greeploos dus Je ziet idd alles op de kasten, maar aangezien wij een huis van hout hebben was een keuken van hout echt geen optie. ik vind het nog steeds een prachtige keuken, die vingers die je ziet neem ik voor lief. Af en toe een doekje erlangs en t is weer weg en als iemand zich eraan stoort duw ik zonder twijfel een doekje in zn handen, kan tie het zelf weghalen.

Ik denk ook dat het scheelt hoe de keuken ligt tov de rest van je huis. Als je er vanuit het zitgedeelte pontificaal op kijkt is het anders dan wanneer het een meer aparte ruimte is.
Vanille/roomwitte keuken, gecombineerd met mat-donkergroen. Blad met groene nerf erin. Keuken ligt op noordoost, met ramen boven keukenblad.
marieke wijzigde dit bericht op 28-12-2025 11:01
24.44% gewijzigd
We hebben een keuken van Rotpunkt met beige fronten van Fenix, dat is heel mat qua uitstraling. Het is een warme, bijna taupe-achtige kleur. Onze keuken is vrij donker want op het noorden maar het voelt niet kil. Overigens zie je ook hierop elke vingerafdruk maar het is wel makkelijk schoon te maken.
Wij hebben nu een mat zwarte keuken. Op het zuiden maar licht van 2 kanten. Wij hebben een bizar grote keuken… en daardoor is het zwart niet te donker. Je ziet er echt alles op, dat is waar. Maar ik heb hiervoor een hoogglans witte keuken gehad en daar zag je ook alles op en ik heb ook een groene keuken gehad en ook daar zag je vingers op.

Je ziet tegenwoordig wel weer steeds meer hout. Kan erg mooi zijn in combinatie met wit en zwart. Ligt uiteraard ook aan het soort front..

https://kitchen247.com/rechte-keukens/ ... IU1_D_BwE#

Erg mooi en chique zonder oubollig te zijn
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hier een saliegroene keuken. Met zwarte- en houten details, wel witte tegeltjes erachter.

Met als accentkleur rood, in de accessoires.

Heel blij mee! Heb wel een aparte eetkeuken, los van de woonkamer dus.
Ik heb een crèmekleurige keuken met donkerbruin blad. Matte kastjes en je ziet er niks op :) ons huis is vrij donker, dus een donkere keuken zou niet handig zijn. Maar hij is al erg oud (denk ik), dus er moet wel een keer een nieuwe in. Dan gaan we meteen de muur tussen de woonkamer en de keuken er uit slopen voor meer licht.
Mijn keuken is mat, in de kleuren antraciet en lichtgrijs met zwarte grepen. De grepen zijn erg stofgevoelig maar de keuken zelf niet. Er zit een soort leerachtig structuur op en ik zie er weinig vingerafdrukken op.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Mijn keuken is vanille met een zwart stenen blad. Omdat ik ook een hekel heb aan hout kleuren in de keuken zou ik dit niet aanraden. Het zou mij blijven storen.
Wij hebben mat donker grijsblauw. Doe.Het.Niet. Elk spatje, elke vinger, alles zie je er op. Je blijft poetsen. Het marmeren bovenblad in wit vind ik wel mooi.
Stressed is just desserts spelled backwards
Appletje schreef:
28-12-2025 09:55
Denk je dat je donkerblauw of paars over 10 jaar nog steeds mooi vindt? Dat is altijd een risico met opvallende kleuren voor iets wat jaren mee gaat.

Ik zou overigens naar de leverancier met de minste keuze gaan. Veel verschillen zie je alleen als je het naast elkaar ziet maar een keuze maken wordt alleen maar lastiger als er veel opties zijn.
Hoe is donkerblauw opvallend?

Wij hebben een donkerblauwe keuken sinds een jaar of 4 maar het is geen grote keuken.
Wij hebben toen echt moeten zoeken, toen was alles grijs en taupe en hoogglanzend.
Wij hebben onze nieuwe keuken in bronskleur, heel mooi, juist omdat er nooit direct zonlicht op staat. Dat zijn de hoge kasten, het eiland is een soort lichtgreige, waardoor er een mooie diepte ontstaat

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven