Expeditie Robinson 2025
maandag 11 augustus 2025 om 12:52
Op 31 augustus start het nieuwe seizoen en vandaag zijn de deelnemers bekendgemaakt.
Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 16-11-2025 21:32
5.08% gewijzigd
zondag 28 december 2025 om 21:42
zondag 28 december 2025 om 21:43
Ik ben gestopt met kijken toen Nordin eraf viel en Maestro gekeken. Toen dat was afgelopen terug gezapt. Net op het moment dat Camiel won!!!! De enige van de 3 die ik het gegund had. Geen idee wat ze hebben moeten doen, maar ieder geval blij dat hij heeft gewonnen!!
It is
what it is.
Accept it
and move on!
what it is.
Accept it
and move on!
zondag 28 december 2025 om 21:55
Mooie overwinning van Camiel.
Na een lang seizoen, voelde het na de winst van Camiel wat afgeraffeld, zo van gewonnen, paar shots en afgelopen.
De winst had van mij iets langer in beeld gemogen. En juist hier waren een paar terugblikken leuk geweest. (Die eerder in de uitzending wat minder mochten.)
Na een lang seizoen, voelde het na de winst van Camiel wat afgeraffeld, zo van gewonnen, paar shots en afgelopen.
De winst had van mij iets langer in beeld gemogen. En juist hier waren een paar terugblikken leuk geweest. (Die eerder in de uitzending wat minder mochten.)
Karakter is wat je bent in het donker.
zondag 28 december 2025 om 21:56
Ja daar was ik ook ff bang voor.BosZonnebloemen schreef: ↑28-12-2025 21:42Ik was even bang, dat volgende week nog een uitzending in de studio zou komen en je nog niet wist wie gewonnen had.
Maar Camiel heeft gewonnen.
zondag 28 december 2025 om 22:11
Ik vond het wel leuk bij die lange eindproef dat er nog veel momenten waren waarop een van de 3 toch weer in kon lopen/voor kon komen.
Maar leuk dat Camiel heeft gewonnen, terechte winnaar.
Al was ik wel even bang dat hij zijn vuur uit zou wapperen.. wat ging hij tekeer
Maar leuk dat Camiel heeft gewonnen, terechte winnaar.
Al was ik wel even bang dat hij zijn vuur uit zou wapperen.. wat ging hij tekeer
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 28 december 2025 om 22:40
Ik gunde het Lies het meest, ondanks dat ik haar de hele expeditie niet zo ok vond. Ze heeft wel ontzettend veel proeven gewonnen.
En eigenlijk vond ik deze proef ook niet zo eerlijk. Dat m.n. Lies die toren überhaupt in beweging heeft gekregen vind ik een wonder! Qua kracht was dit toch geen gelijkwaardige wedstrijd?!
En eigenlijk vond ik deze proef ook niet zo eerlijk. Dat m.n. Lies die toren überhaupt in beweging heeft gekregen vind ik een wonder! Qua kracht was dit toch geen gelijkwaardige wedstrijd?!
zondag 28 december 2025 om 23:06
80isprachtig schreef: ↑28-12-2025 22:40Ik gunde het Lies het meest, ondanks dat ik haar de hele expeditie niet zo ok vond. Ze heeft wel ontzettend veel proeven gewonnen.
Zeker zo’n eindproef zal al lang vaststaan. Dan kun je geen rekening houden met ‘die is niet sterk genoeg voor dat onderdeel’. Dat zou ook niet helemaal eerlijk zijn. Amije had die toren wel verplaatst en is ook niet echt (meer) super gespierd.
En dat is ook onderdeel van het spel: er kunnen dingen bij zitten die je fysiek niet kan, of een puzzel die je niet snapt ofzo.
zondag 28 december 2025 om 23:09
Lekker kort door de bocht weer. Ze zei dat ze nog even niet blij kon zijn voor Camiel, omdat ze zelf nog teveel baalde dat ze niet had gewonnen. En dit was net na de proef. Ze heeft hem wel gewoon gefeliciteerd met de overwinning meteen toen het spel voorbij was. Geen hele vreemde uitspraak als je vol in die adrenaline en emotie van het spel zit. Maar we moeten weer wat te hakken hebben op haar natuurlijk.
Prima uitkomst zo. Al had ik het heb alledrie gegund, ze hebben nu eenmaal de halve finale gewonnen dus dan mag je ook de finale winnen.
Ik vond het alleen wel een beetje een suffe eindproef. Camiel heeft 3 puzzelstukken omhoog geduwd en wint. Had dat niet een beetje anders gekund? Vond het na die ringen om de haken slingeren wat te simpel qua spel. Een brug over lopen, vuur maken en een fakkel aansteken en dan die “puzzel” die niet heel moeilijk was. Jammer, had liever iets gezien met schieten op doelen zoals vaker bij de eindproef.
zondag 28 december 2025 om 23:11
Ja, de proef met die blokjes bij andere kandidaten zetten heeft hij gewonnen. En volgens mij bleef hij ook het langst hangen aan het touw op zo’n schuine wand die steeds steiler werd. Dat was nog bij de groepsfase.
maandag 29 december 2025 om 07:32
Yildizlar2 schreef: ↑29-12-2025 06:20Mooi voor Camiel al had ik het Lies ook wel gegund , vond de overwinning inderdaad wat afgeraffeld in beeld gebracht .
Dat gemijmer bij het kampvuur had wat minder gemogen .
Ja, dat kwam ook heel geregisseerd over.
maandag 29 december 2025 om 08:45
maandag 29 december 2025 om 08:53
Ik ben gewoon opgelucht voor Amijé zelf dat ze niet heeft gewonnen. Die had een lading bagger over zich heen gekregen online als ze zou hebben gewonnen, daar word je helemaal bang van. Hopelijk voor haar zakt de negativiteit nu wat sneller weg.
Ze kwam nog steeds niet heel sympathiek uit de hoek deze finale. Misschien ook gewoon iets te direct eerlijk om sympathiek te zijn (ik had niet verwacht dat Camiel snel zou kunnen zijn, ik kan niet blij voor hem zijn want ik baal zelf te hard). Sommige dingen kun je beter even niet zeggen.
Ik had echt te doen met Lies, die gunde ik van deze drie het meest de winst. Heeft echt een zware expeditie gehad vanaf het begin. En zo veel gewonnen. Ik denk dat die hangproef de dag ervoor haar zo veel gekost heeft qua spierkracht dat de finale gewoon niet meer ging. Maar ze heeft tot het uiterste gestreden.
En de winst was erg abrupt, ook door het soort spelletje en een vlag ipv een groot vuur ofzo, wat meestal is met die doelen die ze op het eind moeten raken. En daarna in 1 minuut de uitzending afgeraffeld voor mijn gevoel. Maar Camiel is een oké winnaar. Beetje kleurloze speler geweest, af en toe echt een meeloper, maar geen slechte gast denk ik. En in de teamproeven was hij echt de sterspeler.
Ze kwam nog steeds niet heel sympathiek uit de hoek deze finale. Misschien ook gewoon iets te direct eerlijk om sympathiek te zijn (ik had niet verwacht dat Camiel snel zou kunnen zijn, ik kan niet blij voor hem zijn want ik baal zelf te hard). Sommige dingen kun je beter even niet zeggen.
Ik had echt te doen met Lies, die gunde ik van deze drie het meest de winst. Heeft echt een zware expeditie gehad vanaf het begin. En zo veel gewonnen. Ik denk dat die hangproef de dag ervoor haar zo veel gekost heeft qua spierkracht dat de finale gewoon niet meer ging. Maar ze heeft tot het uiterste gestreden.
En de winst was erg abrupt, ook door het soort spelletje en een vlag ipv een groot vuur ofzo, wat meestal is met die doelen die ze op het eind moeten raken. En daarna in 1 minuut de uitzending afgeraffeld voor mijn gevoel. Maar Camiel is een oké winnaar. Beetje kleurloze speler geweest, af en toe echt een meeloper, maar geen slechte gast denk ik. En in de teamproeven was hij echt de sterspeler.
maandag 29 december 2025 om 09:06
Dat zeiden wij ook al. Zo'n klein licht persoon als Lies tegen Camiel. En ook Amije had er veel moeite mee en die leek me nog wel redelijk fit vergeleken met Lies op het einde.
maandag 29 december 2025 om 09:41
Dat is niet kort door de bocht hoor. Ze zei het toch echt zelf.Irregular_Choice schreef: ↑28-12-2025 23:09Lekker kort door de bocht weer. Ze zei dat ze nog even niet blij kon zijn voor Camiel, omdat ze zelf nog teveel baalde dat ze niet had gewonnen. En dit was net na de proef. Ze heeft hem wel gewoon gefeliciteerd met de overwinning meteen toen het spel voorbij was. Geen hele vreemde uitspraak als je vol in die adrenaline en emotie van het spel zit. Maar we moeten weer wat te hakken hebben op haar natuurlijk.
Prima uitkomst zo. Al had ik het heb alledrie gegund, ze hebben nu eenmaal de halve finale gewonnen dus dan mag je ook de finale winnen.
Ik vond het alleen wel een beetje een suffe eindproef. Camiel heeft 3 puzzelstukken omhoog geduwd en wint. Had dat niet een beetje anders gekund? Vond het na die ringen om de haken slingeren wat te simpel qua spel. Een brug over lopen, vuur maken en een fakkel aansteken en dan die “puzzel” die niet heel moeilijk was. Jammer, had liever iets gezien met schieten op doelen zoals vaker bij de eindproef.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 29 december 2025 om 09:49
Klopt, maar de context erbij verschilt een hoop. En ook wat ze daarna nog zei, dat ze nog niet blij kon zijn omdat ze zelf teveel baalde op dat moment. Dat is al heel wat genuanceerder dan alleen maar “ze kon niet eens blij zijn voor Camiel”.
maandag 29 december 2025 om 09:54
Maar kom op hee, je kunt toch niet ontkennen dat ze echt onaardig is en doet?Irregular_Choice schreef: ↑29-12-2025 09:49Klopt, maar de context erbij verschilt een hoop. En ook wat ze daarna nog zei, dat ze nog niet blij kon zijn omdat ze zelf teveel baalde op dat moment. Dat is al heel wat genuanceerder dan alleen maar “ze kon niet eens blij zijn voor Camiel”.
Als dit de enige (rot)opmerking van haar was geweest had ik er waarschijnlijk niets van gevonden. Maar dit soort opmerkingen maakte ze aan de lopende band, gewoon echt onaardig. Dan maakt voor mij de context niet meer uit, dan vind ik je een nare vrouw.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 29 december 2025 om 10:02
Ik heb al tig keer gezegd dat ze inderdaad niet vriendelijk en empatisch over komt. Maar ik heb ook al tig keer uitgelegd dat wij niet in die omstandigheden zitten, niet zien wat er verder de hele dag gebeurt en geen idee hebben wat die hele situatie van een leven op een eiland, slecht slapen, weinig eten, gekonkel om je heen tussen bondjes, noem maar op, allemaal met je doet. En ja, ze zegt dingen die er niet handig uit komen. Dat weet ze zelf ook, want ze heeft ook aangegeven dat ze een flapuit is en soms beter eerst kan nadenken voor ze iets zegt. Maar om nou op elk woord wat ze zegt te gaan letten en er commentaar op te hebben…het komt op mij ook over als een soort pesten richting haar en dat is nergens voor nodig lijkt me. Ze is ook gewoon een mens met gevoelens uiteindelijk…Djessy schreef: ↑29-12-2025 09:54Maar kom op hee, je kunt toch niet ontkennen dat ze echt onaardig is en doet?
Als dit de enige (rot)opmerking van haar was geweest had ik er waarschijnlijk niets van gevonden. Maar dit soort opmerkingen maakte ze aan de lopende band, gewoon echt onaardig. Dan maakt voor mij de context niet meer uit, dan vind ik je een nare vrouw.
maandag 29 december 2025 om 13:06
https://www.facebook.com/share/v/1BwDRvpJPf/
Kijkje achter de schermen.
Kijkje achter de schermen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in