Expeditie Robinson 2025
maandag 11 augustus 2025 om 12:52
Op 31 augustus start het nieuwe seizoen en vandaag zijn de deelnemers bekendgemaakt.
Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
Amijé Roos (food influencer)
Camiel Kesbeke (augurkenmeneer)
Churandy Martina (atleet)
Demi de Boer (content creator)
Florentien van der Meulen (nieuwslezeres)
Kevin Hassing (acteur en kinderboekenschrijver)
Koen Pieter van Dijk (mefiapersoonlijkheid)
Lies Zhara (DJ / creator)
Linda Wagenmakers (zangeres)
Marieke Westenenk (actrice)
Mátyás Bittenbinder (bioloog)
Nordin Besling (radio dj)
Robin Martens (actrice)
Roelof Hemmen (presentator)
Roos Dickmann (actrice)
Stefania Liberakakis (zangeres)
Tobias Camman (programmamaker)
Twan Kuyper (acteur/ content creator)
Vincent Croiset (acteur)
Yesim Candan (columnist/radiomaker)
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 16-11-2025 21:32
5.08% gewijzigd
zondag 21 december 2025 om 21:42
Die twee misstappen van Lies vond ik opvallend, Nordin die bij dit soort proeven bepaalde souplesse mist was ik minder verbaasd over. Ik gun hem de finale, maar bij (individuele) proeven blinkt hij niet bepaald uit.
Volgende week een hangproef, ik denk dat Lies eerst valt. Nordin en Mathias durf ik niet te zeggen. Jammer had liever een ander soort proef gezien.
Volgende week een hangproef, ik denk dat Lies eerst valt. Nordin en Mathias durf ik niet te zeggen. Jammer had liever een ander soort proef gezien.
Karakter is wat je bent in het donker.
maandag 22 december 2025 om 00:48
Ja vaak wel omdat ze zelf heel licht zijn en dus minder gewicht hoeven te dragen bij het hangen. Maar misschien mist ze dan juist kracht in haar armen of benen zodat ze het niet lang volhoudt. Ik twijfel of Nordin dit lang vol gaat houden maar ik hoop het wel, al is hij over het algemeen niet echt goed in proeven idd dus eigenlijk zou Lies eerder in de finale moeten staan. Zó jammer dat ze de eerste proef niet won....
maandag 22 december 2025 om 08:28
Ik ben geen fan van Amije (en dat is veel te zacht uitgedrukt). Maar ja, als je de proef wint dan kom je verdiend in de finale. Het is niet anders. Hopelijk wint ze de finale niet 
Wat was Nordin vreselijk aan het sukkelen met die ballen. Werkelijk, hoe kun je nu 2 keer een bal vergeten. Heel jammer, het had er heel anders uit kunnen zien voor hem.
Ben benieuwd wie de hangproef wint. Lies heeft haar gewicht als voordeel natuurlijk en volgens mij is ze ook vrij sterk. Nordin is niet zo sterk in de meeste proeven, maar misschien eigenwijs genoeg om deze vol te houden. Toch zet ik mijn kaarten op Mátyás voor deze proef. We zullen het zien.
Wat was Nordin vreselijk aan het sukkelen met die ballen. Werkelijk, hoe kun je nu 2 keer een bal vergeten. Heel jammer, het had er heel anders uit kunnen zien voor hem.
Ben benieuwd wie de hangproef wint. Lies heeft haar gewicht als voordeel natuurlijk en volgens mij is ze ook vrij sterk. Nordin is niet zo sterk in de meeste proeven, maar misschien eigenwijs genoeg om deze vol te houden. Toch zet ik mijn kaarten op Mátyás voor deze proef. We zullen het zien.
maandag 22 december 2025 om 18:51
Dat snap ik dan weer wel. Als jij als enige gaat stoppen, graaf je je eigen graf. De productie regelt het wel.80isprachtig schreef: ↑21-12-2025 20:53Gelukkig idd, wat een bikkel!
Het lijkt of de mede kandidaten niet op of om keken.. Als dat geen editing was maar gewoon echt zou ik dat wel echt heeeeel erg vinden.
maandag 22 december 2025 om 21:21
Zoals gezegd: dat regelt de productie. Hij lag daar niet in zijn eentje te creperen hè, er staat een hele crew bij.80isprachtig schreef: ↑22-12-2025 21:06Ieder zn ding, maar mn medemens vind ik belangrijker dan mn winst.
maandag 22 december 2025 om 21:58
En sowieso stond hij volgens mij al weer rechtop voor iemand ook maar bij hem in de buurt kon komen. Je zag Edson ook meteen rennen, maar die zag je ook niet bij Nordin staan toen hij alweer op stond. Dus volgens mij hadden de kandidaten nog maar amper door dat hij viel en was hij toen alweer opgestaan en terug in het spel. En iedereen stond ook met de rug naar hem toe dacht ik. Dan krijg je het ook minder mee.
En inderdaad, als er echt wat is heeft het ook geen zin om met 10 man er omheen te gaan staan. Er staat zoveel crew omheen. Als het nodig is om het spel stil te leggen hoor je dat vanzelf als kandidaat.
dinsdag 23 december 2025 om 07:45
Zoals iemand anders hier al zei: die aanstellerij van Nicolette aan de kantlijn zou mij als deelnemer vreselijk irriteren! Zoveel oeh's en ah's zouden mij echt afleiden. Vind dat echt onprofessioneel!
Er is al een hangproef geweest, maar dan met de neus naar beneden, zeg maar. Ik vind het echt suf dat ze weer zoiets doen. Productie lijkt echt niet zo doorbracht dit jaar (net als met die proef waar Churandy en Nordin geen kans maakten). Het is de halve finale, waarom gaan ze niet vuur maken of iets waarbij iedereen evenveel kan heeft om te bewijzen dat ie een Robinson is. Het lijkt me persoonlijk ook k#t om eruit te gaan en te moeten zeggen: tja, ik kon niet lang genoeg aan een paal hangen!
Er is al een hangproef geweest, maar dan met de neus naar beneden, zeg maar. Ik vind het echt suf dat ze weer zoiets doen. Productie lijkt echt niet zo doorbracht dit jaar (net als met die proef waar Churandy en Nordin geen kans maakten). Het is de halve finale, waarom gaan ze niet vuur maken of iets waarbij iedereen evenveel kan heeft om te bewijzen dat ie een Robinson is. Het lijkt me persoonlijk ook k#t om eruit te gaan en te moeten zeggen: tja, ik kon niet lang genoeg aan een paal hangen!
dinsdag 23 december 2025 om 08:07
Die beide hangproeven komen zo vaak in 1 seizoen langs. Of aan een rechtop staande paal hangen. Deze is net zoals de balkproef wel iconisch bij ER, dus ik vind het prima dat hij er toch nog in zit. Jammer dat er geen eetproef in zit meer. Volgens mij al een paar jaar niet meer toch?
Proef met vuur maken zal de finaleproef wel zijn. Daarin komen meestal allerlei verschillende elementen aan de beurt. Vuur maken, puzzelen, iets met kracht, schieten op doelen. Dus dat je dat niet in de halve finale doet snap ik wel. En het is net zo kut om te moeten zeggen dat je er uit bent gegaan omdat je je vuur niet aan kreeg. Het is sowieso balen als je niet in de finale komt, door welke proef dan ook.
Proef met vuur maken zal de finaleproef wel zijn. Daarin komen meestal allerlei verschillende elementen aan de beurt. Vuur maken, puzzelen, iets met kracht, schieten op doelen. Dus dat je dat niet in de halve finale doet snap ik wel. En het is net zo kut om te moeten zeggen dat je er uit bent gegaan omdat je je vuur niet aan kreeg. Het is sowieso balen als je niet in de finale komt, door welke proef dan ook.
dinsdag 23 december 2025 om 10:38
Helemaal mee eens, een vuurproef is toch anders vind ik, daar liggen de kansen meer gelijk. Vind vuur maken meer Robinson dan aan een paal hangen.Jutter schreef: ↑23-12-2025 07:45Zoals iemand anders hier al zei: die aanstellerij van Nicolette aan de kantlijn zou mij als deelnemer vreselijk irriteren! Zoveel oeh's en ah's zouden mij echt afleiden. Vind dat echt onprofessioneel!
Karakter is wat je bent in het donker.
dinsdag 23 december 2025 om 14:08
Dat is toch juist het idee van de halve finale proeven? Dat ze alle 3 een andere skill vragen dus dat iedereen kans heeft om te winnen. We hebben nu behendigheid en balans gehad en krijgen nog uithoudingsvermogen. Had ook kracht, puzzelen en vuur maken kunnen zijn oid.Jutter schreef: ↑23-12-2025 07:45Zoals iemand anders hier al zei: die aanstellerij van Nicolette aan de kantlijn zou mij als deelnemer vreselijk irriteren! Zoveel oeh's en ah's zouden mij echt afleiden. Vind dat echt onprofessioneel!
Ik denk dat Mathyas de beste verhouding gewicht/lengte/kracht heeft voor deze proef. Lies kan inderdaad last krijgen van haar kortere armen en Nordin is in verhouding het zwaarste.
zondag 28 december 2025 om 20:25
Ik ga het niet kijken vanavond.
Kan het niet aanzien als die trut zou winnen.
Die verdiend het echt totaal niet om in de finale te zitten
en al helemaal niet om te winnen.
Zou het wel heel fijn vinden als iemand hier neer kan zetten
wie van de 3 de derde finalist is en uiteindelijk wie er gewonnen heeft.
Thanx alvast!!
Kan het niet aanzien als die trut zou winnen.
Die verdiend het echt totaal niet om in de finale te zitten
en al helemaal niet om te winnen.
Zou het wel heel fijn vinden als iemand hier neer kan zetten
wie van de 3 de derde finalist is en uiteindelijk wie er gewonnen heeft.
Thanx alvast!!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in