Burenoverlast ervaringen, deel 3
maandag 29 december 2025 om 19:37
Precies, er zijn ook meer redenen om een keer halsoverkop weg te moeten.
Kort geleden konden wij midden in de nacht naar de HAP en dat doe je niet voor niets.
Denk dat ik ontploft was als ik niet weg had gekund omdat de oprit geblokkeerd was. Als ik zou weten van wie de auto was, dan konden die buren een hele boze Dolfine verwachten, ook midden in de nacht (en ik word niet snel boos, maar met een heel zieke partner in de auto, moet je me dit niet leveren). De stress zit er dan al extreem in en dan kan ik dat soort gedrag niet meer hebben.
En ook als we gepland weg gaan, wil ik geen last hebben van een geblokkeerde oprit.
maandag 29 december 2025 om 20:19
Het is niet mijn plek, ik parkeer namelijk gewoon op mijn oprit. Die dus geblokkeerd werd door visite van de buren. Zoals ik al eerder schreef klaag ik verder nooit over het parkeergedrag. Dat zij hun uitzicht vrij willen houden en hun visite daarom voor mijn raam parkeert, moeten ze zelf weten. Daar ga ik geen gedoe over maken. Mijn oprit blokkeren vind ik echter van andere orde.
"After all this time?" "Always."
dinsdag 30 december 2025 om 18:54
Dan ging vanaf nu mijn auto en die van mijn man, standaard bij hun voor de deur. Ook al zou ik genoeg plek hebben op mijn oprit. Ik betaal wegenbelasting en mag hem dus gewoon daar neer zetten.Severus_Snape schreef: ↑24-12-2025 12:18Dat was dus ook het antwoord dat ze kregen van ons. Maar dat was toch ook niet de bedoeling. Uiteindelijk heeft hun visite 50 meter verderop geparkeerd en staan er nu weer dagelijks auto’s voor ons raam. Maar goed, vergeleken bij wat ik hier lees stelt dat natuurlijk niks voor.
de wereld wacht om ontdekt te worden
dinsdag 30 december 2025 om 18:58
Of echt elke keer even weg moest.CocaCola schreef: ↑25-12-2025 23:05Ooh nee joh! Tegen een hoogzwangere aangeven dat je dan ff moet aanbellen als je gaat bevallen. Zijn die effe niet goed in hun paasei! Gelukkig was het niet nodig..
Maar ik zou dus vanaf nu echt zo'n buur zijn geweest die vanaf nu elke keer handhaving zou bellen. Maar echt elke keer..
Tanken, bij je ouders langs, naar yoga enz. Maar ik moest echt elke keer weg.
de wereld wacht om ontdekt te worden
donderdag 1 januari 2026 om 10:11
FawleyFlame schreef: ↑01-01-2026 08:38Ik heb blijkbaar ook weer een pareltje als nieuwe bovenbuur gekregen. Ze kwam vannacht na oud en nieuw vieren thuis en vond het blijkbaar een top idee om om 03.15 (!) nog even de muziek loeihard aan te zetten. Ongelofelijk......
Beetje raar ja. Maar er zal wellicht dusdanig veel alcohol in haar systeem gezeten hebben dat haar fatsoen daardoor een beetje zoek geraakt was?
Geen beste beurt als nieuwe bewoner in ieder geval.
Maar misschien valt het verder hartstikke mee. Ik heb ook buren waarbij (als ze een keer een feestje geven) het dak er écht afgaat. En dan merk je rond 23:00 uur wel dat het 'drank in de man, wijsheid in de kan' is. En dat kan doorgaan tot na 3:00 uur.
Maar verder hoor ik ze eigenlijk nooit en hebben we er prima buren aan. Waarvan ik ook écht weet dat ik snachts bij ze zou mogen aanbellen mocht er nood aan de man zijn.
donderdag 1 januari 2026 om 14:51
Ik heb sinds een tijdje (3 maanden ofzo) nieuwe buren. Op zich weinig last van ze. Het irritante is wel dat ze minimaal 2 x per week een miljoen gaten moeten boren
Nu dus ook weer, al 2 uur lang gaten boren
Nu dus ook weer, al 2 uur lang gaten boren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in