Burenoverlast ervaringen, deel 3

08-03-2023 21:03 2122 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder. Helaas is deel 2 ook alweer vol geschreven.
Schrijf hier lekker van je af als je (over)last hebt van de buren of als je gewoon even lekker wil klagen. Lucht hier je hart en vind een luisterend oor :hug:
CocaCola schreef:
21-12-2025 14:06
Mijn oma had dus gereageerd op een 65+ woning (voordat ze kwam te wonen waar ze nu woont)
Ze stond 2e.
Op de 1e plaats stond een statushouders gezin met 3 kleine kinderen. Zij hebben het huis ook genomen. (Was 2 hoog in een 65+ complex) de woningbouw legde het tijdens de bezichtiging uit als 'urgentie'

Dus al woon je er, het kan altijd nog dat er kids komen
In principe moet dat niet kunnen. Vaak staat er bij dat gezinnen met kinderen niet toegestaan zijn. Dit moest dan wel heel erg urgent zijn. Of misschien was het tijdelijk, totdat er iets anders vrij was. Ik zou als bewoner wel in protest gaan in ieder geval.
Daantje1970 schreef:
22-12-2025 09:27
In principe moet dat niet kunnen. Vaak staat er bij dat gezinnen met kinderen niet toegestaan zijn. Dit moest dan wel heel erg urgent zijn. Of misschien was het tijdelijk, totdat er iets anders vrij was. Ik zou als bewoner wel in protest gaan in ieder geval.
Als er geen andere opties zijn, en de woningbouw moet iemand onderbrengen, dan kunnen ze zulke uitzonderingen maken. Ik denk dat je ook weinig in te brengen hebt, ze hebben ongetwijfeld in de kleine lettertjes staan dat er van af geweken kan worden in uitzonderlijke gevallen oid.
Dat denk ik ook wel ja
thanx schreef:
05-12-2025 08:12
Inhakend op het roken....

In onze oude straat werd er heel veel gestookt. Openhaarden.
Mist, miezelregen, maakt niet uit, gewoon stoken.
Je kon echt geen slaapkamerraam open zetten. Vreselijk.

In de zomer had ik juist een buurman met een heuse buitenkeuken.
Elke dag (!) Gooide hij de bbq aan.
Met heel veel aanmaakblokjes.
En de tuinen waren echt klein.
Dus in de zomer kon je ook geen slaapkamerraam open zetten.

Met die man was trouwens niet te praten.
Liet gewoon zijn hond in onze voortuin uit, en als je er wat van zei, zei hij gewoon dat ik me niet zo moest aanstellen, trok zijn schouders op en liep verder.
Die buurman had die hondendrollen in zijn tuin terug gevonden denk ik
Daantje1970 schreef:
22-12-2025 09:27
Bij nijn oma in het complex ook gebeurd. Bewoners hebben geprotesteerd maar geen effect, urgentie gaat voor. En helaas niet tijdelijk.

Hier kleine ergernis. Buren krijgen veel visite. We hebben huizen met grote ramen aan de voorkant. Hun visite parkeert standaard voor ons raam, want dan hebben zij hún uitzicht nog . Laatst visite bij ons, hun auto voor ons huis geparkeerd, terecht want onze visite dus ons huis. Ging de bel, of de visite hun auto wilde verzetten want de visite van de buren kon niet parkeren. Let wel, voor het huis van de buren gewoon plek en ze konden ook met gemak erdoor. Tja. Te kleine ergernis om er echt wat aan te doen en iedereen is vrij te parkeren waar hij wil, maar dat aanbellen schoot me toch even verkeerd.
"After all this time?" "Always."
Severus_Snape schreef:
24-12-2025 09:33
Bij nijn oma in het complex ook gebeurd. Bewoners hebben geprotesteerd maar geen effect, urgentie gaat voor. En helaas niet tijdelijk.

Hier kleine ergernis. Buren krijgen veel visite. We hebben huizen met grote ramen aan de voorkant. Hun visite parkeert standaard voor ons raam, want dan hebben zij hún uitzicht nog . Laatst visite bij ons, hun auto voor ons huis geparkeerd, terecht want onze visite dus ons huis. Ging de bel, of de visite hun auto wilde verzetten want de visite van de buren kon niet parkeren. Let wel, voor het huis van de buren gewoon plek en ze konden ook met gemak erdoor. Tja. Te kleine ergernis om er echt wat aan te doen en iedereen is vrij te parkeren waar hij wil, maar dat aanbellen schoot me toch even verkeerd.
Wauw... dat is echt wel idioot van ze. En waar hadden ze bedacht dat jouw visite dan de auto zou neerzetten?
Severus_Snape schreef:

Geen probleem, toch?
Je visite even vragen om de auto bij de buren voor de deur te parkeren. Kan hun visite bij jou voor de deur.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Dat was dus ook het antwoord dat ze kregen van ons. Maar dat was toch ook niet de bedoeling. Uiteindelijk heeft hun visite 50 meter verderop geparkeerd en staan er nu weer dagelijks auto’s voor ons raam. Maar goed, vergeleken bij wat ik hier lees stelt dat natuurlijk niks voor.
Severus_Snape schreef:

Ooh mijn mond valt open...
Gekkigheid.
thanx schreef:
24-12-2025 09:47
Geen probleem, toch?
Je visite even vragen om de auto bij de buren voor de deur te parkeren. Kan hun visite bij jou voor de deur.
🤣🤣🤣
Daantje1970 schreef:
22-12-2025 09:25
Ik ga hopen op een luidruchtig gezin met minimaal 3 kinderen. Dan ben ik zelfs nog bereid om het huis voor minder te verkopen.
:-D
Wij hebben dat huis verkocht aan een jong stel met het eerste kind op komt.
Van de oude andere buren horen we nu dat het soms heel "gezellig" is. Ze irriteren elkaar zo dat ze regelmatig schreeuwend naar elkaar in de tuin staan.
Heel sneu voor de hele rustige buren die aan de andere kant woonden.
Wij hadden ook een bod van iemand die aangaf dat hij rustig wilden wonen en dat bod hebben we geweigerd en dat hadden we ook gedaan als hij hoger had geboden dan dit stel.
Zelf weg gaan voor het lawaai en dan iemand die al aangeeft dat hij dat niet kan handelen, opzadelen met lawaai: we vonden dat geen optie.
Severus_Snape schreef:

Snap ik helemaal.
Het is belachelijk gedrag. Je zou toch bijna zelf je auto voor hun huis gaan zetten....het is dat je zelf niet zo kinderachtig wilt zijn om dat te doen.
Manlief zou zeggen: leven zo in hun eigen wereld dat alles, maar dan ook alles zich aan hun moet aanpassen.
Als ze geen auto's voor hun huis willen, hadden ze ergens moeten gaan wonen waar geen parkeerplaatsen voor het huis zijn.
Onze buren hebben zo nu en dan bezoek die te lui zijn om 40 meter te lopen en dan parkeren ze zo dat wij de auto nauwelijks meer van onze oprit af kunnen krijgen. Als we daar wat van zeggen (terecht denk ik, want ze blokkeren onze oprit), dan zijn wij de onverdraagzame vervelende buren.....
En waarschijnlijk zijn ze er wel als de kippen bij als wij die auto per ongeluk zouden aantikken en wat schade zouden veroorzaken.
We hebben handhaving er al een paar keer op geattendeerd, maar helaas zijn die nooit in de buurt als die auto er staat. Zien ze het wel, dan gaat er een bekeuring op.
En daar zullen wij dan ook vast de schuld van krijgen...... ;-)
Ja echt bizar hoe moeilijk mensen kunnen doen over parkeren en over een paar meter verder moeten lopen. Snap helemaal je irritatie ook over het blokkeren van je auto. Vind ik ook super irritant maar meestal laat ik het gaan omdat het me de moeite niet waard is en ik toch niet weg hoef. Enige keer dat ik er wel wat van heb gezegd is toen ik hoogzwanger was en bang dat ik niet weg zou kunnen als de bevalling onverwacht begon en ik onverhoopt naar het ziekenhuis zou moeten. Was maar lastig, hoe groot is die kans nu en als het zover was moest ik maar aanbellen dan zouden ze de auto wel verzetten. Gelukkig niet nodig geweest.
Severus_Snape schreef:
25-12-2025 21:07
Ja echt bizar hoe moeilijk mensen kunnen doen over parkeren en over een paar meter verder moeten lopen. Snap helemaal je irritatie ook over het blokkeren van je auto. Vind ik ook super irritant maar meestal laat ik het gaan omdat het me de moeite niet waard is en ik toch niet weg hoef. Enige keer dat ik er wel wat van heb gezegd is toen ik hoogzwanger was en bang dat ik niet weg zou kunnen als de bevalling onverwacht begon en ik onverhoopt naar het ziekenhuis zou moeten. Was maar lastig, hoe groot is die kans nu en als het zover was moest ik maar aanbellen dan zouden ze de auto wel verzetten. Gelukkig niet nodig geweest.

Ooh nee joh! Tegen een hoogzwangere aangeven dat je dan ff moet aanbellen als je gaat bevallen. Zijn die effe niet goed in hun paasei! Gelukkig was het niet nodig..

Maar ik zou dus vanaf nu echt zo'n buur zijn geweest die vanaf nu elke keer handhaving zou bellen. Maar echt elke keer..
CocaCola schreef:
25-12-2025 23:05
Ooh nee joh! Tegen een hoogzwangere aangeven dat je dan ff moet aanbellen als je gaat bevallen. Zijn die effe niet goed in hun paasei! Gelukkig was het niet nodig..

Maar ik zou dus vanaf nu echt zo'n buur zijn geweest die vanaf nu elke keer handhaving zou bellen. Maar echt elke keer..
Snap ik. Maar het is me het gedoe niet waard, en er zijn ergere dingen qua overlast. Qua geluid ofzo hebben we totaal geen last van hen. En eerlijk, het is ook een soort running gag geworden tussen vriend en mij.
Nou, ik had vannacht een rare vorm van overlast, zeg. Een of andere ouwe man met een rode jurk vloog rondjes in een slee boven ons huis en maar met zijn irritante belletjes bellen. waar ik dat nou weer aan verdiend heb???
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
grenada schreef:
26-12-2025 08:53
Nou, ik had vannacht een rare vorm van overlast, zeg. Een of andere ouwe man met een rode jurk vloog rondjes in een slee boven ons huis en maar met zijn irritante belletjes bellen. waar ik dat nou weer aan verdiend heb???
Jaa hoor jij wel? Jaloers haha.
Ik zit een paar maanden in een huis van iemand anders, oppas voor de dieren. Super fijne wijk, heel rustig en relaxed. Helemaal in mijn element hier.
Alleen gisteren besloten mijn buren dat het tijd was voor een feestje. Ik kom om 20uur thuis na een gezellige kerstdag, rook de frituur al. Dacht er nog niks van, kom binnen is er toch een herrie bij de buren. Muziek, schreeuwen en kletsen. Dan denk je nog, zal voor 12en wel af zijn. Nee hoor, 2:30! En de muziek ging steeds harder en het gebral steeds luider.

Nu zit ik hier pas een weekje, dus wilde niet meteen aanbellen. Wie weet hebben ze met de buurt een afspraak dat dit 1 keer per jaar zo mag.
Ik hoop het maar, vind het echt mega asociaal en niet iets wat ik had verwacht in deze nette buurt.
Qiya schreef:
26-12-2025 09:45
Ik zit een paar maanden in een huis van iemand anders, oppas voor de dieren. Super fijne wijk, heel rustig en relaxed. Helemaal in mijn element hier.
Alleen gisteren besloten mijn buren dat het tijd was voor een feestje. Ik kom om 20uur thuis na een gezellige kerstdag, rook de frituur al. Dacht er nog niks van, kom binnen is er toch een herrie bij de buren. Muziek, schreeuwen en kletsen. Dan denk je nog, zal voor 12en wel af zijn. Nee hoor, 2:30! En de muziek ging steeds harder en het gebral steeds luider.

Nu zit ik hier pas een weekje, dus wilde niet meteen aanbellen. Wie weet hebben ze met de buurt een afspraak dat dit 1 keer per jaar zo mag.
Ik hoop het maar, vind het echt mega asociaal en niet iets wat ik had verwacht in deze nette buurt.
Ooh ik had er wel wat van gezegd ook al was ik er net.
En als het een afspraak was, had je het dan wel gehoord en gelijk geweten.

Misschien dachten ze dat er niemand thuis was?
Ik heb gister de buren van een blok verderop om 20u gesommeerd om bij hun eigen voor de deur vuurwerk af te gaan steken.

Kreeg ik te horen dat ze dat niet mochten van hun ouders want kleine zusje sliep al.

Nou hier slaapt ook een kleine dus dan houdt het op..

Ze zijn wel gestopt.

Dit is een gezin die er op het oog uitziende heel netjes zijn. Maar schijn bedriegt, het zijn uit de hoogte gewassen achterbakse kakkers.. En als je wat tegen hun ouders zegt dan krijg je een uit de hoogte gevallen antwoord terug als :'Nee onze Floris doet dat niet!'

Kleine voorbeelden in 2 jaar tijd:
- hond overal laten poepen dit niet opruimen en als je er wat van zegt dan is het 'sorry zakje vergeten ik ga het zo doen' (al 2 keer gezien en wat van gezegd en 2x was het de vrouw en was dit het antwoord) man ruimt het overigens wel op (als wij het zien)
- een van de kids had glas kapot gegooid (we hebben het gezien) en even later reed een buurman door dat glas met zijn auto, autoband lek. En toen we aangaven dat de Floris dit had gedaan. Kwam moeder later naar ons huis om te zeggen dat Floris dit absoluut niet was en dat het Jayden van op de hoek was, de altijd vervelende jongen.
- Floris steekt vuurwerk af in de speeltuin en laat het liggen. En als ik er war van zeg is het niet van Floris.

Dit is niet veel in 2 jaar vergeleken met alle verhalen hier. Maar tis wel opvallend.
Qiya schreef:
26-12-2025 09:45

ik zou even contact opnemen met de bewoner van het huis. Die kan je zo vertellen of dit normaal is 1 a 2 keer per jaar of dat dat niet zo is en hoe hij/zij daar mee omgaat.
Maar tot. 2.30 uur lawaai is sowieso niet acceptabel. Ze houden iedereen uit de slaap.
Mij kun je overdag opvegen als ik tot zo laat wakker wordt gehouden, want daarna slaap ik dan ook niet meer.
CocaCola schreef:
26-12-2025 13:52
Ik heb gister de buren van een blok verderop om 20u gesommeerd om bij hun eigen voor de deur vuurwerk af te gaan steken.

Kreeg ik te horen dat ze dat niet mochten van hun ouders want kleine zusje sliep al.

Nou hier slaapt ook een kleine dus dan houdt het op..

Ze zijn wel gestopt.
Hier hadden we vorig jaar ook een stelletje tieners die dat zeiden.
Ze gingen weg toen ik behoorlijk boos zei dat ik het ronduit asociaal gedrag vond: ouders willen er geen last van hebben en een ander terroriseer je wel met dit vuurwerk. Helemaal klaar met dat gedrag, zeker omdat het afval van het vuurwerk in onze tuin gedumpt werd.
Nu is het hier in algemeen nog wel zo dat je mensen kunt aanspreken op hun gedrag.
dolfine wijzigde dit bericht op 29-12-2025 19:32
0.26% gewijzigd
nausicaa schreef:
22-12-2025 10:02
Als er geen andere opties zijn, en de woningbouw moet iemand onderbrengen, dan kunnen ze zulke uitzonderingen maken. Ik denk dat je ook weinig in te brengen hebt, ze hebben ongetwijfeld in de kleine lettertjes staan dat er van af geweken kan worden in uitzonderlijke gevallen oid.
Klopt hoor!
De ouders van een vriendin wonen in zo'n 55 plus complex. Daar werd een paar jaar terug ook een alleenstaande moeder met 2 kleine kinderen tussen geplaatst.
Heeft voor behoorlijk wat onrust en gedoe gezorgd. Veel geluidsoverlast, drank en drugs en vermoedelijk ook dealen aan huis. Wat voor veel ongewenst bezoek in dat complex zorgde. Moeder is echt een ontzettend probleemgeval en buurtbewoners waren gewoon bang van haar. Ze deed ook wel eens gebaren alsof haar hand een pistool was en dan naar iemand richten. Of de vinger langs haar keel halen. Bedenk dat al haar buren al op leeftijd waren en niks konden beginnen.
Ruim 3 jaar heeft haar terreur kunnen voortduren. Ik had ontzettend met de buren te doen want zo stel je je oude dag niet voor.
Maar dit zal steeds vaker gaan gebeuren, dat probleemgevallen of mensen met allerlei urgentie gewoon maar ergens tussengezet worden.
Severus_Snape schreef:
25-12-2025 21:07
Eerlijk gezegd begrijp ik dit wel van de buren. Ik bedoel, ergens tussen week 37 en 42 ga je bevalllen. Moet ik als buurvrouw dan vijf weken lang ‘jouw plek’ vrijhouden?
smorre schreef:
29-12-2025 11:22
Eerlijk gezegd begrijp ik dit wel van de buren. Ik bedoel, ergens tussen week 37 en 42 ga je bevalllen. Moet ik als buurvrouw dan vijf weken lang ‘jouw plek’ vrijhouden?
als je even terugleest dan gaat dit over het blokkeren van haar oprit. die moet je inderdaad altijd vrijhouden en niet alleen als iemand hoogzwanger is ;-)
En doooooor!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven