Hoe voelt een weeeeeeeeeeeee????

29-05-2007 20:50 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
5 november 2008

1,5 jaar geleden heb ik dit topic geopend. Was 41 weken zwanger en er helemaal klaar mee. Heb me een avond kostelijk vermaakt met de reaties op dit topic en ben heerlijk gaan slapen.

s'nachts begonnen spontaan de weeen en ben ik in 7 uur bevallen van een prachtige dochter.

Nu is het weer zo ver, met het verschil dat ik nu pas 38 weken ben en er helemaal doorheen zit. Heb al dagen pijnlijke voorweeen en heb er nu een peuterpubertje bij die al heel handig gebruik weet te maken van de beperkte bewegingsvrijheid van moeders.

Vandaag en morgen is ze bij opa en oma, dus laat baby maar komen zou ik zeggen.

Vorige keer heeft dit topic op een positieve manier bijgedragen aan de start van de bevalling, dus wie weet wat het deze keer doet.

Ik word gek van alle boekjes waar alleen maar in staat: " als je twijfelt of je een wee hebt dan is het geen wee."

Helder, maar daar heb je dus geen zak aan als je bijna 41 weken zwanger bent, al weken voorweeen hebt, de afgelopen nachten niet geslapen hebt ( omdat je denkt, hee is dit t dan?? o nee, ik twijfel, dus geen wee:( ) en je plat wordt gebeld, -maild en -smst of 'ie er nou NOG niet is.

Ik ben al bijna bang dat ik een torenhoge pijngrens heb en baby dadelijk op de wc eruitfloept terwijl ik roep:" ....maar ik twijfelde toch!?"

Dus : Hoe wist je nu zeker dat dat wat je voelde een wee is?
anoniem_32365 wijzigde dit bericht op 05-11-2008 10:16
Reden: 2e kind
% gewijzigd
quote: ratjetoe2004 schreef

Ik ben al bijna bang dat ik een torenhoge pijngrens heb en baby dadelijk op de wc eruitfloept terwijl ik roep:" ....maar ik twijfelde toch!?"

Hihi, was het maar zo'n feest!
quote:Met 33 weken kreeg ik last van harde buiken. Ze deden wel zeer eigenlijk. Hmmm, toch maar even aankijken. Volgende dag, hmmm nog niet weg. Irritant die harde buiken. Volgende dag, zouden eigenlijk de kerstboodschappen gaan doen, toch maar eens de gyn bellen, want die harde buiken worden wel steeds irritanter.

Hoe voelt het mevrouw? 

Als irritante harde buiken, pijnlijk.

Tja, het zullen wel gewoon de voorbereidingen zijn mevrouw.

Kan zijn, maar dit zit me toch niet lekker.

Nou kom dan maar even langs. 

Dus ik langs. Aan het CTG. God die harde buiken komen toch wel vaak. Zit ook steeds ongevere dezelfde tijd tussen. Hmmm, vreemd. Gyn komt binnen. Je hebt weeën, dame. Toucheert, en je hebt inmiddels al 1 à 2 cm ontsluiting en de boel is aan het verweken. Met spoed koffer halen en ziekenhuis in. Ik had een verwaarloosde blaasontsteking, inmiddels urineweginfectie (krijg je als je zwanger bent juist geen klachten van) en die veroorzaakte een vroegtijdige bevalling. Verrek. Gelukkig bleef ventje toch nog zitten tot 38 weken, maar ik had dus wel echte weeën. En nee, het was niet mijn eerste, maar mijn DERDE kind. :o Soms weet je het dus gewoon niet. Soms wel.Blindje, komen vroegtijdige bevallingen door blaasontstekingen??? Heb 2 x blaasontsteking gehad en heb geen flauw idee voor mn vroege bevalling. Hoe hebben ze de boel 5 weken weten te rekken?? Moest je plat??
quote:quote: blindje reageerde Blindje, komen vroegtijdige bevallingen door blaasontstekingen??? Heb 2 x blaasontsteking gehad en heb geen flauw idee voor mn vroege bevalling. Hoe hebben ze de boel 5 weken weten te rekken?? Moest je plat??Niet alle vroegtijdige bevallingen, maar het kan dus wel. Geen idee waaarom precies, maar je kunt weeën krijgen van een blaasontsteking en dus te vroeg bevallen. Ik heb antibiotica gekregen en daarmee namen de weeën heel erg af. Hij wilde er al vanaf week 26/27 uit dus rust houden moest ik toch al.

quote: ratjetoe2004 schreef Ik ben al bijna bang dat ik een torenhoge pijngrens heb en baby dadelijk op de wc eruitfloept terwijl ik roep:" ....maar ik twijfelde toch!?"

Oooooooooooooooooooooooooooooh, was het maar zo, was het maar zo, was het maar zo.

Hier in ieder geval geen torenhoge pijngrens. Ik ben 40w3d nu en ik mag onderhand ook wel eens bevallen van mijn inmiddels alweer derde kind.

En ow, ow, ow, ow, ow, wat heb ik er GEEN zin in. Ik weet namelijk nu al dat ik mezelf een enorm RUND ga vinden als het begint. 'HOE HEB IK HIER NOG EEN KEER IN KUNNEN TRAPPEN' dacht ik al bij de 2e. En dan ga ik dat gewoon NOG een keer doen.

Arme ik.
quote:

quote: ratjetoe2004 schreef Ik ben al bijna bang dat ik een torenhoge pijngrens heb en baby dadelijk op de wc eruitfloept terwijl ik roep:" ....maar ik twijfelde toch!?"

Oooooooooooooooooooooooooooooh, was het maar zo, was het maar zo, was het maar zo.

Hier in ieder geval geen torenhoge pijngrens. Ik ben 40w3d nu en ik mag onderhand ook wel eens bevallen van mijn inmiddels alweer derde kind.

En ow, ow, ow, ow, ow, wat heb ik er GEEN zin in. Ik weet namelijk nu al dat ik mezelf een enorm RUND ga vinden als het begint. 'HOE HEB IK HIER NOG EEN KEER IN KUNNEN TRAPPEN' dacht ik al bij de 2e. En dan ga ik dat gewoon NOG een keer doen.

Arme ik.

Haha en daar ben ik, met de vorige bevalling nog vers in het geheugen, dus voor de vierde keer ingetrapt. LOL
Ratjetoe, heel veel succes met de bevalling. Je voelt intiutief aan wanneer het is begonnen (ik dacht ook dat is gezeur maar het is waar)

Na een inleiding en veel voorweeën, wist ik feilloos wanneer de bevalling echt was begonnen (lees de vliezen braken en had na ruim 24 uur wat ontsluting)

Groetjes Hera (pilstoppers topic)
Ik was 42 weken zwanger en ook wat voorweeen gehad en dacht dat het al begonnen was. Totdat ik ingeleid werd en de eerste kleine wee voelde, toen wist ik het inderdaad zeker dit is een wee. Het is heel venijig en ik omschrijf het als messteken in je buik maar dan helemaal onderin je buik. Maar goed ik ken ook verhalen van mensen die al 8 cm ontsluiting hadden en dachten dat ze last hadden van een blaasontsteking maar ik wist het op dat moment wel zeker dit is heel wat anders dan een voorwee. Succes met de bevalling, komt goed!
Bij mijn eerste braken als eerste mijn vliezen en een uur of zes later begonnen de weeen, in het begin voelden ze aan als menstruatiekrampen maar dan over een groter gedeelte van je buik. En dat zette door tot ik, zoals al eerder treffend omschreven, loeiweeen kreeg.

Bij mijn tweede begon de bevalling met die menstruatiekrampen die al binnen een uur aanzwollen tot pittige weeen.

Allebei de bevallingen duurden 6 uur en de weeen hielden nog geen minuut aan. Dat was bij mijn eerste wel "leuk": ik hield het niet meer, maar ja, we mochten het ziekenhuis pas bellen als ze een minuut lang duurden. Dus vrijdagmiddag werd ik uiteindelijk loeiend;) in een rolstoel door het ziekenhuis geduwd. Ik kan me daar nog weinig van herinneren (behalve de pijn) maar het moet er toch behoorlijk cliché uitgezien hebben.:D

Ach, ik vond het hele bijzondere ervaringen en ik kijk erg uit naar de derde, die als alles goed blijft gaan in januari geboren gaat worden.
De weeen kwamen om de 2 à 3 minuten en hielden geen minuut aan. Nog geen minuut weeen per bevalling.... Nou ja.
Ik heb niet alles evengoed gelezen, maar als je erg moe bent, zoals je in je openingspost aangeeft.

Waarom vrag je dan geen slaapmiddel aan je VK?

Ik had ook een paar weken voorweeen, en sliep voor geen meter. (Was 2e kind, maar bij 1e KS, dus geen wee gehad)

Ik kreeg temazepam inslapers van mn gyn. Mss iets om even na te gaan...?

Succes in elk geval!!
Ik ben 11 weken geleden bevallen en ik kan alleen maar zeggen dat het bij mij enorm meegevallen is. Ik had me op het ergste voorbereid. Het is niet leuk en doet pijn maar veel minder dan ik verwacht had. Bij iedereen is het natuurlijk anders.

En weeen herken je echt wel. Al is het niet gelijk dan is het wel na een tijdje
Ik ben 11 weken geleden bevallen en ik kan alleen maar zeggen dat het bij mij enorm meegevallen is. Ik had me op het ergste voorbereid. Het is niet leuk en doet pijn maar veel minder dan ik verwacht had. Bij iedereen is het natuurlijk anders.

En weeen herken je echt wel. Al is het niet gelijk dan is het wel na een tijdje
Leuk topic dit! Ben 5,5 week geleden bevallen en mij is het vies tegengevallen.

En die weeen? Die herken je echt wel hoor.

Dacht dat ik kapot ging! Het resultaat ligt nu in de box te rommelen en het is het echt wel waard die pijn. Maar ik doe het niet nog een keer. Dat zeker!

Succes:P
quote:Maar ik doe het niet nog een keer. Dat zeker!Meen je dat nou echt?
quote:

quote: Eefje1979 reageerde

Maar ik doe het niet nog een keer. Dat zeker!

Meen je dat nou echt?

Ja, dat meen ik echt. Ik hou onwijs veel van m'n ventje, maar ik ga mezelf niet nog een keer zitten pijnigen. Ik heb echt een walgelijke bevalling gehad en ik ga dat gewoon niet nog een keertje meemaken.

Mijn man zou op den duur graag een 2e kindje willen, maar ik niet. Vind 1 prima. Druk zat zo!
ik heb dus 2 keer een valse start gehad. de eerste keer met 35 weken. Opeens weeen die om de 2 tot 3 minuten kwamen, wij de vk gebeld en die dacht ook echt dat het begonnen was. Snel naar het ziekenhuis, aan het ctg en ook echt duidelijk weeen te zien. Maar noppes ontsluiting, 1 cm ja maar verder niets. Dat heeft 3 dagen geduurd. 3 keer naar het zh geweest om te laten controleren of ik extra ontsluiting kreeg. Zag mijn geest al kruipen voor de weken die nog moesten komen.

Toen weer met precies 37 weken, weer 's avonds weeen, vk komt weer nog steeds 1 cm. De hele nacht weeen gehad (ook in bad dus dat klopt ook niet altijd) en de dag erna naar het ziekenhuis. 1 cm erbij..........

toen hebben ze hem de dag erna maar gehaald. Wat was ik blij......
quote:

quote: fleurtje reageerde

Meen je dat nou echt?

Ja, dat meen ik echt. Ik hou onwijs veel van m'n ventje, maar ik ga mezelf niet nog een keer zitten pijnigen. Ik heb echt een walgelijke bevalling gehad en ik ga dat gewoon niet nog een keertje meemaken.

Mijn man zou op den duur graag een 2e kindje willen, maar ik niet. Vind 1 prima. Druk zat zo!

Hmmmm, vind je dat niet jammer? Ik vind het me zo moeilijk voor te stellen.
quote:

quote: fleurtje reageerde

Meen je dat nou echt?

Hmmmm, vind je dat niet jammer? Ik vind het me zo moeilijk voor te stellen. Nou waarom zou ik het jammer vinden? Ik kan me nu volledig richten op 1 kind. Die krijgt alle aandacht. Als er een 2e komt zou ik de aandacht over 2 kindjes moeten verdelen. Ik weet niet of ik dat wel wil. Daarnaast ben ik natuurlijk net bevallen he. Dus die pijn zit nog behoorlijk vers. Maar ik vond de bevalling dusdanig pittig dat ik er eigenlijk min of meer van overtuigd ben dat het bij eentje blijft. Ik heb wel een prima zwangerschap gehad hoor en dat vond ik heerlijk. Maar nog een kleine? Nee, denk het niet.
Haha, ik siste tijdens de bevalling ook tegen mijn vriend dat de volgende geadopteerd zou worden.

(En twee weken later wilde ik alweer een kind van mezelf;))
ik heb geroepen dat we hierna gewoon een hondje nemen. Veel minder pijnlijk, een stuk goedkoper en ook handiger!!
wie wil weten hoe een wee voelt, moet eenzelfde topic openen !

dinsdagavodn topic geopend en na een snelle bevalling woensdagochtend om 9 uur bevallen van een dochter!

o en cliche is waar haha. als ze beginnen dan weet je dit is dus een wee.
Haha, gefeliciteerd Ratjetoe!

Wat een grap zeg!

Nou en, vertel, viel het mee?
.
Ik heb alleen maar rugweeen gehad, geen pretje dat kan ik je wel vertellen.

Kroop door mijn bed heen en de verloskundige midden in de nacht maar roepen dit is het echte werk nog niet joh, je moet het toch echt in je buik gaan voelen, nou mooi niet dus.

De volgende morgen in het ziekenhuis (zou eigenlijk ingeleid worden) had ik al 6 cm ontsluiting, dus ja voor iedereen voelt het anders. In het begin was het bij mij wat beginnende rugpijn, zoals ik wel vaker had gehad, heb blijkbaar heel de dag al wat weeen gehad, maar ik herkende ze niet hoor. Heb zelfs 's nachts nog eventjes geslapen toen ik weeen had. Ik zou me er niet al te druk om maken bij is het allemaal heel wazig begonnen, wist niet of ik vruchtwater had verloren en ook niemand kon me vertellen of mijn vliezen waren gebroken ja of nee, de verloskundige niet, het ziekenhuis niet, ja mijn eigen gevoel vertelde dat het zo was. Dus ga vooral op je eigen gevoel af.

Succes met de bevalling!!!
En zie nu dus pas dat je bevallen bent, bij deze dus VAN HARTE GEFELICITEERD geniet van je kleine wondertje!!

Doe ik ook nog steeds elke dag, mannetje is nu 5 maanden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven