Reis Andalusie
dinsdag 9 december 2025 om 13:24
Wij willen volgend jaar een rondreis maken door Andalusië en eindigen met een weekje strand. Alhoewel we redelijk veel reizen zijn we daar niet eerder geweest. We willen geen groepsreis, dus losse vliegtickets, een huurauto, 2 steden bezoeken (en onderweg evt. wat bezienswaardigheden) en eindigen in een gezellige badplaats. Wat betreft het laatste: we houden van authentiek, knus, fijn hotel met zwembad en lekker strand. We gaan graag uit eten en houden niet van nieuwbouw/hoogbouw/hele grote hotels. Hotels bij voorkeur logies/ontbijt. Het mag ook een appartement zijn.
Totale reisduur is 2 weken. Reisperiode begin september. Budget rond de 5000.
Wat zijn mooie en interessante steden?
Wat is er nog meer te zien in de omgeving?
Wat is een leuke badplaats met fijne restaurants?
Totale reisduur is 2 weken. Reisperiode begin september. Budget rond de 5000.
Wat zijn mooie en interessante steden?
Wat is er nog meer te zien in de omgeving?
Wat is een leuke badplaats met fijne restaurants?
woensdag 17 december 2025 om 13:06
Dat is met die visjesMiss.Marissie schreef: ↑17-12-2025 12:27Ik ook, het lijkt erg op Puerto de Mogan:
https://emigrerengrancanaria.com/doen-i ... -de-mogan/
Maar dat ligt dus op Gran Canaria...
woensdag 17 december 2025 om 13:20
Ik dacht hetzelfde!Miss.Marissie schreef: ↑17-12-2025 12:27Ik ook, het lijkt erg op Puerto de Mogan:
https://emigrerengrancanaria.com/doen-i ... -de-mogan/
Maar dat ligt dus op Gran Canaria...
vrijdag 26 december 2025 om 20:23
Ik weet niet welk dorp ze bedoelt, maar er zijn heel veel witte dorpjes in Andalusië. Mijas is één van de bekendste, daar zou je eens op kunnen zoeken.
Verder is Cala de Mijas een leuk plaatsje aan het strand om de vakantie te eindigen. Dan kun je ook een uitstapje naar Marbella maken. Het oude stadscentrum is erg leuk.
Als je van een beetje avontuur houdt dan wil ik je aanraden om de Camenito del Rey wandeling te maken.
We only know what it's been. What about what it could be?
woensdag 31 december 2025 om 18:21
ik lees mee
wij gaan in mei 2 weken die kant op Vliegen heen en terug op Malaga
Wij doen de Caminito del Rey ook. We hebben het tijdslot van 0850 ...dus rond lunchtijd wel klaar. Is er nog meer leuks in die buurt of kan je beter doorrijden naar Ronda ?
En ik zoek tips voor leuke wegen; wij vermijden indien mogelijk zoveel mogelijk snelwegen en Houden van kronkelweggetjes en mooie uitzichten.
Wij doen de Caminito del Rey ook. We hebben het tijdslot van 0850 ...dus rond lunchtijd wel klaar. Is er nog meer leuks in die buurt of kan je beter doorrijden naar Ronda ?
En ik zoek tips voor leuke wegen; wij vermijden indien mogelijk zoveel mogelijk snelwegen en Houden van kronkelweggetjes en mooie uitzichten.
woensdag 31 december 2025 om 22:55
Ik heb ooit een rondje gedaan in augustus: Malaga, Ronda, Jerez, Cordoba, Sevilla, Granada, een bergdorpje in de Alpujarras en Nerja. Twee nachten per stadje.
De Mezquita van Cordoba was heel mooi, het Alhambra ook, maar wel toeristisch (boek vooraf online zoals al getipt werd), Sevilla leuk, Ronda bijzonder, het dorpje saai, Jerez niet heel bijzonder al was de rondleiding in de bodega wel gezellig, en Nerja vond ik geen zak aan, want veel te druk.
De ritten tussen de steden door waren erg de moeite waard. Houd er wel rekening mee dat je in die omgeving langer doet over 100 km dan hier als je een leuke route wilt rijden, omdat je vaak bergje op, bergje af moet.
Het was warm in de zomer, maar als je een beetje tegen warmte kunt, en een huurauto hebt met airco en 10 liter water achterin lukt het best.
In het kader van: Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat:
https://www.myboutiquehotel.com/es/bout ... baeza.html
Zwembadje op het dak.
De Mezquita van Cordoba was heel mooi, het Alhambra ook, maar wel toeristisch (boek vooraf online zoals al getipt werd), Sevilla leuk, Ronda bijzonder, het dorpje saai, Jerez niet heel bijzonder al was de rondleiding in de bodega wel gezellig, en Nerja vond ik geen zak aan, want veel te druk.
De ritten tussen de steden door waren erg de moeite waard. Houd er wel rekening mee dat je in die omgeving langer doet over 100 km dan hier als je een leuke route wilt rijden, omdat je vaak bergje op, bergje af moet.
Het was warm in de zomer, maar als je een beetje tegen warmte kunt, en een huurauto hebt met airco en 10 liter water achterin lukt het best.
In het kader van: Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat:
https://www.myboutiquehotel.com/es/bout ... baeza.html
Zwembadje op het dak.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
donderdag 1 januari 2026 om 02:02
poldervrouw schreef: ↑31-12-2025 18:21Wij doen de Caminito del Rey ook. We hebben het tijdslot van 0850 ...dus rond lunchtijd wel klaar. Is er nog meer leuks in die buurt of kan je beter doorrijden naar Ronda ?
Doorrijden!
Ik vond Córdoba prachtig. Medina Azahara
donderdag 1 januari 2026 om 02:28
Wij zijn in Malaga, Cordoba en Granada geweest en vonden alledrie zeker de moeite waard. Aan de kust hebben we een paar dagen in Estepona gezeten, mooi strand, gezellig dorpje, niet te toeristisch en heel veel goede restaurants. Een week zou ik er niet heen gaan maar voor een paar nachten zeker leuk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in