Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 2526 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik ben een meelezer van dit topic. Maar ik wens jullie een gelukkig en gezond Nieuwjaar!
Frizz schreef:
31-12-2025 15:45
Bedankt voor het meedenken, heb de apotheek gesproken!
Die kunnen vaak ook goed meedenken over dosering. Hopelijk niet nodig ik vond het altijd zo zielig.
Terug van weggeweest
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Het was hier nogal heftig, maar nu zijn de poezen gelukkig weer relaxed. En ik dus ook. ;-D
Naïef - het blijft een compliment
Rabarbara schreef:
01-01-2026 16:12
Ik kan slecht tegen verstopte sneren, maar misschien moet ik het in 2026 laten gaan.
Als je de TO van dat vuurwerktopic bedoelt, die heeft vooral af en toe last van een tic in de plaat, een periodieke oprisping van slachtoffergedrag. Hij bedoelt zo te lezen o.a. mij. Bijzondere houding als TO, maar niet verrassend. Het is gewoon een algemener vuurwerktopic geworden zoals dat er ieder jaar wel is, maar dat is kennelijk niet de bedoeling.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Morgen mag ik dan (eindelijk) de nieuwe lesauto's ophalen! In de middag gelijk door voor het inbouwen van de dubbele bediening en zaterdag lessen!

Maar nu is er sneeuw voorspeld, shit... niet dat ik dan niet durf te rijden en ik zal wel moeten, maar ook beetje zonde van de auto's helemaal gepoetst uit de showroom om gelijk door de pekel heen te moeten rijden...
Veel rijplezier in je nieuwe auto’s, Sir D!

Ja jammer van de pekel, maar mss dat je het er kunt afspoelen?
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
02-01-2026 08:17
Veel rijplezier in je nieuwe auto’s, Sir D!

Ja jammer van de pekel, maar mss dat je het er kunt afspoelen?

Nou ze rijden iig heel fijn!
En aangezien het nog even slecht weer blijft gaan ze volgend weekend maar weer naar de wasstraat.

Dubbele bediening was binnen 1 uur ingebouwd, ging heel snel! En op de terugweg volle bak sneeuw, maar wegligging was gewoon goed. Even getest met hard remmen en wat meer gas in de bochten maar voelde niks. Dus top!
SirDidymus schreef:
02-01-2026 16:42
Nou ze rijden iig heel fijn!
En aangezien het nog even slecht weer blijft gaan ze volgend weekend maar weer naar de wasstraat.

Dubbele bediening was binnen 1 uur ingebouwd, ging heel snel! En op de terugweg volle bak sneeuw, maar wegligging was gewoon goed. Even getest met hard remmen en wat meer gas in de bochten maar voelde niks. Dus top!
Wel fijn dat je gelijk even goed hebt kunnen testen, met die sneeuw! Maar dat je de pekel een beetje zonde vindt, kan ik me helemaal voorstellen... Eigenlijk zou je ze eerst een weekje of zo in de etalage moeten kunnen zetten, om er gewoon alleen maar van te genieten.
Vele veilige kilometers en rijplezier toegewenst, ook voor je leerlingen!
Irma_3110 schreef:
02-01-2026 16:50
Wel fijn dat je gelijk even goed hebt kunnen testen, met die sneeuw! Maar dat je de pekel een beetje zonde vindt, kan ik me helemaal voorstellen... Eigenlijk zou je ze eerst een weekje of zo in de etalage moeten kunnen zetten, om er gewoon alleen maar van te genieten.
Vele veilige kilometers en rijplezier toegewenst, ook voor je leerlingen!

Haha ja dat zou wel het fijnste zijn!

Dankjewel!
Wraaktopics zijn stom.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
02-01-2026 17:58
Wraaktopics zijn stom.
Mwa - valt wel mee toch? Je hoeft niet mee te schrijven.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Rabarbara schreef:
02-01-2026 17:58
Wraaktopics zijn stom.
Wraak is stom.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik ben doorgaans ook niet haatdragend, tenzij iemand mij echt iets naars flikt waar ik nog heel lang last van heb…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
O, maar gelukkig is het een luchtig topic.

David Dunning
Ik ben soms haatdragend, maar dan hoef ik diegene gewoon niet meer te zien.
Wraak nemen vind ik nogal kleuterig.

David Dunning
Solomio schreef:
02-01-2026 18:02
Wraak is stom.
Ja, eens. Behalve bij moord en doodslag of ernstige misdrijven misschien.
Baggal schreef:
02-01-2026 18:01
Mwa - valt wel mee toch? Je hoeft niet mee te schrijven.
Jullie hoeven geen wraak te nemen. Zo kan ik wel meer verzinnen.
Solomio schreef:
02-01-2026 18:04
Dat is vaak beter en volwassener. Soms vind ik alleen ook dat iemand niet weg mag komen met z’n gedrag. Het is meer dat wegkomen waar ik dan moeite mee heb.
Solomio schreef:

Ik ben normaliter niet haatdragend en qua wraak blijft het bij een fantasie. Gelukkig is dat al voldoende voor mij... :)
SirDidymus schreef:
02-01-2026 18:06
Ik ben normaliter niet haatdragend en qua wraak blijft het bij een fantasie. Gelukkig is dat al voldoende voor mij... :)
Ik heb geen fantasie, dus waarschijnlijk kan ik helemaal geen wraak nemen dan. :hihi:

David Dunning
Rabarbara schreef:
02-01-2026 18:05
Jullie hoeven geen wraak te nemen. Zo kan ik wel meer verzinnen.
Juist. :thumbsup:

David Dunning
Ik ging even in dat topic kijken, maar echt, ik kan me er zo niks bij voorstellen. Onvolwassen gedrag vind ik het.

David Dunning
Baggal schreef:
02-01-2026 18:06
Dat is vaak beter en volwassener. Soms vind ik alleen ook dat iemand niet weg mag komen met z’n gedrag. Het is meer dat wegkomen waar ik dan moeite mee heb.
Dat interesseert mij dus echt geen ene reet. Ik ben ook wel eens ergens mee weggekomen waarvan je achteraf best kunt zeggen dat het niet in de haak was. En als iemand echt iets heel ergs flikt wil ik er gewoon niets meer mee te maken hebben.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
Rabarbara schreef:
Ja, eens. Behalve bij moord en doodslag of ernstige misdrijven misschien.
ja precies. Ik heb ooit serieus overwogen bij mijn schoonvader aan te bellen en hem in de deuropening overhoop te schieten, nadat mijn dochter me had verteld dat opa niet met zijn vieze poten van haar af kon blijven. Ik ben zelfs op zoek gegaan naar mogelijkheden om aan een pistool te komen, maar uiteindelijk heb ik het toch maar niet gedaan omdat mijn kinderen toch ook niet zo veel zouden hebben aan een moeder die een paar jaar in de bak zat.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven