Uitgerekend juni 2026

04-10-2025 15:02 95 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha lieve vrouwen,

Ik kom er net achter dat ik zwanger ben. Niet geheel gepland, maar ook niets gedaan om het te voorkomen :) Het zal ons 4e kindje worden. Volgens de berekening ben ik, als alle goed mag gaan, half juni uitgerekend.

Ik merk dat ik het ergens kwijt wil, maar wil het nog niet met mijn omgeving delen. Zijn er meer vrouwen die net een positieve test in handen hebben gehad en hier mee willen schrijven? Of uiteindelijk een app groepje willen aanmaken?

Liefs
Dikkoppie schreef:
06-01-2026 23:00
Ha lieve dames,

Ik heb met jullie in de app gezeten helaas is de zwangerschap geëindigd in een missed abortion. Die ging niet zonder slag of stoot, veel bloedverlies, spoed opname. Nu nog herstellende fysiek en ook mentaal.
Even benieuwd hoe het met jullie gaat.
Liefs
Ach jeetje, wat onwijs heftig voor je Dikkoppie.. :hug: Dat is zowel mentaal als fysiek een flinke klap om te verwerken. Heel veel sterkte met het herstel en verwerken hiervan. Heb zeker nog een aantal keer aan je gedacht en gehoopt dat het naar omstandigheden redelijk zou gaan. :(

Hier bijna 20 weken, we verwachten een meisje. Misselijkheid en spugen is sinds 2 weken eindelijk gestopt. Heb iets meer energie, wel veel lage rugpijn. Pieker veel “of het wel goed gaat” door de lange wachttijden nu, ik probeer het los te laten.
En nu?
Fijn dat het goed met jullie gaat meiden!

Mijn herstel gaat goed. Verdriet is er nog steeds, mag ook. Maar ik ben heel blij dat ik lichamelijk ook weer snel en goed herstel.
Dikkoppie schreef:
09-01-2026 22:49
Fijn dat het goed met jullie gaat meiden!

Mijn herstel gaat goed. Verdriet is er nog steeds, mag ook. Maar ik ben heel blij dat ik lichamelijk ook weer snel en goed herstel.
Oh, dat mag er zeker zijn! Het is ook onwijs verdrietig allemaal...
Hopelijk ben je snel weer de oude! Nemen jullie nu even rust of gaan jullie door met proberen?
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
De zwangerschap was voor ons onverwacht en niet gepland. Kindje zeker welkom maar ons gezin was al compleet dus we gaan niet meer proberen. Wel over gehad want zo'n onverwachte zwangerschap ga je er ook weer anders naar kijken, zeker mijn man maar, het is ok en we willen geen nieuwe zwangerschap. Zeker na deze onverwacht heftige afloop.
dikkoppie wijzigde dit bericht op 13-01-2026 22:47
Reden: Tiepfiut
1.61% gewijzigd
Dikkoppie oh dat snap ik dan wel... Wist even niet meer hoe het verhaal ook alweer was...

Sterkte met het verwerken!
Dames, ik heb goed nieuws!! Kan iemand me weer toevoegen in de appgroep? :-D
Kiwimeisje schreef:
29-01-2026 13:48
Dames, ik heb goed nieuws!! Kan iemand me weer toevoegen in de appgroep? :-D
Done!! :)
En nu?
Lieve meiden,

Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat! Jullie zijn al ruim over de helft denk ik zo! Weten jullie wat het wordt?
Ik ben destijds de appgroep gestart maar moest met zeven weken constateren dat er geen hartje klopte. Na twee maanden van onderzoeken en pillen eindelijk schoon en ik heb vorige week een positieve test in handen gekregen. Onze echt laatste poging hebben we besloten, dus hopelijk krijgen we dit keer een goede echo te zien. Ontzettend spannend vind ik het.

Liefs
Hoi Eef, gefeliciteerd!! Wat fijn om te horen. Spannende weken, hoop dat het allemaal
goed blijft gaan. Wanneer heb je de echo?

Ik ben inmiddels 30 weken zwanger en wij krijgen er nog een jongetje bij! Heel blij mee. Nu een beetje aftellen tot mijn verlof begint. :heart:
Hoi Eef, van harte gefeliciteerd wat een mooi nieuws! Spannend zeg! Ik hoop het voor jullie. :heart:

Hier inmiddels 31 weken en wij krijgen een meisje. Vorige week al met verlof gegaan door wat omstandigheden op werk en gezondheid, dus voor nu 6 maanden eruit, erg fijn!
En nu?
ohhhhhh wauw Eef!! Gefeliciteerd!!!

Hier inmiddels 28, bijna 29 weken, zwanger van een jongetje en ondanks wat kwaaltjes gaat ie lekker!
Wow @kiwimeisje een huis vol mannen, heerlijk! Wat vinden de broers ervan?
@whups79 hopelijk gaat alles oke, je zal vast niet voor niets zo'n tijd verlof hebben. Rustig aan en rustig voorbereiden op dat kleine meisje.
@nolanollie fijn dat je zwangerschap goed gaat. Je was zo misselijk in het begin toch? Een broertje, wat leuk! Kijkt je dochter er naar uit?
Ik heb met een beetje vrees me toch maar weer bij de verloskundige aangemeld. Ik merk dat ik het erg spannend vind of deze zwangerschap goed zal gaan en ben wel bang voor een echo. Angst dat het weer niet goed is. Maar goed, dat is logisch natuurlijk. Ze bellen morgen voor een afspraak.
Ze vinden het heel leuk, zijn blij met een broertje. Is ook alles wat ze kennen natuurlijk!

Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Er ligt ook wel wat druk op als ‘laatste keer proberen’. Hoop het erg voor je, laat je het weten als je de echo gehad hebt? En voel je je verder goed?
Ja dat is waar, heerlijk een huis vol mannen. Die meiden komen er later vanzelf bij :) hebben jullie al een naam?

Eerste echo is 21 april met 7+2. Duurt zo lang. Ik voel me wel prima. Borsten zijn een maat gegroeid en pijnlijk, wat last van mn darmen en savonds erg vermoeid, maar verder niet. Dat er wel symptomen zijn geeft wel wat houvast. De vorige keer hield het op en zat het toen niet goed.
Hoe gaat ie nu? Nog steeds symptomen? Heb je er een beetje een goed gevoel over? Zo spannend die eerste echo! Duim voor je dat het goed zit :heart:

Wij hebben inderdaad een naam! Het gaat nu best snel, 33 weken zwanger nu en bijna verlof. Blij dat het einde in zicht is :-D
Hoe was je echo?
Zo gaat hard @kiwimeisje. Fijn dat jullie al uit de naam zijn, dat vond ik altijd heel moeilijk!
Ik hou jullie ontwikkeling een beetje bij want een vriendin is dezelfde tijd uitgerekend (dat was destijds wel even super confronterend, maar inmiddels niet meer).

Ik heb afgelopen week een kloppend hartje gezien met 7+3. Ik keek erg op tegen de echo maar was gelukkig op een andere locatie dan de vorige keer en nu gelukkig positief nieuws. Ik vind het nog steeds spannend, maar de eerste stap is goed!
Hoe gaat ie nu? Nog steeds alles oke? Ben benieuwd wat jullie krijgen en hoe je het gaat vinden met 4. Heb je weer een voorgevoel voor een jongetje?

De naam is bij ons ook wel een puzzeltje haha, al worden we er beter in. Hebben ook wel ervaring :-D ik zit verder de tijd een beetje uit. Soms is het wel genieten zoveel tijd voor jezelf tijdens verlof, soms ben ik er ook goed klaar mee. Hoe dan ook, nog 3,5 week! Baby’s komen bij mij meestal keurig op tijd dus dat verwacht ik nu weer.
Ja gaat prima. De 18e termijnecho maar vorige week een tweede goede echo gehad al. Rond 6 december uitgerekend. Zeeeer moe maar verder niet echt ernstige kwalen dus dat scheelt.

Nog even geduld en genieten van je verlof :) even proberen te chillen voor het niet meer kan haha.aar snap het gevoel goed dat je er klaar mee bent hoor, die laatste loodjes...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven