Uitgerekend juni 2026
zaterdag 4 oktober 2025 om 15:02
Ha lieve vrouwen,
Ik kom er net achter dat ik zwanger ben. Niet geheel gepland, maar ook niets gedaan om het te voorkomen
Het zal ons 4e kindje worden. Volgens de berekening ben ik, als alle goed mag gaan, half juni uitgerekend.
Ik merk dat ik het ergens kwijt wil, maar wil het nog niet met mijn omgeving delen. Zijn er meer vrouwen die net een positieve test in handen hebben gehad en hier mee willen schrijven? Of uiteindelijk een app groepje willen aanmaken?
Liefs
Ik kom er net achter dat ik zwanger ben. Niet geheel gepland, maar ook niets gedaan om het te voorkomen

Ik merk dat ik het ergens kwijt wil, maar wil het nog niet met mijn omgeving delen. Zijn er meer vrouwen die net een positieve test in handen hebben gehad en hier mee willen schrijven? Of uiteindelijk een app groepje willen aanmaken?
Liefs
woensdag 15 oktober 2025 om 07:01
Spannend allemaal! Iedereen aan het aftellen naar die eerste echo..
Hier inmiddels ook 6+1. Vlagen van misselijkheid zijn helaas ook hier begonnen, als ik een prullenbak ruik ga ik over m’n nek en heb ook een enorme aversie tegen vlees. Al twee avonden op rij kreeg ik m’n pasta met kip of traybake niet op.
Gisteren zat ik lang in een afspraak met een collega welke ook inmiddels een vriendin is. Ze vroeg hoe “de kinderwens” ging, en ik kon het niet meer voor me houden, haha. Komende weekenden ga ik het twee andere vriendinnen vertellen, want het voelt zo gek om zoiets groots al weken voor me te houden.
Hier inmiddels ook 6+1. Vlagen van misselijkheid zijn helaas ook hier begonnen, als ik een prullenbak ruik ga ik over m’n nek en heb ook een enorme aversie tegen vlees. Al twee avonden op rij kreeg ik m’n pasta met kip of traybake niet op.

Gisteren zat ik lang in een afspraak met een collega welke ook inmiddels een vriendin is. Ze vroeg hoe “de kinderwens” ging, en ik kon het niet meer voor me houden, haha. Komende weekenden ga ik het twee andere vriendinnen vertellen, want het voelt zo gek om zoiets groots al weken voor me te houden.
En nu?
woensdag 15 oktober 2025 om 07:29
@nolanollie: ik ben ook de hele dag door licht misselijk. En zo vreselijk moe, eind vd dag kan ik gewoon niets meer. Werd gisteren ook ineens een beetje flauw dus snel wat eten dat hielp wel. Ik heb steeds de behoefte aan gedroogde vlees maar dat mag niet (en ik eet normaal ook geen vlees haha).
Een tabel.. goed plan dat geeft overzicht. nog nooit gemaakt, kun je helpen? En wat moet er in staan?
Vindt er iemand het anders leuk een app groepje aan te maken?
Een tabel.. goed plan dat geeft overzicht. nog nooit gemaakt, kun je helpen? En wat moet er in staan?
Vindt er iemand het anders leuk een app groepje aan te maken?
woensdag 15 oktober 2025 om 10:24
Ik vind een app groepje ook leuk.
Voor iedereen die een hele vroege echo heeft, wordt dit dan automatisch een inwendige echo?
Eef ik heb in een eerdere zwangerschap veel vlees gegeten omdat ik daar zo’n sterke behoefte aan had en bleek ijzertekort te hebben. Misschien is dat bij jou ook zo? Aangezien je ook zo moe bent. Hoort ook wel bij deze fase van de zwangerschap natuurlijk, maar soms is de vermoeidheid wel erg extreem.
Whups naar dat je er ook echt van moet overgeven.
Ik heb last van eczeem (altijd al) en dat laaide helemaal op. Gelukkig heeft de huisarts het allemaal uitgezocht en mag ik wel hormoonzalf smeren. Mocht bij een eerdere zwangerschap nog heeel minimaal en toen had ik er heel veel last van. Blij dus dat de huisarts daar zich in heeft verdiept!
Voor iedereen die een hele vroege echo heeft, wordt dit dan automatisch een inwendige echo?
Eef ik heb in een eerdere zwangerschap veel vlees gegeten omdat ik daar zo’n sterke behoefte aan had en bleek ijzertekort te hebben. Misschien is dat bij jou ook zo? Aangezien je ook zo moe bent. Hoort ook wel bij deze fase van de zwangerschap natuurlijk, maar soms is de vermoeidheid wel erg extreem.
Whups naar dat je er ook echt van moet overgeven.
Ik heb last van eczeem (altijd al) en dat laaide helemaal op. Gelukkig heeft de huisarts het allemaal uitgezocht en mag ik wel hormoonzalf smeren. Mocht bij een eerdere zwangerschap nog heeel minimaal en toen had ik er heel veel last van. Blij dus dat de huisarts daar zich in heeft verdiept!
donderdag 16 oktober 2025 om 21:05
Helemaal leuk, ik voeg je toe!
donderdag 16 oktober 2025 om 21:06
donderdag 16 oktober 2025 om 21:10
Bij de uitwendige had ik dus een keer echt zulke hoge nood dat ik toch ben gaan plassen en de blaas eigenlijk niet vol genoeg was. En de keer erna moest ik eerst gaan plassen omdat m’n blaas te vol was maar mocht ik hem dus niet leeg plassen. Vond dat telkens zo’n gedoe! Doe mij maar inwendig dus…
donderdag 16 oktober 2025 om 21:42
Hahaha dat klinkt inderdaad als veel gedoe. Die volle blaas was ik alweer vergeten, is ook zo!Dropmaan schreef: ↑16-10-2025 21:10Bij de uitwendige had ik dus een keer echt zulke hoge nood dat ik toch ben gaan plassen en de blaas eigenlijk niet vol genoeg was. En de keer erna moest ik eerst gaan plassen omdat m’n blaas te vol was maar mocht ik hem dus niet leeg plassen. Vond dat telkens zo’n gedoe! Doe mij maar inwendig dus…

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in