Uitgerekend juni 2026

04-10-2025 15:02 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha lieve vrouwen,

Ik kom er net achter dat ik zwanger ben. Niet geheel gepland, maar ook niets gedaan om het te voorkomen :) Het zal ons 4e kindje worden. Volgens de berekening ben ik, als alle goed mag gaan, half juni uitgerekend.

Ik merk dat ik het ergens kwijt wil, maar wil het nog niet met mijn omgeving delen. Zijn er meer vrouwen die net een positieve test in handen hebben gehad en hier mee willen schrijven? Of uiteindelijk een app groepje willen aanmaken?

Liefs
Spannend allemaal! Iedereen aan het aftellen naar die eerste echo..

Hier inmiddels ook 6+1. Vlagen van misselijkheid zijn helaas ook hier begonnen, als ik een prullenbak ruik ga ik over m’n nek en heb ook een enorme aversie tegen vlees. Al twee avonden op rij kreeg ik m’n pasta met kip of traybake niet op. :facepalm:

Gisteren zat ik lang in een afspraak met een collega welke ook inmiddels een vriendin is. Ze vroeg hoe “de kinderwens” ging, en ik kon het niet meer voor me houden, haha. Komende weekenden ga ik het twee andere vriendinnen vertellen, want het voelt zo gek om zoiets groots al weken voor me te houden.
En nu?
@nolanollie: ik ben ook de hele dag door licht misselijk. En zo vreselijk moe, eind vd dag kan ik gewoon niets meer. Werd gisteren ook ineens een beetje flauw dus snel wat eten dat hielp wel. Ik heb steeds de behoefte aan gedroogde vlees maar dat mag niet (en ik eet normaal ook geen vlees haha).

Een tabel.. goed plan dat geeft overzicht. nog nooit gemaakt, kun je helpen? En wat moet er in staan?

Vindt er iemand het anders leuk een app groepje aan te maken?
Ik vind een app groepje ook leuk.

Voor iedereen die een hele vroege echo heeft, wordt dit dan automatisch een inwendige echo?

Eef ik heb in een eerdere zwangerschap veel vlees gegeten omdat ik daar zo’n sterke behoefte aan had en bleek ijzertekort te hebben. Misschien is dat bij jou ook zo? Aangezien je ook zo moe bent. Hoort ook wel bij deze fase van de zwangerschap natuurlijk, maar soms is de vermoeidheid wel erg extreem.

Whups naar dat je er ook echt van moet overgeven.

Ik heb last van eczeem (altijd al) en dat laaide helemaal op. Gelukkig heeft de huisarts het allemaal uitgezocht en mag ik wel hormoonzalf smeren. Mocht bij een eerdere zwangerschap nog heeel minimaal en toen had ik er heel veel last van. Blij dus dat de huisarts daar zich in heeft verdiept!
Ik vind een app groepje ook leuk
Bij mij was een vitaliteitsecho niet altijd inwendig. Als het uitwendig zichtbaar is is het ook goed. Bij mij was dat een keer al bij 6 weken
Wie het leuk vindt om in de appgroep te komen, stuur even een pb met je telefoonnummer, dan voeg ik je toe aan een juni 2026 groepsapp :)
@kiwimeisje: ik heb nooit een inwendige echo gehad, altijd meteen uitwendig en gewoon goed te zien. Maar wellicht is dat overal verschillend. Als het je uitmaakt zou ik gewoon je verloskundige even informeren wat zij doen.
Eef, ik heb je een pb gestuurd!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Hier waren de vitaliteitsechos wel altijd inwendig. Die vond ik bijna makkelijker dan de uitwendige omdat je geen volle blaas hoeft te hebben :-D .
Nolanollie schreef:
16-10-2025 20:04
Eef, ik heb je een pb gestuurd!
Helemaal leuk, ik voeg je toe!
Dropmaan schreef:
16-10-2025 21:00
Hier waren de vitaliteitsechos wel altijd inwendig. Die vond ik bijna makkelijker dan de uitwendige omdat je geen volle blaas hoeft te hebben :-D .
Bij mij is hier echt nog nooit wat over gezegd haha. Onbewust een volle blaas gehad of niet nodig geweest?
Eef38 schreef:
16-10-2025 21:06
Bij mij is hier echt nog nooit wat over gezegd haha. Onbewust een volle blaas gehad of niet nodig geweest?
Bij de uitwendige had ik dus een keer echt zulke hoge nood dat ik toch ben gaan plassen en de blaas eigenlijk niet vol genoeg was. En de keer erna moest ik eerst gaan plassen omdat m’n blaas te vol was maar mocht ik hem dus niet leeg plassen. Vond dat telkens zo’n gedoe! Doe mij maar inwendig dus…
Dropmaan schreef:
16-10-2025 21:10
Bij de uitwendige had ik dus een keer echt zulke hoge nood dat ik toch ben gaan plassen en de blaas eigenlijk niet vol genoeg was. En de keer erna moest ik eerst gaan plassen omdat m’n blaas te vol was maar mocht ik hem dus niet leeg plassen. Vond dat telkens zo’n gedoe! Doe mij maar inwendig dus…
Hahaha dat klinkt inderdaad als veel gedoe. Die volle blaas was ik alweer vergeten, is ook zo!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven