Verliefd op jeugdliefde!
zaterdag 10 januari 2026 om 16:14
Ik ben sinds 2 jaar verliefd op mijn jeugdliefde!
Een jeugdliefde die nooit echt is afgesloten.. gewoon eigenlijk doodgebloed.
De afstand tussen onze woonplaats was te groot, onze ouders vonden het niet fijn om steeds heen en weer te moeten rijden, en met OV was ook geen optie, dan was je van een weekend al bijna 1 dag kwijt aan reizen.
Dus moesten we het doen met bellen en brieven schrijven, want zoiets als internet bestond er toen nog niet.
Op den duur is dat kapot gegaan, gewoon niks meer gehoord van elkaar.
Jaren later bij het begin van Hyves geprobeerd te vinden, later bij Facebook jaren steeds weer een poging gedaan om hem te vinden, maar nooit gevonden.
Ook zijn ouders kon ik niet contacten, want volgens Google waren die woningen gesloopt, dus woonden de bewoners ergens anders!
Tot 3 jaar terug ik weer een keer zocht bij facebook op zijn achternaam en ik een foto van een facebookgebruiker met zijn achternaam zag en meteen zag dat is een zoon van hem, herkende hem erin.
Dus heb ik die jongen via messenger een berichtje gedaan.
De volgende ochtend dat ik mijn facebook app opende zag ik dat ik een vriendschapsverzoek had ontvangen, inderdaad het was hem mijn jeugdliefde eindelijk na ruim 30 jaar terug gevonden!
Nooit maar dan ook nooit is hij uit mijn gedachten geweest, en gewoon weer verliefd op hem.
Alleen ben ik nu getrouwd dat maakt het allemaal heel gecompliceerd!
Natuurlijk besef ik heel goed dat 30 jaar een mens heel erg veranderd!
Er zijn mensen in mijn omgeving die zeggen verbreek het contact met hem, maar dat kan ik niet… niet weer
Lastig dit..
Een jeugdliefde die nooit echt is afgesloten.. gewoon eigenlijk doodgebloed.
De afstand tussen onze woonplaats was te groot, onze ouders vonden het niet fijn om steeds heen en weer te moeten rijden, en met OV was ook geen optie, dan was je van een weekend al bijna 1 dag kwijt aan reizen.
Dus moesten we het doen met bellen en brieven schrijven, want zoiets als internet bestond er toen nog niet.
Jaren later bij het begin van Hyves geprobeerd te vinden, later bij Facebook jaren steeds weer een poging gedaan om hem te vinden, maar nooit gevonden.
Ook zijn ouders kon ik niet contacten, want volgens Google waren die woningen gesloopt, dus woonden de bewoners ergens anders!
Tot 3 jaar terug ik weer een keer zocht bij facebook op zijn achternaam en ik een foto van een facebookgebruiker met zijn achternaam zag en meteen zag dat is een zoon van hem, herkende hem erin.
Dus heb ik die jongen via messenger een berichtje gedaan.
De volgende ochtend dat ik mijn facebook app opende zag ik dat ik een vriendschapsverzoek had ontvangen, inderdaad het was hem mijn jeugdliefde eindelijk na ruim 30 jaar terug gevonden!
Nooit maar dan ook nooit is hij uit mijn gedachten geweest, en gewoon weer verliefd op hem.
Alleen ben ik nu getrouwd dat maakt het allemaal heel gecompliceerd!
Natuurlijk besef ik heel goed dat 30 jaar een mens heel erg veranderd!
Er zijn mensen in mijn omgeving die zeggen verbreek het contact met hem, maar dat kan ik niet… niet weer
Lastig dit..
zaterdag 10 januari 2026 om 16:16
zaterdag 10 januari 2026 om 16:23
Ik ben sinds 2 jaar verliefd op mijn jeugdliefde! [...] Nooit maar dan ook nooit is hij uit mijn gedachten geweest, en gewoon weer verliefd op hem. Alleen ben ik nu getrouwd dat maakt het allemaal heel gecompliceerd!
Nee hoor, er is niks moeilijk aan, jij kunt namelijk ook gewoon gaan scheiden. Wel zo vriendelijk voor je echtgenoot aangezien je met je hoofd toch al altijd ergens anders zat en zit.
zaterdag 10 januari 2026 om 16:33
Welnee, het is helemaal niet moeilijk. Jij maakt het moeilijk.
Verliefd worden kan iedereen gebeuren. Het is een keuze er iets mee te doen. Het is een keuze hn te denken wat je je kinderen aandoet. Het is een keuze contact te blijven houden. Je bent geen slachtoffer. Maar die maak je wel.
Het is zo over als je er eens open met je man over spreekt. Lieverd, ik ben verliefd op een ander. Laten we het de kinderen vertellen (als die er zijn) Moet je eens kijken hoe snel dat ‘gevoel’ weg is…
Grow up!
Verliefd worden kan iedereen gebeuren. Het is een keuze er iets mee te doen. Het is een keuze hn te denken wat je je kinderen aandoet. Het is een keuze contact te blijven houden. Je bent geen slachtoffer. Maar die maak je wel.
Het is zo over als je er eens open met je man over spreekt. Lieverd, ik ben verliefd op een ander. Laten we het de kinderen vertellen (als die er zijn) Moet je eens kijken hoe snel dat ‘gevoel’ weg is…
Grow up!
zaterdag 10 januari 2026 om 16:35
zaterdag 10 januari 2026 om 16:44
Bespreek met beide de mogelijkheid van polyamorie.
Uiteraard betekent dat dat de mannen ook meerdere partners aan boord kunnen halen, maar in het kader van gelijke monnik gelijke kappen zal dat geen probleem zijn?
Als jij/ zij dat geen optie vinden dan blijft scheiden en vanuit vrijgezel-status weer verder kijken over.
Niet heel complex, juist heel helder.
Wel haal je alles overhoop, inclusief het leven van je kinderen. Aan jou de vraag of dat het waard is.
Uiteraard betekent dat dat de mannen ook meerdere partners aan boord kunnen halen, maar in het kader van gelijke monnik gelijke kappen zal dat geen probleem zijn?
Als jij/ zij dat geen optie vinden dan blijft scheiden en vanuit vrijgezel-status weer verder kijken over.
Niet heel complex, juist heel helder.
Wel haal je alles overhoop, inclusief het leven van je kinderen. Aan jou de vraag of dat het waard is.
zaterdag 10 januari 2026 om 16:47
Ik neem aan dat je de OP straks weer helemaal gaat verwijderen omdat je de reacties niet leuk vindt?
En je bent al langer verliefd op hem toch, uit de reacties in je vorige topic kan ik opmaken dat je afgelopen zomer al 3 jaar met hem aan het appen was.
Maar wat is je vraag precies? Je hebt schijnbaar een kuthuwelijk en volwassen kinderen, dus het lijkt me helemaal niet lastig: gewoon scheiden en lekker verder met je droomprins met PTSS.
Overigens vind ik zoveel uitroeptekens gebruiken echt heel kinderlijk.
En je bent al langer verliefd op hem toch, uit de reacties in je vorige topic kan ik opmaken dat je afgelopen zomer al 3 jaar met hem aan het appen was.
Maar wat is je vraag precies? Je hebt schijnbaar een kuthuwelijk en volwassen kinderen, dus het lijkt me helemaal niet lastig: gewoon scheiden en lekker verder met je droomprins met PTSS.
Overigens vind ik zoveel uitroeptekens gebruiken echt heel kinderlijk.
zaterdag 10 januari 2026 om 16:47
Dat ook ja. Zou dat niet kunnen waarderen maar de Grote Jeugdliefde had daar blijkbaar geen probleem mee.Yildizlar2 schreef: ↑10-01-2026 16:31Zo ook zou echt niet blij zijn als een liefde uit het verleden contact met een van mijn kinderen zocht .
zaterdag 10 januari 2026 om 16:50
Wow. Hoe lang ben je al getrouwd? Het klinkt alsof je je hele huwelijk lang aan het zoeken bent geweest naar hem. En nu heb je hem gevonden, en hè, wat een verrassing, nu ben je verliefd.
Echt, je bent een meester in jezelf en je huwelijk saboteren. Je hebt deze situatie honderd procent zelf gecreëerd en zorgvuldig gecultiveerd, jarenlang. Dat móest natuurlijk wel mis gaan. En inderdaad, het is mis gegaan. Hoe kan het toch he.....
Sorry, ik heb geen advies. Je hebt hier jarenlang op aangestuurd, je had talloze kansen en momenten waarop je ervoor kon kiezen om dit los te laten.
Je hebt jezelf en je huwelijk gesaboteerd.
Echt, je bent een meester in jezelf en je huwelijk saboteren. Je hebt deze situatie honderd procent zelf gecreëerd en zorgvuldig gecultiveerd, jarenlang. Dat móest natuurlijk wel mis gaan. En inderdaad, het is mis gegaan. Hoe kan het toch he.....
Sorry, ik heb geen advies. Je hebt hier jarenlang op aangestuurd, je had talloze kansen en momenten waarop je ervoor kon kiezen om dit los te laten.
Je hebt jezelf en je huwelijk gesaboteerd.
zaterdag 10 januari 2026 om 16:51
[....]LaFleurNoire schreef: ↑10-01-2026 16:47Dat ook ja. Zou dat niet kunnen waarderen maar de Grote Jeugdliefde had daar blijkbaar geen probleem mee.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-01-2026 02:54
Reden: Trolhinten
Reden: Trolhinten
12.68% gewijzigd
zaterdag 10 januari 2026 om 16:52
Ik ook niet. Vond ik zelfs zo bizar dat ik hier begon te twijfelen of iemand dit écht zo zou doen.Yildizlar2 schreef: ↑10-01-2026 16:31Zo ik zou echt niet blij zijn als een liefde uit het verleden contact met een van mijn kinderen zocht .
zaterdag 10 januari 2026 om 16:59
Yildizlar2 schreef: ↑10-01-2026 16:53Oh en ook niet zo fraai dat mensen in jouw omgeving het wel weten en je man niet . Hopelijk kan er een zijn/haar mond niet houden
zaterdag 10 januari 2026 om 17:01
Huh?? Serieus??
Je gaat op zoek naar een jeugdliefde terwijl je getrouwd bent en stuurt zijn zoon een messengerbericht???? Je doet iets met het risico dat je niet alleen je eigen huwelijk om zeep helpt (wat denk ik toch waardeloos is als je ruim 20 jaar op zoek bent naar je jeugdliefde) maar ook nog eens het huwelijk van je jeugdliefde (als hij getrouwd is want dat weet jij niet op het moment van het messengerbericht) en de band die hij met zijn zoon heeft.
Denk ff na dit is een vorm van stalking
Je gaat op zoek naar een jeugdliefde terwijl je getrouwd bent en stuurt zijn zoon een messengerbericht???? Je doet iets met het risico dat je niet alleen je eigen huwelijk om zeep helpt (wat denk ik toch waardeloos is als je ruim 20 jaar op zoek bent naar je jeugdliefde) maar ook nog eens het huwelijk van je jeugdliefde (als hij getrouwd is want dat weet jij niet op het moment van het messengerbericht) en de band die hij met zijn zoon heeft.
Denk ff na dit is een vorm van stalking
zaterdag 10 januari 2026 om 17:34
In het andere topic van een half jaar terug appte ze blijkbaar al 3 jaar met die man. Dat zou nu dan 3,5 jaar moeten zijn.Attraverso schreef: ↑10-01-2026 17:27Dat je hem op FB hebt gevonden is 2 jaar geleden? Wat gebeurt er dan nu intussen? Spreken jullie af?
Hoog tijd om knopen door te hakken. Sowieso je man inlichten.
zaterdag 10 januari 2026 om 17:36
Een jeugdliefde die nooit echt is afgesloten.. gewoon eigenlijk doodgebloed. De afstand tussen onze woonplaats was te groot, onze ouders vonden het niet fijn om steeds heen en weer te moeten rijden, en met OV was ook geen optie, dan was je van een weekend al bijna 1 dag kwijt aan reizen. Dus moesten we het doen met bellen en brieven schrijven, want zoiets als internet bestond er toen nog niet.
Klinkt als een vakantieliefde uit mijn tienerjaren. Een jongen waar ik een paar weken mee optrok tijdens het kamperen langs een Zeeuws strand. Ook nog even liefdesbrieven mee geschreven voordat het dagelijkse leven de overhand weer nam. Vraag me af waarom jij zoveel gevoel ophangt aan iemand die je (nu zeker) nauwelijks echt kent.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in