Verliefd op jeugdliefde!

10-01-2026 16:14 127 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben sinds 2 jaar verliefd op mijn jeugdliefde!
Een jeugdliefde die nooit echt is afgesloten.. gewoon eigenlijk doodgebloed.
De afstand tussen onze woonplaats was te groot, onze ouders vonden het niet fijn om steeds heen en weer te moeten rijden, en met OV was ook geen optie, dan was je van een weekend al bijna 1 dag kwijt aan reizen.
Dus moesten we het doen met bellen en brieven schrijven, want zoiets als internet bestond er toen nog niet.
Op den duur is dat kapot gegaan, gewoon niks meer gehoord van elkaar.

Jaren later bij het begin van Hyves geprobeerd te vinden, later bij Facebook jaren steeds weer een poging gedaan om hem te vinden, maar nooit gevonden.
Ook zijn ouders kon ik niet contacten, want volgens Google waren die woningen gesloopt, dus woonden de bewoners ergens anders!
Tot 3 jaar terug ik weer een keer zocht bij facebook op zijn achternaam en ik een foto van een facebookgebruiker met zijn achternaam zag en meteen zag dat is een zoon van hem, herkende hem erin.
Dus heb ik die jongen via messenger een berichtje gedaan.
De volgende ochtend dat ik mijn facebook app opende zag ik dat ik een vriendschapsverzoek had ontvangen, inderdaad het was hem mijn jeugdliefde eindelijk na ruim 30 jaar terug gevonden!
Nooit maar dan ook nooit is hij uit mijn gedachten geweest, en gewoon weer verliefd op hem.
Alleen ben ik nu getrouwd dat maakt het allemaal heel gecompliceerd!

Natuurlijk besef ik heel goed dat 30 jaar een mens heel erg veranderd!
Er zijn mensen in mijn omgeving die zeggen verbreek het contact met hem, maar dat kan ik niet… niet weer😢

Lastig dit..😢🫣
Ik blijf bij mijn reactie uit het vorige topic:

Eerst het ene afsluiten voor je aan het andere begint. Je bent getrouwd en hebt twee kinderen, probeer voor jezelf helder te hebben waarom het niet lekker loopt in je relatie, en geef je huwelijk voldoende aandacht. Zet het contact met de andere man op een laag pitje, hij is niet meer dezelfde persoon als hij een half leven geleden was. Focus je op het nu en niet op wat was of wat er had kunnen zijn.

Met als toevoeging dat ik zelf ook een eerste liefde heb gehad die ik lastig los kon laten. Zelfs toen ik een nieuwe relatie kreeg. Toch is mij dat wel gelukt, door wat strenger voor mijzelf te zijn. Ik besefte mij ook dat door de vorige relatie niet achter mij te laten ik mijzelf nooit 100% open kon stellen. Ik heb dit, hoe eng ook, toen ook met mijn partner besproken. Misschien moet jij dit ook eens open bespreken in je eigen sociale netwerk. Dat hoeft niet per se met je man maar kan ook met een vriendin bijvoorbeeld. Dat haalt misschien het mysterieuze en de aantrekkingskracht ook wat weg. Blijft het trouwens alleen bij appen? Of gebeuren er ook andere dingen?
Ze vertelt het haar man niet. Die schopt har er namelijk uit. Haar volwassen kinderen zal ze ook even niet mee zien want die zijn ook pislink. Pa was keuze 2 zijn hele leven en de kinderen dus ook.

Daarbij is ze ongetwijfeld financieel afhankelijk van haar man.

De nieuwe heeft zwaar PTSS dus ook een pareltje die haar niet kan onderhouden dus besodemieterd ze haar man al 3,5 jaar nu. Of voor de poen, of de nieuwe is gewoon samen met zijn vrouw.
Nou, dan gooi ik mijn reactie in het oude topic er ook nog even in:

Je bent niet verliefd op die man, je bent verliefd op hoe je leven eruit had kunnen zien als alles voor jou naar wens was verlopen. Zo was ik vroeger ontzettend verliefd op Ernst van Doe Maar, en iedere keer als ik weer naar een optreden van hem ga keert dat gevoel een beetje terug. Maar om nou mijn man de deur uit te gooien en achter Ernst aan te gaan, neuh. Ik geniet even van het gevoel en dan ga ik weer verder met ademhalen.
En nu ga ik gezellig met mijn man Groundhog Day kijken.
Graftak!
Wat Lady*Voldemort zegt. Plus het zal vooral heimwee zijn naar de tijd waarin je leven nog lekker ongecompliceerd was en je verantwoordelijkheid nog niet verder ging dan je huiswerk en eventuele krantenwijk. Dat je nog kon dromen over je toekomst die nog helemaal open lag.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Groundhog day is leuk.
Ah joh, een kleinigheidje hou je altijd.
Nooit maar dan ook nooit is hij uit mijn gedachten geweest
Is hij dan degene geweest die nooit meer gereageerd heeft ?
Dan zat bij hem de liefde kennelijk niet zo diep. Waarom zou die nu dieper zijn ?
En als jullie het samen hebben laten verwateren moet je nu niet ineens doen of het de liefde van je leven is.

Hoe groot is de kans dat je terugverlangt naar jong, onbezorgd, strak, hip , eindeloos lijkende zomers en vakanties ipv naar hem ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
madamecannibale schreef:
10-01-2026 17:59
Ik blijf bij mijn reactie uit het vorige topic:

Eerst het ene afsluiten voor je aan het andere begint. Je bent getrouwd en hebt twee kinderen, probeer voor jezelf helder te hebben waarom het niet lekker loopt in je relatie, en geef je huwelijk voldoende aandacht. Zet het contact met de andere man op een laag pitje, hij is niet meer dezelfde persoon als hij een half leven geleden was. Focus je op het nu en niet op wat was of wat er had kunnen zijn.

Met als toevoeging dat ik zelf ook een eerste liefde heb gehad die ik lastig los kon laten. Zelfs toen ik een nieuwe relatie kreeg. Toch is mij dat wel gelukt, door wat strenger voor mijzelf te zijn. Ik besefte mij ook dat door de vorige relatie niet achter mij te laten ik mijzelf nooit 100% open kon stellen. Ik heb dit, hoe eng ook, toen ook met mijn partner besproken. Misschien moet jij dit ook eens open bespreken in je eigen sociale netwerk. Dat hoeft niet per se met je man maar kan ook met een vriendin bijvoorbeeld. Dat haalt misschien het mysterieuze en de aantrekkingskracht ook wat weg. Blijft het trouwens alleen bij appen? Of gebeuren er ook andere dingen?
Ik ben open geweest heb dit met mijn beste vriendin besproken.
En ja het is alleen appen!

Heb idd een half naar terug ook al eens mijn verhaal hier gedaan, en verwijderd omdat ik niet voor weet ik het wat uitgemaakt wil worden.
Ik weet dat het niet goed is wat ik doe, dat hoeft men hier niet ook nog eens erin te wrijven..
Ik kan mijn gevoelens slecht uitschakelen.
blijfgewoonbianca schreef:
10-01-2026 19:03
Is hij dan degene geweest die nooit meer gereageerd heeft ?
Dan zat bij hem de liefde kennelijk niet zo diep. Waarom zou die nu dieper zijn ?
En als jullie het samen hebben laten verwateren moet je nu niet ineens doen of het de liefde van je leven is.

Hoe groot is de kans dat je terugverlangt naar jong, onbezorgd, strak, hip , eindeloos lijkende zomers en vakanties ipv naar hem ?
Beiden hebben we niet meer gereageerd!
We woonden 80km van elkaar af, had ik dan op de fiets moeten gaan!
Bellen ging ook niet, vroeger had je nog geen mobieltje maar een telefoon met een kabel eraan waardoor je dus moest gaan bellen met je ouders erbij en niet op je eigen kamer ofzo.
En nee, het was niet zomaar een vakantieliefde van een paar weekjes maar een jaar.. dus niet zomaar een losse verliefdheid
Lady*Voldemort schreef:
10-01-2026 18:03

Scheld je me nu uit voor graftak?
Maantje70 schreef:
10-01-2026 19:22
Bellen ging ook niet, vroeger had je nog geen mobieltje maar een telefoon met een kabel eraan waardoor je dus moest gaan bellen met je ouders erbij en niet op je eigen kamer ofzo.
En nee, het was niet zomaar een vakantieliefde van een paar weekjes maar een jaar.. dus niet zomaar een losse verliefdheid

Heb je middels brieven het contact toen een jaar weten vol te houden?
Lady*Voldemort schreef:
10-01-2026 18:03

Sorry, graftak staat onderin je reactie en zie nu dat anderen daar ook iets hebben staan
Maantje70 schreef:
10-01-2026 19:24
Scheld je me nu uit voor graftak?
:rofl:

Nee hoor, dat is mijn onderschrift. Een soort van eerbetoon aan een geliefde forummer die niet meer in het land der levenden verkeert, maar het voert me te ver om jou dat allemaal uit te gaan leggen.
Graftak!
BuzzieBee schreef:
10-01-2026 18:02
Ze vertelt het haar man niet. Die schopt har er namelijk uit. Haar volwassen kinderen zal ze ook even niet mee zien want die zijn ook pislink. Pa was keuze 2 zijn hele leven en de kinderen dus ook.

De nieuwe heeft zwaar PTSS dus ook een pareltje die haar niet kan onderhouden dus besodemieterd ze haar man al 3,5 jaar nu. Of voor de poen, of de nieuwe is gewoon samen met zijn vrouw.
Ben je uitgetrapt??
Fijn he iemand zo hard trappen veilig op je bank thuis!

Heldendaad hoor!
BuzzieBee schreef:
10-01-2026 18:02

Ben je uitgetrapt??
Fijn he iemand zo hard trappen veilig op je bank thuis!

Heldendaad hoor!
Lalaloepsie schreef:
10-01-2026 19:25
Heb je middels brieven het contact toen een jaar weten vol te houden?

Ja, waarom niet?
Maantje70 schreef:
10-01-2026 19:29
Ja, waarom niet?

Petje af! Ik had daar destijds al snel geen tijd ( of beter gezegd geen geduld) meer voor. Voor dat schrijven naar iemand die toch buiten mijn bereik woonde. Heb je het nu wel een stuk makkelijker door whatsapp.
Yildizlar2 schreef:
10-01-2026 16:31
Zo ik zou echt niet blij zijn als een liefde uit het verleden contact met een van mijn kinderen zocht .

Jammer voor jou want hij vond het helemaal niet erg, en zijn zoon ook niet!
Pech he
Maantje70 schreef:
10-01-2026 19:22
Als de liefde zo diep en puur en waar en oprecht was , dan had 1 van de 2 toch contact gezocht zodra hij/ zij het huis uit kon / een auto kon rijden ?

Wat die telefoon en zo betreft , ik ben waarschijnlijk van jouw lichting ( als ‘70 je geboortejaar is ) .
En 80 km was op een opgevoerde brommerT prima te doen geweest, hoor.
Godskanonne….. begint dat gesodemieter nou weer ???
TO, ga je ook nog inhoudelijk reageren op de reacties en suggesties die worden gegeven? Je weet toch zelf wel dat de enige die deze verliefdheid voedt jijzelf bent? Je bent geen willoze speelbal van je gevoelens. Als je medelijden wil dan ben je aan het verkeerde adres denk ik…

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven