Vraag het de mods 2025-2026

04-07-2025 09:20 1334 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.

Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.

Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215

Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711

en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... /504615

Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576

En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:

https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
13-01-2026 13:01
Alle gegevens worden verwijderd, je bent niet meer loepbaar, maar alle berichten die gequoot zijn, staan nog wel op naam.
Duidelijk. Dan kan ik gewoon blijven. Dan blijft de vindbaarheid.
Afkoelen heeft gewerkt
Redhead70 schreef:
13-01-2026 13:22
Duidelijk. Dan kan ik gewoon blijven. Dan blijft de vindbaarheid.
Je schrijft zo herkenbaar dat het vermoedelijk voor veel mensen nogal makkelijk zal zijn jouw nick te koppelen aan je echte ik. Als je daar een probleem mee hebt, dan op anoniem, een totaal andere nickname aanmaken en minder herkenbaar schrijven. Mensen gaan echt niet het hele forum doorspitten op zoek naar gequote teksten van jou.
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
Het minnaarstopic heeft meer dan 3000 berichten. Deze moet dan gesloten worden en opnieuw geopend? Ik weet niet hoe dat werkt eigenlijk. Moeten we dat zelf doen? Zo ja, hoe?
I wanna live my life with the volume full!
Mods, waarom kan iemand op anoniem gaan, maar blijven zijn of haar gequotte berichten wel staan?
Dus iemand heeft mij gequotte, gaat daarna op anoniem, dan blijft mijn bericht er wel staan.

Sowiezo, waarom kan dat quotten nog?
Is dat qua privacy nog van deze tijd?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Uit het mod-topic:
Het topic 'Kraamzorg in regenbooggezinnen' is verwijderd ivm schoolopdracht.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Nu staat me bij dat dat vroeger expliciet in de huisregels stond, dat dat niet mocht.
Maar ik heb dat nu niet meer kunnen vinden, daarom heb ik het topic niet gestaft.

Staat het nog wel in de huisregels, dat schoolopdrachten niet mogen? Zo niet, dan is dat dus geen reden om het topic te verwijderen.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
thanx schreef:
14-01-2026 09:33
Mods, waarom kan iemand op anoniem gaan, maar blijven zijn of haar gequotte berichten wel staan?
Dus iemand heeft mij gequotte, gaat daarna op anoniem, dan blijft mijn bericht er wel staan.

Omdat mensen anders geen idee hebben waar je op reageert, of er moet eerst uitleg gegeven worden waarop je reageert, wat de leesbaarheid allebei niet ten goede komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
thanx schreef:

Op facebook kun je niet quoten, en probeer jij daar maar eens een discussie te volgen waar meer dan twee mensen aan deelnemen. Is niet te doen. En verder: als je niet wilt dat teksten van ergens op het wereldwijde web verschijnen moet je ze initieel zelf niet genereren.
Graftak!
Eidde schreef:
13-01-2026 17:48
Het minnaarstopic heeft meer dan 3000 berichten. Deze moet dan gesloten worden en opnieuw geopend? Ik weet niet hoe dat werkt eigenlijk. Moeten we dat zelf doen? Zo ja, hoe?
Wij kunnen het topic sluiten, een van jullie kan een nieuw topic openen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

thanx schreef:

Dat de naam in de quotes blijft staan, is een technisch dingetje, daar kunnen we niets aan veranderen.
Verder is quoten gewoon een onderdeel van het forum zodat het ook duidelijk is waar je op reageert.

Solomio schreef:
14-01-2026 09:49
Uit het mod-topic:

Nu staat me bij dat dat vroeger expliciet in de huisregels stond, dat dat niet mocht.
Maar ik heb dat nu niet meer kunnen vinden, daarom heb ik het topic niet gestaft.

Staat het nog wel in de huisregels, dat schoolopdrachten niet mogen? Zo niet, dan is dat dus geen reden om het topic te verwijderen.
Dat is een goede vraag, het zou nog wel in de huisregels moeten staan, tenzij we met z'n allen zouden besluiten dat we het wel toestaan.

ModeratorViva schreef:
14-01-2026 19:19
Dat is een goede vraag, het zou nog wel in de huisregels moeten staan, tenzij we met z'n allen zouden besluiten dat we het wel toestaan.
Duh... ;)
Ik heb in elk topic dat ik open, dat bij sommige reacties dat vinkje “bookmarks” roze is. Waardoor komt dit? Ik heb er zelf niet op geklikt, nu bijvoorbeeld is het vinkje roze bij de reactie hierboven van Solomio en ook bij de laatste reactie van Lady*Voldemort. Het is heel random, niet steeds bij dezelfde persoon en dus ook over het hele forum. Is geen logica in te ontdekken verder.
Irregular_Choice schreef:
16-01-2026 16:29
Ik heb in elk topic dat ik open, dat bij sommige reacties dat vinkje “bookmarks” roze is. Waardoor komt dit? Ik heb er zelf niet op geklikt, nu bijvoorbeeld is het vinkje roze bij de reactie hierboven van Solomio en ook bij de laatste reactie van Lady*Voldemort. Het is heel random, niet steeds bij dezelfde persoon en dus ook over het hele forum. Is geen logica in te ontdekken verder.
Volgens mij is dat een hele ouwe bug.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
16-01-2026 16:30
Volgens mij is dat een hele ouwe bug.
Ow, ik vind het heel irritant! Maar dat is mijn persoonlijke irritatie gewoon 😁 zie steeds van die roze vlakjes die er niet horen… 😒
Irregular_Choice schreef:
16-01-2026 16:29
Grappig, het is me nooit opgevallen. Maar nu ga ik het waarschijnlijk niet meer niet kunnen zien.
Bij mij ook bij LV en Solomio in dit topic.
Pelle schreef:
16-01-2026 16:35
Grappig, het is me nooit opgevallen. Maar nu ga ik het waarschijnlijk niet meer niet kunnen zien.
Bij de VIPs blijkbaar. :roll:

Is hier al jaren, ik negeer het maar.
Solomio schreef:
16-01-2026 16:37
Bij de VIPs blijkbaar. :roll:

Is hier al jaren, ik negeer het maar.
Ik wilde er nog bij zeggen, maar dat zijn ook hele bijzondere forummers :-D
Solo en LV zijn bij mij ook roze. Als proef even naar het MO topic gegaan en daar niks roze, daar zijn ze voor de verandering namelijk niet. Dus een valide check.
Afkoelen heeft gewerkt
Redhead70 schreef:
16-01-2026 16:47
Solo en LV zijn bij mij ook roze. Als proef even naar het MO topic gegaan en daar niks roze, daar zijn ze voor de verandering namelijk niet. Dus een valide check.
de laatste post van Solomio in dit topic is niet roze.
en in een ander topic zijn anderen weer roze.
Pelle schreef:
16-01-2026 16:49
de laatste post van Solomio in dit topic is niet roze.
en in een ander topic zijn anderen weer roze.
Bij mij zijn ze beiden zelfs hier roze. Wat denken ze wel niet.
Afkoelen heeft gewerkt
Redhead70 schreef:
16-01-2026 16:52
Bij mij zijn ze beiden zelfs hier roze. Wat denken ze wel niet.
haar post van 16:37 ook?
16.30 wel 37 nog niet denk ik dan.
Afkoelen heeft gewerkt
Redhead70 schreef:
16-01-2026 16:57
16.30 wel 37 nog niet denk ik dan.
nee joh, ook in andere topics zijn ze niet roze.
Het is gewoon willekeur, een bug zoals al werd aangegeven. in een ander topic is een post van mezelf ook roze.
Nou zie ik overal roze vlaggen.
Afkoelen heeft gewerkt
Pelle schreef:
16-01-2026 16:35

Hierzo ook.

LV en Solo roze.

Een kloddertje roze hier, een kloddertje roze daar.
#FamilieKnots
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven