Vraag het de mods 2025-2026
vrijdag 4 juli 2025 om 09:20
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... /504615
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... /504615
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 13 januari 2026 om 13:22
Duidelijk. Dan kan ik gewoon blijven. Dan blijft de vindbaarheid.ModeratorViva schreef: ↑13-01-2026 13:01Alle gegevens worden verwijderd, je bent niet meer loepbaar, maar alle berichten die gequoot zijn, staan nog wel op naam.
Afkoelen heeft gewerkt
dinsdag 13 januari 2026 om 13:30
Je schrijft zo herkenbaar dat het vermoedelijk voor veel mensen nogal makkelijk zal zijn jouw nick te koppelen aan je echte ik. Als je daar een probleem mee hebt, dan op anoniem, een totaal andere nickname aanmaken en minder herkenbaar schrijven. Mensen gaan echt niet het hele forum doorspitten op zoek naar gequote teksten van jou.
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
woensdag 14 januari 2026 om 09:33
Mods, waarom kan iemand op anoniem gaan, maar blijven zijn of haar gequotte berichten wel staan?
Dus iemand heeft mij gequotte, gaat daarna op anoniem, dan blijft mijn bericht er wel staan.
Sowiezo, waarom kan dat quotten nog?
Is dat qua privacy nog van deze tijd?
Dus iemand heeft mij gequotte, gaat daarna op anoniem, dan blijft mijn bericht er wel staan.
Sowiezo, waarom kan dat quotten nog?
Is dat qua privacy nog van deze tijd?
de wereld wacht om ontdekt te worden
woensdag 14 januari 2026 om 09:49
Uit het mod-topic:
Maar ik heb dat nu niet meer kunnen vinden, daarom heb ik het topic niet gestaft.
Staat het nog wel in de huisregels, dat schoolopdrachten niet mogen? Zo niet, dan is dat dus geen reden om het topic te verwijderen.
Nu staat me bij dat dat vroeger expliciet in de huisregels stond, dat dat niet mocht.Het topic 'Kraamzorg in regenbooggezinnen' is verwijderd ivm schoolopdracht.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Maar ik heb dat nu niet meer kunnen vinden, daarom heb ik het topic niet gestaft.
Staat het nog wel in de huisregels, dat schoolopdrachten niet mogen? Zo niet, dan is dat dus geen reden om het topic te verwijderen.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 14 januari 2026 om 09:56
Omdat mensen anders geen idee hebben waar je op reageert, of er moet eerst uitleg gegeven worden waarop je reageert, wat de leesbaarheid allebei niet ten goede komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 14 januari 2026 om 10:01
Op facebook kun je niet quoten, en probeer jij daar maar eens een discussie te volgen waar meer dan twee mensen aan deelnemen. Is niet te doen. En verder: als je niet wilt dat teksten van ergens op het wereldwijde web verschijnen moet je ze initieel zelf niet genereren.
Graftak!
woensdag 14 januari 2026 om 19:16
Wij kunnen het topic sluiten, een van jullie kan een nieuw topic openen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
woensdag 14 januari 2026 om 19:18
Dat de naam in de quotes blijft staan, is een technisch dingetje, daar kunnen we niets aan veranderen.
Verder is quoten gewoon een onderdeel van het forum zodat het ook duidelijk is waar je op reageert.
woensdag 14 januari 2026 om 19:19
Dat is een goede vraag, het zou nog wel in de huisregels moeten staan, tenzij we met z'n allen zouden besluiten dat we het wel toestaan.Solomio schreef: ↑14-01-2026 09:49Uit het mod-topic:
Nu staat me bij dat dat vroeger expliciet in de huisregels stond, dat dat niet mocht.
woensdag 14 januari 2026 om 21:08
Duh...ModeratorViva schreef: ↑14-01-2026 19:19Dat is een goede vraag, het zou nog wel in de huisregels moeten staan, tenzij we met z'n allen zouden besluiten dat we het wel toestaan.
vrijdag 16 januari 2026 om 16:29
Ik heb in elk topic dat ik open, dat bij sommige reacties dat vinkje “bookmarks” roze is. Waardoor komt dit? Ik heb er zelf niet op geklikt, nu bijvoorbeeld is het vinkje roze bij de reactie hierboven van Solomio en ook bij de laatste reactie van Lady*Voldemort. Het is heel random, niet steeds bij dezelfde persoon en dus ook over het hele forum. Is geen logica in te ontdekken verder.
vrijdag 16 januari 2026 om 16:30
Volgens mij is dat een hele ouwe bug.Irregular_Choice schreef: ↑16-01-2026 16:29Ik heb in elk topic dat ik open, dat bij sommige reacties dat vinkje “bookmarks” roze is. Waardoor komt dit? Ik heb er zelf niet op geklikt, nu bijvoorbeeld is het vinkje roze bij de reactie hierboven van Solomio en ook bij de laatste reactie van Lady*Voldemort. Het is heel random, niet steeds bij dezelfde persoon en dus ook over het hele forum. Is geen logica in te ontdekken verder.
Graftak!
vrijdag 16 januari 2026 om 16:31
Ow, ik vind het heel irritant! Maar dat is mijn persoonlijke irritatie gewoon
vrijdag 16 januari 2026 om 16:35
Grappig, het is me nooit opgevallen. Maar nu ga ik het waarschijnlijk niet meer niet kunnen zien.Irregular_Choice schreef: ↑16-01-2026 16:29Ik heb in elk topic dat ik open, dat bij sommige reacties dat vinkje “bookmarks” roze is. Waardoor komt dit? Ik heb er zelf niet op geklikt, nu bijvoorbeeld is het vinkje roze bij de reactie hierboven van Solomio en ook bij de laatste reactie van Lady*Voldemort. Het is heel random, niet steeds bij dezelfde persoon en dus ook over het hele forum. Is geen logica in te ontdekken verder.
Bij mij ook bij LV en Solomio in dit topic.
vrijdag 16 januari 2026 om 16:37
Bij de VIPs blijkbaar.
Is hier al jaren, ik negeer het maar.
vrijdag 16 januari 2026 om 16:49
de laatste post van Solomio in dit topic is niet roze.
en in een ander topic zijn anderen weer roze.
vrijdag 16 januari 2026 om 17:58
Hierzo ook.
LV en Solo roze.
Een kloddertje roze hier, een kloddertje roze daar.
#FamilieKnots
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in