Wel of niet 2 katjes nemen? Bang dat ik het verkeerd doe!

23-07-2009 18:35 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Meiden,

Ik wilde jullie katten vrienden wat vragen. Ik zit er zelf ook een tijdje mee in mijn hoofd om katjes te nemen. 2 wil ik er omdat ik full time werk en single ben waardoor ze dus afhankelijk zijn van mij. Nu heb ik net gehoord dat er een katje afgelopen maandag is geboren. Helemaal mijn smaak een zwarte kater maine coon die ik over 2 weken mag gaan zien. Mijn ex heeft 2 maine coons van de zelfde familie. De tweede wil ik als kitten uit het asiel halen omdat de maine coon best prijzig is en ik daarvan geen 2 kan kopen. Mijn planning is te doen eind oktober want dan zou ik de andere ongeveer ook mogen hebben en is het over de 12 weken heen. Ik vind het alleen dood eng! Ik heb nog nooit ergens voor hoeven zorgen en ben bang dat ik het verkeerd doe of dat ze het hele huis hebben gemolesteerd. Dus ik was benieuwd naar jullie ervaringen hierin. Is het nou echt zo een rommel of niet? ( mijn moeder probeert het namelijk uit mijn hoofd te praten met dat) en wat zijn de dingen waar ik op moet letten in huis? Wat is leuker voor bij een kater? nog een kater of een poes erbij?

Alvast vriendelijk bedankt voor alle tips!
quote:meds schreef op 24 juli 2009 @ 00:23:

[...]

verkooptrucs. Katten hebben heel goed door wat jij niet leuk vindt, en juist die dingen doen ze. Kotsen en buiten de bak schijten als je visite hebt. heel had mauwen als je een zakelijk telefoontje voert en op je nieuwe donsdekbed piesen, over het toetsenbord van je computer lopen, en heel erg gezellig op schoot willen als je slaande ruzie met je liefje hebt. Dat doen ze gewoon. Doel is om jou duidelijk te maken dat jou gevoelens er niet toe doen in de relatie met je kat. Jij bent slechts personeel
quote:Mariah75 schreef op 24 juli 2009 @ 18:24:

En? Weet je al wat je gaat doen?hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar....
Je bent single en werkt fulltime. Dan zou ik geen jonge katten nemen als ik jou was. Mijn broer heeft het wel gedaan en ze hebben zo'n beetje het hele huis afgebroken. Die twee zijn nu 2 jaar en nog steeds erg wild en ze plassen overal. Alle planten zijn gesloopt. Hij is gewoon te weinig thuis om ze goed te kunnen opvoeden. Je moet er echt bovenop zitten met de plantenspuit om ze dingen af te leren.

Ik vind katten geweldig, maar ik neem geen kittens. Na m'n vakantie ga ik twee oudere katten uit het asiel halen (m'n kat is een tijdje geleden overleden).

Veiligheid van de katten is heel belangrijk. Denk aan giftige planten, kantelramen en je balkon. Er zijn al heel wat katten gestikt doordat ze met hun kop tussen een kantelraam klem kwamen te zitten.

Laat je goed adviseren over veilige oplossingen.
Als je kittens neemt, moet je er tijd voor uittrekken om ze op te voeden. Wij hebben bij ieder nieuw kitten minimaal 2 week vakantie genomen.

Katten uit het asiel halen wil trouwens niet zeggen dat die wel goed zijn opgevoed en geen gedragsproblemen hebben. Ik denk eerder dat het probleem in de opvoeding (het gebrek eraan misschien?) aan je broer heeft gelegen Wereldmeid.
wereldmeid heeft zeker een punt. Asiels weten heel goed wat voor karakter de volwassen katten hebben, zij kunnen dus goed beoordelen of je een vernielzuchtig of welopgevoed schepsel hebt uitgezocht. Bij kittens moet je maar afwachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven