Welke Smartwatch

18-01-2026 14:26 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Ik wil graag een smartwatch aanschaffen. Maar welke? Ik wil het gebruiken voor hardlopen en fitness. Heb kleine handen en dunne pols. Dus de meeste horloges lijken al snel extreem groot. Geen Apple want heb geen iPhone.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Aan- of juist afraders?
Kikkertje schreef:
18-01-2026 17:57
Ik lees mee. Niet om het topic te kapen, maar ik zoek ook een subtiele smartwatch voor dunne polsen. Ik wil mijn calorieverbranding op de fiets bijhouden. Bestaat die functie überhaupt?
Dat kan iedere activity tracker... net zoals hardlopen, wandelen, fitness, crosstrainer, zwemmen etc. Al zwem ik niet met mijn Fit 3 omdat ik wisselende ervaringen lees over de waterdichtheid dus ik voor dat later handmatig in.

Ik heb um nu bijna 2 jaar en doet het nog steeds prima. Draag hem eigenlijk altijd behalve als ik ga zwemmen of douchen. Heb alleen extra bandjes gekocht zodat ik kan afwisselen.
Kikkertje schreef:
18-01-2026 17:57
Ik lees mee. Niet om het topic te kapen, maar ik zoek ook een subtiele smartwatch voor dunne polsen. Ik wil mijn calorieverbranding op de fiets bijhouden. Bestaat die functie überhaupt?
Niemand kaapt een topic. Lijkt me juist goed als iedereen hier smartwatch vragen kan stellen.
Bedankt voor alle tips. Hier kan ik zeker wat mee. De Garmin venu sprak mij al aan. Ga het inderdaad even in een mediamarkt oid passen.

Slaap bij houden vind ik niet interessant. Lijkt me heel onrustig met een smartwatch om slapen. En als ik slecht of goed geslapen heb weet ik ook wel zonder smartwatch. En wil in de nacht juist niet al die elektronica.

Coros is voor mij compleet nieuw. Ga ik eens bekijken.

Ik zag ook nog een smartwatch in combinatie met een abbonement maar dat spreekt mij persoonlijk minder aan.
Fitbit ken ik alleen die oude modellen van en dat vond ik geen succes maar zie dat ze ook andere versies hebben nu. Ook interessant om na te kijken.
Ik heb een garmin venu sq, zeer tevreden over. Er zit een app bij waarin je vanalles kunt bijhouden
Erla schreef:
19-01-2026 20:04
Bedankt voor alle tips. Hier kan ik zeker wat mee. De Garmin venu sprak mij al aan. Ga het inderdaad even in een mediamarkt oid passen.

Slaap bij houden vind ik niet interessant. Lijkt me heel onrustig met een smartwatch om slapen. En als ik slecht of goed geslapen heb weet ik ook wel zonder smartwatch. En wil in de nacht juist niet al die elektronica.

Coros is voor mij compleet nieuw. Ga ik eens bekijken.

Ik zag ook nog een smartwatch in combinatie met een abbonement maar dat spreekt mij persoonlijk minder aan.
Slaap bijhouden vind ik zelf echt niet onrustig. Het was even 2 nachten wennen met het dragen. Ik krijg geen melding na het slapen, alleen als er iets anders is dan gemiddeld. Dat laatste vind ik juist fijn want ik heb soms gewoon 8 uur geslapen maar wordt toch vreemd wakker. Ik merk dan al dat ik ‘s ochtends benauwd wakker ben geworden en dan krijg ik de bevestiging. Ik heb nu het vermoeden dat het dan veel te vochtig geworden is in onze kamer (78% luchtvochtigheid) dus ik probeer meer te luchten. Maar ik krijg dus geen meldingen over hoeveel remslaap of diepe slaap ik gehad heb ook al kan ik het opzoeken.
Garmin is nog altijd marktleider. Ieder Garmin model werkt goed voor wat jij wil. Vivosmart is de simpelste, gewoon een bandje met een klein langwerpig schermpje. Lily 2 is de kleinste rondhorlogevormige smartwatch die ze hebben.
Ik heb een Fitbit Inspire 3. Inderdaad omdat ie klein is. Altijd tevreden geweest met Fitbit. Ik denk dat dit mijn 3e is. Mijn vorige Fitbits zijn ongeveer 5 jaar meegegaan totdat ze kuren begonnen te vertonen.
The impossible only takes a little longer

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven