Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2404 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Ik heb ruim een week geleden iets verzonden via een pakketkluis van vinted go. Nu staat er al de hele tijd ‘verzonden’ bij de status maar nog steeds niet ‘onderweg’. Alsof het nog steeds niet is afgehaald door de vinted go bezorger oid?
Heeft iemand dit weleens gehad?
Hier eindelijk eens een hele fijne ervaring!
Een vrij duur artikel verkocht (€150), aan een Nederlandse met veel goede reviews. Zonder onderhandelen, meteen gekocht. Veel foto's en video's gemaakt voor de zekerheid. Verzonden met DPD en 2 dagen later aangekomen. Ze heeft het dezelfde dag nog opgehaald en direct goedgekeurd en een fijne review achtergelaten.
Geen gedoe of vele vragen. Top :)
Een vraag: ik heb er wat kinderboeken opgezet, onder de rubriek kinderen - boeken. Nu wil een Nederlandse koper 2 boeken kopen en moet ze toch verzendkosten betalen. Ik vraag me af hoe dat kan? Het staat echt onder boeken, compleet met isbn nummers die je verplicht moet invoeren.

Edit: ze heeft nu 1 boek gekocht voor de prijs van allebei (de andere doe ik dan gewoon bij) en toen was de verzending wel gratis. Geldt het dan niet voor een bundel? Het gewicht is onder de 2 kilo.
konwalia schreef:
20-01-2026 18:15
Ik wacht op een pakket van Vinted Go dat op 24 december verstuurd is. Op 31 december zouden ze hem afleveren bij het pakketpunt, maar hij is teruggegaan naar een sorteercentrum. Op 2 januari weer hetzelfde, maar hij is deze keer wel blijven hangen op "Onderweg naar de pakketwinkel".

Ik ben benieuwd of iemand anders ook eens zoiets had met Vinted Go en uiteindelijk toch gewoon z'n pakje kreeg? Zouden ze nog veel achterstand te verwerken hebben vanwege de Kerstdagen en de sneeuw?
Ik heb dit net nog gehad. Kreeg twee weken geleden een mail dat het die dag bezorgd zou worden bij de pakketwinkel, status veranderde naar 'onderweg naar de pakketwinkel', en die toestand heeft maar liefst elf dagen geduurd. (Ik ben tussendoor nog een keer naar de pakketwinkel gegaan om te vragen of ze het niet toch ergens hadden liggen, maar zonder QR-code konden ze niks). Op de elfde dag dat het 'onderweg naar pakketwinkel' was werd het opeens toch nog afgeleverd, maar wel bij een ander pakketpunt.

Ik heb nog maar 1 keer gehad dat een pakketje echt kwijt was, en echt tientallen keren dat het weken ergens bleef hangen maar uiteindelijk toch bezorgd werd (wel op bizarre plaatsen soms). Dus ik wacht altijd maar gewoon rustig af.
pinchos schreef:
21-01-2026 09:44
Ik heb ruim een week geleden iets verzonden via een pakketkluis van vinted go. Nu staat er al de hele tijd ‘verzonden’ bij de status maar nog steeds niet ‘onderweg’. Alsof het nog steeds niet is afgehaald door de vinted go bezorger oid?
Heeft iemand dit weleens gehad?
Zo vaak. Is altijd nog goed gekomen uiteindelijk.
Nina-tje schreef:
20-01-2026 18:06
Ik zou het niet kopen. Als een verkoper niet wil of kan meten koop ik hee niet. Ik vind dat meten erbij hoort als je kleding wilt verkopen.
Ja vind ik ook, doe het zelf eigenlijk altijd al op de foto's. Dan heb je iig een idee van hoe groot/lang het is. Maar blijkbaar is dat voor sommige mensen teveel gevraagd, meesten reageren wel met maten. Had het op marktplaats ook al, gewoon kasten erop zetten zonder de exacte lxbxh maten. Hoe kun je dan in godsnaam iets (ver)kopen??

Rokje heeft geen merk, is wel n hele leuke en lijkt lang genoeg. Zit vooral over de maat/taille in. Is denk ik niet iets waarvoor je kopersbescherming krijgt?
kweepeer schreef:
21-01-2026 13:03
…Op de elfde dag dat het 'onderweg naar pakketwinkel' was werd het opeens toch nog afgeleverd, maar wel bij een ander pakketpunt.

Dan is het dus geweigerd door het pakketpunt of het pakketpunt was niet open. In elk geval kan de bezorger dan het pakje niet kwijt en daardoor raakt het in limbo.
Ik heb een kleine ergernis over een verkoper. Had een verzoek gestuurd of ze snel kon versturen, met uitleg en excuses voor mijn haast. Allemaal extra netjes en beleefd natuurlijk. Nu belooft ze al drie dagen te verzenden, maar ik zie niets gebeuren :-( Zeg dan gewoon nee op mijn verzoek, dan kan ik zonodig nog annuleren.
Ravintola schreef:
21-01-2026 15:49
Ik heb een kleine ergernis over een verkoper. Had een verzoek gestuurd of ze snel kon versturen, met uitleg en excuses voor mijn haast. Allemaal extra netjes en beleefd natuurlijk. Nu belooft ze al drie dagen te verzenden, maar ik zie niets gebeuren :-( Zeg dan gewoon nee op mijn verzoek, dan kan ik zonodig nog annuleren.
Dat is irritant inderdaad. Zeker als ze aangegeven heeft dat ook te doen. Stom!

Hier ook een kleine ergernis. Een koopster had 4 artikelen aangevraagd. Ik heb al bundel korting aanstaan van 10%. Samen zouden de artikelen £26.30 zijn. Deed zij mij een bod van £18. Ik had £22 aangeboden. Eigenlijk veel te goedkoop, maar wilde er ook wel vanaf dus toe maar…
Spullen de volgende dag verstuurd. Allemaal mooie artikelen van goede merken. Heeft ze noch bevestigd dat ze er waren noch feedback achtergelaten. Vond ik best stom en onaardig. Uiteindelijk keert Vinted vanzelf wel uit en geeft Vinted feedback, maar had een aardig berichtje of ontvangstbevestiging wel op prijs gesteld.

En verder nog een ergernis van de dame die de fruitschaal naar het verkeerde adres heeft gestuurd. Inmiddels heb ik hem opnieuw gekocht (want ze kreeg hem terug) maar heeft ze de originele transactie niet geannuleerd. Als het pakje dus “vermist” is in het systeem, krijgt ook zij haar geld “terug”, terwijl ze het artikel al lang en breed teruggestuurd gekregen heeft.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat zouden jullie doen? Iemand wilde bij mij een bundel kopen van 10 zwaardere fotoboeken. Dat lukt niet qua gewicht. Ik heb daarom gevraagd om er twee bundels van te maken; verzendkosten zijn nu toch gratis. Het lukte hem eerst niet om te kopen, en dat vertelde hij mij in de chat met wat 'kut' en 'verdomme', waar ik hem op heb aangesproken. En nu heeft hij toch die bundel van tien weten te kopen, wat echt veel te zwaar gaat zijn. Ik ben eigenlijk wel klaar met deze koper en ben ook bang dat het qua gewicht misgaat. Iemand enig idee als ik met een zwaar pakket bij het verzendpunt kom, kunnen ze dat weigeren?

Als ik de aankoop annuleer, gaat hij waarschijnlijk nog meer uit zijn panty.
Naïef - het blijft een compliment
Kattentuintje schreef:
22-01-2026 12:01

Voor zo’n type is de Blokkeerknop uitgevonden!

Maar als je toch wilt verkopen, kun je evt zelf twee combinaties maken en als advertenties uploaden en hem vragen die apart te kopen?
Ravintola schreef:
22-01-2026 13:18
Voor zo’n type is de Blokkeerknop uitgevonden!

Maar als je toch wilt verkopen, kun je evt zelf twee combinaties maken en als advertenties uploaden en hem vragen die apart te kopen?

Oh ja, dat is wel een idee! En die blokkeerknop en een annulering, krijg ik dan geen negatieve feedback?
Kattentuintje schreef:
22-01-2026 15:33
Oh ja, dat is wel een idee! En die blokkeerknop en een annulering, krijg ik dan geen negatieve feedback?
Niet als je annuleert en overeenstemming hebt bereikt met de koper. Ik had het laatst ook dat iemand iets wilde annuleren omdat ze er nog een ander artikel bij wilde als bundel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
kweepeer schreef:
21-01-2026 13:03
Ik heb dit net nog gehad. Kreeg twee weken geleden een mail dat het die dag bezorgd zou worden bij de pakketwinkel, status veranderde naar 'onderweg naar de pakketwinkel', en die toestand heeft maar liefst elf dagen geduurd. (Ik ben tussendoor nog een keer naar de pakketwinkel gegaan om te vragen of ze het niet toch ergens hadden liggen, maar zonder QR-code konden ze niks). Op de elfde dag dat het 'onderweg naar pakketwinkel' was werd het opeens toch nog afgeleverd, maar wel bij een ander pakketpunt.

Ik heb nog maar 1 keer gehad dat een pakketje echt kwijt was, en echt tientallen keren dat het weken ergens bleef hangen maar uiteindelijk toch bezorgd werd (wel op bizarre plaatsen soms). Dus ik wacht altijd maar gewoon rustig af.
Je kan het beste doorklikken naar de track and trace van de vervoerder zelf.
Kattentuintje schreef:
Wat zouden jullie doen? Iemand wilde bij mij een bundel kopen van 10 zwaardere fotoboeken. Dat lukt niet qua gewicht. Ik heb daarom gevraagd om er twee bundels van te maken; verzendkosten zijn nu toch gratis. Het lukte hem eerst niet om te kopen, en dat vertelde hij mij in de chat met wat 'kut' en 'verdomme', waar ik hem op heb aangesproken. En nu heeft hij toch die bundel van tien weten te kopen, wat echt veel te zwaar gaat zijn. Ik ben eigenlijk wel klaar met deze koper en ben ook bang dat het qua gewicht misgaat. Iemand enig idee als ik met een zwaar pakket bij het verzendpunt kom, kunnen ze dat weigeren?

Ik zou ook niet een pakket versturen wat echt veel te zwaar is. Wat meer dan 2 kilo zal niet zo’n probleem zijn, maar een 10 zwaardere boeken kan misschien ook niet eens in 2 bundels. Als het problemen oplevert komt dat voor rekening van de verkoper denk ik. Het is vreemd dat een koper een bundel van zoveel boeken gewoon kan kopen, dat het systeem dan niet automatisch de koop blokkeert of zo.
Heel vervelend ook dat de koper totaal geen begrip heeft voor de situatie. Zo erg is het toch niet om de boeken in delen te kopen nu de verzendkosten toch gratis zijn. Het kost dan alleen de € 0,70 voor Vinted extra.
Pakketpunten kunnen pakketten weigeren. Ik had een keer een groot pakket. Afmetingen net te groot, had ik niet door. Het was wel een licht pakket. Voor deze keer namen ze het wel aan.
De pakketjes vlogen de afgelopen week de deur uit. Helaas is het nu misgegaan in Frankrijk met dure kids uggs van €110 natuurlijk.

Koper beweert dat ze een lege doos aantrof met gescheurde verpakking. Heeft de doos niet geweigerd maar mee naar huis genomen. Ik moest foto’s aanleveren hoe ik de doos verzonden had.

Iemand hier ervaring mee?
broodtrommel schreef:
22-01-2026 16:20
Je kan het beste doorklikken naar de track and trace van de vervoerder zelf.
Dat doe ik altijd.
MarindaH schreef:
20-01-2026 21:12

Na zo'n lange tijd is het bij mij vaak niet meer aangekomen helaas.
Was ik heel bang voor, maar vanmiddag kwam zowaar het bericht binnen dat het is aangekomen! :cheer2: Na 29 dagen onderweg te zijn geweest... het kan dus.
PickingUpThePieces schreef:
22-01-2026 21:58
Koper beweert dat ze een lege doos aantrof met gescheurde verpakking. Heeft de doos niet geweigerd maar mee naar huis genomen.

Klinkt als een profiteur / oplichter. Hoe zijn haar reviews op Vinted?
konwalia schreef:
22-01-2026 23:49
Was ik heel bang voor, maar vanmiddag kwam zowaar het bericht binnen dat het is aangekomen! :cheer2: Na 29 dagen onderweg te zijn geweest... het kan dus.

Ik kreeg van de week een bericht van DPD dat mijn verzonden pakketje was opgehaald, 2 maanden na verzending!
Een mazzeltje dus voor de koper, want die had inmiddels haar geld al terug gehad. Wel een beetje jammer dat het bij een heel onvriendelijke koper was, die mij maar bleef bestoken met berichtjes waarom haar bestelde pakketje niet aankwam. Alsof ik daar wat aan kon doen. Op een gegeven moment zei ze zelfs dat ze het niet meer hoefde, en of ik het kon annuleren. Maar een berichtje sturen dat het alsnog was aangekomen, dat was blijkbaar te veel moeite.
Kattentuintje schreef:

Ik heb ook eens een pakket verstuurd dat veel zwaarder was dan eigenlijk mocht. Daar werd niets van gezegd en het is goed aangekomen. Maar toen ging het ook weer niet om 10 zware boeken. Ik zou er wel voor kiezen om het flink in te tapen voor de extra stevigheid en er foto's van te maken voordat je het verstuurd. Just in Case.

Hoezo lukt het hem eigenlijk niet? Het is toch niet zo moeilijk om twee keer een bundel van vijf samen te stellen. Helemaal raar om dan ook nog zo te gaan praten. Er zitten af en toe toch vreemde figuren op Vinted...
PickingUpThePieces schreef:
22-01-2026 21:58
De pakketjes vlogen de afgelopen week de deur uit. Helaas is het nu misgegaan in Frankrijk met dure kids uggs van €110 natuurlijk.

Koper beweert dat ze een lege doos aantrof met gescheurde verpakking. Heeft de doos niet geweigerd maar mee naar huis genomen. Ik moest foto’s aanleveren hoe ik de doos verzonden had.

Iemand hier ervaring mee?
Dat is echt heel vervelend helemaal omdat het ook nog om zo'n hoog bedrag gaat. Heb je foto's gemaakt? Ik ben bang dat je die wel echt nodig hebt.
Hebben jullie wel eens meegemaakt hoe Vinted werkt op het moment dat een verkoper de retour transactie pauzeerd?
Ik ben bang dat een verkoper me een oor probeert aan te naaien. Ze heeft me een item met niet uitwasbare vlekken verstuurd. Ik zag achteraf dat de advertentie ook geen foto had van die gedeeltes van het kledingstuk. Het stond ook nog eens omschreven als heel goed. Ze heeft wel honderden goede reviews. In de chat gaf ze al aan ervaring te hebben met ontevreden kopers. Ik heb veel foto's al bewijslast bij het probleem gemeld en ook gefilmd hoe het ik het pakket heb ingepakt. Maar ik zie de bui al hangen dat ik kan fluiten naar mijn terugbetaling.
Er zitten zoveel fijne mensen op Vinted, maar af en toe zit er gewoon echt een rotte appel tussen
PatsBoem schreef:
23-01-2026 11:08
Ik heb ook eens een pakket verstuurd dat veel zwaarder was dan eigenlijk mocht. Daar werd niets van gezegd en het is goed aangekomen. Maar toen ging het ook weer niet om 10 zware boeken. Ik zou er wel voor kiezen om het flink in te tapen voor de extra stevigheid en er foto's van te maken voordat je het verstuurd. Just in Case.

Hoezo lukt het hem eigenlijk niet? Het is toch niet zo moeilijk om twee keer een bundel van vijf samen te stellen. Helemaal raar om dan ook nog zo te gaan praten. Er zitten af en toe toch vreemde figuren op Vinted...

Het lukte hem eerst niet omdat er intussen een boek verkocht was aan een ander. Toen ik dat aangaf reageerde hij met kut en verdomme. Daarna lukte het volgens hem weer niet. Toen zei ik dat het ook aan het gewicht kon liggen en vroeg of hij er twee bundels van wilde maken.
Dat negeerde hij en toen had hij opeens toch die bundel weten te kopen, zonder die ene.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven