Niet meer blij met het singlebestaan
zondag 4 januari 2026 om 15:53
Ik voel me ongelukkig en koud. Vanaf 2002 ben in single en een flinke tijd was ik daar heel content mee: ik had mijn drie kinderen en ik kon mijn volle aandacht op hen richten.
Af en toe waagde ik nog weleens een date, maar op liefdesgebied was dat geen succes. Veel mannen bleken vooral op seks uit te zijn en bij de mannen die ik wél leuk vond voelde ik toch vooral een vriendschappelijke klik.
Vanaf pakweg 2016 heb ik nooit meer gedatet, ik was teleurgesteld en ik vond mijn leven als single ook wel prima.
Rond die tijd ben ik vooral bezig geweest met mijn werk en de kinderen, die één voor één het huis verlieten. Aan mannen en daten kwam ik gewoon niet toe.
Wel ontmoette ik via dit forum een lieve man met wie ik heel goed bevriend raakte en met wie ik regelmatig op pad ging. Helaas is hij in 2024 plotseling overleden.
Sinds zijn overlijden voel ik me eenzamer: hij en ik deelden ontzettend veel, we kletsten, lachten en ruzieden via Whatsapp vaak de hele dag door. Soms zagen we elkaar maanden niet, maar als hij bij mij kwam logeren maakten we mooie wandelingen met de honden, we keken tv en we zongen gekke liedjes. We hebben samen veel plezier gehad.
Sinds zijn overlijden is het gevoel van eenzaamheid steeds groter geworden, ik mis de gesprekken die nooit stopten en de plannen die we maakten om er met de honden op uit te gaan.
Gelukkig heb ik enorm fijne vrienden, vriendinnen en zussen die ik ook heel regelmatig spreek en zie.
Maar ik mis, juist dit laatste voor mij verschrikkelijke jaar waarin ik meer vrienden en mijn oudste hond verloor, een man tegen wie ik af en toe aan kan kruipen, met wie ik hand in hand kan lopen, van wie ik mag houden.
Ik heb het zó lang alleen gedaan en dat werkte prima, maar het is ook of er iets kapot is gegaan, ik ben een soort van onaanraakbaar geworden en dat is opeens veel pijn gaan doen.
Het "probleem" is dat ik niet zo seksueel ben. Ik ben niet volledig aseksueel, maar seks is voor mij onbelangrijk. En mannen die er net zo instaan als ik zijn schaars in mijn beleving.
Ik vind het vooral belangrijk om goed met elkaar te kunnen praten, met elkaar te kunnen lachen en samen leuke dingen te kunnen doen. Dierenliefde te delen bijvoorbeeld.
Mijn vraag aan jullie: Is er iemand die zich herkent in mijn verhaal, in dit gemis?
Hoe ga je hiermee om? Wat zijn je date-ervaringen?
Of zelfs: heb jij iemand getroffen met wie je een relatie hebt voornamelijk gebaseerd op vertrouwdheid en vooral platonische intimiteit?
Ik wens wel romantiek en lichamelijkheid, maar seks hoeft voor mij niet zo. Misschien af en toe, ik weet dat inmiddels niet meer.
Maar zoals nu: zo wil ik niet verder.
Af en toe waagde ik nog weleens een date, maar op liefdesgebied was dat geen succes. Veel mannen bleken vooral op seks uit te zijn en bij de mannen die ik wél leuk vond voelde ik toch vooral een vriendschappelijke klik.
Vanaf pakweg 2016 heb ik nooit meer gedatet, ik was teleurgesteld en ik vond mijn leven als single ook wel prima.
Rond die tijd ben ik vooral bezig geweest met mijn werk en de kinderen, die één voor één het huis verlieten. Aan mannen en daten kwam ik gewoon niet toe.
Wel ontmoette ik via dit forum een lieve man met wie ik heel goed bevriend raakte en met wie ik regelmatig op pad ging. Helaas is hij in 2024 plotseling overleden.
Sinds zijn overlijden voel ik me eenzamer: hij en ik deelden ontzettend veel, we kletsten, lachten en ruzieden via Whatsapp vaak de hele dag door. Soms zagen we elkaar maanden niet, maar als hij bij mij kwam logeren maakten we mooie wandelingen met de honden, we keken tv en we zongen gekke liedjes. We hebben samen veel plezier gehad.
Sinds zijn overlijden is het gevoel van eenzaamheid steeds groter geworden, ik mis de gesprekken die nooit stopten en de plannen die we maakten om er met de honden op uit te gaan.
Gelukkig heb ik enorm fijne vrienden, vriendinnen en zussen die ik ook heel regelmatig spreek en zie.
Maar ik mis, juist dit laatste voor mij verschrikkelijke jaar waarin ik meer vrienden en mijn oudste hond verloor, een man tegen wie ik af en toe aan kan kruipen, met wie ik hand in hand kan lopen, van wie ik mag houden.
Ik heb het zó lang alleen gedaan en dat werkte prima, maar het is ook of er iets kapot is gegaan, ik ben een soort van onaanraakbaar geworden en dat is opeens veel pijn gaan doen.
Het "probleem" is dat ik niet zo seksueel ben. Ik ben niet volledig aseksueel, maar seks is voor mij onbelangrijk. En mannen die er net zo instaan als ik zijn schaars in mijn beleving.
Ik vind het vooral belangrijk om goed met elkaar te kunnen praten, met elkaar te kunnen lachen en samen leuke dingen te kunnen doen. Dierenliefde te delen bijvoorbeeld.
Mijn vraag aan jullie: Is er iemand die zich herkent in mijn verhaal, in dit gemis?
Hoe ga je hiermee om? Wat zijn je date-ervaringen?
Of zelfs: heb jij iemand getroffen met wie je een relatie hebt voornamelijk gebaseerd op vertrouwdheid en vooral platonische intimiteit?
Ik wens wel romantiek en lichamelijkheid, maar seks hoeft voor mij niet zo. Misschien af en toe, ik weet dat inmiddels niet meer.
Maar zoals nu: zo wil ik niet verder.
woensdag 21 januari 2026 om 15:32
@evelien: ik denk dat dat in mijn hypothetische geval zou kunnen maar me tegelijkertijd zou bevestigen dat verbinding en seksualiteit dus inderdaad losgekoppeld is. En vooral gaat over bevrediging van hem- of haarzelf
Diegene kan dus blijkbaar seks hebben maar met een ander meer verbinding voelen. Als je dat dan zo ervaart kun je het net zo goed met soloseks oplossen.
Maar ik denk dat het voor veel mensen geen optie is omdat seks een combinatie is tussen zowel verbinding als persoonlijk genot. En dat voor alléén seks gericht op het persoonlijk genot niemand te vinden is (behalve betaalde seks), al weet ik dat niet helemaal zeker. Dat is mijn eigen invulling wellicht.
Diegene kan dus blijkbaar seks hebben maar met een ander meer verbinding voelen. Als je dat dan zo ervaart kun je het net zo goed met soloseks oplossen.
Maar ik denk dat het voor veel mensen geen optie is omdat seks een combinatie is tussen zowel verbinding als persoonlijk genot. En dat voor alléén seks gericht op het persoonlijk genot niemand te vinden is (behalve betaalde seks), al weet ik dat niet helemaal zeker. Dat is mijn eigen invulling wellicht.
woensdag 21 januari 2026 om 15:37
dat is eigenlijk alleen een optie, als Zij wel seks wil en Hij niet. Voor mannen is seks een schaarste productevelien2010 schreef: ↑21-01-2026 15:04Wat ik mij wel afvraag. Voor de mensen die wel heel duidelijk intimiteit willen (dus knuffelen, zoenen, intiem in bed liggen etc). Maar geen seksualiteit. Zou een open relatie geen optie zijn? Ik ken een situatie waarbij de seksualiteit ook is gestopt. En hij dat deel elders mag zoeken. Dat tot tevredenheid van iedereen. Het haalt de druk en verwachtingen uit de relatie die daardoor tot rust is gekomen. Intimiteit wekt bij mensen immers lustgevoelens op. Met bijbehorende lichamelijke en mentale veranderingen. En daarna volgt een afwijzing die voor beiden onprettig is (tenzij beiden dat niet ervaren wat een uitzondering is).
Zou zo'n constructie mogelijk zijn? Het lijkt mij namelijk enorm lastig om überhaupt een partner te vinden waarmee je een relatie klikt. En dan moet hij ook nog eens intimiteit wel willen maar seksualiteit weer niet. Als ik zie hoe lastig het is om iemand te vinden waar je mee samen wilt zijn. Dan zou dit ook kunnen.
Er zijn maar weinig vrouwen die seks willen met een man-in-relatie. Zo'n man krijgt dan vrijheid vanuit huis, maar in de praktijk raakt hij alleen maar gefrustreerd, want niemand wil hem.
En dan kom je al snel terecht in richting van prostitutie en dat is (gelukkig) voor maar weinig mensen een optie
woensdag 21 januari 2026 om 17:39
Dat heb ik ook. Ik knuffel ook niet met vrienden, wel een omhelzing als begroeting maar niet kroelen zeg maar.Sterrenstof74 schreef: ↑21-01-2026 13:46Ja, dit![]()
Ik heb overigens al jaren geen echte aanraking meer op af en toe een korte vriendschappelijke knuffel na. Met kind werd dat op een gegeven moment ook minder (begrijpelijk ook)
Knuffelen met mijn mannelijke vrienden vind ik best lastig, omdat zij wel een fysieke aantrekking tot mij hebben. Mijn lijf gaat dan op slot ofzo.
Op dit moment mis ik het niet heel erg. Het gevoel van: hoe langer je het niet meer hebt, des te minder het gemis wordt ofzo.
Ik weet het niet.
Maar ik mis knuffelen en seks niet erg als het er niet is, terwijl ik er wel heel erg van kan genieten als het er wel is.
Ik vind seks niet per definitie plat, voor mij is seks met de juiste persoon een extra dimensie bovenop emotionele intimiteit, waardoor ik het heel intens kan beleven. Ik ben nogal gevoelig afgesteld dus kan met iemand op een fysieke manier veel delen wat woorden niet kunnen. En een overgave die ik normaal niet heb in het dagelijks leven. Met een persoon die dat ook heeft, is seks het soort vuurwerk waarvan ik dan letterlijk denk: stel dat ik nu al dood was en dit nooit had meegemaakt, dat was jammer geweest.
donderdag 22 januari 2026 om 11:15
Waarom gelukkig? Ik zou liever hebben dat mijn man een professional opzoekt dan sex zoekt bij een collega, random vrouwen in de kroeg of die aantrekkelijke vreemde in de trein.Lila-Linda schreef: ↑21-01-2026 15:37dat is eigenlijk alleen een optie, als Zij wel seks wil en Hij niet. Voor mannen is seks een schaarste product
Er zijn maar weinig vrouwen die seks willen met een man-in-relatie. Zo'n man krijgt dan vrijheid vanuit huis, maar in de praktijk raakt hij alleen maar gefrustreerd, want niemand wil hem.
En dan kom je al snel terecht in richting van prostitutie en dat is (gelukkig) voor maar weinig mensen een optie
-Je weet niet wat die onder de leden (kunnen) hebben
-Al zou man geen gevoelens ontwikkelen, dit kan de ander wel overkomen
-Het lijkt me heel ongemakkelijk als hij met een ander appt terwijl wij liggen te neuken Netflixen
Dan komt er nog de vraag bij of de sex in kwestie 'ethically sourced' is natuurlijk...
donderdag 22 januari 2026 om 11:22
Ceester schreef: ↑22-01-2026 11:15Waarom gelukkig? Ik zou liever hebben dat mijn man een professional opzoekt dan sex zoekt bij een collega, random vrouwen in de kroeg of die aantrekkelijke vreemde in de trein.
-Je weet niet wat die onder de leden (kunnen) hebben
-Al zou man geen gevoelens ontwikkelen, dit kan de ander wel overkomen
-Het lijkt me heel ongemakkelijk als hij met een ander appt terwijl wij liggen te neuken Netflixen
Dan komt er nog de vraag bij of de sex in kwestie 'ethically sourced' is natuurlijk...
- Je weet niet wat die "professional" onder de leden heeft
- Je weet niet of die "professional" het wel vrijwillig doet of eigenlijk tegen haar zin in moet doen, en ze dus min of meer verkracht wordt.
- Je man kan nog steeds gevoelens krijgen voor die "professional"
- Kan hij ook gewoon random mee appen terwijl jullie netflixen. Die ene vrouw in die seksdocumentaire zat ook met het halve dorp te appen en ging er daarna mee naar bed voor 50 euries zonder std testen te doen.
donderdag 22 januari 2026 om 11:40
Er zit natuurlijk wel een behoorlijk verschil tussen dit soort professionals. Je kunt iemand achter het station of een raam oppikken. Of een betrouwbaar professioneel bureau in het hogere segment uitzoeken. Waar dames regelmatig testen en er duidelijke regels zijn. En waar iemand geen heren thuis in de schuur ontvangt bijvoorbeeld. Daar kan je samen gewoon afspraken over maken.Maris_90 schreef: ↑22-01-2026 11:22- Je weet niet wat die "professional" onder de leden heeft
- Je weet niet of die "professional" het wel vrijwillig doet of eigenlijk tegen haar zin in moet doen, en ze dus min of meer verkracht wordt.
- Kan hij ook gewoon random mee appen terwijl jullie netflixen. Die ene vrouw in die seksdocumentaire zat ook met het halve dorp te appen en ging er daarna mee naar bed voor 50 euries zonder std testen te doen.
donderdag 22 januari 2026 om 11:48
Je kunt dat inderdaad prima loskoppelen. Talloze mensen die seks zonder verbinding hebben hoor. Denk aan one night stands of losse scharrels. Maar dat is echt niet te vergelijken met solo seks. Voor veel mensen zijn dat verschillende bezigheden. En is het met een andere persoon vele malen leuker. Als jij als partner dat niet kunt of wilt bieden waarom dat opleggen aan de ander denk ik dan. Nu is een van beiden kanten bewust platonische relatie natuurlijk het meest ideale natuurlijk. Maar dat zal moeilijk te vinden zijn. Zoals to nu merkt.cognac schreef: ↑21-01-2026 15:32@evelien: ik denk dat dat in mijn hypothetische geval zou kunnen maar me tegelijkertijd zou bevestigen dat verbinding en seksualiteit dus inderdaad losgekoppeld is. En vooral gaat over bevrediging van hem- of haarzelf
donderdag 22 januari 2026 om 12:35
Zoals ik het dus heb eigenlijk. Nou ja, dan heb ik geluk gehad.evelien2010 schreef: ↑22-01-2026 11:48Je kunt dat inderdaad prima loskoppelen. Talloze mensen die seks zonder verbinding hebben hoor. Denk aan one night stands of losse scharrels. Maar dat is echt niet te vergelijken met solo seks. Voor veel mensen zijn dat verschillende bezigheden. En is het met een andere persoon vele malen leuker. Als jij als partner dat niet kunt of wilt bieden waarom dat opleggen aan de ander denk ik dan. Nu is een van beiden kanten bewust platonische relatie natuurlijk het meest ideale natuurlijk. Maar dat zal moeilijk te vinden zijn. Zoals to nu merkt.
donderdag 22 januari 2026 om 15:44
Klopt, maar ja uit het hogere segment ben je al gauw, wat, 500 euro kwijt? En bij die dame in de schuur 50. Ik denk dat menig man er geen 500 euro voor neertelt.evelien2010 schreef: ↑22-01-2026 11:40Er zit natuurlijk wel een behoorlijk verschil tussen dit soort professionals. Je kunt iemand achter het station of een raam oppikken. Of een betrouwbaar professioneel bureau in het hogere segment uitzoeken. Waar dames regelmatig testen en er duidelijke regels zijn. En waar iemand geen heren thuis in de schuur ontvangt bijvoorbeeld. Daar kan je samen gewoon afspraken over maken.
donderdag 22 januari 2026 om 16:09
Genoeg mensen die daar gebruik van maken hoor. Anders hadden die bureaus geen bestaansrecht natuurlijk. Ik denk helemaal niet dat iedere man met een beschadigde vrouw en kans op ziektes maar even goedkoop terecht wil. En je hebt natuurlijk ook nog clubs of sites waar je terecht kunt.
donderdag 22 januari 2026 om 16:25
Maar dat er gebruik van wordt gemaakt, betekent niet dat het een goede ontwikkeling is. Daarnaast zijn er heeeeeel veel sekswerkers die niet in het hogere segment vallen. En voor de meeste hoerenlopers, maar het ook niet zo uit, die willen gewoon hun ding doen.evelien2010 schreef: ↑22-01-2026 16:09Genoeg mensen die daar gebruik van maken hoor. Anders hadden die bureaus geen bestaansrecht natuurlijk. Ik denk helemaal niet dat iedere man met een beschadigde vrouw en kans op ziektes maar even goedkoop terecht wil. En je hebt natuurlijk ook nog clubs of sites waar je terecht kunt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 22 januari 2026 om 16:43
Meestal koop je dan ook een girlfriend experience en zijn het merendeel rijkere mannen die dat doen. Jan modaal of piet met z'n participatie uitkering gaan echt niet naar zo'n bureau hoor. En ik denk echt dat je onderschat hoeveel mannen er even binnenwippen bij zo'n louche tent, want "zaakje moet leeg". Bij zo'n club ben je vaak als man ook niet welkom tenzij je een vrouw meesleept.evelien2010 schreef: ↑22-01-2026 16:09Genoeg mensen die daar gebruik van maken hoor. Anders hadden die bureaus geen bestaansrecht natuurlijk. Ik denk helemaal niet dat iedere man met een beschadigde vrouw en kans op ziektes maar even goedkoop terecht wil. En je hebt natuurlijk ook nog clubs of sites waar je terecht kunt.
donderdag 22 januari 2026 om 16:44
Dat bepaalde hogere segment trekt denk ik maar een zeer selectief aantal mannen die het en kunnen betalen en voor wie dat blijkbaar status heeft. Ik denk dat de gemiddelde man met een modaal salaris en thuis niet genoeg seks, die wel de vrijheid krijgt het elders te zoeken, al dan niet betaald, echt niet zal denken: maar natuurlijk, voor 1000 euro per maand kies ik een dame uit hogere segment.
Beter zoek je dus naar een partner die er min of meer hetzelfde in staat. Door daar ook eerlijk over te durven zijn.
En het zou een hele fijne ontwikkeling zijn als je ook tussen je 15e en 25e geen gepush voelt. Dat je gewoon eerlijk moet kunnen zeggen: eigenlijk vind ik een leven op vriendschappelijke basis veel beter bij mij passen. Bij mij gebeurde dit pas op mijn 30e en zelfs toen nog wel aan seks gedaan vreemd genoeg, terwijl dit allebei voor ons niet zo héél belangrijk was. Toch omdat je denkt: ja maar wat wij hebben is wat anders dan gewoon vriendschap. Al ben ik hier mogelijk wel meer schuldig aan dan mijn partner... (niet dat ik over haar grenzen ging hoor, zeker niet) maar ik initieerde het wel. Op het moment dat ik dat niet meer deed gebeurde het ook niet meer. Ik kan me daar achteraf toch wel soort van schuldig over voelen want het had dus helemaal niet gehoeven. Bij wijze van spreken hadden we het bij samen chocomel drinken en Netflix films kijken kunnen laten.
Beter zoek je dus naar een partner die er min of meer hetzelfde in staat. Door daar ook eerlijk over te durven zijn.
En het zou een hele fijne ontwikkeling zijn als je ook tussen je 15e en 25e geen gepush voelt. Dat je gewoon eerlijk moet kunnen zeggen: eigenlijk vind ik een leven op vriendschappelijke basis veel beter bij mij passen. Bij mij gebeurde dit pas op mijn 30e en zelfs toen nog wel aan seks gedaan vreemd genoeg, terwijl dit allebei voor ons niet zo héél belangrijk was. Toch omdat je denkt: ja maar wat wij hebben is wat anders dan gewoon vriendschap. Al ben ik hier mogelijk wel meer schuldig aan dan mijn partner... (niet dat ik over haar grenzen ging hoor, zeker niet) maar ik initieerde het wel. Op het moment dat ik dat niet meer deed gebeurde het ook niet meer. Ik kan me daar achteraf toch wel soort van schuldig over voelen want het had dus helemaal niet gehoeven. Bij wijze van spreken hadden we het bij samen chocomel drinken en Netflix films kijken kunnen laten.
cognac wijzigde dit bericht op 22-01-2026 18:39
0.18% gewijzigd
donderdag 22 januari 2026 om 18:25
Eens hoor cognac. Mensen zouden eerlijk moeten kunnen zijn over hun voorkeuren en behoeftes. Misschien ligt er nog best een taboe op. En natuurlijk wijkt het af maar dat maakt het geen probleem. Als jij tevreden bent met een volledig platonische relatie is daar niets mis mee. Ongeacht je leeftijd. Het probleem ligt er meer in een partner te vinden die dat ook wil. Of iemand die platonisch wil knuffelen zoals to. Beter ben je daar vanaf het begin volledig eerlijk over.
Ik denk dat gesprekken over seksualiteit bij veel mensen nog steeds heel lastig zijn. Of het nu gaat over wat je wilt of hoe vaak als gesprekken over het überhaupt niet willen. Het is een beladen onderwerp voor velen.
Ik denk dat gesprekken over seksualiteit bij veel mensen nog steeds heel lastig zijn. Of het nu gaat over wat je wilt of hoe vaak als gesprekken over het überhaupt niet willen. Het is een beladen onderwerp voor velen.
donderdag 22 januari 2026 om 18:51
Ja en dat is wat ik ook bedoelde met dat onze maatschappij er zo van doordringen is dat het op een bepaalde manier erbij hoort dat veel mensen maar wat doen, beetje aanklungelen.evelien2010 schreef: ↑22-01-2026 18:25Eens hoor cognac. Mensen zouden eerlijk moeten kunnen zijn over hun voorkeuren en behoeftes. Misschien ligt er nog best een taboe op. En natuurlijk wijkt het af maar dat maakt het geen probleem. Als jij tevreden bent met een volledig platonische relatie is daar niets mis mee. Ongeacht je leeftijd. Het probleem ligt er meer in een partner te vinden die dat ook wil. Of iemand die platonisch wil knuffelen zoals to. Beter ben je daar vanaf het begin volledig eerlijk over.
Het verschil zit er misschien in dat het "aanklungelen" bij veel mensen een fijn gevoel oproept. En dat het afwijkend is als het dat niet doet (ervan uitgaande dat dit gewoon een ervaring is met iemand voor wie je gevoelens hebt, geen machtsrelatie, op vrijwillige basis).
vrijdag 23 januari 2026 om 12:44
De manier waarop seksualiteit "in onze Maatschappij" wordt opgedrongen heeft voor mij nooit helemaal goed gevoeld.
Ik kon me als heel jong meisje al afvragen hoe het voor de meisjes was om op een voorpagina van een seks blaadje te staan in de schappen van een benzinepomp bijvoorbeeld.
Ik ben niet religieus opgevoed, dus daar ligt het niet aan.
Het voelt zo liefdeloos, ongelijk en onecht, ik vind het moeilijk om er de juiste woorden aan te geven.
Ik kon me als heel jong meisje al afvragen hoe het voor de meisjes was om op een voorpagina van een seks blaadje te staan in de schappen van een benzinepomp bijvoorbeeld.
Het voelt zo liefdeloos, ongelijk en onecht, ik vind het moeilijk om er de juiste woorden aan te geven.
vrijdag 23 januari 2026 om 12:47
en volledig mangericht, niet zo raar, dat veel vrouwen afhakenOokal schreef: ↑23-01-2026 12:44De manier waarop seksualiteit "in onze Maatschappij" wordt opgedrongen heeft voor mij nooit helemaal goed gevoeld.
lila-linda wijzigde dit bericht op 23-01-2026 15:50
0.17% gewijzigd
vrijdag 23 januari 2026 om 13:43
Vandaar mijn opmerking over ethically sourced.... Wij zijn weleens naar een mevrouw gegaan die ons wat tips en pointers heeft gegeven. Zei vertelde dat ze ook weleens echt seks had en daarvoor betaald werd. Ze heeft gewoon een KvK nr, gewoon een hele normale vrouw... Zo iemand zat ik aan te denken. Als mijn man nog eens alleen naar haar toe zou gaan en om zijn ' speciale wensen' zou vragen, zou ik daar niet mee zitten. En ja, dan ben je zo een paar honderd euro verder ja. Htk sex en nog wat meer, kan gewoon met mij. Ik zat meer te denken aan kinks waar ik geen zin in zou hebben... Niet aan elke week het zaakje legen...Maris_90 schreef: ↑22-01-2026 11:22- Je weet niet wat die "professional" onder de leden heeft
vrijdag 23 januari 2026 om 14:02
Dit ja.Lila-Linda schreef: ↑23-01-2026 12:47en volledig mangericht, niet zo raak, dat veel vrouwen afhaken
Ik denk dat het voor veel mensen van grote invloed is en niet altijd positief. (Voor mannen ook niet altijd)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in