Weg uit huis / vluchten met kinderen: hoe?
zaterdag 24 januari 2026 om 17:03
Mijn huwelijk staat al langere tijd onder hoogspanning en ik kan het echt niet meer aan. Mijn man is heel duidelijk: ik kan op mijn kop gaan staan maar hij gaat het huis niet uit (ook al staat het huis op alleen mijn naam). Ik ben bang voor escalatie, dus het hoog opspelen durf ik niet. Zeker niet aangezien we 2 jonge kinderen thuis hebben. Ik heb geprobeerd een vluchttas in te pakken zodat ik snel weg kan als de bom toch barst, maar kom tot de conclusie dat dit vrijwel niet te doen is met 2 kleine kinderen (waarvan 1 met een beperking). Ik moet zó ontzettend veel spullen inpakken, al is het maar voor een nachtje, dat 'tas pakken en gáán' niet gaat lukken. Ik zou, icm de kinderen, zeker meerdere trips naar de auto moeten maken op dat moment en dat gaat hem niet worden vrees ik. Er is geen concreet bewijs voor gevaar, mijn man heeft tot nu toe alleen agressie richting spullen laten zien en niet naar mij. Hij kan echter ontzettend bedreigend zijn en ik durf simpelweg geen risico te nemen. Zelf weg en de kinderen achterlaten durf ik ook niet, want hij verwaarloost de kinderen en is al vaker fysiek agressief geweest naar de oudste (helaas geen bewijs voor). Hij is waanzinnig goed in manipuleren, de vermoorde onschuld spelen. Alle hulpverleners die eerder betrokken zijn geweest geloven hem, niet mij. Ik durf daardoor ook niemand meer om hulp te vragen, want hij weet het zo te brengen dat ik de psychotische, doorgedraaide ex ben die zijn kinderen heeft ontvoerd.
Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. Zit ook zo hoog in mijn emotie dat rustig blijven en nadenken lastig is. Wie/wat/waar kan ik heen? Hoe?
Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. Zit ook zo hoog in mijn emotie dat rustig blijven en nadenken lastig is. Wie/wat/waar kan ik heen? Hoe?
zaterdag 24 januari 2026 om 17:16
zaterdag 24 januari 2026 om 17:42
Vertrekken op een moment dat hij de deur uit is naar zijn werk, hobby, vrienden, ...?
Kan je reserve-spullen voor de kinderen nu al droppen bij jouw familie of vrienden?
Zodat je op het moment zelf wel met 1 tas en de kinderen onder je arm kan vertrekken?
Wijkagent inseinen zodat die misschien kan helpen als het escaleert?
Ik zou sowieso al pogen in te schatten wie je genoeg vertrouwt uit jouw directe omgeving (familie, vrienden, collega's) om al in te seinen dat je op termijn weg wil.
Zodat als de dag daar is er toch wel 1 iemand op de wereld je gelooft.
Die kan misschien ook helpen met hem een uur uit huis krijgen voor een klusje of dergelijke zodat jij tijd hebt om weg te rennen als je het definitief zat bent.
Kan je reserve-spullen voor de kinderen nu al droppen bij jouw familie of vrienden?
Zodat je op het moment zelf wel met 1 tas en de kinderen onder je arm kan vertrekken?
Wijkagent inseinen zodat die misschien kan helpen als het escaleert?
Ik zou sowieso al pogen in te schatten wie je genoeg vertrouwt uit jouw directe omgeving (familie, vrienden, collega's) om al in te seinen dat je op termijn weg wil.
Zodat als de dag daar is er toch wel 1 iemand op de wereld je gelooft.
Die kan misschien ook helpen met hem een uur uit huis krijgen voor een klusje of dergelijke zodat jij tijd hebt om weg te rennen als je het definitief zat bent.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 24 januari 2026 om 17:43
Wat verdrietig dat je vertrouwen dat mensen je geloven zo geknakt is. Wat een zware situatie om in te zitten.
Omdat je situatie echt heel specifiek is denk ik dat het misschien toch slim is om contact op te nemen met Veilig Thuis (https://www.veiligthuis.nl/nl/over-ons/ ... ilig-thuis) Dat kan ook volledig anoniem als je dat in eerste instantie fijner vindt. Zij zijn hier echt goed in thuis en kunnen je waarschijnlijk meer solide advies geven dan wij bij elkaar.
Ik wil je wel graag op het hart drukken dat het feit dat het huis alleen op jouw naam staat betekent dat jij en je kinderen dus een dak boven je hoofd hebben. Een voor je kinderen vertrouwd dak ook nog. Dat recht moet je je echt nooit laten ontnemen. Je kunt eenzijdig een scheiding in gang zetten. Maar eenvoudig is je situatie natuurlijk absoluut niet. Dus blijf hier zeker voor steun maar laat je alsjeblieft goed informeren door professionals
Omdat je situatie echt heel specifiek is denk ik dat het misschien toch slim is om contact op te nemen met Veilig Thuis (https://www.veiligthuis.nl/nl/over-ons/ ... ilig-thuis) Dat kan ook volledig anoniem als je dat in eerste instantie fijner vindt. Zij zijn hier echt goed in thuis en kunnen je waarschijnlijk meer solide advies geven dan wij bij elkaar.
Ik wil je wel graag op het hart drukken dat het feit dat het huis alleen op jouw naam staat betekent dat jij en je kinderen dus een dak boven je hoofd hebben. Een voor je kinderen vertrouwd dak ook nog. Dat recht moet je je echt nooit laten ontnemen. Je kunt eenzijdig een scheiding in gang zetten. Maar eenvoudig is je situatie natuurlijk absoluut niet. Dus blijf hier zeker voor steun maar laat je alsjeblieft goed informeren door professionals
zaterdag 24 januari 2026 om 17:48
1: Regel een plaats waar je terecht kunt met de kinderen.
Zorg dat al je financien al buiten de deur zijn, plaats desnoods een verhuisdoos met je belangrijkste spullen bij je ouders o.i.d
Dus zorg ook dat jouw inkomen op je/een eigen rekening terecht komt waarvoor hij niet meer gemachtigd is.
Breng je huisarts, de wijkagent en de school van je kinderen op de hoogte.
Zodra je vertrokken bent vraag je de echtscheiding aan.
Zodra je de echtscheiding aangevraagd hebt schakel je een advocaat in voor voorlopige voorzieningen waarbij je het alleengebruik van de woning aanvraagt en liefst ook een tijdelijke alimentatie en omgangsregeling. Dit kan allemaal redelijk vlot rond zijn.
Zodra dat rond is zal je man echt moeten vertrekken. Doet hij dat niet dan kan je hem, aan de hand van de rechterlijke uitspraak, uit de woning laten verwijderen door de politie.
Zorg dat al je financien al buiten de deur zijn, plaats desnoods een verhuisdoos met je belangrijkste spullen bij je ouders o.i.d
Dus zorg ook dat jouw inkomen op je/een eigen rekening terecht komt waarvoor hij niet meer gemachtigd is.
Breng je huisarts, de wijkagent en de school van je kinderen op de hoogte.
Zodra je vertrokken bent vraag je de echtscheiding aan.
Zodra je de echtscheiding aangevraagd hebt schakel je een advocaat in voor voorlopige voorzieningen waarbij je het alleengebruik van de woning aanvraagt en liefst ook een tijdelijke alimentatie en omgangsregeling. Dit kan allemaal redelijk vlot rond zijn.
Zodra dat rond is zal je man echt moeten vertrekken. Doet hij dat niet dan kan je hem, aan de hand van de rechterlijke uitspraak, uit de woning laten verwijderen door de politie.
Niet geschoten is altijd mis
zaterdag 24 januari 2026 om 17:50
Wat SinPermiso zegt: bel Veilig Thuis.
En verder: haal even diep adem. Er is op dit moment geen concreet gevaar, dat schrijf je zelf immers. Pak een vluchttas in met het hoogst noodzakelijke: schone onderbroeken en tandenborstels, en zet die tas alvast in de auto voor de nood echt aan de man komt (misschien vanavond al, dat kan ik natuurlijk niet overzien). De rest kun je later altijd nog bij kopen als het nodig is.
En verder: haal even diep adem. Er is op dit moment geen concreet gevaar, dat schrijf je zelf immers. Pak een vluchttas in met het hoogst noodzakelijke: schone onderbroeken en tandenborstels, en zet die tas alvast in de auto voor de nood echt aan de man komt (misschien vanavond al, dat kan ik natuurlijk niet overzien). De rest kun je later altijd nog bij kopen als het nodig is.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 24-01-2026 17:56
7.93% gewijzigd
Graftak!
zaterdag 24 januari 2026 om 17:52
Je moet helemaal niet vertrekken uit JOUW huis. Dat is jouw eigendom waar hij geen aanspraak op kan maken. Als jij vertrekt heb jij geen huisvesting. En jij bent wel aansprakelijk voor eventuele schade. En moet ook gewoon de hypotheek betalen. Kan jij 2 huizen betalen (tijdelijke huisvesting kost ook geld)? Aangezien jij ook nog de zorg hebt over (beperkte) kinderen zou ik in overleg gaan met veilig thuis, het wijkteam van de gemeente en een advocaat. Een man alleen kan beter wat vinden dan een vrouw met 2 kleine kinderen. De advocaat kan jou inlichten hoe het juridisch zit of bijvoorbeeld een kort geding aanspannen. Je laat je toch niet wegjagen terwijl je een eigen huis hebt. Je komt dan waarschijnlijk ook niet zomaar in aanmerking voor opvang of urgentie (je hebt immers een woning). En wat als hij de kinderen opeist onder het mom dat jij dakloos bent en hij wel stabiele huisvesting heeft?
zaterdag 24 januari 2026 om 17:52
Hij is bijna altijd thuis, dus weg gaan als hij aan het werk is is niet echt een optie vrees ik.
Zelf heb ik net een nieuwe baan, dus ik durf ook nog niet goed te vragen om onverwacht vrij oid. Ik heb deze baan veel te hard nodig (zowel financieel als emotioneel). Ik heb vrijwel geen netwerk, zeker niet hier in de regio. Naar familie veel verder weg is ook geen optie. Ik heb al uitgezocht dat de reistijd om de kinderen 's ochtends op school en opvang te krijgen en zelf naar mijn werk bijna 2,5 uur enkele reis is. Dat is echt niet te doen voor de kinderen.
Ik ben me ervan bewust dat ik veel beren op de weg zie, maar dat is omdat ik gewoon bang ben voor escalatie en wat er komen gaat. Ik kan dit maar 1x doen en kan me geen fouten permitteren.
Zelf heb ik net een nieuwe baan, dus ik durf ook nog niet goed te vragen om onverwacht vrij oid. Ik heb deze baan veel te hard nodig (zowel financieel als emotioneel). Ik heb vrijwel geen netwerk, zeker niet hier in de regio. Naar familie veel verder weg is ook geen optie. Ik heb al uitgezocht dat de reistijd om de kinderen 's ochtends op school en opvang te krijgen en zelf naar mijn werk bijna 2,5 uur enkele reis is. Dat is echt niet te doen voor de kinderen.
Ik ben me ervan bewust dat ik veel beren op de weg zie, maar dat is omdat ik gewoon bang ben voor escalatie en wat er komen gaat. Ik kan dit maar 1x doen en kan me geen fouten permitteren.
zaterdag 24 januari 2026 om 17:54
De vorige keer dat ik probeerde hem het huis uit te zetten werd hij zo agressief, de oudste heeft daar nog steeds een half trauma van. Als de bom nu barst wil ik de kinderen dat trauma besparen en liever zsm uit de situatie. Als dat betekent zelf naar een hotel oid, so be it. Met de rest deal ik daarna wel dan.evelien2010 schreef: ↑24-01-2026 17:52Je moet helemaal niet vertrekken uit JOUW huis. Dat is jouw eigendom waar hij geen aanspraak op kan maken. Als jij vertrekt heb jij geen huisvesting. En jij bent wel aansprakelijk voor eventuele schade. En moet ook gewoon de hypotheek betalen. Kan jij 2 huizen betalen (tijdelijke huisvesting kost ook geld)? Aangezien jij ook nog de zorg hebt over (beperkte) kinderen zou ik in overleg gaan met veilig thuis, het wijkteam van de gemeente en een advocaat. Een man alleen kan beter wat vinden dan een vrouw met 2 kleine kinderen. De advocaat kan jou inlichten hoe het juridisch zit of bijvoorbeeld een kort geding aanspannen. Je laat je toch niet wegjagen terwijl je een eigen huis hebt. Je komt dan waarschijnlijk ook niet zomaar in aanmerking voor opvang of urgentie (je hebt immers een woning). En wat als hij de kinderen opeist onder het mom dat jij dakloos bent en hij wel stabiele huisvesting heeft?
zaterdag 24 januari 2026 om 17:57
Veilig thuis, maar ook een advocaat. Ga vragen naar de mogelijkeden om je man uit huis te zetten (icm vovo waarschijnlijk).
Ga die stappen zetten en als je uit huis wil moet dat toch wel kunnen op een moment dat je man weg is? En als je dan nog weer terug moet neem je iemand mee als hij dan toch thuis is.
Sterkte en goed dat je nu dit topic geopend hebt om hulp te zoeken om jezelf (veilig) in beweging te krijgen. Blijf schrijven.
Ga die stappen zetten en als je uit huis wil moet dat toch wel kunnen op een moment dat je man weg is? En als je dan nog weer terug moet neem je iemand mee als hij dan toch thuis is.
Sterkte en goed dat je nu dit topic geopend hebt om hulp te zoeken om jezelf (veilig) in beweging te krijgen. Blijf schrijven.
zaterdag 24 januari 2026 om 17:59
Chamaedorea schreef: ↑24-01-2026 17:54De vorige keer dat ik probeerde hem het huis uit te zetten werd hij zo agressief, de oudste heeft daar nog steeds een half trauma van.
Dat moet je dan ook zeker niet alleen doen en al helemaal niet als de kinderen thuis zijn. Bereid dit voor met een advocaat, wijkagent en evt VT.
Als de bom nu barst wil ik de kinderen dat trauma besparen en liever zsm uit de situatie. Als dat betekent zelf naar een hotel oid, so be it. Met de rest deal ik daarna wel dan.
Daar moet je niet weer op gaan wachten. Ga nu het heft in eigen handen nemen, zet de juiste stappen en zorg dat je die gebarsten bom voor bent.
s-groot wijzigde dit bericht op 24-01-2026 18:00
29.15% gewijzigd
zaterdag 24 januari 2026 om 17:59
Ken je je buren? En dan een beetje ruim, dus twee deuren verderop doet ook mee. Veel mensen zijn in meer of mindere mate bereid tot hulp maar in dit soort precaire situaties zullen veel mensen het niet uit zichzelf aanbieden.
Ik heb ooit een half jaar ofzo kopieën van alle belangrijke documenten van mijn buurvrouw in de kast gehad. Dat eet geen brood dus was echt geen enkele moeite voor mij maar een grote kopzorg minder voor haar. Bovendien verlaagde het ook de drempel om bij nood bij mij aan te bellen. We waren echt geen besties ofzo, ook daarna niet opeens geworden. En zoals ik zijn er echt heel veel mensen. Dus maak je netwerk zo groot mogelijk. Zowel oppervlakkig dichtbij als meer de diepte in. Een collega zou dit bijvoorbeeld ook voor je kunnen doen.
Ik heb ooit een half jaar ofzo kopieën van alle belangrijke documenten van mijn buurvrouw in de kast gehad. Dat eet geen brood dus was echt geen enkele moeite voor mij maar een grote kopzorg minder voor haar. Bovendien verlaagde het ook de drempel om bij nood bij mij aan te bellen. We waren echt geen besties ofzo, ook daarna niet opeens geworden. En zoals ik zijn er echt heel veel mensen. Dus maak je netwerk zo groot mogelijk. Zowel oppervlakkig dichtbij als meer de diepte in. Een collega zou dit bijvoorbeeld ook voor je kunnen doen.
zaterdag 24 januari 2026 om 18:02
Ik heb niet voor al je problemen een oplossing, maar een dagje buikgriep van je werk kan best. Dus je kan echt wel een enkele dag ziek zijn. Dit is voor je eigen mentale gezondheid dus ziek is ook eigenlijk geen leugen.
Spaar je om een paar maanden extra financiën op te vangen?
Sterkte en neem inderdaad contact op met Veilig Thuis.
Verder is het zo dat er op basis van geloof / goed doel / andere humanitaire achtergrond tijdelijk goedkope woningen bestaan, maar je moet net de connectie hebben. Die zijn bedoeld voor mensen in moeilijke omstandigheden zoals scheidingen (ook zonder geweld). Dus overleg met instanties wat er in jouw regio is. Immers hoef je maximaal een x aantal maanden die woning te hebben en je eigen huis blijft van jou.
Hebben de kinderen goede vriendjes met lieve ouders?
Familie kan natuurlijk wel meedenken, dus betrek ze. Is het niet qua woning, dan misschien wel qua netwerk, steun, tips, financieel of oppasmogelijkheden voor belangrijke afspraken die je vast nog gaat hebben.
Je kunt ook wachten tot het bijna zomervakantie is, dan heb je 6 weken meer vrij spel.
Kortom, bespreek het met anderen, dan komen er meer mogelijkheden.
Spaar je om een paar maanden extra financiën op te vangen?
Sterkte en neem inderdaad contact op met Veilig Thuis.
Verder is het zo dat er op basis van geloof / goed doel / andere humanitaire achtergrond tijdelijk goedkope woningen bestaan, maar je moet net de connectie hebben. Die zijn bedoeld voor mensen in moeilijke omstandigheden zoals scheidingen (ook zonder geweld). Dus overleg met instanties wat er in jouw regio is. Immers hoef je maximaal een x aantal maanden die woning te hebben en je eigen huis blijft van jou.
Hebben de kinderen goede vriendjes met lieve ouders?
Familie kan natuurlijk wel meedenken, dus betrek ze. Is het niet qua woning, dan misschien wel qua netwerk, steun, tips, financieel of oppasmogelijkheden voor belangrijke afspraken die je vast nog gaat hebben.
Je kunt ook wachten tot het bijna zomervakantie is, dan heb je 6 weken meer vrij spel.
Kortom, bespreek het met anderen, dan komen er meer mogelijkheden.
zaterdag 24 januari 2026 om 18:04
Ik ben overigens benieuwd hoe lang hij buiten de deur zijn masker op kan houden als jij écht vertrekt of hem buitenzet.
Ik gok dat de omgeving en vooral justitie snel genoeg ontdekt dat hij de doorgedraaide ex is of wordt.
Ik zou dus ook incalculeren dat het sowieso niet simpel "even scheiden" wordt. Ik zou helaas stalkings-gedoe en compleet idioot gedrag van hem verwachten.
Ik gok dat de omgeving en vooral justitie snel genoeg ontdekt dat hij de doorgedraaide ex is of wordt.
Ik zou dus ook incalculeren dat het sowieso niet simpel "even scheiden" wordt. Ik zou helaas stalkings-gedoe en compleet idioot gedrag van hem verwachten.
Is dit nu later?
zaterdag 24 januari 2026 om 18:06
Of met de wijkagent, kan er misschien meteen een melding op naam. Als je belt weten ze dat het serieus is. Grote kans dat hij je huis sloopt en jij draait ervoor op..Chamaedorea schreef: ↑24-01-2026 17:54De vorige keer dat ik probeerde hem het huis uit te zetten werd hij zo agressief, de oudste heeft daar nog steeds een half trauma van. Als de bom nu barst wil ik de kinderen dat trauma besparen en liever zsm uit de situatie. Als dat betekent zelf naar een hotel oid, so be it. Met de rest deal ik daarna wel dan.
zaterdag 24 januari 2026 om 18:08
It-is-joysjuhhh schreef: ↑24-01-2026 18:02Ik heb niet voor al je problemen een oplossing, maar een dagje buikgriep van je werk kan best. Dus je kan echt wel een enkele dag ziek zijn. Dit is voor je eigen mentale gezondheid dus ziek is ook eigenlijk geen leugen.
Zeker NIET doen! Je gaat toch niet je baan op het spel zetten? Gewoon eerlijk zijn, open vizier en aangeven dat er een calamiteit is thuis en je helaas echt niet anders kunt (en dan zelf bepalen/voelen hoeveel je wil of durft te vertellen).
zaterdag 24 januari 2026 om 18:08
Wat een rotsituatie.Chamaedorea schreef: ↑24-01-2026 17:54De vorige keer dat ik probeerde hem het huis uit te zetten werd hij zo agressief, de oudste heeft daar nog steeds een half trauma van. Als de bom nu barst wil ik de kinderen dat trauma besparen en liever zsm uit de situatie. Als dat betekent zelf naar een hotel oid, so be it. Met de rest deal ik daarna wel dan.
Toch zou ik contact opnemen met een advocaat, hoe je via de rechter het exclusief gebruiksrecht van de woning kan krijgen om met de kinderen in de woning te kunnen blijven, en daarna met VT/wijkagent bespreken hoe hij vervolgens zonder bombarie de woning kan verlaten als de kinderen niet thuis zijn. Desnoods met een tijdelijk huisverbod als hij zich toch bij de woning meldt.
Hoe rot het ook is dat je kind al eerder een trauma heeft opgelopen, je hebt weinig ander keus dan toch actie te ondernemen en door hulp te zoeken er voor te zorgen dat jullie uit elkaar gaan zo veilig mogelijk verloopt voor de kinderen. Zo verder gaat toch ook niet? Je mag de kinderen ook niet zomaar zonder zijn toestemming verkassen naar elders, en de kinderen hebben er belang bij dat ze in hun eigen huis kunnen blijven en gewoon naar school etc kunnen.
Het zal het zoals jij het beschrijft, sowieso niet zonder slag of stoot gaan. Of jij nu degene bent die vertrekt met de kinderen, of dat hij er uit moet. Daar zullen jij en ook de kinderen, toch doorheen moeten. Een advocaat kan je daar bij helpen. Sterkte, ik hop dat het voor jou en de kinderen rustig mag verlopen.
zaterdag 24 januari 2026 om 18:16
Het is heel verdrietig dat je kind eerder al een ervaring heeft opgedaan die sporen heeft nagelaten. Dat maakt jou niet verantwoordelijk voor zijn gedrag. Ook een eventuele volgende keer niet. Het is jouw taak als ouder om je kinderen uit een onveilige situatie te halen. Als hij daar een heel circus van maakt dan ben jij nog steeds een goede moeder. Denken dat je hen ook kunt beschermen tegen de steken die een ander laat vallen brengt je in een verlammende positie.
Het klinkt een beetje alsof er meer dingen zijn voorgevallen dan tot nu toe zijn opgetekend door de politie. Hoe naar ook zorg dat je hen er vanaf nu standaard bij betrekt. Een goede documentatie van de situatie is helpend als je in de toekomst hulp wil
Het klinkt een beetje alsof er meer dingen zijn voorgevallen dan tot nu toe zijn opgetekend door de politie. Hoe naar ook zorg dat je hen er vanaf nu standaard bij betrekt. Een goede documentatie van de situatie is helpend als je in de toekomst hulp wil
zaterdag 24 januari 2026 om 18:22
Jeetje wat een situatie. Ik heb zeker niet dé oplossing. Maar wordt het niet alleen maar veel moeilijker om hem eruit te krijgen als jij vertrekt?
Ik hoop dat instanties je kunnen helpen. Om geloofwaardigheid op te bouwen: maak geluidsopnamen met je telefoon. Gewoon vanuit je broekzak, aanzetten voordat je een lastig gesprek begint.
Instanties kunnen vinden wat ze willen van jou, maar jouw huis is wel jouw huis, dat is helder. En als hij gaat dreigen als jij jouw huis wilt houden en hij weigert te vertrekken dan heb je audiobewijs.
Ik hoop dat instanties je kunnen helpen. Om geloofwaardigheid op te bouwen: maak geluidsopnamen met je telefoon. Gewoon vanuit je broekzak, aanzetten voordat je een lastig gesprek begint.
Instanties kunnen vinden wat ze willen van jou, maar jouw huis is wel jouw huis, dat is helder. En als hij gaat dreigen als jij jouw huis wilt houden en hij weigert te vertrekken dan heb je audiobewijs.
zaterdag 24 januari 2026 om 18:28
Je kunt niet maanden in een hotel gaan wonen met kleine kinderen. Ook daar kan hij jou opzoeken en ook als je wegvlucht heeft hij waarschijnlijk recht op omgang met de kinderen. Dit lijkt op de korte termijn een oplossing maar uiteindelijk zit hij in jouw huis en kom jij in de problemen. Dat huis moet jij gewoon doorbetalen he. Ik neem niet aan dat hij moet betalen als hij geen eigenaar is.Chamaedorea schreef: ↑24-01-2026 17:54De vorige keer dat ik probeerde hem het huis uit te zetten werd hij zo agressief, de oudste heeft daar nog steeds een half trauma van. Als de bom nu barst wil ik de kinderen dat trauma besparen en liever zsm uit de situatie. Als dat betekent zelf naar een hotel oid, so be it. Met de rest deal ik daarna wel dan.
Hij kan uit wraak wel allerlei zaken kapot maken of enorme schade aanrichten.
De boodschap breng je niet in aanwezigheid van de kinderen. Maar van familie en bijvoorbeeld de wijkagent. Kinderen even bij een oppas op een veilig adres.
Beter nu een plan maken met instanties en advocaat.
zaterdag 24 januari 2026 om 18:42
Niets doen zonder eerst gedegen advies inwinnen. Van VT maar ook van een advocaat m.b.t. het huis.
Verder schrijft Sinpermiso ook iets zinnigs: zijn er buurtgenoten die je vertrouwd? Eventueel als noodadres om de kinderen even onder te brengen voor een uurtje of twee om dingen te organiseren als de bom barst.
Ik zou echt met een advocaat gaan werken en niet zomaar het huis achterlaten. Ik zou uit alle macht proberen te voorkomen dat je met twee kleine kinderen en vier weekendtassen moet hoppen van hotel naar motel en daarbij je spaargeld verdampt om uiteindelijk in een half gesloopt huis terug te komen.
Verder schrijft Sinpermiso ook iets zinnigs: zijn er buurtgenoten die je vertrouwd? Eventueel als noodadres om de kinderen even onder te brengen voor een uurtje of twee om dingen te organiseren als de bom barst.
Ik zou echt met een advocaat gaan werken en niet zomaar het huis achterlaten. Ik zou uit alle macht proberen te voorkomen dat je met twee kleine kinderen en vier weekendtassen moet hoppen van hotel naar motel en daarbij je spaargeld verdampt om uiteindelijk in een half gesloopt huis terug te komen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in