Gezondheid alle pijlers

gebroken voet

25-07-2009 17:28 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb een tijdje terug mijn voet gebroken en ben nu sinds een paar dagen uit het gips. Volgens de dokter moet ik mijn voet weer langzaamaan kunnen gaan belasten, maar ik heb er nog zoveel last van.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hetzelfde hebben gehad. Met wat moeite kan ik in mijn schoen, maar het volledig belasten is wat mij betreft nog geen optie. Aan het einde van de dag is mijn voet ook weer behoorlijk dik en blauw.

Moet ik hier gewoon doorheen, hoort dit er allemaal bij? Als ik blijf twijfelen neem ik wel weer contact op met een arts, maar misschien hebben ervaringsdeskundigen hier nog tips?
Hoi sneazeweasel,

Ik heb zelf een aantal keer mijn enkels gebroken, dus wel anders dan een voet maar het principe lijkt me wel hetzelfde. Natuurlijk doet het pijn als je weer voor het eerst gaat belasten en je kan ook nog maanden erna wat pijn ervan hebben. Ik vond wel dat de heftige pijn er snel vanaf gaat als je er even doorheen loopt. Belasten is heel belangrijk voor het genezingsproces, bot groeit dan nl sneller, maar natuurlijk wel binnen wat mogelijk is. De dokter zegt niet voor niks langzaamaan weer belasten. Dat is dus iets anders dan volledig belasten. Ikzelf ben wel steeds bijna direct zonder krukken gaan lopen, maar ik heb daarvoor ook een tijdje loopgips gehad waardoor ik al gewend was om te belasten met extra steun (lopen en fietsen). En een dikke en blauwe voet is natuurlijk ook gewoon een teken dat het wel even genoeg geweest is. Rustig aan dus en niks forceren.
Hi Sneezeweasel,

Wat een ontzettend herkenbaar verhaal. Je posting is van een half jaar geleden, maar ik ben errug benieuwd hoe het je is vergaan. Ik ben namelijk vanaf woensdag uit het (loop)gips en heb eigenlijk nog best veel pijn aan mijn voet. Met stevige wandelschoenen aan kan ik (heel langzaam) een beetje lopen, maar eigenlijk lukt het me nog niet op ook maar een beetje druk te zetten op de buitenkant van mijn voet (had buitenste 3 middenvoetsbeentjes gebroken). Zonder schoenen aan lukt het helemaal nog niet om mijn voet te belasten. Ben zo benieuwd of deze pijn normaal is een hoort bij het herstel, of dat het toch nog niet helemaal goed zit.

Het vervelende is dat ik in het ziekenhuis nogal twijfelende artsen heb gezien die allemaal met verschillende verhalen kwamen. De laatste die ik heb gezien zei dat ik langzaam kon gaan belasten en dat je vooral je lichaam moet vertrouwen. En als het pijn bleef doen moest ik maar terug komen. Maar ja, is een beetje pijn normaal in het begin??

Ik hoop dat sneezeweasel nog op het vivaforum komt en een oog op dit berichtje laat vallen, of dat er misschien iemand anders is die hier ook ervaring mee heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven