Werk & Studie alle pijlers

Opzegtermijn

28-01-2026 23:55 4 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic zou wellicht ook op geld & recht kunnen dus wellicht staat het op de verkeerde pijler.

Ik ben 17 jaar in dienst bij mijn werkgever (retail) , sinds enkele wkn ben ik overspannen thuis vanwege enkele voorvallen op de werkvloer en de werksfeer.

Ik heb nachtmerries over mijn werk en bij de gedachte aan terugkeer krijg ik paniekaanvallen, mijn psycholoog ( waar ik al langere tijd ben) heeft mij laten in zien dat mijn klachten niet zullen verminderen zolang ik hier werkzaam ben en dit voor mij een negatieve cirkel blijft.

Daarom heb ik de knoop doorgehakt om ontslag te nemen. We kunnen mijn inkomen missen dus ik hoef geen ww aan te vragen en mijn partner steunt mij hier in. Ik wil graag herstellen en over een aantal maanden weer op zoek gaan naar een baan.

Mijn werkgever zegt nu dat ik een opzegtermijn van vier volle maanden heb vanwege mijn lange dienstverband en deze pas beëindigd kan worden als ik beter gemeld ben.

Ik was in de veronderstelling dat ik als werknemer een opzegtermijn heb van een maand en mijn werkgever vier maanden, mocht hij willen opzeggen.
In mijn contract staat hier niets van in, deze verwijst naar de cao.

Heeft er hier iemand ervaring mee?

Als dit klopt dan zal het lang duren voor ik de overeenkomst kan beëindigen en dat maakt mij radeloos.
Wat staat er in je CAO? Volgens mij klopt dit niet. Heb wel eens gehoord dat mensen 2 maanden opzegtermijn hadden maar nog nooit dat iemand er 4 had. En ontslag nemen wanneer je pas weer beter bent lijkt me ook niet normaal.

Maar ik ben geen jurist.
Onder welke CAO val je? De retail-CAO?

Dan moet jouw werkgever zich houden aan die 4 maanden opzegtermijn, maar jij hebt maar een maand opzegtermijn
(bron: https://www.inretail.nl/kennisbank/pers ... egtermijn/)

Je mag wel ontslag nemen als je ziek bent, maar ik zou advies vragen over de gevolgen daarvan aan iemand die er meer verstand van heeft , zoals het juridisch loket, een arbeidsjurist of een vakbond
Onder cao retail non-food.

Ik ben me zeker bewust van de gevolgen dat ik geen ww kan aanvragen, maar mijn gezondheid vind ik belangrijker.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven