Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2441 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Iets verkocht verzonden. Kwam op pakketpunt ver weg voor koper. Pakket komt retour. Netjes met koper zo afgesproken. Zag in de vinted app dat pakket op pakketpunt is, maar nog geen bericht van dpd. Dag later bericht van dpd en vinted pakket is ontvangen door koper, ik krijg mijn geld. Vreemd.
Heb je geprobeerd het pakket op te halen of te bevestigen met koper dat die het echt heeft opgehaald? Vinted is nog weleens onduidelijk en zo’n bericht kan soms betekenen dat het allemaal te lang duurt en het automatisch als bezorgd wordt gemarkeerd.
Ik heb niet geprobeerd het pakket op te halen, want ik heb geen ophaalcode.
Er was eerder wel bericht dat het retour kwam en ik zie ook dat het pakket in beweging was, maar geen idee waarheen.
Als het pakket retour komt is mijn ervaring dat daar geen bericht van komt in vinted als het aankomt. Maar bij mij lag het dus wel weer bij pakketpunt en heb ik het zelf in de gaten gehouden in de track en trace
Pochacco schreef:
27-01-2026 07:54
Dan wordt het naar jou/jouw inleverpunt teruggestuurd.
Aah ok, dank!
Zijdehoentje schreef:
26-01-2026 12:25
Een tijdje terug een item gekocht, en er toen voor gekozen om het via Vinted Go te laten versturen. Echter, het pakketje staat al sinds 14 januari op 'onderweg' en sindsdien zit er geen beweging in. Ik vraag me af waar het pakketje blijft en of het nog zal arriveren.
Dit heb ik ook met een item dat ik verkocht heb. Al sinds 13 januari op onderweg en zit ook geen beweging in, dus nu al 16 dagen niet. Afleveradres is gewoon in Nederland.
Ik denk dat het ergens is kwijtgeraakt.
Mondial Relay had weer eens een pakketje op een ander pakketpunt afgeleverd dan waar ik om gevraagd had, - deze keer was ik precies twee uur onderweg met de fiets om het op te halen, het was helemaal buiten de stad, op een industrieterreintje tussen oude boerderijen. (Wel heel komisch om een hele stoet stadsvolk met bakfietsen daar hun pakjes af te zien halen, echt niemand hoorde daar thuis.)

De mevrouw achter de balie vertelde dat je het bij MR wel kunt aangeven bij de klantenservice als het punt waar ze het bezorgd hebben te ver weg is voor je, en dat het dan wordt teruggestuurd naar het distributiecentrum in Nederland (dus niet naar de verkoper), en opnieuw gesorteerd en dan hopelijk wel bezorgd bij het juiste pakketpunt.

Ik heb op de site van MR gekeken en kon inderdaad een mailtje naar de klantenservice sturen, daar heb ik nu dan maar gewoon een klacht ingediend over de gang van zaken en daar kreeg ik binnen een dag een net antwoord op. (Heel anders dan bij de klantenservice van Vinted zeg maar). Dus dat zou best eens kunnen werken.

De mevrouw bij het ver-wegge pakketpunt vertelde ook dat zij altijd alle pakjes krijgen als het te veel is voor het oorspronkelijke pakketpunt. Dus als er 7 zakken zijn voor het oorspronkelijke punt maar die kan er maar 5 hebben, dan worden ze alle 7 gedumpt bij het pakketpunt in de middle of nowhere. Overigens had ik al bij het oorspronkelijke pakketpunt nagevraagd wat er gebeurd was, en die zeiden dat MR dat soort beslissingen neemt zonder hen te raadplegen. Dus het is niet dat zij de bezorger hadden weggestuurd omdat die met teveel zakken kwam - de beslissing om het elders te brengen neemt MR zelf.

Ik vond het allemaal wel interessante informatie, misschien heeft iemand hier er ook nog wat aan!

Ik ben zelf van plan om, in ieder geval het komende halfjaar ofzo, gewoon niks meer te kopen. Ik heb genoeg zooi en ik vind het niet zo leuk meer. Dat het lang duurt voor een pakje aankomt vind ik niet erg, ik vind het zelfs wel leuk om me lang op een pakje te kunnen verheugen. Maar de afgelopen vier pakjes op rij zijn uiteindelijk allemaal ergens anders bezorgd, waarvan twee keer echt ver weg. Er is er nu nog eentje onderweg, en daar is ook iets geks mee (lang verhaal). Dit zijn allemaal verschillende vervoerders trouwens. De lol is er gewoon wel af voor mij.
pinchos schreef:
29-01-2026 08:41
Dit heb ik ook met een item dat ik verkocht heb. Al sinds 13 januari op onderweg en zit ook geen beweging in, dus nu al 16 dagen niet. Afleveradres is gewoon in Nederland.
Ik denk dat het ergens is kwijtgeraakt.
Bij Vinted Go heb ik wel de ervaring, dat het na 2 of 3 weken ineens toch nog net voor de uiterste datum boven water komt, bij mondial relay is het tot nu toe bij mij helaas wel echt kwijt als het na 1 of 2 dagen ergens blijft hangen bij een sorteercentrum.
Mijn verkoper heeft het vorige week vrijdag verstuurd (met verzendbewijs), maar Vintedgo lijkt m niet te hebben geregistreerd als verzonden. Als dat niet in de komende dagen alsnog gebeurd dan wordt de koop geannuleerd of niet? Het gaat om heel klein bedrag en ik zal mijn geld dus terug krijgen, maar zou het stom voor de verkoper vinden :-?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Ik had dat vanmiddag: ik bracht drie pakketjes weg naar VintedGo die allemaal werden gescand. Maar thuis zag ik dat een ervan niet als verzonden stond geregistreerd. Toen ben ik even terug gegaan (is gelukkig bij mij in de straat!) en toen heeft hij hem opnieuw gescand. Had niet goed gepakt! Dus die zou kwijt geraakt zijn als ik niet was terug gegaan, want VintedGo wist niet waar ie heen moest.
Naïef - het blijft een compliment
Kattentuintje schreef:
29-01-2026 18:56
Ik had dat vanmiddag: ik bracht drie pakketjes weg naar VintedGo die allemaal werden gescand. Maar thuis zag ik dat een ervan niet als verzonden stond geregistreerd. Toen ben ik even terug gegaan (is gelukkig bij mij in de straat!) en toen heeft hij hem opnieuw gescand. Had niet goed gepakt! Dus die zou kwijt geraakt zijn als ik niet was terug gegaan, want VintedGo wist niet waar ie heen moest.
Oh goed dat je dat zo snel spotte! Misschien moet ik de verkoper de tip geven om nog even naar pakketpunt te gaan.
Pochacco schreef:
29-01-2026 20:33
Oh goed dat je dat zo snel spotte! Misschien moet ik de verkoper de tip geven om nog even naar pakketpunt te gaan.

Dat kan natuurlijk alleen als het pakketje nog daar is en dat zal wel niet. Ik ben vanmiddag meteen terug gegaan zodat hij het uit de zak kon halen en alsnog kon scannen met de QR op mijn foon erbij.
Naïef - het blijft een compliment
Kattentuintje schreef:
29-01-2026 23:08
Dat kan natuurlijk alleen als het pakketje nog daar is en dat zal wel niet. Ik ben vanmiddag meteen terug gegaan zodat hij het uit de zak kon halen en alsnog kon scannen met de QR op mijn foon erbij.
Ah nee, dan heeft het geen zin inderdaad, dan is het te lang geleden.
kweepeer schreef:
29-01-2026 11:43
Mondial Relay had weer eens een pakketje op een ander pakketpunt afgeleverd dan waar ik om gevraagd had, - deze keer was ik precies twee uur onderweg met de fiets om het op te halen, het was helemaal buiten de stad, op een industrieterreintje tussen oude boerderijen.

Maar waarom ga je daarheen? Als een koerier een pakketje ver weg bezorgt, dan neem ik contact op met de verkoper en leg uit dat ik helaas niet meer dan een half uur uit de richting ga fietsen om het op te halen. Verkopers zijn eigenlijk altijd bereid om het nog een keer te proberen zodra het pakje bij hen terug is en ik mijn geld terug heb van Vinted.

Het alternatieve punt hier in de buurt is een stuk door de polder en heeft beperkte openingstijden op werkdagen. Niet te doen.
Beetje apart weer. Kreeg van een koper de vraag of ik het pakket zsm kon opsturen, omdat ze het voor een bepaalde datum nodig had. Ik heb het gelijk dezelfde dag opgestuurd, want ik weet dat VintedGo vaak niet zo snel is qua verzenden en ze had het binnen een week al nodig.
Pakket is gister al aangekomen en opgehaald, maar ze heeft nog niet bevestigd dat ze het ontvangen heeft of feedback gegeven. En dat vind ik dan wel een beetje raar als je als verkoper extra je best doet en dat je dan als koper niets meer laat horen.
Ravintola schreef:
30-01-2026 08:51
Maar waarom ga je daarheen? Als een koerier een pakketje ver weg bezorgt, dan neem ik contact op met de verkoper en leg uit dat ik helaas niet meer dan een half uur uit de richting ga fietsen om het op te halen. Verkopers zijn eigenlijk altijd bereid om het nog een keer te proberen zodra het pakje bij hen terug is en ik mijn geld terug heb van Vinted.
Ik dacht ach, dan heb ik weer eens wat lichaamsbeweging. De verkoper was prima bereid om het terug te nemen en nog een keer op te sturen inderdaad, daar lag het niet aan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven