Currypasta zonder rode pepers
vrijdag 30 januari 2026 om 12:33
Of mag het dan geen curry meer heten?
Het zou wel moeten bestaan, maar de enige die ik tot nu toe heb gevonden is die uit de verse maaltijdpakketten curry madras. Ik wilde dat recept zelf gaan maken en dacht dat milde currypasta dan goed te doen zou zijn. Niet dus, die is voor mij alsnog te scherp. Ik vind curry heel lekker maar een branderige mond verpest het voor mjj.
Vandaag keek ik bij de toko en vond potjes met 3, 2 of 1 pepertje, maar niks zonder pepertjes.
Weet iemand waar ik 0.0 currypasta kan kopen of moet ik dan echt zelf aan de slag?
Het zou wel moeten bestaan, maar de enige die ik tot nu toe heb gevonden is die uit de verse maaltijdpakketten curry madras. Ik wilde dat recept zelf gaan maken en dacht dat milde currypasta dan goed te doen zou zijn. Niet dus, die is voor mij alsnog te scherp. Ik vind curry heel lekker maar een branderige mond verpest het voor mjj.
Vandaag keek ik bij de toko en vond potjes met 3, 2 of 1 pepertje, maar niks zonder pepertjes.
Weet iemand waar ik 0.0 currypasta kan kopen of moet ik dan echt zelf aan de slag?
huismuis
vrijdag 30 januari 2026 om 12:46
vrijdag 30 januari 2026 om 13:55
Heb je al eens Japanse curry geprobeerd?
https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... e-mix-mild
AH en Jumbo (of anders een toko) hebben vaak 3 varianten: Mild, Medium en Hot. Zelfs die hot vind ik niet heel erg pittig. Ik maak het vaak met wortel, ui, paprika, aardappel en tofu maar je kunt er van alles in doen.
AH en Jumbo (of anders een toko) hebben vaak 3 varianten: Mild, Medium en Hot. Zelfs die hot vind ik niet heel erg pittig. Ik maak het vaak met wortel, ui, paprika, aardappel en tofu maar je kunt er van alles in doen.
vrijdag 30 januari 2026 om 14:10
Een curry is combinatie van aromatische specerijen en kruiden. Er zitten lang niet altijd pepers in.
De pepertjes op de verpakking zijn een aanduiding voor de pittigheid, niet persé voor de hoeveelheid pepers.
De ene milde currypasta is de andere niet dus ik zou er gewoon wat proberen. En om te beginnen maar een klein beetje currypasta gebruiken, met bv kokosmelk.
Er zit overigens ook een groot verschil tussen bv Indiase en Thaise curry´s.
De pepertjes op de verpakking zijn een aanduiding voor de pittigheid, niet persé voor de hoeveelheid pepers.
De ene milde currypasta is de andere niet dus ik zou er gewoon wat proberen. En om te beginnen maar een klein beetje currypasta gebruiken, met bv kokosmelk.
vrijdag 30 januari 2026 om 14:33
Ziet er goed uit, als het uit NL kwam zou ik het bestellen!
huismuis
vrijdag 30 januari 2026 om 14:36
Als ik echt geen goede kant en klare vind zal ik dit denk ik wel gaan doen. Moet ik die hakmolen wel eerst kopen.
huismuis
vrijdag 30 januari 2026 om 14:38
Graze schreef: ↑30-01-2026 13:55Heb je al eens Japanse curry geprobeerd?
Tja, ik vind dus de milde variant al te pittig helaas. Kan er gewoon niet tegen.
huismuis
vrijdag 30 januari 2026 om 14:41
Nova schreef: ↑30-01-2026 14:10Een curry is combinatie van aromatische specerijen en kruiden. Er zitten lang niet altijd pepers in.
Ik vind het best zonde om steeds een ander potje te kopen als dan weer blijkt dat ik het niet lekker vind.
Ik ga de Masaman proberen en als die niet goed is dan maar zelf maken.
huismuis
vrijdag 30 januari 2026 om 15:08
Ik gebruik de curry madras kruiden van Jonnie Boer. Zit alleen witte peper bij in.
Ik kan door (verborgen) reflux niet al te pittig eten, want als het bij het omhoogkomen van maagzuur op m'n luchtpijp slaat, heb ik het gevoel dat ik erin blijf.
Deze van Jonnie Boer vind ik lekker en heb ik geen last.
Ik kan door (verborgen) reflux niet al te pittig eten, want als het bij het omhoogkomen van maagzuur op m'n luchtpijp slaat, heb ik het gevoel dat ik erin blijf.
vrijdag 30 januari 2026 om 15:17
Dankjewel, klinkt goed.Grasgevoerd schreef: ↑30-01-2026 15:08Ik gebruik de curry madras kruiden van Jonnie Boer. Zit alleen witte peper bij in.
huismuis
vrijdag 30 januari 2026 om 15:21
vrijdag 30 januari 2026 om 16:29
Wat ik dacht idd. Dat eten mijn jonge kinderen ook graag. Ik haal altijd de rode groene curry pasta van fair trade original. “Mild” is altijd voor interpretatie vatbaar op die pakjes maar deze is echt mild, en geen rare ingrediënten.
charlie591 wijzigde dit bericht op 30-01-2026 17:57
1.81% gewijzigd
vrijdag 30 januari 2026 om 16:57
Lila-Linda schreef: ↑30-01-2026 15:40Juist curry kun je heel goed zonder potje maken en helemaal naar je eigen smaak
Ik ben redelijk nieuw in de wereld van de currys en daarbij niet echt goed in intuïtief koken. Daarom heb ik dan toch het liefst een kant en klare pasta.
milestone wijzigde dit bericht op 30-01-2026 17:01
0.48% gewijzigd
huismuis
vrijdag 30 januari 2026 om 17:01
Charlie591 schreef: ↑30-01-2026 16:29Wat ik dacht idd. Dat eten mijn jonge kinderen ook graag. Ik haal altijd de rode curry pasta van fair trade original. “Mild” is altijd voor interpretatie vatbaar op die pakjes maar deze is echt mild, en geen rare ingrediënten.
Maar rood is toch juist de meest pittige variant? En geel de meest milde, dacht ik.
huismuis
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in