goedkoop een mooie badkamer?

25-07-2009 19:18 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend en ik hebben een (voor ons) iets te duur huis gekocht. het was het huis van ons dromen maar er bleek toch nog veel opgeknapt te moeten worden. de badkamer is een mooie grote ruimte maar zeer gedateerd. nou weet ik wel dat bruin met oranje ook nu weer hip kan zijn maar dit gaat iets te ver.

we zijn naar diverse winkels gegaan en hoewel je ook goedkope badkamertjes hebt willen we toch iets speciaals

nou lees je weleens in bv 101woonideeen van mensen die op een ludieke manier toch iets heel moois hebben te weten creeeren.

bv een houtenvloer met zes lagen bootlak, een speciale betonlook op de muren zodat je niet hoeft te tegelen, nog een paar andere dingen wat dingen van de gamma en dat je dan voor een "schijntje" klaar bent.

wie heeft hier ervaring mee?
Moet dat 10 keer?
had ik niet door...hoe verwijder ik het?
Hoeveel badkamers heb je in je huis?
ff melding maken in modtopic
quote:Gravinnetje schreef op 25 juli 2009 @ 19:22:

Hoeveel badkamers heb je in je huis?
Een houten vloer in je badkamer zou ik je ten zeerste afraden. Tegels kun je verven. En, een iets te duur huis gekocht? Lekker dan. Kun je nog wel eten iedere dag?
Ik zal het wel even melden bij de Angels.
ja we kunnen nog wel eten hoor, maar je kan helaas niet EN een mooie keuken erin zetten EN een mooie houten vloer en ga zo maar door. niet alles kan in een keer mooi en goed...
bedankt gravin!
de tegels hebben ook nog een soort van structuur. als je ze verft...zou dat dna mooi worden? er zit ook glazuur op!
Er zijn ook stickers te koop die je erop kunt plakken. Alleen om dat op al je tegels te doen is denk ik wel weer een dure hobby. Je kunt er echter wel leuke dingen mee doen in verschillende kleuren. Een soort van grote mozaiek of zo.
je zult verbaasd staan hoeveel een tegelverfje scheelt! zelfs als je structuur in de tegel hebt. Dan kun je altijd over een paar jaar iets grondigs doen.
Als eerste stap kan het zeker geen kwaad lijkt me..
philomein heb je dat zelf ook gedaan? kan dat ook met glazuur of glibbert alles er dan weer af???

stickers lijken me niet zo mooi. ik heb zoiets een keer in mijn studentenkamer gedaan en vond dat toen wel leuk maar wil het nu toch iets professioneler (sorry voor de mensen die dit ook in hun grotemensenhuis hebben)
Je houdt de aanbiedingen in de folders in de gaten. Je koopt alles in de aanbieding bij de Praxis/Gamma/Formido/Karwei etc. Je bikt hem helemaal kaal, je laat hem opnieuw inrichten door een handig klussertje uit je omgeving en klaar ben je. Hoeft echt niet veel te kosten. Leuke ideetjes haal je uit woontijdschriften en laat je uitvoeren door een klusser.
...
Vrienden van mij hadden ook bruine tegels met een licht bruin fliebeltje erin en een beetje bobbelig oppervlak. Ik weet niet of ze geglazuurd waren maar dat denk ik wel: gewoon van die glimmende tegels? Ze hebben ze wit geverfd een paar jaar geleden en het is niet waar je van droomt maar het is gewoon heel netjes en keurig. Nu begint het hier en daar wat te bladderen en wordt het wel echt lelijk maar het zit er zeker tien jaar op al.
Als je krap bij budget zit, dan zou ik ook de tegels gaan verfen. Je hebt speciale tegelverf. Zelf heb ik dit nog nooit gedaan, maar in dit geval zou ik het zeker proberen. En dan over een aantal jaar de badkamer pas helemaal verbouwen.
Tja, hangt er natuurlijk vanaf wat je budget is he. Je kan heel veel via internet vinden, douchecabines etc etc. Maar alles valt of staat met je budget, wat heb je te besteden en kan je het allemaal zelf?
ja maar die leuke ideetjes ben ik nou dus naar op zoek. heb al wel wat rondgekeken...maar gewoon wat aparts...bv voor op de muren (bv iets van betonlook maar niet dat dure)
Hmm, grotemensen badkamer. Dan hoef ik zeker niet met zulke gordijntjes aan te komen?

haha die onderste is wel heel gaaf hoor!
als je nou naar dit plaatje kijkt...

dat lijkt heel mooi

maar volgens mij kan je da met wat eigen kunst-en vliegwerk heel goed zelf maken

of niet???
ik bedoel dit

http://www.wonenonline.nl/sanitair/09/k ... -huis.html
Hoeveel budget heb je?
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven