goedkoop een mooie badkamer?
zaterdag 25 juli 2009 om 19:18
mijn vriend en ik hebben een (voor ons) iets te duur huis gekocht. het was het huis van ons dromen maar er bleek toch nog veel opgeknapt te moeten worden. de badkamer is een mooie grote ruimte maar zeer gedateerd. nou weet ik wel dat bruin met oranje ook nu weer hip kan zijn maar dit gaat iets te ver.
we zijn naar diverse winkels gegaan en hoewel je ook goedkope badkamertjes hebt willen we toch iets speciaals
nou lees je weleens in bv 101woonideeen van mensen die op een ludieke manier toch iets heel moois hebben te weten creeeren.
bv een houtenvloer met zes lagen bootlak, een speciale betonlook op de muren zodat je niet hoeft te tegelen, nog een paar andere dingen wat dingen van de gamma en dat je dan voor een "schijntje" klaar bent.
wie heeft hier ervaring mee?
we zijn naar diverse winkels gegaan en hoewel je ook goedkope badkamertjes hebt willen we toch iets speciaals
nou lees je weleens in bv 101woonideeen van mensen die op een ludieke manier toch iets heel moois hebben te weten creeeren.
bv een houtenvloer met zes lagen bootlak, een speciale betonlook op de muren zodat je niet hoeft te tegelen, nog een paar andere dingen wat dingen van de gamma en dat je dan voor een "schijntje" klaar bent.
wie heeft hier ervaring mee?
zaterdag 25 juli 2009 om 20:27
Wij hebben hier (http://www.willigenburg-sanitair.nl/) onze tegels gekocht en onze badkuip bij 1-2-shower. Dat scheelde enorm veel geld. Al met al hebben wij een superdeluxe badkamer met luxe meubel voor nog geen 5000 euro laten plaatsen. Dat was inclusief leidingwerk, vloer egaliseren, stucwerk, tegels, douchewand, kranen, meubel etc. Gewoon helemaal compleet.
zaterdag 25 juli 2009 om 20:33
Wij hadden ook een spuuglelijke badkamer in ons nieuwe huis. Op de grond ligt een ouderwetse granieten vloer. Dat is nog wel aardig op zich. De tegels er zelf uitgebikt en een goedkope stucwerker gevonden. Daarna hebben we tegels gekocht bij een tegelzaak die restpartijen verkocht. Van die hele grote witte tegels gehaald. We hebben een vierkante wasbak gekocht bij de Karwei en een douchekop met temp regelaar (moet je eens wachten tot ze van die stickeracties doen ofzo, we hadden onwijs veel korting) We hadden een jongen die voor ons wel een muurtje kon metselen in de douche voor 100 euro. Toen hebben we zelf getegeld. Wat accesoires bij de Ikea gehaald. Het ziet er nu wel puik uit en wij waren denk ik al met al 2000 euro kwijt.
we willen nog wel een keer de vloer laten restaureren, maar dat is best prijzig. even doorsparen.
we willen nog wel een keer de vloer laten restaureren, maar dat is best prijzig. even doorsparen.
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 25 juli 2009 om 20:37
net ff op mp gekeken
titel van de ad was Wasbak aanboden van riviersteen afkomstig uit Indonesie
ziet er heel leuk uit. als we nou twee van die bakken kopen is dat 300 euro. dan de muren in een mooie kleur (okergeel of donkergrijs) verven. paar mooie badkamermeubelen (kan ook via mp) en dan zijn we al een heel eind...
ziet er heel leuk uit. als we nou twee van die bakken kopen is dat 300 euro. dan de muren in een mooie kleur (okergeel of donkergrijs) verven. paar mooie badkamermeubelen (kan ook via mp) en dan zijn we al een heel eind...
zaterdag 25 juli 2009 om 20:42
Mooie goedkope doucheoplossing is idd een muurtje metselen en dat betegelen. Hebben wij ook gedaan. Bijkomend voordeel, je kunt de douche makkelijk groter maken dan de standaard 90x90. Douchedeur erin en klaar ben je.
Nog een makkelijke oplossing, op de vloer van je doucheruimte mozaiektegels leggen, die zijn flexibel en veel makkelijker onder afschot te tegelen. Die grote tegels zijn prachtig, maar heel lastig aflopend te leggen zodat het water goed wegloopt. Met mozaiek is het simpel! Mozaiektegels kun je ook prima gebruiken als sierstrip tussen je tegels. Staat heel leuk en stukken goedkoper dan de normale strips.
Nog een makkelijke oplossing, op de vloer van je doucheruimte mozaiektegels leggen, die zijn flexibel en veel makkelijker onder afschot te tegelen. Die grote tegels zijn prachtig, maar heel lastig aflopend te leggen zodat het water goed wegloopt. Met mozaiek is het simpel! Mozaiektegels kun je ook prima gebruiken als sierstrip tussen je tegels. Staat heel leuk en stukken goedkoper dan de normale strips.
zaterdag 25 juli 2009 om 20:44
Ze zien er leuk uit die wasbakken http://www.marktplaats.nl ... viersteen.html%3Fxref%3D1
Kijk wel even of het ook makkelijk aan te sluiten is op normale sifons ed.
Als dat allemaal past en je hebt er een leuk meubel onder, is het wel een mooie eyecather is je adkamer.
Ik vraag me alleen af: heb je wel wit sanitair (bad/wc/ed) of is dat ook bruin/avocado/oranje/roze/smurf/andere creatieve kleuruiting?
Kijk wel even of het ook makkelijk aan te sluiten is op normale sifons ed.
Als dat allemaal past en je hebt er een leuk meubel onder, is het wel een mooie eyecather is je adkamer.
Ik vraag me alleen af: heb je wel wit sanitair (bad/wc/ed) of is dat ook bruin/avocado/oranje/roze/smurf/andere creatieve kleuruiting?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zaterdag 25 juli 2009 om 20:46
zaterdag 25 juli 2009 om 21:04
zaterdag 25 juli 2009 om 22:20
Ik zou in plaats van de tegels te verven/ verweideren een kleurenschema kiezen dat ze op een of andere manier weer mooi van lelijkheid maakt. Een spuuglelijke douchecabine wegslopen en een muurtje metselen van gasbetonblokken om een inloopdouche te maken (en betegelen uiteraard) kost ook maar +/- 250 euro en kan ook een hoop schelen. Sanitair vervangen voor modern wit bouwmarkktspul en je bent een heel eind om de komende jaren je badkamer niet agressief lelijk te vinden en door te sparen voor de grote beurt.
zaterdag 25 juli 2009 om 23:53
quote:dikbuikje schreef op 25 juli 2009 @ 20:37:
net ff op mp gekeken
Niet duur! Ben wel benieuwd hoe mooi het blijft (met tandpasta enzo) en of het schoon te maken is met reguliere schoonmaakmiddelen zodat je kalk goed kunt verwijderen.
Verder is een van onze goedkope oplossingen het gebruik van vloer- en wandverwarming. Klinkt heel luxe (een knuffelmuur!) maar het is goedkoper om in de wand en vloer slangen te verwerken dan om een designradiator te plaatsen.
Wat ook slim is in plaats van tadelakt, is het verven van de muren met een (matte) lak. Ik heb het bij kennissen laatst gezien en het is heel mooi en heel gebruiksvriendelijk want heel makkelijk schoon te maken. Maar geen idee van de kosten als je hele muren doet.
2000 euro is erg krap, maar als je echt wil zou het misschien wel lukken. Let er wel op dat je met meer kosten te maken krijgt dan je denkt. Je bent namelijk niet klaar als je tegels, kranen en sanitair hebt: je hebt leidingen nodig, een goede afzuiging, een sifon, een goede doucheput/goot, vaak iemand die alles of een deel plaatst, cement, plamuur, tegellijm, voegmiddel, goede verlichting, een nieuw medicijnkastje/spiegel, verf (vergis je daar ook niet in) etc.
net ff op mp gekeken
Niet duur! Ben wel benieuwd hoe mooi het blijft (met tandpasta enzo) en of het schoon te maken is met reguliere schoonmaakmiddelen zodat je kalk goed kunt verwijderen.
Verder is een van onze goedkope oplossingen het gebruik van vloer- en wandverwarming. Klinkt heel luxe (een knuffelmuur!) maar het is goedkoper om in de wand en vloer slangen te verwerken dan om een designradiator te plaatsen.
Wat ook slim is in plaats van tadelakt, is het verven van de muren met een (matte) lak. Ik heb het bij kennissen laatst gezien en het is heel mooi en heel gebruiksvriendelijk want heel makkelijk schoon te maken. Maar geen idee van de kosten als je hele muren doet.
2000 euro is erg krap, maar als je echt wil zou het misschien wel lukken. Let er wel op dat je met meer kosten te maken krijgt dan je denkt. Je bent namelijk niet klaar als je tegels, kranen en sanitair hebt: je hebt leidingen nodig, een goede afzuiging, een sifon, een goede doucheput/goot, vaak iemand die alles of een deel plaatst, cement, plamuur, tegellijm, voegmiddel, goede verlichting, een nieuw medicijnkastje/spiegel, verf (vergis je daar ook niet in) etc.
zaterdag 25 juli 2009 om 23:57
En speuren en sparen inderdaad. Als het geen haast heeft, zou ik bijvoorbeeld marktplaats goed in de gaten houden en niet meteen alles aan pakken. Ik hou zelf erg van mooie spullen en ben blij dat wij wel voldoende budget hadden om de badkamer in te richten zoals we het zelf wilden. We hebben alles nog zo goedkoop mogelijk aangepakt, maar we hebben geen echte concessies hoeven doen. Als jij je ongeduldigheid kán bedwingen zou ik nu opknappen en over een paar jaar echt een mooie badkamer plaatsen.
zaterdag 25 juli 2009 om 23:57

zondag 26 juli 2009 om 00:08
quote:dikbuikje schreef op 25 juli 2009 @ 20:37:
net ff op mp gekeken
ziet er heel leuk uit. als we nou twee van die bakken kopen is dat 300 euro. dan de muren in een mooie kleur (okergeel of donkergrijs) verven. paar mooie badkamermeubelen (kan ook via mp) en dan zijn we al een heel eind...Het is alleen een stenen bak met een gat. Heb je nog een dragend meubel nodig, een afvoer en een putje (zit er niet, misschien moet het gat in de stenen bak geslepen om een putje passend te maken anders gaat het lekken aan de onderkant). En kranen... Het loopt als snel op dit soort klussen.
net ff op mp gekeken
ziet er heel leuk uit. als we nou twee van die bakken kopen is dat 300 euro. dan de muren in een mooie kleur (okergeel of donkergrijs) verven. paar mooie badkamermeubelen (kan ook via mp) en dan zijn we al een heel eind...Het is alleen een stenen bak met een gat. Heb je nog een dragend meubel nodig, een afvoer en een putje (zit er niet, misschien moet het gat in de stenen bak geslepen om een putje passend te maken anders gaat het lekken aan de onderkant). En kranen... Het loopt als snel op dit soort klussen.
zondag 26 juli 2009 om 07:31
zondag 26 juli 2009 om 07:32
zondag 26 juli 2009 om 07:32
zondag 26 juli 2009 om 08:17
Als ik zo`n krap budget zou hebben, dan zou ik het volgende doen:
1-Tegels oververven in betonkleur (grijs dus)
2-Sanitair/wc/wastafel etc in strak eenvoudig wit (aanbiedingen van
de bouwmarkt in de gaten houden, kortingsbonnetjes)
3-Verder oppimpen met leuke spulletjes en handdoeken etc
Volgens mij kom je dan een heel eind en ziet het er weer strak uit en kan je verder sparen voor je droom badkamer
1-Tegels oververven in betonkleur (grijs dus)
2-Sanitair/wc/wastafel etc in strak eenvoudig wit (aanbiedingen van
de bouwmarkt in de gaten houden, kortingsbonnetjes)
3-Verder oppimpen met leuke spulletjes en handdoeken etc
Volgens mij kom je dan een heel eind en ziet het er weer strak uit en kan je verder sparen voor je droom badkamer