goedkoop een mooie badkamer?

25-07-2009 19:18 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend en ik hebben een (voor ons) iets te duur huis gekocht. het was het huis van ons dromen maar er bleek toch nog veel opgeknapt te moeten worden. de badkamer is een mooie grote ruimte maar zeer gedateerd. nou weet ik wel dat bruin met oranje ook nu weer hip kan zijn maar dit gaat iets te ver.

we zijn naar diverse winkels gegaan en hoewel je ook goedkope badkamertjes hebt willen we toch iets speciaals

nou lees je weleens in bv 101woonideeen van mensen die op een ludieke manier toch iets heel moois hebben te weten creeeren.

bv een houtenvloer met zes lagen bootlak, een speciale betonlook op de muren zodat je niet hoeft te tegelen, nog een paar andere dingen wat dingen van de gamma en dat je dan voor een "schijntje" klaar bent.

wie heeft hier ervaring mee?
Nou je wensen zijn niet goedkoop. Waarom nu niet even je badkamer oplappen en dan sparen voor zo'n "kuuroord"?
Als je nieuw sanitair wil, koop dit dan online! Bespaart echt veel, veel geld! Alleen het erin laten zetten is waarschijnlijk kostbaar.

Je kan er ook voor kiezen om het nu zo te laten en als je weer geld hebt, het echt goed aan te pakken....

Dat betonspul bedoel je denk ik stuc mee? Dat is mooi, maar niet super duurzaam, wel kostbaar! Je kan ook opnieuw betegelen, gewoon over de tegels heen....zal ook een hoop schelen en als je het zelf doet (bijv met hulp van iemand met ervaring) kost het je ook geen arbeidsloon....

Succes!
we willen liever geen tegels....

ja nou het hoeft niet gelijk een kuuroord te worden hoor, maar als je het toch aanpakt kan het misschien op een goedkope manier en dan toch heel wat lijken...
Ik zou je tegels inderdaad coaten. Mooi en niet te duur.

En sanitair bij Stopet (bijvoorbeeld) kopen!
budget is 2000 euro
coaten = verven?

welke verf raden jullie aan???
en heeft iemand ervaring met een bad op pootjes???
Zoiets als je op het plaatje laat zien is niet goedkoop te realiseren. Daar moet je dan sowieso je spullen op aanpassen. Dus douchescherm, ligbad etc. Ik neem aan dat datgene wat er nu inzit je niet kunt hergebruiken in deze stijl.

De betonlook ziet er misschien heel 'goedkoop' uit. Maar je moet wel iemand vinden die dit ziet zitten om te doen. En het dat moet wel op een speciale manier omdat het in aanraking komt met water.

Maar nogmaals wat is je budget???
...
Oh, ik zie je budget. Dat kun je vergeten denk ik, weet ik wel zeker. En als jij een bad op pootjes wilt? Dat is zo'n beetje jouw hele budget. Of je moet je eisen bijstellen of goedkope meuk opzoeken of een paar jaar wachten.
...
2000 euro (zie boven hihi)
ja daarom

mar ik zit maar met een verhaal in mijn hoofd...

een hele tijd geleden had ik in een woonmagazine (101woonideen???) een verhaal gelezen van mensen die ongeveer in hetzelfde schuitje zaten. zij hadden toen ook op een ludieke manier (ongeveer dat wat ik beschreef, planken met bootlak, muren bepaalde kleur, dingen van marktplaats)

een SUPRMOOIE badkamer voor 1500 euro. ik wil niet zeggen dat ik er verstand van heb....maar hij leek wel 20.000 en dat meen ik echt.

heb dit altijd onthouden dus vandaar mijn vraag naar tips
oei, daar kom je niet ver mee...

Onze badkamer heeft al met al nog 16.000 euro gekost, hoewel we het toch redelijke low budget hebben gedaan, de vader van mijn vriendin heeft em voor een vriendenprijsje gezet, badkamerspullen online, maar er gaat veel, echt veel geld zitten in alle kleine dingen.

Ik zou gewoon 1 of 2 jaar wachten, en het in een keer goed doen. Dat halfslachtige werk vind ik altijd zo zonde, want je bent toch niet tevreden, dan betaal je uiteindelijk nóg meer geld, want dan doe je het 2 keer.
o jeetje....heb je een plaatje theempress hoe het geworden is? 16.000 euro en dan ook nog met vrienden en online?

ik val bijna achterover

we hebben onze keuken voor 5.000 en die is echt heel erg mooi (showmodel dat dan weer wel...)
Geen idee of het kan dikbuikje, maar kun je over de tegels geen vinyl plakken? Ik bedoel dan dat spul dat je normaal gesproken op de vloer legt. Dat kun je bij een winkel als Carpetland goedkoop kopen. Als je bijvoorbeeld een bamboelatjesdessin neemt, krijg je direct een wat design-achtige uitstraling. Bij mijn weten kan vinyl prima tegen water en is het goed schoon te maken. Als je in de hoeken aluminium profielen zet, dan kan er ook geen water achter komen.

Je zou ook de oude tegels kunnen vervangen en voor vrij basic tegels kunnen gaat (een mooie kleur). Als je dan 1 tegelrij open houdt of een figuur, kun je er zelf een mozaïek (rand) in plakken van een andere kleur tegels. Mozaïek kun je kopen, maar veel goedkoper zelf maken.

Ik geloof best dat je met een goede kwaliteit hout en een aantal lagen bootlak een mooie vloer in je badkamer kunt maken. Waarom vraag je er niet eens naar bij de bouwmarkt?

Qua sanitair kan ik me voorstellen dat je het dure spul mooi vindt, maar met jullie budget gaat dat nu niet lukken. Dan heb je 2 opties: nu kiezen voor alternatieven of sparen tot je echt geld hebt voor de badkamer die je voor ogen hebt.
En de mensen die jij bedoelt, die hebben van nature feeling voor mooie spullen voor een prikkie op de kop tikken, die zíen dingen. En vaak verzamelen zij spullen door de jaren heen. Dat is een gave als je dat kunt, maar als ik (of jij dus) dat probeer wordt het echt arme troef, je hebt dat in je, of niet.
We hebben wel foto`s ja, maar ik ben nogal onhandig met die foto`s hierop het forum te krijgen, zal eens aan mijn man vragen.
Die mensen met die prachtige badkamer voor 1500 euro hebben ongetwijfeld alles zelf gedaan, want anders lukt het echt niet voor dat geld.

Betonlook is prachtig, maar een stucadoor is duur en het is erg kwetsbaar in een badkamer (schimmel of scheuren/loslaten door het vocht). Om het waterdicht en houdbaar te maken, moet het geimpregneerd worden en dat kost veel geld.

Misschien is het een idee om niet de wanden maar de vloer in betonlook te doen? Dat scheelt enorm in oppervlakte.

Wij hebben ooit een bad op pootjes op de kop getikt uit een villa die verbouwd werd. Kijk eens op marktplaats e.d., want oude baden kunnen met een likje verf weer prachtig worden. Overigens is het vaak wel een hoop gedoe om de afvoer mooi weg te werken.

En op marktplaats ed kun je ook prachtige partijen tegels voor weinig vinden.
mijn partner is op zich wel handig

en de tegels eraf bikken en de muren gewoon verven met speciale verf???
Als je de tegels verwijdert dan blijft er een lelijke muur vol lijmresten ed over. Los van het feit dat dat zeker niet waterdicht zal zij, is het foeilelijk. De enige manier om zo'n muur netjes af te werken is stucen.
bad op pootjes en goedkoop komt meestal niet overeen, zeker omdat er qua afvoer gesloopt moet worden in je huidige badkamer. En je evt oude bad ook weg. En de aanschaf van een bad op pootjes is ook een stuk duurder dan een gewoon inbouwbad.

Ik zou je adviseren om eerst alle tegels te schilderen met speciale tegelverf, dat is ook best een klus, maar je bent voor 100 euro waarschijnlijk wel klaar. Accesoires zoals handdoekstangen, kastjes ed kun je natuurlijk wel vervangen.

Tegelverf heeft meestal wel meerdere lagen nodig:

Dan lekker plannen, kijken en vooral SPAREN. Je kunt gaan voor hele grote tegels of tadelact (ff uit mijn hoofd, kan ook iets heel anders zijn), die soort marrokaanse waterdichte stuc. Maar dat gaat gewoon niet goedkoop worden.

En als je nog een hoop andere dingen in huis moet doen, dan wordt sparen ook nog lastig.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:nummerzoveel schreef op 25 juli 2009 @ 20:15:

Als je de tegels verwijderd dan blijf er een lelijke muur vol lijmresten ed over. Los van het feit dat dat zeker niet waterdicht zal zij, is het foeilelijk. De enige manier om zo'n muur netjes af te werken is stucen.

en stucen is duuur!!

Als ik jou was, zou ik het doen met die ouderwetse badkamer en over een paar jaartjes als je genoeg gespaard hebt de badkamer realiseren die je echt graag wilt.

Anders loop je weer het risico dat je nu een redelijk leuke badkamer maakt voor ¤2000 en dat je over 2 jaar toch iets anders wilt, dan heb je alsnog het geld weggegooid
@ singala

is dit jouw badkamer? en hoe is het na afloop geworden? ik wil geen doorschijn het liefst

kan je ook bv okergeel doen? en de vloertegels dan???

voor 100 euro ben je dan in derdaad een heel eind. dan nog wat nieuwe accesoires en wat leuke handdoeken enzo en dan over vijf jaar de grote breek erin!?
ik wil het sowieso oververven ook al is het 500 euro. deze tegels zin zo enorm lelijk!!!
Ik denk dat je misschien deze vraag eens hier http://forum.fok.nl/forum/99 moet stellen, hoewel ik er eigenlijk gewoon van overtuigd ben dat je het voor dit bedrag zonder zelf een handige badkamer installerende bouwvakker te zijn, echt alleen maar in meer zooi beland. Ik ben bang dat een beetje handig zijn, niet genoeg is.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:dikbuikje schreef op 25 juli 2009 @ 20:18:

@ singala

is dit jouw badkamer? en hoe is het na afloop geworden? ik wil geen doorschijn het liefst

kan je ook bv okergeel doen? en de vloertegels dan???

voor 100 euro ben je dan in derdaad een heel eind. dan nog wat nieuwe accesoires en wat leuke handdoeken enzo en dan over vijf jaar de grote breek erin!?

Niet mijn badkamer, maar van deze weet ik dat er 3 lagen nodig waren om goed te dekken, kostten 100-150 euro, maar het was een vrij kleine ruimte.

Ik dacht dat je tegelverf ook op kleur kan laten mengen in de bouwmarkt, maar ik ben hier niet zeker van. Moet je ff in de bouwmarkt kijken. Vloertegels kun je ook meeverven, wel iets meer kans op slijtage maar een jaar of 5 terwijl het niet je standaardtoilet is en je geen 4 kinderen hebt, zou denk ik kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven