Weekje weg met dochter van 16 jaar
zaterdag 7 februari 2026 om 21:31
Hee allemaal,
Mijn dochter van 16 jaar doet dit jaar eindexamen. Ze heeft het niet altijd makkelijk gehad, daarnaast loopt het ook tussen ons niet altijd even lekker.
Een weekje op vakantie met haar lijkt mij heerlijk en daarnaast denk ik dat het goed is om dat met elkaar te doen.
Zelf komt ze met de meest bijzondere ideeën als Japan en Curaçao. Ik kies liever een bestemming die wat dichter bij is.
Wij zijn ondernemend
Ik hou van mooi weer
Een auto huren in het buitenland zou ik niet snel durven.
Wij kunnen ook genieten van het niks doen.
Kortom ik ben opzoek naar de ideale vakantie bestemming voor mij en de puber. Iemand ideeën?
Mijn dochter van 16 jaar doet dit jaar eindexamen. Ze heeft het niet altijd makkelijk gehad, daarnaast loopt het ook tussen ons niet altijd even lekker.
Een weekje op vakantie met haar lijkt mij heerlijk en daarnaast denk ik dat het goed is om dat met elkaar te doen.
Zelf komt ze met de meest bijzondere ideeën als Japan en Curaçao. Ik kies liever een bestemming die wat dichter bij is.
Wij zijn ondernemend
Ik hou van mooi weer
Een auto huren in het buitenland zou ik niet snel durven.
Wij kunnen ook genieten van het niks doen.
Kortom ik ben opzoek naar de ideale vakantie bestemming voor mij en de puber. Iemand ideeën?
zaterdag 7 februari 2026 om 21:43
Vind ze erg leuk en heeft er veel zin in. Thuis heeft ze veel last van haar puber zus. Dochter is onzeker met faalangst en praat niet veel.
Ik hoop vooral door dit te doen dat zij mij meer in "vertrouwen" gaat nemen. Ik denk dat het goed is om dit samen te doen.
zaterdag 7 februari 2026 om 21:44
Leuk!
zaterdag 7 februari 2026 om 21:47
Mijn dochter en ik zijn met z'n tweeën en wij houden allebei van warme landen waar we zowel op het strand kunnen liggen, als lekker rondtoeren op een scooter en wat culturele dingen ondernemen. Samen heel veel reizen gemaakt.
Vorig jaar naar Montenegro geweest (wel 2 weken). Jaar daarvoor naar Albanië, dat was wel een rondreis met een huurauto voor 3 weken.
Ook zijn we een keer naar Kos geweest en daar hadden we ook een scooter. Heel Kos ontdekt.
Maar Mallorca was ook zeker leuk en goede combi van cultuur en strand.
Lissabon vonden we ook leuk om cultuur en strand te combineren.
Vorig jaar naar Montenegro geweest (wel 2 weken). Jaar daarvoor naar Albanië, dat was wel een rondreis met een huurauto voor 3 weken.
Ook zijn we een keer naar Kos geweest en daar hadden we ook een scooter. Heel Kos ontdekt.
Maar Mallorca was ook zeker leuk en goede combi van cultuur en strand.
Lissabon vonden we ook leuk om cultuur en strand te combineren.
zaterdag 7 februari 2026 om 21:48
zaterdag 7 februari 2026 om 21:50
Ik zou het ook zeker doen. En toch ook wel samen goed uitzoeken wat jullie beiden leuk vinden, en wat haalbaar is.
Mijn dochter vindt het ook altijd leuk om leuke eettentjes of bezienswaardigheden uit te zoeken.
zaterdag 7 februari 2026 om 21:51
zaterdag 7 februari 2026 om 21:57
zaterdag 7 februari 2026 om 22:01
Zeker, ze wat betreft reizen best "verwend" ze is al in Mexico, Thailand, Cambodja geweest. Dit jaar gaan wij naar Zuid-Afrika en volgend jaar willen wij naar Canada.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in