Floaten

10-02-2026 06:20 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wist niet welke pijler te kiezen dus maar bij overig.

Wie heeft er wel eens gefloat?

Ik ga eens in de zoveel tijd voor een dan wel thaise of ‘gewone' ontspanningsmassage maar overweeg dit nu een keertje te gaan doen.

Ervaringen welkom!
Una noche loca
Masssage doet bij mij vooral pijn. Floaten niet.
Ik vond het te koud.
Ik vond het echt heerlijk. Even helemaal geen sensaties aan je lijf, dat vond ik echt een aparte ervaring. Ik heb het in zo'n pod gedaan, maar best kort, ik denk maar 15 minuten? Maar vond het echt heel fijn.

Zo'n zoutwaterbad in een sauna vind ik ook wel lekker, maar minder ontspannend. Omdat daar ook andere mensen zijn, moet je toch nog een beetje opletten. En ik heb het idee dat die ook wat minder zout zijn, dus dat je minder makkelijk echt blijft drijven.

Koud vond ik het absoluut niet, terwijl ik best een koukleum ben.
Nou ik ben inmiddels vet benieuwd dus ga het toch een keer doen! Hier in de buurt zie ik alleen maar een 1-uur optie maar dat vind ik echt te lang. Even zoeken waar wat korter mogelijk is.
Una noche loca
Ik float vrij regelmatig en geniet iedere keer. Soms Floaten in een cabine en soms in een pod. Ik vind een uur al aan de korte kant. Meestal val ik in slaap en kom ik helemaal zen eruit.
Als je echt profijt wilt hebben van het effect van het magnesium zout waar je in float dan moet je minimaal 20 minuten Floaten. Dan begint het ontspannende effect van de magnesium heb ik me laten vertellen.
Milestone schreef:
10-02-2026 10:01
Iedereen heeft het hier over cabines, ik was toen gewoon in een open bad in het sanadome in Nijmegen. Daar hoefde je ook niet extra voor te betalen.
Daar ben ik ook geweest. Heerlijk vond ik het.
Lekker drijven in heerlijk warm water.
Goed dit te lezen, ik heb nog een kadobon liggen voor een floating sessie in zo'n capsule. Het leek me niks en nu weet ik het zeker 😁
Ik vond de eerste keer heel vreemd, je bent echt alleen zonder afleiding, lijkt soms net of je zweeft. De tweede keer helemaal zen. Maar vind het duur en gedoe in de winter, ben ik net helemaal ontspannend moet ik weer door de kou fietsen. Dus wil van de lente weer!
Ja daar baal ik ook altijd van na een massage, gelijk weer het drukke verkeer in.
Una noche loca
ChicaHolandesa schreef:
10-02-2026 19:59
Ja daar baal ik ook altijd van na een massage, gelijk weer het drukke verkeer in.
Ja, massage en sauna zelfde verhaal. Meteen weer zoveel wereld.
Ik doe het regelmatig en vind het héérlijk! Ligt wel een beetje aan waar je heen gaat, heb een keer een ervaring gehad waar het erg koud was. Dat is echt niet fijn.
Ik heb het één keer gedaan, en ik vond het niet fijn. Ik heb mijzelf moeten dwingen om te blijven liggen. De capsule dicht gaf mij claustrofobie, het drijven in het water een unheimisch gevoel, alsof ik steeds viel. Ik werd er zelfs zelfs angstig van.

En de verveling, niet te harden hoe saai.
Ik heb het 1 keer gedaan in zo’n afgesloten capsule. Ik kan me prima overgeven aan rust en stilte en vond de kleine ruimte ook geen issue. Maar mijn huid was veel te gevoelig voor het magnesiumwater. Ik had de hele tijd overal jeuk en kon daardoor niet ontspannen. Voor mij geen succes..
Ik vind het heerlijk. Eindelijk een keer (bijna) geen pijn in mijn lichaam. Nergens druk en toch overal ondersteuning. Mijn hoofd krijg ik niet makkelijk rustig, maar dat is het doel ook niet. Soms val ik in slaap dus ik ontspan wel volledig.

Ik ga in de buurt, dus ik kan op de fiets. Het is een hoge ruime privé cabine dus het opgesloten gevoel waar ik bang voor was valt me heel erg mee. Soms zet ik de deur een stukje open.
Natsuro schreef:
11-02-2026 08:28
Ik heb het één keer gedaan, en ik vond het niet fijn. Ik heb mijzelf moeten dwingen om te blijven liggen. De capsule dicht gaf mij claustrofobie, het drijven in het water een unheimisch gevoel, alsof ik steeds viel. Ik werd er zelfs zelfs angstig van.

En de verveling, niet te harden hoe saai.

Maar heb je dan altijd afleiding en entertainment nodig? Ik vind het juist fijn om op zo'n moment even alleen maar te bestaan zeg maar, en verder helemaal niets. Dat is juist wat ontspanning betekent voor mij.
huismuis
Ik ben helemaal verbaasd door dit topic; in mijn stad waren er jaren terug ineens meerdere van die floatlocaties, die ook allemaal net zo snel weer verdwenen. Omdat veel mensen het niet fijn vinden en het vrij duur is, was mijn eigen invulling. Ik ben er zelf nooit aan begonnen, hoewel ik helemaal geen gevoelige huid heb, prikt zout water wel heel snel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven