Durf te vragen deel 24
donderdag 12 februari 2026 om 17:05
Ik minder, paar x per week. Maar merk de laatste tijd dat als ik ergens ben en mijn lippen beginnen “strak” te voelen dat ik daar niet tegen kan. Dan ben ik in staat om naar huis of naar een winkel te rijden of om alle aanwezigen te vragen of iemand lippencreme heeft. Met dagcrème idem dito. Dat smeer ik tegenwoordig ook 2 - 3 x per dag.
Hoe vaak smeer jij dagcrème en kan jij tegen het gevoel dat je gezicht of lippen “strak” voelen?
Hoe vaak smeer jij dagcrème en kan jij tegen het gevoel dat je gezicht of lippen “strak” voelen?
donderdag 12 februari 2026 om 18:00
Een CD van Raymond van Groenewoud in 1988 of 1989. Als puber luisterde ik naar een lokale radiozender. Ineens was er een quiz waarbij je de B-kant van een single hoorde. Ik vond het maar zeurderig klinken en dacht dat het iets van GTST was dus ik bellen. Vlak nadat ik het had ingesproken en nog een jingle hoorde met ‘jaaaa!’ hoorde ik beneden de voordeur, mijn moeder was thuisgekomen en dit voelde stiekem dus ik hing van schrik op. Daarna hoorde ik wel op de radio ‘wil die en die terugbellen’? Dus niet ontvangen.
Heb je weleens een radiozender gebeld vanwege een muziekquiz?
Heb je weleens een radiozender gebeld vanwege een muziekquiz?
donderdag 12 februari 2026 om 21:20
Ja 2 keer. De eerste keer na mijn eerste bevalling. Einde dag bevallen, moest een nachtje blijven. En één keer omdat ik een borstverkleining had gehad en toen moest ik ook blijven.
Zou je nog aan een opleiding beginnen nu, op de leeftijd waar je nu in zit?
Zou je nog aan een opleiding beginnen nu, op de leeftijd waar je nu in zit?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 12 februari 2026 om 22:32
Nee. Ik weet het ook niet. Dus maar even Gegoogled:
"Salaai is de specifieke, traditionele carnavalsgroet in Lampegat (Eindhoven), gebruikt als alternatief voor het algemene 'Alaaf'. Het is een verbastering van het woord 'saluut' en ontstond rond 1962, mede door een prijsvraag van een lokale krant, om een eigen identiteit te geven aan de Eindhovense carnavalstraditie."
Je zat dus vrij goed.
Tussen welke tijden slaap jij meestal?
"Salaai is de specifieke, traditionele carnavalsgroet in Lampegat (Eindhoven), gebruikt als alternatief voor het algemene 'Alaaf'. Het is een verbastering van het woord 'saluut' en ontstond rond 1962, mede door een prijsvraag van een lokale krant, om een eigen identiteit te geven aan de Eindhovense carnavalstraditie."
Je zat dus vrij goed.
Tussen welke tijden slaap jij meestal?
donderdag 12 februari 2026 om 22:49
Ja…. Ik ben bezig met het opruimen van persoonlijke spullen van mijn overleden ouders. Ik kom daarbij allerlei brieven en filmpjes tegen. Of video’s van mij, in het ziekenhuis na de bevalling van mijn dochter. Het raakt me enorm. Soms ben ik bang dat ik de tijd dat mijn dierbaren nog leefden teveel als vanzelfsprekend heb beschouwd.
Hoor jij ook steeds vaker verhalen van zelfdoding in je omgeving? (Ik vandaag de tweede in 4 weken, gemiddelde leeftijd van deze personen = 28
).
Hoor jij ook steeds vaker verhalen van zelfdoding in je omgeving? (Ik vandaag de tweede in 4 weken, gemiddelde leeftijd van deze personen = 28