Kippenlevertjes
donderdag 12 februari 2026 om 16:51
Met spek is bijna alles lekker maar zelfs kippenlevers niet.
Er zijn( voorzover ik weet) 2 dingen die ik echt niet lust, lever is er 1 van.
Ik heb wel veel wat ik niet lekker vind,maar lever...moet ik van braken.
donderdag 12 februari 2026 om 17:01
vrijdag 13 februari 2026 om 09:16
Zo af en toe vind ik kippenlevertjes wel lekker. Met rijst, sperziebonen en ik maak een "sausje" van een blikje ossenstaartsoep die ik dan niet aanleng met water. Geen idee waar dat recept vandaan komt.
Ik wil niet veel zeggen maar je mag blij zijn dat het regent want als je niet blij bent dan regent het ook.
vrijdag 13 februari 2026 om 18:03
Geen kippenlevertjes hier maar kalfslever in dunne plakken gesneden.
Ui en knoflook aanfruiten, gerookte spekjes uitbakken, appeltje optioneel. Lever met peper bestrooien en door wat bloem halen en dichtschroeien, nog iets rosé laten. Dan zout erover.
Ipv appel kan je ook balsamico bij ui en spekmengsel doen.
Ui en knoflook aanfruiten, gerookte spekjes uitbakken, appeltje optioneel. Lever met peper bestrooien en door wat bloem halen en dichtschroeien, nog iets rosé laten. Dan zout erover.
Ipv appel kan je ook balsamico bij ui en spekmengsel doen.
majadeb wijzigde dit bericht op 13-02-2026 20:52
4.22% gewijzigd
vrijdag 13 februari 2026 om 18:17
Ik heb het vaak geprobeerd maar blijf het niet lekker vinden. Van sommige recepten griezel ik ook echt. Mijn vriend vindt kippenlever wel heel lekker dus soms maak ik ze voor hem. Krijgt hij er rode kool bij, dan kan hij daar ook weer even op teren. De rode kool krijg ik wel weg, maar de lever eet ik echt niet.
vrijdag 13 februari 2026 om 18:30
Ik strooi de bloem juist voor het bakken over de levertjes, dan krijgen ze een meer knapperige buitenkant. En dan apart ui, champignons, en sperziebonen opbakken. Ook nog ontbijtspek vind ik dan weer te machtig. Het is voor mijn doen al veel vlees wanneer ik dit eet.
vrijdag 13 februari 2026 om 20:32
vrijdag 13 februari 2026 om 23:36
Of met boontjes: Verhit de olie en boter in een grote pan met hoge rand. Fruit de ui en het spek. Roerbak de lever ongeveer 3 minuten tot deze bruin van buiten en nog rosé van binnen is. Bak dan de haricôts-vert en de in ringetjes gesneden peper mee. Voeg de witte wijn toe en kook het geheel even. Kruid naar smaak met zout en peper uit te molen. Voeg dan de verse peterselie en salie toe. Roer dit alles door elkaar. Verdeel de lever met de groenten.
Zin in!
Zin in!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in