Een nieuw begin.

13-02-2026 11:33 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.

Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.

Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden! :)
Mooie titel :)
Look me in the eyes and tell me what you see.
Hoe was je eerste nacht? En die van je katten?
Look me in the eyes and tell me what you see.
:high5:
Top, ik wens je het beste toe!
Dapper! Heb je vorige topic af en toe meegelezen. Heel veel succes en een mooie toekomst gewenst :daisy:

(dit is dan weer het allermooiste van een forum als dit)
I wanna live my life with the volume full!
Fijn dat je veilig bent, op naar idd een nieuw begin!
Ik was vnl meelezer, maar ik vond het geweldig om te zien dat volgens mij iedereen goede tips had en dat je geholpen werd op dit forum.
Ik heb je gevolgd. Goed bezig jij!
Stoere vrouw. Heel veel geluk op je nieuwe plek. Ik blijf meelezen hoor!
Echt knap van je dat je het heft in eigen handen hebt genomen!

Ik kan me goed voorstellen dat het nu allemaal pas écht door begint te dringen.
Dat je nu misschien soms denkt: wat heb ik gedaan?!
Ik hoop dat je je oude topic voor jezelf bewaard hebt, dan kun je dat nog eens lezen als de twijfel toe mocht slaan.

Sterkte met alles nu en ik hoop dat je ook kunt genieten van de vrijheid die je nu hebt. :daisy:
Ik heb ook meegelezen en wat heb je een mooie stappen gezet. Fijn om te lezen dat je veilig bent.

Sterkte de komende tijd, je kunt het! 🫶🏼💪🏼
Wat fijn! En wat een stoere stap van je.

Hoe gaat het nu met je ex? Valt hij je erg lastig, of helemaal niet? En hoe is het voor jou om geen contact (meer) te hebben?

Ik ken je vorige topic niet. Als je er niet op wil reageren ivm herkenbaarheid, geen probleem natuurlijk.
Ik heb je ook gevolgd en ben blij dat jij en je katten nu op een veilige plek zitten en hoop dat je die heel snel jouw thuis kan noemen.
Nog heel veel sterkte de komende dagen/weken, doe rustig aan en begin opnieuw te leven :heart:
Wat een fijn nieuws!
Wat een mooi bericht. Gefeliciteerd met je eigen plek!
Heb je een manier om dit nieuwe begin te markeren? Ontbijt wat jij het lekkerst vindt, iets moois maken of kopen voor je nieuwe plek, iets doen wat je niet deed toen je op je tenen liep?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik ken jou of je vorige topic ook niet, maar dit is wel een heel positief bericht. Knap dat je voor jezelf kiest en veel succes!
Je vorige topic gedeeltelijk gelezen. Petje af!

Knap hoe je alles voorbereid hebt. Neem de tijd om aan de nieuwe situatie te wennen en schrijf hier lekker van je af als je dat prettig vindt.
Happy New Topic! mooi dat je deze een nieuwe naam gegeven hebt!
Tjezus, wat vals
Nyx• schreef:
13-02-2026 11:44
Hoe was je eerste nacht? En die van je katten?
De eerste nacht kon beter. Ben een paar keer wakker geworden. Was ook een wat korter nachtje omdat de GAMMA tussen 8 en 10 de eerste klusspullen voor m'n huis kwam brengen. Dat wakker worden kwam overigens ook door m'n katten hoor. Laten we ze even Henk en Piet noemen. Piet was vannacht best angstig nog, maar uiteindelijk wel wat brokjes gegeten en even door de keuken gelopen. Henk daarintegen voelde zich al best snel op z'n gemak en ging vannacht een aantal keer op me zitten. Moeten allemaal nog even wennen aan het feit dat we voortaan in één kamer slapen denk ik :lol:

Denk dat als m'n woning over een paar dagen af is, dat we dan allemaal al een stuk beter slapen. De katten hebben dan zat plekjes om lekker te liggen en zich te verstoppen en ik heb dan weer een bed met een matras om op te slapen. Maar voor een paar nachtjes is dit prima te doen hoor gelukkig.

Niet quoten a.u.b.
Eenbeetjevanditendat schreef:
13-02-2026 12:19
Wat fijn! En wat een stoere stap van je.

Hoe gaat het nu met je ex? Valt hij je erg lastig, of helemaal niet? En hoe is het voor jou om geen contact (meer) te hebben?

Ik ken je vorige topic niet. Als je er niet op wil reageren ivm herkenbaarheid, geen probleem natuurlijk.
Ik was er nog niet aan toegekomen om m'n nummer te wijzigen en was vergeten uit alle familie-whatsappgroepen te gaan. Zag daardoor vanochtend ineens een berichtje in één van de groepen met "Hallo jongens, Lamaatjee en ik zijn uit elkaar. Vertel later wel waarom". Dat deed wel echt flink pijn. Niet alleen omdat ik me gelijk weer realiseerde in wat voor rotsituatie ik zit (was namelijk vanochtend lekker aan het opruimen en schoonmaken), maar ook omdat ik weet dat m'n ex niet de waarheid zal zeggen. Dat ik neer wordt gezet als een doorgedraaide gek. Maar ik weet wel beter. En hoef me ook niet te bewijzen tegenover zijn familie. Ik en de katten zijn veilig, dat is wat telt. M'n ex kan de pot op.

Niet quoten a.u.b.
tyche schreef:
13-02-2026 12:36
Wat een mooi bericht. Gefeliciteerd met je eigen plek!
Heb je een manier om dit nieuwe begin te markeren? Ontbijt wat jij het lekkerst vindt, iets moois maken of kopen voor je nieuwe plek, iets doen wat je niet deed toen je op je tenen liep?
Dankjewel! Heb nog geen koelkast etc., dus kan nog niet koken. Maar straks komt de Albert Heijn langs met o.a. wat hapjes. Ga dan gezellig een klein borrelplankje maken op een kartonnen bordje met een kartonnen doos als tafeltje. Gezellig met de katten op m'n slaapmatje. Stuk meer sfeer dan toen ik nog bij m'n ex woonde nu ik erover nadenk :proud:

En ga vanaf morgen weer lekker weer m'n make-up doen zoals ik het zelf wil. Had daar vandaag nog niet de puf voor, maar dat geeft niet :)

Niet quoten a.u.b.
lamaatjee2 wijzigde dit bericht op 13-02-2026 13:22
0.12% gewijzigd
:yes: goed gedaan!
Marieke schreef:
13-02-2026 11:57
Fijn dat je veilig bent, op naar idd een nieuw begin!
Ik was vnl meelezer, maar ik vond het geweldig om te zien dat volgens mij iedereen goede tips had en dat je geholpen werd op dit forum.
Heb zo ontzettend veel lieve berichten gekregen. Zowel in het topic als PB's. En inderdaad heel veel goede tips en ook veel forummers die hulp hebben aangeboden met verhuizen, klussen en spullen. Waardeer het echt enorm! :heart:

Heb echt veel steun gehad aan het andere topic. Mede door jullie berichten ben ik gaan inzien dat de situatie waar ik in zat met m'n ex niet okay was. En ook heel fijn dat ik hier mijn hart kan luchten zonder te worden veroordeeld of dat ik moet letten op wat ik zeg. En ook heel fijn hoeveel forummers het voor me opnamen toen twee andere forummers vervelende berichten hadden gepost in m'n topic :)

Het voelt ook niet alsof ik het alleen heb gedaan, maar juist alsof we het samen met z'n allen hebben gedaan eigenlijk. Ik heb natuurlijk wel de grote stap gezet, maar jullie hebben mij iedere stap van de weg aangemoedigt. Dankjewel daarvoor! :heart:

Niet quoten a.u.b.
Mooie topictitel (waardoor ik nu wel het gelijknamige nummer uit Aladdin in.m'n hoofd heb :-) )
Ik ben ook ooit eens na een relatie - waarin verder overigens geen problemen waren zoals jij die hebt gekend - opnieuw begonnen. Ik kan me het gevoel van in m'n eentje op een luchtbed in een nieuwe huis nog zo goed herinneren, ik was gewoon gelukkig en tevreden, ondanks dat ik nagenoeg niks had. Gewoon het feit dat je een keuze maakt die goed voor je is, is al alles. Ik hoop dat jij dat ook zo voelt, of nog gaat voelen.
Gefeliciteerd met je nieuwe begin Lamaatje!
Het kan alleen maar beter en leuker worden vanaf nu :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven