Hack Odido
donderdag 12 februari 2026 om 23:54
vrijdag 13 februari 2026 om 14:50
Ik zit ook bij Simpel en heb nog geen mail gehad. Las ook ergens dat die klantgegevens niet gelekt zijn.Graze schreef: ↑13-02-2026 14:36Ja, dan ben je zelf voorzichtig online, soms wellicht iets te voorzichtig, omdat je niet wil dat je gegevens op straat komen of dat je computer etc besmet raakt met het een en ander. En dan lees je later in het nieuws dat je gegevens gelekt zijn bij de gemeente, ziekenhuis, universiteit of een ander bedrijf/organisatie waar je niet omheen kan en die toch veel gevoelige informatie over je hebben.
Net mijn ouders ook maar ingelicht, die hadden de mail van Simpel gehad en dachten dat het spam was. Mijn vader wist wel van het Odido lek dus maar even verteld dat Simpel ook onder Odido valt en het dus geen spam mail betreft.
vrijdag 13 februari 2026 om 17:20
De hackers kwamen binnen door in te loggen op het account van klantenservicemedewerkers. Het wachtwoord wisten ze te verkrijgen via phishing. Daarna deden de hackers zich voor als IT'ers om zo toegang te krijgen tot het systeem.
https://nos.nl/artikel/2602283-odido-ha ... t-afdeling
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
vrijdag 13 februari 2026 om 17:51
Ja dat hoor je vaak. Dat een medewerker in een phishing mail trapt met alle gevolgen van dien of dat een medewerker toch niet te vertrouwen was. Wellicht is het een idee om om de zoveel tijd een training te doen voor je personeel dat men alert blijft. En betere screening wellicht.Francelle schreef: ↑13-02-2026 17:20De hackers kwamen binnen door in te loggen op het account van klantenservicemedewerkers. Het wachtwoord wisten ze te verkrijgen via phishing. Daarna deden de hackers zich voor als IT'ers om zo toegang te krijgen tot het systeem.
vrijdag 13 februari 2026 om 18:47
vrijdag 13 februari 2026 om 19:43
Dit heb ik ook net gelezen, nu snap ik wel het ontwijkende antwoord van Odido op de vraag of de gegevens wel goed beschermd waren.Francelle schreef: ↑13-02-2026 17:20De hackers kwamen binnen door in te loggen op het account van klantenservicemedewerkers. Het wachtwoord wisten ze te verkrijgen via phishing. Daarna deden de hackers zich voor als IT'ers om zo toegang te krijgen tot het systeem.
Echt goed waardeloos dit, met name voor de klanten maar ook waardeloos voor Odido, ze zullen wel wat klanten verliezen denk ik.
loulou39 wijzigde dit bericht op 13-02-2026 19:52
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
10.65% gewijzigd
vrijdag 13 februari 2026 om 19:49
Ik kreeg gisteren dit:
Mogelijk het volgende bevat:
Je volledige naam
Je klantnummer
Je adres en woonplaats
Je telefoonnummer
Je e-mailadres
Je IBAN (rekeningnummer)
Je geboortedatum
Wat niet is gelekt:
Identificatiegegevens: nummer en geldigheid van je paspoort of rijbewijs
Je wachtwoord van ‘Mijn Odido’
Je belgegevens – gegevens over wie je hebt gebeld of wanneer
Je locatiegegevens – waar je was
Je factuurgegevens
Scans van identiteitsbewijzen
Ik heb Sim only.
Mogelijk het volgende bevat:
Je volledige naam
Je klantnummer
Je adres en woonplaats
Je telefoonnummer
Je e-mailadres
Je IBAN (rekeningnummer)
Je geboortedatum
Wat niet is gelekt:
Identificatiegegevens: nummer en geldigheid van je paspoort of rijbewijs
Je wachtwoord van ‘Mijn Odido’
Je belgegevens – gegevens over wie je hebt gebeld of wanneer
Je locatiegegevens – waar je was
Je factuurgegevens
Scans van identiteitsbewijzen
Ik heb Sim only.
vrijdag 13 februari 2026 om 19:49
Ik denk dat je gelijk hebt; mijn mail kwam aan het begin van de middag, dus er zit geen logica in qua versturen en eventuele rectificatie.
zaterdag 14 februari 2026 om 00:14
SJa, dit is de zoveelste keer. Ik kijk er niet eens meer van op als er wederom een mail komt dat gegevens gelekt zijn. Ben er niet blij mee hoor maar je kunt er niet zoveel mee.
Ik check wel elke dag mijn bankrekening. Onlangs is mijn creditcard nummer gestolen en had iemand 3 transacties binnen heel korte tijd gedaan. Toen kwamen de push berichten of ik de aankoop goed kon keuren. De een na de ander kwam binnen. Heb wel iets van 20x op 'cancel' gedrukt. Maar ja, de eerste 3 transacties zijn wel afgeschreven.
Overigens vond ik de klantenservice van de fraudedesk (ING) echt top. Ze hebben heel snel gehandeld en binnen een paar dagen had ik mijn geld weer terug en een nieuwe credit card.
Ik check wel elke dag mijn bankrekening. Onlangs is mijn creditcard nummer gestolen en had iemand 3 transacties binnen heel korte tijd gedaan. Toen kwamen de push berichten of ik de aankoop goed kon keuren. De een na de ander kwam binnen. Heb wel iets van 20x op 'cancel' gedrukt. Maar ja, de eerste 3 transacties zijn wel afgeschreven.
Overigens vond ik de klantenservice van de fraudedesk (ING) echt top. Ze hebben heel snel gehandeld en binnen een paar dagen had ik mijn geld weer terug en een nieuwe credit card.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in