Wat moet ik hiermee?? Lege OP
zondag 15 februari 2026 om 14:23
Als TO beter is, is de rest van de omgeving geveld door de griep.
Eerst lekker carnavallen, daarna lekker koorts met zijn allen.
En dan ga JIJ de hort lekker op, TO!
Ik vind dat hij wel om jullie moet denken en voor jullie moet zorgen voor die randvoorwaarden inderdaad.
Iets minder carnaval moet toch kunnen?
Het is er volgend jaar ook weer.
Helemaal geen carnaval hoeft nou ook weer niet. Beterschap TO!
zondag 15 februari 2026 om 14:24
Na carnaval zijn de meeste deelnemers ziek. Als man na de carnaval door griep geveld is en TO is zelf weer opgeknapt kan ze hem bij de kinderen thuis laten terwijl ze zelf een dagje naar bijv. de spa gaat.
zondag 15 februari 2026 om 14:24
Ik zou niet verwachten dat man alles afzegt, wél dat we met elkaar overleggen over hoe ik het thuis dan rondkrijg: wat kan man regelen zodat ik ook toe kom aan uitzieken?
Je voelt je misschien heel alleen nu, maar wellicht voelt man zich juist weer niet gehoord? Dus ik zou voor hij weggaat even een momentje nemen om de verbinding te herstellen en weer samen te gaan werken.
Je voelt je misschien heel alleen nu, maar wellicht voelt man zich juist weer niet gehoord? Dus ik zou voor hij weggaat even een momentje nemen om de verbinding te herstellen en weer samen te gaan werken.
•
zondag 15 februari 2026 om 14:32
zondag 15 februari 2026 om 14:35
Zeemeermin84 schreef: ↑15-02-2026 14:21Je was tot 04.00u 's nachts bezig terwijl je zelf ook ziek bent en staat de volgende ochtendweer klaar. Tenminste zo begrijp ik het uit je OP.
Waarom blijf je niet liggen? Je bent ziek. Je hebt koorts.
Als jij normaal gesproken dit soort dingen "toch wel" doet, is het niet zo gek dat je man zich hiernaar gaat gedragen.
En ja, helemaal met carnaval.
Ga als je beter bent en carnaval voorbij is eens goed met elkaar in gesprek.
Ik ken mannen die dan nog niks doen hoor. Die blijven ook liggen.
Een van de ouders zal de verantwoordelijkheid moeten nemen op zo'n moment en zoals ik het lees zal dat niet de vader zijn in dit verhaal.
Wat een ENORME afknapper zo'n man.
zondag 15 februari 2026 om 14:41
Hij zal wel zo lazarus zijn dat ie niks meekrijgt. Maar dan zou ik hem toch even flink wakker schudden en zeggen dat hij nu aan de beurt is. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent hoor.
zondag 15 februari 2026 om 14:51
Ik zou dingen niet bewust op de spits drijven.
Zéker niet tijdens carnaval.
zondag 15 februari 2026 om 14:56
Ze zal vast gezegd hebben dat ze ziek is. Misschien merkt hij dat ook (geen idee hoe vaak hij thuis is deze dagen). Maar ondertussen blijft het gezin draaien.
Tegenstrijdig dus.
zondag 15 februari 2026 om 14:58
Van boven de rivieren, maar ook hier wordt het gevierd. Boeskoolstad...
zondag 15 februari 2026 om 15:15
DitFrizz schreef: ↑15-02-2026 14:24Ik zou niet verwachten dat man alles afzegt, wél dat we met elkaar overleggen over hoe ik het thuis dan rondkrijg: wat kan man regelen zodat ik ook toe kom aan uitzieken?
zondag 15 februari 2026 om 15:32
Ik vind het raar dat hij zonder overleg gewoon gaat. En was hij om 4.00 uur s'nachts nog weg? Of lag hij gewoon lekker te slapen terwijl jij ziek uit bed moest om voor jullie zieke kind te zorgen? Dat vind ik echt niet kunnen. Mijn man zou, ookal was ik ziek en zijn de kinderen ziek, echt wel een deel van de dag/avond weg kunnen maar dan wel in overleg wanneer en hoelang.
zondag 15 februari 2026 om 15:36
Hoezo moet OP op iemand terugvallen ipv dat haar man op iemand terug kan vallen?Pinaco schreef: ↑15-02-2026 11:56Is het zo dat je man heeft besloten dat carnaval de ene uitspatting van het jaar is? Iets wat heilig voor hem is en hij verdient, omdat hij de rest van het jaar al alle gaten dichtloopt? Zo klinkt het namelijk een beetje.
Het is mega rot om ziek te zijn, te moeten zorgen voor je kind en niet geholpen te worden door die éne persoon die zou moeten helpen. Hij zou er moeten zijn voor jullie. Maar zo te lezen kan hij dat tijdens carnaval niet opbrengen. Wat ik zou doen? Boos en ziek zijn. Maar daarmee is je situatie niet opgelost.
Hoe is het zo gekomen dat je enkel en alleen op je man kunt terugvallen in dit soort situaties? Hebben jullie dan helemaal geen vrienden, familie, buren of ouders die ooit eens kunnen helpen?
zondag 15 februari 2026 om 15:41
Jawel dat is wel vreemd, want het is ronduit asociaal en egoïstisch om je zieke vrouw zich uit te laten putten voor een ziek kind. Veel mannen zijn helaas zo, maar dat maakt het niet ineens minder vreemd of normaal.Zeemeermin84 schreef: ↑15-02-2026 14:21Je was tot 04.00u 's nachts bezig terwijl je zelf ook ziek bent en staat de volgende ochtendweer klaar. Tenminste zo begrijp ik het uit je OP.
Waarom blijf je niet liggen? Je bent ziek. Je hebt koorts.
Als jij normaal gesproken dit soort dingen "toch wel" doet, is het niet zo gek dat je man zich hiernaar gaat gedragen.
En ja, helemaal met carnaval.
Ga als je beter bent en carnaval voorbij is eens goed met elkaar in gesprek.
zondag 15 februari 2026 om 15:45
Dit.Frizz schreef: ↑15-02-2026 14:24Ik zou niet verwachten dat man alles afzegt, wél dat we met elkaar overleggen over hoe ik het thuis dan rondkrijg: wat kan man regelen zodat ik ook toe kom aan uitzieken?
Natuurlijk snap ik dat het voor to nu enorm kut is, maar uit de OP:
Dit zal ook wel een wissel op man trekken. Een chronisch zieke partner, twee ukken en ik neem aan een baan. Ik geef het je te doen.Een tweeling van 4 en het gaat op en af, ik ben helaas gediagnosticeerd met ms toen er net bij elkaar kwamen en dat heeft me in de jaren wel veranderd. M’n man houdt hier grotendeels rekening mee en doet wat hij kan
Is dit allemaal handig wat er nu gebeurt? Nee, zeker niet, maar de man wegzetten als lul op pootjes? Sorry, daar ga ik niet in mee.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 15-02-2026 15:47
0.39% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 15 februari 2026 om 15:46
justagirly schreef: ↑15-02-2026 14:39Ja, als man zo' n soort "man" is, dan kun je het net zo goed (of beter) alleen doen.
Totaal geen respect voor.
Zo'n soort man? Dat man de rest van het jaar "doet wat hij kan" (in TO's eigen woorden) is helemaal niks waard?
Man gedraagt zich als een hork hoor, als hij op geen enkele manier erin slaagt om om de zorg voor zijn vrouw en kinderen en carnaval te combineren, maar om hem nou helemaal af te schrijven wanneer hij blijkbaar wel de rest van het jaar rekening houdt met TO lijkt me ook een beetje overdreven.
Tjezus, wat vals
zondag 15 februari 2026 om 15:47
Nee, je stelt je zeker niet aan!
Nu snap ik ergens wel dat carnaval voor jouw man een belangrijk moment is waar hij het hele jaar naar uitkijkt. Ik herken dit omdat ik zelf ook een chronische aandoening heb, waardoor mijn partner veel voor de kinderen zorgt. Ik weet hoe waardevol het voor een mantelzorger/naaste kan zijn om er af en toe even tussenuit te zijn.
Tegelijkertijd vind ik dat hij nu heel weinig begrip voor jouw situatie toont. Wat ik in zijn plaats zou doen: proberen een oplossing te zoeken waarbij hij tóch kan gaan, maar jij niet compleet alleen komt te staan. Bijvoorbeeld kijken of familie of vrienden tijdelijk kunnen bijspringen of in ieder geval een plan B regelen (of erover meedenken) voor situaties zoals deze.
Jij bent ziek, je dochter is ziek met hoge koorts, dus vind ik het niet meer dan logisch dat hij met je meedenkt over hoe jullie dat gaan oplossen.
Nu snap ik ergens wel dat carnaval voor jouw man een belangrijk moment is waar hij het hele jaar naar uitkijkt. Ik herken dit omdat ik zelf ook een chronische aandoening heb, waardoor mijn partner veel voor de kinderen zorgt. Ik weet hoe waardevol het voor een mantelzorger/naaste kan zijn om er af en toe even tussenuit te zijn.
Tegelijkertijd vind ik dat hij nu heel weinig begrip voor jouw situatie toont. Wat ik in zijn plaats zou doen: proberen een oplossing te zoeken waarbij hij tóch kan gaan, maar jij niet compleet alleen komt te staan. Bijvoorbeeld kijken of familie of vrienden tijdelijk kunnen bijspringen of in ieder geval een plan B regelen (of erover meedenken) voor situaties zoals deze.
Jij bent ziek, je dochter is ziek met hoge koorts, dus vind ik het niet meer dan logisch dat hij met je meedenkt over hoe jullie dat gaan oplossen.
zondag 15 februari 2026 om 15:48
Dit dus.MevrouwJack schreef: ↑15-02-2026 15:46Zo'n soort man? Dat man de rest van het jaar "doet wat hij kan" (in TO's eigen woorden) is helemaal niks waard?
Man gedraagt zich als een hork hoor, als hij op geen enkele manier erin slaagt om om de zorg voor zijn vrouw en kinderen en carnaval te combineren, maar om hem nou helemaal af te schrijven wanneer hij blijkbaar wel de rest van het jaar rekening houdt met TO lijkt me ook een beetje overdreven.
There is always something happening, and it's usually right now
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in