Een nieuw begin.

13-02-2026 11:33 118 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.

Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.

Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden! :)
Je mag ook rouwen om de schoonfamilie die je heel lang als familie hebt beschouwd. Dat is een normaal proces waar je ook doorheen moet. Waarschijnlijkmis dat wanneer je een beetje tot rust komt.
We’re all mad here
Lamaatjee2 schreef:
14-02-2026 11:19
Een maatje is ook een goede tip. Komt ook op m'n lijstje! :)

Niet quoten a.u.b.
Kan je bij het wijkteam aangeven.
Look me in the eyes and tell me what you see.
Hoe gaat het met de katten?
Hallo Lama,

Ik heb ook je vorige topic gelezen, en deze nu aan het volgen.

Ik zeg top gedaan💪.
Ik stuur je een pbtje, misschien als we bij elkaar in de buurt wonen.
Wat lief, die hulp van een forummer! Ik ben blij voor je dat je hulp krijgt: merk je dat het al een beetje als thuis voelt?
Gefeliciteerd met dit nieuwe begin.
Belangrijkste is dat je veilig bent en blijft. Hopelijk lukt het om alle (digitale) lijntjes naar ex helemaal uit te zetten. Pas goed op jezelf.
Op naar een mooi, nieuw thuis; dat gaat ongetwijfeld lukken. :)
Bo-Katan schreef:
15-02-2026 10:25
Hoe gaat het met de katten?
Best goed gelukkig. Ze liggen er allebei rustig bij nu. Denk dat als al het klussen en meubels in elkaar zetten voorbij is ze weer helemaal gaan opbloeien :)

Niet quoten a.u.b.
outofthebox schreef:
15-02-2026 14:08
Wat lief, die hulp van een forummer! Ik ben blij voor je dat je hulp krijgt: merk je dat het al een beetje als thuis voelt?
Begint steeds meer als m'n eigen plek te voelen. Ben bijna klaar met verven en er ligt al een deel van de vloer. Scheelt al een hoop. En morgen komt de IKEA, dus dit wordt ook de laatste nacht op m'n slaapmatje! :jump:

Niet quoten a.u.b.
Cheshire-cat schreef:
14-02-2026 23:02
Je mag ook rouwen om de schoonfamilie die je heel lang als familie hebt beschouwd. Dat is een normaal proces waar je ook doorheen moet. Waarschijnlijkmis dat wanneer je een beetje tot rust komt.
Dat rouwproces is vanavond ineens een andere richting opgegaan. Kon het altijd zó goed vinden met mn schoonmoeder. Hield echt van haar. Maar vanavond belde ze me op om nog even te praten. Ze heeft meerdere dingen gezegt die echt nergens op slaan. Zoals dat ze de situatie nog steeds niet begrijpt, maar ze ook niet meer details wilt, terwijl ze zonder de details het juist niet kan begrijpen blijkbaar. Dat dit allemaal zo erg is voor m'n ex en dat hij de katten zo mist. Ook ging ze de hele tijd door over hoe veel de familie en m'n ex wel niet voor me hebben gedaan. En dat waardeer ik ook enorm. Maar ze moet nu niet gaan lopen doen alsof deze situatie mijn schuld is. Ja, ik ben plotseling vetrokken met de katten, maar ik had daar een hele goede reden voor. Dit zijn de consequenties van m'n ex z'n eigen acties. Het ergste vond ik nog wel dat ze zei dat het allemaal niet zo erg was, maar dat het voor mij wel heftig lijkt omdat ik PTSS heb. Slaat helemaal nergens op. Vindt dat zo'n kutopmerking. Heb dat ook gelijk tegen haar gezegt hoor. Zie haar nu ineens vanuit een heel ander licht. Snap dat mijn ex haar zoon is, maar ze doet nu alsof die arme jongen nooit iets fout deed en altijd voor me klaarstond, en ik de situatie verkeerd heb ingeschat vanwege m'n PTSS. M'n ex heeft zeker ook wel veel goede dingen voor me gedaan hoor, maar dat is nog geen reden om zijn gedrag maar weg te wuiven. Alsof het okay is als je man je in je gezicht slaat omdat ie je iedere zaterdag een bos bloemen geeft bijna. Heb er om gehuild en daarna al m'n woede eruit gegooit door lekker m'n keuken te gaan verven. Is nu m'n keuken ook bijna klaar en ben ik weer een stuk rustiger. :biggrin:

Maar dit zal er later nog wel flink in gaan hakken hoor, dit gesprek met m'n ex-schoonmoeder. Had veel verwacht, maar dit absoluut niet. Hoopte dat ik dit hoofdstuk kon gaan afsluiten met goede herinneringen aan haar, maar zal nu niet meer gaan lukken ben ik bang.

Niet quoten a.u.b.
lamaatjee2 wijzigde dit bericht op 15-02-2026 20:28
4.66% gewijzigd
Ik heb het hele weekend IKEA-kasten in elkaar geschroefd en daarbij veel aan je gedacht. Hopelijk gaat dat bij jou voorspoedig en heb je morgenavond al een lekker bed en wat andere meubels! Geniet van je vrijheid!!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
TO over je schoonmoeder: besef dat het voor veel moeders best lastig is om zonder gekleurde bril op naar een eigen kind te kijken. Tel daarbij op dat zij natuurlijk amper wat weet: als ze al wat dingen weet dan zal ex dat wel heel mooi verpakken/goedpraten met mooie verhaaltjes. En vertellen dat jij ‘zomaar’ bent weggegaan enzo.

Je kunt het haar eigenlijk haast niet kwalijk nemen. Maar het maakt ook niet uit: het is heel jammer, maar zelfs wel beter om de banden ook met schoonfamilie gewoon te verbreken. Dan kun jij het snelste weer door naar een nieuw hoofdstuk in je leven, en loop je ook niet het risico dat je ex via familie erachter komt waar je woont. Iedereen bewandelt zijn eigen levenspad, en de meeste mensen komen en gaan afhankelijk van welke rol ze in je leven spelen, en dat is prima.

Wees trots op jezelf, je hebt het echt heel goed en knap gedaan.
Wat rot dat dat gesprek zo naar is verlopen, aan de andere kant maakt het het misschien alleen maar makkelijker om afstand te nemen van je ex en zijn familie.

Fijn dat de keuken zo opgeschoten is en dat de vloer leggen lukt!
Look me in the eyes and tell me what you see.
Juneberry schreef:
15-02-2026 20:42
TO over je schoonmoeder: besef dat het voor veel moeders best lastig is om zonder gekleurde bril op naar een eigen kind te kijken. Tel daarbij op dat zij natuurlijk amper wat weet: als ze al wat dingen weet dan zal ex dat wel heel mooi verpakken/goedpraten met mooie verhaaltjes. En vertellen dat jij ‘zomaar’ bent weggegaan enzo.

Je kunt het haar eigenlijk haast niet kwalijk nemen. Maar het maakt ook niet uit: het is heel jammer, maar zelfs wel beter om de banden ook met schoonfamilie gewoon te verbreken. Dan kun jij het snelste weer door naar een nieuw hoofdstuk in je leven, en loop je ook niet het risico dat je ex via familie erachter komt waar je woont. Iedereen bewandelt zijn eigen levenspad, en de meeste mensen komen en gaan afhankelijk van welke rol ze in je leven spelen, en dat is prima.

Wees trots op jezelf, je hebt het echt heel goed en knap gedaan.
Denk dat het heel goed is geweest dat ik met haar heb gebeld, anders had ik dit nooit geweten. En op zich ook wel logisch inderdaad hoor, dat ze het opneemt voor haar eigen kind. Maar wel heel vervelend ze steeds zegt dat ze het beste wilt voor ons beiden, van ons allebei even veel houdt en geen kiest, terwijl dat duidelijk niet klopt.

Was overigens ook niet van plan om contact te houden. Hoopte ook dat ze niet meer zou bellen. Des te meer reden om morgen de laatste zaken te regelen en detinitief m'n oude SIMkaart weg te doen.

Niet quoten a.u.b.
Misschien begrijp ik niet alles, maar het is toch niet verstandig om nog een telefoongesprek met je schoonmoeder te hebben? Ook al is het op een oude simkaart? Hiermee was je toch traceerbaar? Dit is niet om je iets te verwijten hoor, maar ik leef met je mee en hoop dat je alle banden kunt verbreken. Houd je taai!
Anna582 schreef:
15-02-2026 21:56
Misschien begrijp ik niet alles, maar het is toch niet verstandig om nog een telefoongesprek met je schoonmoeder te hebben? Ook al is het op een oude simkaart? Hiermee was je toch traceerbaar? Dit is niet om je iets te verwijten hoor, maar ik leef met je mee en hoop dat je alle banden kunt verbreken. Houd je taai!
Ik heb m'n ex geblokkeerd zodat hij mij niet meer kan appen of bellen (tenzij hij anoniem belt natuurlijk). Voor m'n locatie maakt het niets uit voorzover ik weet. En had de afgelopen dagen de prioriteit gegeven aan klussen in huis, dus heb nog heel even m'n oude telefoonnummer nodig om de laatste dingen te regelen. Plan was eigenlijk om alles woensdag al geregeld te hebben en donderdag m'n oude simkaart weg te doen, maar dat was iets te optimistisch :$

Niet quoten a.u.b.
Realiseerde mij trouwens daarnet onder de douche dat ik mij al in geen tijden meer zo fijn heb gevoelt. Was m'n haar aan het wassen, en realiseerde me dat ik dat gewoon met de badkamerdeur dicht kon doen en zo lang kon douchen als ik zelf wilde. Zit nu op m'n slaapmatje naar m'n katten te kijken en het is hier zo rustig. Geen tv aan met een gokstream. Geen ruzie. Geen spanning in huis. Geen stress. Het enige dat ik nu hoor is de ventilatie in de keuken die even nog op de hoogste stand staat i.v.m. de keuken schilderen en katten in huis. Maar zodra die uitstaat is het echt doodstil in huis.

Ik voel me nu zo op m'n gemak. En het beste is dat dit blijvend is. Niet tot m'n ex weer thuis is. Gewoon rust in m'n eigen huis. Niemand die wat zegt van m'n Hello Kitty pyjamabroek. Niemand die mij verwijten maakt. Ik mag er zijn zoals ik ben. Voel nu ook pas hoe erg ik dit gevoel heb gemist.

Gaat trouwens ook een stuk beter met m'n hersenschudding. Natuurlijk ben ik niet ineens weer volledig hersteld, maar merk dat ik al veel meer kan op een dag dan toen ik nog bij m'n ex was. Heb nu natuurlijk niet meer die angst en al die stress. Kan niet wachten tot ik weer helemaal hersteld ben. Duurt al zo lang nu.

Niet quoten a.u.b.
Wat fijn dat je dat zo ervaart Lamaatje! Maar ook wat verdrietig dat je dit zo lang niet hebt kunnen ervaren. Ik hoop dat ook je hersenschudding verder gaat herstellen, het zal vast enorm helpen om zoveel zorgen minder te hebben. Ik zou dit soort berichten voor jezelf opslaan mocht je het topic ooit willen wissen, zo waardevol om af en toe terug te kunnen lezen.
Tjezus, wat vals
Wat fijn, Lamaatjee :hug:
Fijn Lamaatje! Echt goede berichten.
Fijn dat je je veilig voelt op je nieuwe plekje!
Zonder al de prikkels krijgen je hersenen ook veel meer rust.
Succes met t in elkaar zetten van je meubels! Voor je t weet is het echt jouw plekje.
Top dat het met jou en de katten goed gaat.
En snel dat nieuwe nummer gebruiken hoor, dan kan niemand meer contact zoeken. Lijkt mij beter voor je.
Kan nu trouwens wel echt even huilen. Mis zeker de helft van m'n IKEA bestelling, inclusief dekbed en servies. Net met de klantenservice gebeld, maar die gaven aan zet eerst alles maar in elkaar en bel dan maar opnieuw. Baal hier zo ontzettend van. Had me zo verheugd op slapen in een bed vannacht. Komt ook wel weer goed, maar vindt dit zo stom.

Niet quoten a.u.b.
Wat is dat nou voor onzin antwoord van de klantenservice 😡? Snap dat je woest bent! Is het bed zelf er wel? Misschien eerst maar even de slaapzak in een dekbedovertrek stoppen… Sterkte, en je doet het geweldig!
Wat een gekke reactie zeg, het staat er toch los van wanneer jij je spullen in elkaar wilt zetten? Ze moeten gewoon alles netjes leveren. Hoezo opnieuw bellen dan.
Hoe gaan ze t oplossen?
Ik hoop dat je toch positief blijft en telkens denkt: waar stond ik een week geleden op deze dag? En hoe veel verder ben ik nu?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven