Kapper veel te duur geworden?

19-02-2026 15:13 133 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog niet zolang geleden kon je 10 euro geknipt worden (voor de corona), toen werd het 15 euro en ik dacht ok. Toen 20 euro en toen dacht ik dat is ook nog ok want alles wordt twee keer zo duur, inmiddels is het al van de 25 naar de 30 euro gegaan.

Dat is toch gekken werk? Ik ging om de twee weken want ik moet er wel altijd strak uitzien. Maar 30 euro voor een beetje bijknippen vind ik wel bizar. Ik vind dat bijknippen een aparte prijs moet krijgen en niet de volle mep want dat is gewoon bizar.

Naar mij gaan ze niet luisteren natuurlijk dus ik heb het hef in eigen hand genomen en gewoon zelf een trimmer gekocht om de zijkanten te scheren. Dan hoef ik maar 1 keer per maand voor de bovenkant. Wel net zo fijn. Ik vind wel dat sommige bedrijven wel misbruik maken van inflatie om de klanten uit te kleden en een oor aan te naaien want ze willen wel net zoveel verdienen terwijl iedereen achteruit gaat.
Eh, vóór covid betaalde je ook ruim meer dan een tientje bij de kapper hoor. Ook voor bijknippen.
Maar heel fijn dat je het heft in eigen hand hebt genomen en je strakke kapsel zelf strak kunt houden. Dat zal die kappers leren.
Waar vind ik een kapper voor 30 euro?
Die van mij vraagt minstens het dubbele.
En elke andere kapper in de buurt ook.

Ik ga 1 à 2 keer per jaar en zie het als luxe.

Ander kapsel overwegen dat minder onderhoud vraagt?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
10 euro? Dat was aan je tien-jarige buurmeisje dan?
Bij korte kapsels is er vaak geen sprake van "bijknippen". Na twee weken is het net zoveel werk als na 4 weken.
Maar he, fijn dat je het nu zelf kunt!
Wissewis schreef:
19-02-2026 15:21

Voor gewoon knippen? Ik kan hier voor 22,50 bij mijn lievelingskapper en verder is er veel 25-40 euro voor gewoon knippen.

Overigens verder een beetje gemiep. Zoek een andere kapper… en kies een kapsel wat niet elke twee weken bijgewerkt hoeft
Vanochtend is zoon geweest (volwassen tarief): 21,50. Ik betaal dat zelf ook. Of ik nu compleet ander kapsel wil of alleen bijpunten.
Heel tevreden over mijn kapper waar ik al 10+ jaren kom. Ik herken het dus niet, steeds duurder worden. Wel officiële salon, professioneel.
Denk dat dorp vs stad misschien veel scheelt in prijs?
Misbruik?

De salarissen zijn omhoog gegaan. En terecht.
En dat wordt doorberekend. Logisch
beedifferent wijzigde dit bericht op 19-02-2026 15:37
1.08% gewijzigd
Wissewis schreef:

Wow hier schrik ik dan weer van, minimaal 60 euro voor enkel knippen?
€35,40 is knippen bij mijn kapper.
Prima bedrag.
En jouw nick :hihi: Ben je 11?
Ik vind wel dat sommige bedrijven wel misbruik maken van inflatie om de klanten uit te kleden en een oor aan te naaien want ze willen wel net zoveel verdienen terwijl iedereen achteruit gaat.

Wel eens bedacht dat gas water en licht huur onderhoud van de winkel bij de kapper ook duurder is geworden?
En de inkoopprijs van de shampoo, versteviger en wat er nog meer gebruikt wordt ook niet omlaag gegaan is.

Om te betalen is het misschien duur, maar als je aan de andere kant zit, de ontvangende dus, valt t best mee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
BeeDifferent schreef:
19-02-2026 15:35
Misbruik?

De salarissen zijn omhoog gegaan. En terecht.
En dat wordt doorberekend. Logisch
Salarissen, huur, gas/water/licht, prijzen van de producten die ze gebruiken. Dat moet allemaal verrekend worden, anders verdienen ze niks met hun knipbeurten en het is wel hun inkomstenbron.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
apiejapie schreef:
Ik ging net even kijken wat mijn kapper eigenlijk vraagt: 67 euro. Dat is ook wat aan de hoge kant.
Maar goed, ook ik ga zo’n 4 keer per jaar en krijg er een hoofdmassage bij, als ik wil een glaasje bubbels en ga gestyled weer de deur uit. Verder heb ik heul veul haar, ze zijn met mij vaak vrij lang bezig met knippen en uitdunnen.

@TO, kappers staan er juist niet om bekend dat het grootverdieners zijn, ik denk niet dat kappers misbruik maken van de inflatie.
Ook eigenaren van de salons zien natuurlijk zelf ook de gestegen prijzen: huur pand wat misschien hoger wordt, inkoop van produkten die duurder zijn geworden, gestegen salarissen personeel etc.

Verder is 10 euro voor een knipbeurt wel erg weinig. Dat betaalde ik 20 jaar terug aan de thuiskapster met familiekorting.

Het is wel zo dat herenkappers (ik neem even aan dat je man bent?) vaak iets goedkoper zijn dan dameskappers en met de opkomst van de barbiers zou daar best een inhaalslag mee gemaakt kunnen zijn.
Where is my mind?
Bij mijn kapper kost wassen knippen drogen 38 euro voor alle haarlengtes. Bij een andere kapper op ons dorp varieert de prijs van 38 naar 54 afhankelijk van de lengte. Mijn kapper rekent 18 euro als alleen de pony bijgewerkt moet worden.

Ik kan me echt niet heugen wanneer ik voor het laatst een tientje heb betaald hiervoor.
Wissewis schreef:

Serieus? 60 euro voor enkel knippen? Bij mijn kapper is het 25 euro.
BeeDifferent schreef:
19-02-2026 15:40
En jouw nick :hihi: Ben je 11?
Hij heeft een piemel volgens mij, dus mentaal 11 kan best.
Ik betaal 40 euro (inclusief fooi) voor knippen. Eigenlijk vind ik dat best veel want met een kwartier sta ik weer buiten. Maar ja, zelf krijg ik het niet zo mooi voor elkaar. Ik ga 2 a 3x per jaar dus failliet zal ik er niet van gaan.
apiejapie schreef:
Knippen, wassen, drogen.

Waarbij geen enkele kapper uit de buurt je haar aanraakt voor het met zijn shampoo gewassen is.
En geen enkele kapper je laten buitenstappen met nat haar want dat is geen reclame voor zijn keet.

De laatste keer waren ze al afgestapt van de "lang-haar-bonus" van 5 euro :-).

Ik zit er ook wel rustig 45 minuten voor ze uitgewassen, uitgeknipt en uitgedroogd zijn.

De barbiers zijn overigens goedkoper, maar daar kom je hier als vrouw niet binnen :-D.
wissewis wijzigde dit bericht op 19-02-2026 15:52
16.76% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Minik schreef:
19-02-2026 15:32
Voor gewoon knippen? Ik kan hier voor 22,50 bij mijn lievelingskapper en verder is er veel 25-40 euro voor gewoon knippen.

Overigens verder een beetje gemiep. Zoek een andere kapper… en kies een kapsel wat niet elke twee weken bijgewerkt hoeft
Inderdaad, elke 2 weken, naast dat het duur is kost het je ook een hoop tijd om elke 2 weken naar de kapper te moeten gaan. Mijn man gaat denk ik elke 6-8 weken.
60 euro? Laat je ook je lichaamsbeharing knippen of zo? Ik woon in de stad en de prijs voor mannen is nu doorgaans 25-35 euro. Maar ik laat mij niet knippen door iedereen.

Mijn haar lang laten is ook geen optie voor mij want ik heb last van roos. Ik gebruik wel speciale shampoo daarvoor etc maar het is gewoon makkelijker wassen en het staat mij ook beter. Zijkanten strak en bovenkant een heel stuk langer.

Als je vrouw bent heb je het wel een stukje makkelijker want die gaan 2-4 keer per jaar. Als man zijnde doe je dat niet snel. Ik ga niet met een mannenknotje bijlopen.
Wissewis schreef:
19-02-2026 15:50
Knippen, wassen, drogen.

Waarbij geen enkele kapper uit de buurt je haar aanraakt voor het met zijn shampoo gewassen is.
En geen enkele kapper je laten buitenstappen met nat haar want dat is geen reclame voor zijn keet.

De laatste keer waren ze al afgestapt van de "lang-haar-bonus" van 5 euro :-).

Ik zit er ook wel rustig 45 minuten voor ze uitgewassen, uitgeknipt en uitgedroogd zijn.

De barbiers zijn overigens goedkoper, maar daar kom je hier als vrouw niet binnen :-D.
Wauw waar woon jij? In een duur dorp in het gooi ofzo? Ik kan gewoon geknipt worden zonder mijn haren te laten wassen als ik dat niet wil en ook gewoon zonder stylen weer naar buiten als ik dat wil, ik heb dit echt nog nooit gehoord.
Hier schrok ik laatst ook van de prijsstijging bij de kapper.
Ik betaalde zeker 10 jaar lang tussen de 28-35 euro. Lang haar, wassen, knippen, drogen.
Tot vorig jaar: €55 bij diezelfde kapper.
De lonen en de huur van het pand zijn gestegen, volgens de salonhoudster.
De kappers in de buurt hebben dezelfde prijzen.
She was brave and strong and broken, all at once.
BrutaImmaculata schreef:
19-02-2026 15:50
Hij heeft een piemel volgens mij, dus mentaal 11 kan best.

Klinkt logisch 😄

Knippen voor heren is ook vaak iets goedkoper dacht ik.
Minik schreef:
19-02-2026 15:57
Wauw waar woon jij? In een duur dorp in het gooi ofzo? Ik kan gewoon geknipt worden zonder mijn haren te laten wassen als ik dat niet wil en ook gewoon zonder stylen weer naar buiten als ik dat wil, ik heb dit echt nog nooit gehoord.
Wis is Belgische, wellicht liggen de prijzen daar nóg wel veel hoger dan het door TO gewenste tientje.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven