Kapper veel te duur geworden?

19-02-2026 15:13 127 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog niet zolang geleden kon je 10 euro geknipt worden (voor de corona), toen werd het 15 euro en ik dacht ok. Toen 20 euro en toen dacht ik dat is ook nog ok want alles wordt twee keer zo duur, inmiddels is het al van de 25 naar de 30 euro gegaan.

Dat is toch gekken werk? Ik ging om de twee weken want ik moet er wel altijd strak uitzien. Maar 30 euro voor een beetje bijknippen vind ik wel bizar. Ik vind dat bijknippen een aparte prijs moet krijgen en niet de volle mep want dat is gewoon bizar.

Naar mij gaan ze niet luisteren natuurlijk dus ik heb het hef in eigen hand genomen en gewoon zelf een trimmer gekocht om de zijkanten te scheren. Dan hoef ik maar 1 keer per maand voor de bovenkant. Wel net zo fijn. Ik vind wel dat sommige bedrijven wel misbruik maken van inflatie om de klanten uit te kleden en een oor aan te naaien want ze willen wel net zoveel verdienen terwijl iedereen achteruit gaat.
SixSeven schreef:
19-02-2026 16:45
Wij zeuren gewoon minder.
Vandaar dit topic :idee:
Look me in the eyes and tell me what you see.
Ik zit al jaren model voor beginnende kapsters.
Gewoon in de salon onder toezicht van de eigenaresse van de zaak.
Het kost me geen euro's maar wel tijd.
Gisteren heb ik 2.5 uur in de stoel gezeten om met een nieuwe gestylde coupe de deur uit te lopen.
En de afspraak voor over 6 weken staat alweer.
Ik ben pas voor het eerst naar een krullenkapper geweest, €90 for knippen. Prima geknipt, maar dat bedrag is me echt een beetje te gek, dus voortaan weer naar mijn gewone kapper, die is "maar" €63.

Toevallig dat ik over een uur een half head highlights ga laten zetten, da's €108.

Ik ga eens in de vier maanden.

Mijn man is kaal, dus dat scheelt alweer in de kosten.
mighty_macaw wijzigde dit bericht op 19-02-2026 17:40
0.27% gewijzigd
Tulpje22 schreef:
19-02-2026 15:49
Serieus? 60 euro voor enkel knippen? Bij mijn kapper is het 25 euro.
'enkel knippen' doen dameskappers in B doorgaans niet (wis woont ook in Belgie). Het totaalpakket is wassen, knippen en brushen al zie ik nu soms kappers die ook 'handdrogen' en daar wat minder voor rekenen.
SurferRosa schreef:
19-02-2026 16:10
Ik denk eerder dat Wis en ik juist eerder de uitzondering dan regel zijn met onze 2-4 keer per jaar. Meerdere vriendinnen van mij gaan ook gewoon veel vaker en dan komen er soms ook nog kleuren en/of extensions bij.
Ongeveer 1 x per mnd en dat kost wel wat. Maar beter om het niet te laten.
Dat is niet zeuren hoor. Als ik begin over mijn hoge testosteron en wat voor problemen dat allemaal oplevert dan is het een ander verhaal. Overigens heb ik best wel goede ideeën opgedaan in dit topic zoals thuiskappers etc. Dat is allemaal maar mooi. Jullie hoeven niet gelijk met de gestrekte been erin te gaan.
Flandrien schreef:
19-02-2026 17:23
'enkel knippen' doen dameskappers in B doorgaans niet (wis woont ook in Belgie). Het totaalpakket is wassen, knippen en brushen al zie ik nu soms kappers die ook 'handdrogen' en daar wat minder voor rekenen.
Dat vind ik wel bizar dat jezelf niet thuis mag douchen voordat je komt. Ze willen natuurlijk daar ook centjes voor vangen.
SixSeven schreef:
19-02-2026 17:35
Dat is niet zeuren hoor. Als ik begin over mijn hoge testosteron en wat voor problemen dat allemaal oplevert dan is het een ander verhaal. Overigens heb ik best wel goede ideeën opgedaan in dit topic zoals thuiskappers etc. Dat is allemaal maar mooi. Jullie hoeven niet gelijk met de gestrekte been erin te gaan.
jij begint over zeurende vrouwen, niet wij
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
SixSeven schreef:
19-02-2026 17:37
Dat vind ik wel bizar dat jezelf niet thuis mag douchen voordat je komt. Ze willen natuurlijk daar ook centjes voor vangen.
centjes :hihi:
SixSeven schreef:

Op een vrouwenforum over zeurende vrouwen beginnen en dan zeuren over de reacties ;-D
Tjezus, wat vals
SixSeven schreef:
Mag de raam aan?
SixSeven schreef:
19-02-2026 16:45
Wij zeuren gewoon minder.
Af door de zijdeur maar weer?
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
19-02-2026 17:45
Af door de zijdeur dijzeur maar weer?
Tjezus, wat vals
BrutaImmaculata schreef:
19-02-2026 17:44
Mag de raam aan?

:proud:
Tjezus, wat vals
SixSeven schreef:
Je mag gewoon douchen hoor.

Zeurpiet.
Graftak!
[quote=SixSeven post_id=36123053 time=1771512919 user_id=430656

Als je vrouw bent heb je het wel een stukje makkelijker want die gaan 2-4 keer per jaar. Als man zijnde doe je dat niet snel. Ik ga niet met een mannenknotje bijlopen.
[/quote]

Hoe kom je daar nu weer bij ? Als ik mijn haar maar 2 of 3 keer per jaar laat knippen dan is het een grote bos stro en heb ik gespleten punten.
Ik laat het tegenwoordig wel wat minder vaak knippen. Maar ik zit alsnog iedere 6 weken bij de kapper voor mijn uitgroei bij te werken en dan ben ik dus voor 2 cm uitgroei ook 70 euro kwijt.
Tel daarbij op dat ik ook af en toe geknipt moet worden en de rest ook bijgewerkt moet worden en dan ben ik ik zo 150 euro kwijt…dus goedkoper als vrouw neuuuu echt niet ( en ja ik kan ook besluiten niet te verven maar wil er nog niet uitzien als een oma)
Aan kleuren begin ik niet voor ik effectief grijs word.
Dan kan ik het faillissement aanvragen met mijn lange haar :-D.

(En als ik hoor dat vriendinnen er elke x weken een hele voormiddag aan kwijt zijn ... dat geduld heb ik ook gewoon niet.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
19-02-2026 17:51
Aan kleuren begin ik niet voor ik effectief grijs word.
Dan kan ik het faillissement aanvragen met mijn lange haar :-D.

(En als ik hoor dat vriendinnen er elke x weken een hele voormiddag aan kwijt zijn ... dat geduld heb ik ook gewoon niet.)
Je kleurt alleen je uitgroei, heeft niets met lengte te maken.
Look me in the eyes and tell me what you see.
rosanna08 schreef:
jij begint over zeurende vrouwen, niet wij
Wablief?
SixSeven schreef:
19-02-2026 18:04
Wablief?
Nog een slecht geheugen ook :cry:
Graftak!
SixSeven schreef:
19-02-2026 15:55
60 euro? Laat je ook je lichaamsbeharing knippen of zo? Ik woon in de stad en de prijs voor mannen is nu doorgaans 25-35 euro. Maar ik laat mij niet knippen door iedereen.

Mijn haar lang laten is ook geen optie voor mij want ik heb last van roos. Ik gebruik wel speciale shampoo daarvoor etc maar het is gewoon makkelijker wassen en het staat mij ook beter. Zijkanten strak en bovenkant een heel stuk langer.

Als je vrouw bent heb je het wel een stukje makkelijker want die gaan 2-4 keer per jaar. Als man zijnde doe je dat niet snel. Ik ga niet met een mannenknotje bijlopen.
Ik ben vrouw maar heb geen lange haren. Ik ga dus ook elke 6 weken naar de kapper. Een speciale krullenkapper met alleen maar biologische producten, dus veel duurder dan die van jou.

Maar ik ben blij met mijn kapper.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Nyx• schreef:
19-02-2026 17:52
Je kleurt alleen je uitgroei, heeft niets met lengte te maken.
Da's niet altijd waar hoor. Ik heb een wat fellere kleur en die moet toch eens in de zoveel tijd opgefrist worden.
Ik betaal bij de krullenkapper voor knippen, wassen, stylen en helemaal droog diffusen 70 eur. Maar dat is maar 4x per jaar en met alleen dit al een uur bezig en ik doe er nog een balayage bij en dat kost 120 eur incl extra toner.
Scheelt weer bij een man met kort haar 😉
apiejapie schreef:
19-02-2026 16:22
Yes! Eindelijk na menstrueren, zwanger zijn, bevallen, overgang, hormonale migraine, make up, zo'n beetje alles ontharen dag in dag uit, eens iets gevonden waarbij vrouwen het eens makkelijker hebben dan mannen. Blij dat er tenminste íets is.....
Maar wel duurder!
10 euro net voor corona bij een salon? Ik gaf een vriendin, thuiskapster, 15 jaar geleden al 10 euro, dat was toen al ruim de helft goedkoper dan naar een kapsalon gaan. Helaas is ze gestopt.

Mijn kapper is ook duurder geworden. Eerst was wassen+knippen 25 euro, droogblazen deden ze als gratis service. Nu betaal je voor wassen+knippen 29 euro en als je het wil laten droogblazen of stylen kost dat 12 euro extra.
Wilde eigenlijk deze maand weer naar de kapper gaan maar ik wacht op beter weer want ik heb geen zin om 12 euro te betalen alleen maar voor het droogblazen, veel te koud om met nat haar naar buiten te gaan nu. Dat hele stylen met producten enzo hoeft niet want ik vind dat altijd zo'n naar gevoel als mijn haar hard aanvoelt van haarlak enzo.
graze wijzigde dit bericht op 19-02-2026 18:46
5.20% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven