Kapper veel te duur geworden?
donderdag 19 februari 2026 om 15:13
Nog niet zolang geleden kon je 10 euro geknipt worden (voor de corona), toen werd het 15 euro en ik dacht ok. Toen 20 euro en toen dacht ik dat is ook nog ok want alles wordt twee keer zo duur, inmiddels is het al van de 25 naar de 30 euro gegaan.
Dat is toch gekken werk? Ik ging om de twee weken want ik moet er wel altijd strak uitzien. Maar 30 euro voor een beetje bijknippen vind ik wel bizar. Ik vind dat bijknippen een aparte prijs moet krijgen en niet de volle mep want dat is gewoon bizar.
Naar mij gaan ze niet luisteren natuurlijk dus ik heb het hef in eigen hand genomen en gewoon zelf een trimmer gekocht om de zijkanten te scheren. Dan hoef ik maar 1 keer per maand voor de bovenkant. Wel net zo fijn. Ik vind wel dat sommige bedrijven wel misbruik maken van inflatie om de klanten uit te kleden en een oor aan te naaien want ze willen wel net zoveel verdienen terwijl iedereen achteruit gaat.
Dat is toch gekken werk? Ik ging om de twee weken want ik moet er wel altijd strak uitzien. Maar 30 euro voor een beetje bijknippen vind ik wel bizar. Ik vind dat bijknippen een aparte prijs moet krijgen en niet de volle mep want dat is gewoon bizar.
Naar mij gaan ze niet luisteren natuurlijk dus ik heb het hef in eigen hand genomen en gewoon zelf een trimmer gekocht om de zijkanten te scheren. Dan hoef ik maar 1 keer per maand voor de bovenkant. Wel net zo fijn. Ik vind wel dat sommige bedrijven wel misbruik maken van inflatie om de klanten uit te kleden en een oor aan te naaien want ze willen wel net zoveel verdienen terwijl iedereen achteruit gaat.
donderdag 19 februari 2026 om 16:01
donderdag 19 februari 2026 om 16:03
Met dank aan de pink tax helaas.BeeDifferent schreef: ↑19-02-2026 16:00Klinkt logisch
Knippen voor heren is ook vaak iets goedkoper dacht ik.
Where is my mind?
donderdag 19 februari 2026 om 16:04
Maar als je écht maar een 10'tje wil betalen dan geef je je oma of tante elke 3 weken een schaar in haar handen en laat haar het doen.
Ik kan wel niet garanderen dat het evengoed geknipt is, opstarter.
Hier knip ik de punten ook nog wel eens zelf bij.
En vroeger deed mijn moeder het, maar na haar laatste misbaksel - veel te kort en te scheef - geef ik haar geen schaar meer in handen in de buurt van mijn haar
.
En vroeger deed mijn moeder het, maar na haar laatste misbaksel - veel te kort en te scheef - geef ik haar geen schaar meer in handen in de buurt van mijn haar
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 19 februari 2026 om 16:10
Ik denk eerder dat Wis en ik juist eerder de uitzondering dan regel zijn met onze 2-4 keer per jaar. Meerdere vriendinnen van mij gaan ook gewoon veel vaker en dan komen er soms ook nog kleuren en/of extensions bij.SixSeven schreef: ↑19-02-2026 15:5560 euro? Laat je ook je lichaamsbeharing knippen of zo? Ik woon in de stad en de prijs voor mannen is nu doorgaans 25-35 euro. Maar ik laat mij niet knippen door iedereen.
Mijn haar lang laten is ook geen optie voor mij want ik heb last van roos. Ik gebruik wel speciale shampoo daarvoor etc maar het is gewoon makkelijker wassen en het staat mij ook beter. Zijkanten strak en bovenkant een heel stuk langer.
Als je vrouw bent heb je het wel een stukje makkelijker want die gaan 2-4 keer per jaar. Als man zijnde doe je dat niet snel. Ik ga niet met een mannenknotje bijlopen.
Where is my mind?
donderdag 19 februari 2026 om 16:10
Hij heeft een trimmer gekocht dus hij kan het nu zelf. Behalve de bovenkant.Wissewis schreef: ↑19-02-2026 16:04Maar als je écht maar een 10'tje wil betalen dan geef je je oma of tante elke 3 weken een schaar in haar handen en laat haar het doen.
En vroeger deed mijn moeder het, maar na haar laatste misbaksel - veel te kort en te scheef - geef ik haar geen schaar meer in handen in de buurt van mijn haar.
Maar ik vind het wel gezeik in de marge hoor. Er zit nog heel veel tussen elke twee weken “moeten” en een verplicht mannenknotje.
donderdag 19 februari 2026 om 16:14
Dat lijkt me toch vooral een gemiddelde van tijdsinvestering.
Maar goed. Ik betaal tussen de €60-70, maar dat is wel voor highlights, wassen, knippen en föhnen. Is wel bij iemand met een salon aan huis.
Als je echt goedkoop wil moet je hier in de buurt bij een Turkse kapper, waar je geen afspraak kan maken en gewoon in de rij moet aansluiten. Geen idee hoeveel een volwassene daar betaalt maar voor m’n zoon betaal ik €10, en kapper knipt supernetjes en zorgvuldig.
donderdag 19 februari 2026 om 16:15
Klopt. Ik ga elke 6 weken tot mijn gekleurde haar helemaal grijs is uitgegroeid maar dan zo dat het er niet uit ziet alsof het aan het uitgroeien is.SurferRosa schreef: ↑19-02-2026 16:10Ik denk eerder dat Wis en ik juist eerder de uitzondering dan regel zijn met onze 2-4 keer per jaar. Meerdere vriendinnen van mij gaan ook gewoon veel vaker en dan komen er soms ook nog kleuren en/of extensions bij.
En dat kost meer dan 100 euro per keer.
donderdag 19 februari 2026 om 16:15
Kies anders een ander model waar je minder vaak voor naar de kapper moet gaan.
Maak een deal met de kapper. Een soort van abonnement, dan doen veel mensen op tv ook, zoals journalisten die bijna dagelijks op tv moeten. Een bepaald bedrag per maand en je kan gewoon even naar binnen lopen om het snel wat bij te trimmen.
Ga naar de kappersopleiding, daar kan je goedkoop je haar laten knippen.
Wees minder ijdel, er zullen maar weinig mensen zijn die zicht storen aan jouw haar wanneer je niet elke 2 weken naar de kapper gaat.
Vraagje, hoeveel verdien jij per uur? Tel daar alle kosten van belastingdienst, huur, producten, verzekeringen etc. Dan zijn de bedragen van de kapper echt niet zo slecht.
Maak een deal met de kapper. Een soort van abonnement, dan doen veel mensen op tv ook, zoals journalisten die bijna dagelijks op tv moeten. Een bepaald bedrag per maand en je kan gewoon even naar binnen lopen om het snel wat bij te trimmen.
Ga naar de kappersopleiding, daar kan je goedkoop je haar laten knippen.
Wees minder ijdel, er zullen maar weinig mensen zijn die zicht storen aan jouw haar wanneer je niet elke 2 weken naar de kapper gaat.
Vraagje, hoeveel verdien jij per uur? Tel daar alle kosten van belastingdienst, huur, producten, verzekeringen etc. Dan zijn de bedragen van de kapper echt niet zo slecht.
donderdag 19 februari 2026 om 16:22
Yes! Eindelijk na menstrueren, zwanger zijn, bevallen, overgang, hormonale migraine, make up, zo'n beetje alles ontharen dag in dag uit, eens iets gevonden waarbij vrouwen het eens makkelijker hebben dan mannen. Blij dat er tenminste íets is.....SixSeven schreef: ↑19-02-2026 15:5560 euro? Laat je ook je lichaamsbeharing knippen of zo? Ik woon in de stad en de prijs voor mannen is nu doorgaans 25-35 euro. Maar ik laat mij niet knippen door iedereen.
Mijn haar lang laten is ook geen optie voor mij want ik heb last van roos. Ik gebruik wel speciale shampoo daarvoor etc maar het is gewoon makkelijker wassen en het staat mij ook beter. Zijkanten strak en bovenkant een heel stuk langer.
Als je vrouw bent heb je het wel een stukje makkelijker want die gaan 2-4 keer per jaar. Als man zijnde doe je dat niet snel. Ik ga niet met een mannenknotje bijlopen.
donderdag 19 februari 2026 om 16:24
MeneerLila betaalt bij Turkse kapper 52 euroCharlie591 schreef: ↑19-02-2026 16:14Dat lijkt me toch vooral een gemiddelde van tijdsinvestering.
Maar goed. Ik betaal tussen de €60-70, maar dat is wel voor highlights, wassen, knippen en föhnen. Is wel bij iemand met een salon aan huis.
Als je echt goedkoop wil moet je hier in de buurt bij een Turkse kapper, waar je geen afspraak kan maken en gewoon in de rij moet aansluiten. Geen idee hoeveel een volwassene daar betaalt maar voor m’n zoon betaal ik €10, en kapper knipt supernetjes en zorgvuldig.
Die trekt dus meestal zelf een tondeuse over zijn hoofd
donderdag 19 februari 2026 om 16:27
maar jouw kapper heeft geen huur, gas, licht en water die ze moet betalen. Dan kun je het wel goedkoper doen.Badeendje92 schreef: ↑19-02-2026 16:24Jeetje wat een bedragen zie ik hier. Wij hebben een kapper aan huis. Knippen kost 17 euro. Voor knippen en uitgroei bijwerken ben ik 50 euro kwijt. En dat is gewoon wit, dus niet handje contantje.
Mijn kapster heeft sinds begin dit jaar de prijzen verhoogd en ik betaal nu voor gewoon knippen en föhnen 29,50.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 19 februari 2026 om 16:30
donderdag 19 februari 2026 om 16:31
Inderdaad, en dan is er nog het verschil tussen een salon aan huis of een salon in de binnenstad in een huurpand.
donderdag 19 februari 2026 om 16:45
Wij zeuren gewoon minder.
donderdag 19 februari 2026 om 16:46
Dat is idd ook een optie maar ik woon alleen dus ik weet niet of die dan komt. Ik heb ook geen idee vanwaar een zo'n aan-huis-kapper moet vinden. 17 euro vind ik nog heel goed te doen om eerlijk te zijn.Badeendje92 schreef: ↑19-02-2026 16:24Jeetje wat een bedragen zie ik hier. Wij hebben een kapper aan huis. Knippen kost 17 euro. Voor knippen en uitgroei bijwerken ben ik 50 euro kwijt. En dat is gewoon wit, dus niet handje contantje.
donderdag 19 februari 2026 om 16:51
donderdag 19 februari 2026 om 17:04
Ehhhhh.... deze vrouw gaat om de 4 weken. Niet om te knippen weliswaar maar verven is nog veel duurder.SixSeven schreef: ↑19-02-2026 15:5560 euro? Laat je ook je lichaamsbeharing knippen of zo? Ik woon in de stad en de prijs voor mannen is nu doorgaans 25-35 euro. Maar ik laat mij niet knippen door iedereen.
donderdag 19 februari 2026 om 17:06
Da's toch logisch? Geen huur. Geen water. Geen personeel.Badeendje92 schreef: ↑19-02-2026 16:24Jeetje wat een bedragen zie ik hier. Wij hebben een kapper aan huis. Knippen kost 17 euro. Voor knippen en uitgroei bijwerken ben ik 50 euro kwijt. En dat is gewoon wit, dus niet handje contantje.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in