Kapper veel te duur geworden?

19-02-2026 15:13 121 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog niet zolang geleden kon je 10 euro geknipt worden (voor de corona), toen werd het 15 euro en ik dacht ok. Toen 20 euro en toen dacht ik dat is ook nog ok want alles wordt twee keer zo duur, inmiddels is het al van de 25 naar de 30 euro gegaan.

Dat is toch gekken werk? Ik ging om de twee weken want ik moet er wel altijd strak uitzien. Maar 30 euro voor een beetje bijknippen vind ik wel bizar. Ik vind dat bijknippen een aparte prijs moet krijgen en niet de volle mep want dat is gewoon bizar.

Naar mij gaan ze niet luisteren natuurlijk dus ik heb het hef in eigen hand genomen en gewoon zelf een trimmer gekocht om de zijkanten te scheren. Dan hoef ik maar 1 keer per maand voor de bovenkant. Wel net zo fijn. Ik vind wel dat sommige bedrijven wel misbruik maken van inflatie om de klanten uit te kleden en een oor aan te naaien want ze willen wel net zoveel verdienen terwijl iedereen achteruit gaat.
SixSeven schreef:
19-02-2026 15:55

Als je vrouw bent heb je het wel een stukje makkelijker want die gaan 2-4 keer per jaar. Als man zijnde doe je dat niet snel. Ik ga niet met een mannenknotje bijlopen.

Wat een wijsheid.
Maar dat klopt niet hoor.
BeeDifferent schreef:
19-02-2026 16:00
Klinkt logisch 😄

Knippen voor heren is ook vaak iets goedkoper dacht ik.
Met dank aan de pink tax helaas.
Where is my mind?
Maar als je écht maar een 10'tje wil betalen dan geef je je oma of tante elke 3 weken een schaar in haar handen en laat haar het doen.

Ik kan wel niet garanderen dat het evengoed geknipt is, opstarter.

Hier knip ik de punten ook nog wel eens zelf bij.
En vroeger deed mijn moeder het, maar na haar laatste misbaksel - veel te kort en te scheef - geef ik haar geen schaar meer in handen in de buurt van mijn haar :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
SixSeven schreef:
60 euro? Laat je ook je lichaamsbeharing knippen of zo? Ik woon in de stad en de prijs voor mannen is nu doorgaans 25-35 euro. Maar ik laat mij niet knippen door iedereen.

Mijn haar lang laten is ook geen optie voor mij want ik heb last van roos. Ik gebruik wel speciale shampoo daarvoor etc maar het is gewoon makkelijker wassen en het staat mij ook beter. Zijkanten strak en bovenkant een heel stuk langer.

Als je vrouw bent heb je het wel een stukje makkelijker want die gaan 2-4 keer per jaar. Als man zijnde doe je dat niet snel. Ik ga niet met een mannenknotje bijlopen.
Ik denk eerder dat Wis en ik juist eerder de uitzondering dan regel zijn met onze 2-4 keer per jaar. Meerdere vriendinnen van mij gaan ook gewoon veel vaker en dan komen er soms ook nog kleuren en/of extensions bij.
Where is my mind?
Wissewis schreef:
19-02-2026 16:04
Maar als je écht maar een 10'tje wil betalen dan geef je je oma of tante elke 3 weken een schaar in haar handen en laat haar het doen.

Ik kan wel niet garanderen dat het evengoed geknipt is, opstarter.

Hier knip ik de punten ook nog wel eens zelf bij.
En vroeger deed mijn moeder het, maar na haar laatste misbaksel - veel te kort en te scheef - geef ik haar geen schaar meer in handen in de buurt van mijn haar :-).
Hij heeft een trimmer gekocht dus hij kan het nu zelf. Behalve de bovenkant.
Maar ik vind het wel gezeik in de marge hoor. Er zit nog heel veel tussen elke twee weken “moeten” en een verplicht mannenknotje.
SurferRosa schreef:
19-02-2026 16:03
Met dank aan de pink tax helaas.
Dat lijkt me toch vooral een gemiddelde van tijdsinvestering.

Maar goed. Ik betaal tussen de €60-70, maar dat is wel voor highlights, wassen, knippen en föhnen. Is wel bij iemand met een salon aan huis.

Als je echt goedkoop wil moet je hier in de buurt bij een Turkse kapper, waar je geen afspraak kan maken en gewoon in de rij moet aansluiten. Geen idee hoeveel een volwassene daar betaalt maar voor m’n zoon betaal ik €10, en kapper knipt supernetjes en zorgvuldig.
SurferRosa schreef:
19-02-2026 16:10
Ik denk eerder dat Wis en ik juist eerder de uitzondering dan regel zijn met onze 2-4 keer per jaar. Meerdere vriendinnen van mij gaan ook gewoon veel vaker en dan komen er soms ook nog kleuren en/of extensions bij.
Klopt. Ik ga elke 6 weken tot mijn gekleurde haar helemaal grijs is uitgegroeid maar dan zo dat het er niet uit ziet alsof het aan het uitgroeien is.
En dat kost meer dan 100 euro per keer.
Kies anders een ander model waar je minder vaak voor naar de kapper moet gaan.

Maak een deal met de kapper. Een soort van abonnement, dan doen veel mensen op tv ook, zoals journalisten die bijna dagelijks op tv moeten. Een bepaald bedrag per maand en je kan gewoon even naar binnen lopen om het snel wat bij te trimmen.

Ga naar de kappersopleiding, daar kan je goedkoop je haar laten knippen.

Wees minder ijdel, er zullen maar weinig mensen zijn die zicht storen aan jouw haar wanneer je niet elke 2 weken naar de kapper gaat.

Vraagje, hoeveel verdien jij per uur? Tel daar alle kosten van belastingdienst, huur, producten, verzekeringen etc. Dan zijn de bedragen van de kapper echt niet zo slecht.
Ik betaal EUR 31,00 voor knippen en drogen. Ze is een half uur bezig. Vind ik niet veel. EUR 10,00 kan ik mij echt niet heugen, maar mannen knippen is vaak goedkoper. Zo'n 10 jaar geleden betaald ik ongeveer EUR 20,00
SixSeven schreef:
60 euro? Laat je ook je lichaamsbeharing knippen of zo? Ik woon in de stad en de prijs voor mannen is nu doorgaans 25-35 euro. Maar ik laat mij niet knippen door iedereen.

Mijn haar lang laten is ook geen optie voor mij want ik heb last van roos. Ik gebruik wel speciale shampoo daarvoor etc maar het is gewoon makkelijker wassen en het staat mij ook beter. Zijkanten strak en bovenkant een heel stuk langer.

Yes! Eindelijk na menstrueren, zwanger zijn, bevallen, overgang, hormonale migraine, make up, zo'n beetje alles ontharen dag in dag uit, eens iets gevonden waarbij vrouwen het eens makkelijker hebben dan mannen. Blij dat er tenminste íets is.....
Charlie591 schreef:
19-02-2026 16:14
Dat lijkt me toch vooral een gemiddelde van tijdsinvestering.

Maar goed. Ik betaal tussen de €60-70, maar dat is wel voor highlights, wassen, knippen en föhnen. Is wel bij iemand met een salon aan huis.

Als je echt goedkoop wil moet je hier in de buurt bij een Turkse kapper, waar je geen afspraak kan maken en gewoon in de rij moet aansluiten. Geen idee hoeveel een volwassene daar betaalt maar voor m’n zoon betaal ik €10, en kapper knipt supernetjes en zorgvuldig.
MeneerLila betaalt bij Turkse kapper 52 euro

Die trekt dus meestal zelf een tondeuse over zijn hoofd
Jeetje wat een bedragen zie ik hier. Wij hebben een kapper aan huis. Knippen kost 17 euro. Voor knippen en uitgroei bijwerken ben ik 50 euro kwijt. En dat is gewoon wit, dus niet handje contantje.
Badeendje92 schreef:
19-02-2026 16:24
Jeetje wat een bedragen zie ik hier. Wij hebben een kapper aan huis. Knippen kost 17 euro. Voor knippen en uitgroei bijwerken ben ik 50 euro kwijt. En dat is gewoon wit, dus niet handje contantje.
maar jouw kapper heeft geen huur, gas, licht en water die ze moet betalen. Dan kun je het wel goedkoper doen.

Mijn kapster heeft sinds begin dit jaar de prijzen verhoogd en ik betaal nu voor gewoon knippen en föhnen 29,50.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mijn man betaald 28 euro voor knippen.

Ik ben 128 kwijt, knippen, uitgroei verven, highlights, wassen (wel 2x plus masker) en föhnen.

En wat al eerder is gezegd, die 28 euro zitten alle kosten bij inbegrepen, was het maar zo'n feest dat dat bedrag direct de eigen kappersportomonnee in ging.
rosanna08 schreef:
19-02-2026 16:27
maar jouw kapper heeft geen huur, gas, licht en water die ze moet betalen. Dan kun je het wel goedkoper doen.

Mijn kapster heeft sinds begin dit jaar de prijzen verhoogd en ik betaal nu voor gewoon knippen en föhnen 29,50.

Inderdaad, en dan is er nog het verschil tussen een salon aan huis of een salon in de binnenstad in een huurpand.
apiejapie schreef:
19-02-2026 16:22
Yes! Eindelijk na menstrueren, zwanger zijn, bevallen, overgang, hormonale migraine, make up, zo'n beetje alles ontharen dag in dag uit, eens iets gevonden waarbij vrouwen het eens makkelijker hebben dan mannen. Blij dat er tenminste íets is.....
Wij zeuren gewoon minder.
Badeendje92 schreef:
Dat is idd ook een optie maar ik woon alleen dus ik weet niet of die dan komt. Ik heb ook geen idee vanwaar een zo'n aan-huis-kapper moet vinden. 17 euro vind ik nog heel goed te doen om eerlijk te zijn.
SixSeven schreef:
19-02-2026 16:45
volgens mij heb jij nu een topic geopend om te zeuren.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik betaal €35,- voor kapsalon aan huis van de kapster. Zij is krullenkapster. Mijn man en zoon hebben een kapsel met een fade. Zij gaan eens per 4 weken en betalen €26,50. Kapper is barbier en pakt ook gelijk wenkbrauwen en oorhaartjes mee.
SixSeven schreef:

Je mist wat zelfkennis.
SixSeven schreef:

:hihi:
Tjezus, wat vals
SixSeven schreef:
Ja, mekkeren over het feit dat je meer dan een tientje moet betalen voor het behoud van je strakke kapsel vind jij niet vallen onder oeverloos zeuren?
SixSeven schreef:

Ehhhhh.... deze vrouw gaat om de 4 weken. Niet om te knippen weliswaar maar verven is nog veel duurder.
Badeendje92 schreef:
Da's toch logisch? Geen huur. Geen water. Geen personeel.
Ik betaal 70 euro voor knippen, dat hoeft maar zo’n 1 of 2x per jaar.
50 euro voor verven, dat moet elke 6 weken.

Je kan ook een ander kapsel kiezen TO, zodat je niet zo vaak hoeft.
Look me in the eyes and tell me what you see.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven