* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Ik heb vandaag een dode muis van de kat van mijn moeder gekregen. Werd trots geshowd en toen ging ze 'm lekker zitten opeten. Onsmakelijk geluidje kan ik je vertellen.

Dat idee van een ring is een verworven recht blijkbaar als je een man een kind schenkt ofzo. Ik ken het gebruik ook echt niet van huis uit, maar zij vond het gewoon vanzelfsprekend om (een gouden!!) ring te eisen. Nou, toen ik dat hoorde stond ik echt even raar te kijken. Het zou niet bij me opkomen.

Natuurlijk is het leuk om spontaan een cadeautje te krijgen van je lief en dan ook echt iets voor jezelf. Maar dan wel omdat hij je dat graag WIL geven en niet omdat hij denkt dat het moet.

Mijn nwe handtas is trouwens vandaag bezorgd en hij is helemaal geweldig. Precies de goede kleur paars, ben helemaal blij!
Aha, nah ik ken het gebruik niet, vind het ondanks het gebruik al dan niet, toch erg lief van mijn lief.

Bengie, heb jij niet alles in het paars? Is wel weer dé kleur dit jaar!
Ik ga denk ik maar op bed in mijn nieuwe boek lezen. Lief is toch nog even naar een vriend. Die is nog even al zijn vrienden aan het bezoeken, nu de tijd zo dringt. Grappig
Ik heb niet alles in het paars (mijn paarse laarzen vorig jaar weggegooid, versleten) maar ik houd wel van paars. Heb best wel wat paarse kleding en nu dus een paarse tas. Alleen paarse schoenen ontbreken nog steeds....

Eigenlijk komt paars elke winter wel terug dus dan sla ik mijn slag. Dit jaar was het zelfs de kleur van de zomer.

Van jouw lief vind ik het wel heel lief omdat hij er zelf mee komt. Dan is het heel leuk juist. En ook als hij dan zijn best doet om speciaal iets uit te zoeken voor je. Maar het deed mij gelijk denken aan die vrouw van Bengman's vriend die haar bestelling doorgaf. Voelde de verbazing met terugwerkende kracht weer opborrelen zeg maar (kind is bijna 4 inmiddels).
Hoi!

Wat cadeautjes na de bevalling betreft: Ik vind eerlijk gezegd wel dat het hoort. Mijn lief deed het bij de eerste niet en dat vond ik toch wel heel erg jammer, want ik vind het toch wel romantisch eigenlijk, hoe stom dat ook klinkt. Nu bij de 2e heb ik niet echt een cadeautje gekregen, maar lief stelde voor de bevalling voor de namen van onze kinderen in mijn ring te laten graferen en dat vind ik net zo romantisch. Het gaat niet zozeer om het krijgen van een cadeau, maar een leuk gebaar vind ik wel netjes.

@Luus, die baby van jou mag echt wel komen nu hoor. De kontpijn herken ik niet echt, hoewel ik hem soms wel in mijn kont voelde hikken (god, dit is echt een maffe zin) en dat voelde ook niet bepaald plezant...

@South, ik geef trouwens geen borstvoeding. Heb het maar liefst 1 dag geprobeerd, maar het past niet bij me, ik heb er de rust niet voor en daarnaast kwam het ook niet goed op gang... Babyboy is daarnaast zo'n ukkie, ik wil echt de zekerheid dat hij voldoende drinkt en op mijn borsten vertrouw ik gewoon niet genoeg. Bij mini kwamen we erachter dat ze een paar weken veel te weinig voeding binnen kreeg, en dat was een baby van ruim 4 kilo. Maar ik kan me goed voorstellen dat als het uiteindelijk lukt dat het heel knus en fijn is, en retemakkelijk ook. En wat heerlijk te lezen dat het bij jullie allemaal zo goed gaat! Je geluk spat van het scherm, word er plaatsvervangend happy van!

@Laal, ben je van de trap gedonderd? Dat is schrikken! Gelukkig val je niet snel op je buik, maar een zere rug is ook niet leuk...

@Mard, hoe is het daar?

@Caat, moest zo lachen om je smilies!
Ik ben totaal niet romantisch aangelegd, misschien dat mijn afkeer daar vandaan komt ?
Hey Beng, ik ben ook niet romantisch, maar vind het wel leuk als mijn lief dat is
Ah op die manier. Ik krijg de kriebels (in negatieve zin) van romantische aspiraties van mijn lief. Vind het echt helemaal niks. Geloof dat mijn lief het soms jammer vindt, maar ik zie niks in romantisch gedoe. Gewoon-gewoon is leuk zat.
Hey duft! Dat gehik tegen je anus ja, dat is alleen irritant als t te lang duurt maar niet pijnlijk.

de baby beweegt nog steeds heel erg veel en t is nog steeds idioot pijnlijk. Vind t nu wel een beetje mooi geweest. Doe dan gewoon weeen dan leidt t nog ergens toe.

ik ga nog even verder in mijn boek, terwijl ik om de zoveel tijd een gil geef van de pijn.
Hee Duft, even een vraagje: wanneer hebben jullie aan mini verteld dat ze een broer of zus kreeg? En begreep ze het goed, ook dat ze er zo lang op moest wachten? Ik had het vandaag bijna aan elevmeisje verteld, ik wil het zoooo graag zeggen. Ik ben niet goed in verrassingen.
Goedemorgen!

Nog geen Mardmeisje? Of misschien ook wel, maar geeft Mard de voorkeur aan kijken naar haar mooie kindje boven schrijven op het forum

Ik heb gisteren heel asociaal niet gereageerd op een aantal van jullie .

Laal haar nare val had ik namelijk wel gelezen. Wat zul je geschrokken zijn! Nog beurse billen aan over gehouden? Want dat moet je ook niet hebben als je al niet lekker meer ligt en zit. , voor de schrik.

En Chiek krijgt een extra echo. Kan me voorstellen dat je daar wel even ongerust over bent. Maar als ze echt iets ernstigs zou vermoeden, had ze je wel meteen doorgestuurd voor een echo denk ik en je niet nog een week laten wachten. Waarschijnlijk is het gewoon allemaal ok, net als bij Minie met haar kleine hoofdje. Ook een voor de schrik

En dan kan ik meteen doorgaan met knuffels uitdelen, want Luus heeft ook een vette verdiend . Arme meis, dat die bevalling nu juist bij jou zo lang op zich laat wachten! Zo is zwanger zijn bijna alleen nog maar een lijdensweg. Maar wat zal er straks een last van je afvallen als je die buik kwijt bent. Nog even volhouden (maar dat heb ik al heel vaak geroepen). En wat lief dat jouw lief een ring voor je wil kopen! Misschien krijg je er dan meteen een aanzoek bij

Duft, jouw lief ook al met zo'n mooi gebaar. Ik vind het wel heel lief hoor. Mijn grootmoeder kreeg van haar man ook een sieraad bij ieder kind, steeds iets bijpassends met dezelfde steen (ketting, ring, armband, broche). En mijn tante en nichtje kregen dat op hun beurt ook van hun echgenoten. Maar mijn vader is net zo wars van tradities, conventies en verplichtingen als Beng, dus hij heeft dat nooit gedaan bij mijn moeder. Maar ik dacht dat het een familieding was, maar blijkbaar gebeurt het dus meer.

Oeh Elev, ik kan me zó goed voorstellen dat je het wilt vertellen! Maar wil je dat dan niet samen met Elevman doen, die wil ook vast graag haar gezichtje zien. Een vriendin van mij heeft een dochtertje van 2 en zij heeft het na de termijnecho bij 11 weken al verteld. Ze vind het heel spannend, maar ik geloof dat ze er alleen mee bezig is als je er naar vraagt, dus ze loopt niet al weken zenuwachtig door het huis te stuiteren.

Goed, ik ga eens beginnen met koken (pindasoep, moet eerst bouillon trekken van kip).

Tot later liefies!
Goodmorning...

Mard kom maar op met het goede nieuws! En jij Luus, de nacht ook weer zwanger doorgekomen...

Vannacht trouwens weer best lekker geslapen

Beng...leuk van die paarse tas! Ik vind paars ook een hele mooie kleur...niet dat ik veel paarse kledingstukken heb, maar donkerpaars vind ik echt een prachtige najaarskleur...

Luus, was ontzettend lief van je lief

Elev...kan me echt indenken dat je het Elevmeisje graag wilt vertellen hoor. Ik ben ook ontzettend benieuwd naar haar reactie.

Sproet...fijne dag vandaag!!!

Luus, deze baby beweegt 's nachts ook wel eens zo dat het pijnlijk is, maar dat voel ik dan alleen in mijn buik...ook echt een kramperig gevoel. Meestal ga ik dan ook gelijk even piessen, want een lege blaas scheelt wel bij mij...

De afgelopen twee dagen heb ik trouwens wel ontzettend veel harde buiken...en anders dan anders...nog steeds niet echt pijnlijk, maar wel heel ongemakkelijk. Ze komen nu trouwens ook gewoon wanneer ik heel de avond lekker rustig zit...gisteren om de 10 minuten voor een uurtje of twee...zou dat stilletjes aan wat voorwerk zijn?
Oh en jullie knuffels allemaal erg lief, maar niets aan de hand hoor door die val van de trap...was meer de schrik waardoor ik even ben gaan zitten
Wat sta jij al vroeg in de keuken Sproet! Klinkt heerlijk trouwens die pindasoep. Ik sta eigenlijk alleen zo vroeg te koken voor goulash als ik dat maak. Of juist 's avonds heel laat, dan hebben we gegeten en opgeruimd en dan nog een keer koken alvast voor de volgende dag.

Qua vertellen aan kleine kinderen denk ik dat het heel erg afhangt van de leeftijd (en het kind zelf). Het is wel heeeeeeel lang wachten natuurlijk. Moeilijk hoor. Ik zou het ook willen vertellen omdat ze het zo graag wil.

Wij vinden het nog steeds moeilijk om te vertellen aan mensen en zijn er maar weer meer gestopt. We wachten nu tot na de nekplooimeting (of langer). Van mij hoeft ook niet iedereen het te weten. Goede vrienden weten het nu en de rest hoeft het niet te weten wat mij betreft. Ik vind het gewoon allemaal nog te spannend en ben 1 brok spanning en zenuwen. Kan alle goedbedoelde belangstelling er gewoon niet bij hebben....

Moeilijk uit te leggen, maar zo voelt het voor mij.

Chiek, donderdag echo dus. Ik denk net als sproet dat ze je wel eerder hadden laten komen als er echt reden tot ongerustheid was. Het is vast net als bij minimeisje, gewoon niet goed te voelen/te zien en alles is gewoon goed.

Ben ook heel benieuwd of Mard haar meisje nu in haar armen heeft eindelijk!

En ik hoop dat het vannacht bij Luus ook is begonnen!
Och Beng...ik snap je gevoel wel hoor! Aan de ene kant is het leuk als iedereen op een positieve manier meeleeft, maar aan de andere kant ben je zelf nog te onzeker...Ik heb ook constant gezegd "als alles goed is" "als blijkt dat hij gezond is" enz...Het voelt een beetje als de goden verzoeken zeg maar...
Ik ben idd te onzeker en het wordt alleen maar erger. Het kan nog steeds zomaar mis gaan voor mijn gevoel. Er komen steeds meer angsten bij. O.a. ivm medicatie van Bengman, we zijn toch een soort pioniers. Er zijn gewoon nagenoeg geen mannen met nageslacht die deze medicatie gebruiken. Dus er is ook nooit onderzoek gedaan naar effecten. Kan ook niet als je niemand hebt om te testen. En de artsen hebben wel gezegd dat het wel meevalt met de risico's, maar hoe weten ze dat?! Ik ben gewoon doodsbang dat het fout gaat of dat er iets aan dit kindje mankeert.

Dat ik me zo beroerd voel heeft grotendeels ook te maken met stress. Echt niet alleen de zwangerschapshormonen.
Bengal: ik snap je heel goed... Probeer het per dag te bekijken...elke dag dat het goed gaat, is er een! Het wordt vanzelf nekplooimetingdag ( hou ik mezelf steeds voor mbt 20 week echo) en eerder weet je toch niets...dat werkt bij mij iig en beetje rustgevend...je doet het hartstikke goed meid! Zet m op en volg je gevoel mbt vertellen/enthousiast zijn etc. Het is niet niks!

*sorry voor het inbreken!*
Lief van je Sophy, thanks Maar ik weet idd nu al dat ik straks weer heel erg naar de 20-weken echo ga toeleven en daar ontzettend voor in spanning zit. Daarom ga ik vanaf volgende week acupunctuur doen om te helpen ontspannen want ik zit mezelf zo ontzettend in de weg....
Oh lieverd toch... Ik wou dat ik iets zinnigs kon zeggen tegen, maar ik ben bang dat ik dan alleen maar verval in de cliche-matige lieve dingen waar je misschien helemaal niet op zit te wachten!

Wanneer heb je exact de nekplooimeting? Dat kan toch niet heel lang meer duren? Ik duim met alles wat ik heb!
Sophy, gefeliciteerd met je goede echo...ik hoop dat je er ondanks alles toch van kunt genieten

En ja, ik lees ook altijd met jullie mee...vandaar
Goedemorgen. Zit even lekker rustig aan de eettafel te wachten op broodjes, eitjes en een man die nog lekker ligt te snurken. Even hier buurten dus. Zal proberen een beetje op jullie te reageren

Allereerst Laal, wat een schrik die val van de trap. Hopelijk ben je niet te beurs.

En ik lees dat vlak na mijn vertrek dat het bij Mard toch meer op het echte werk ging lijken. Ben zooooo benieuwd. Had gisteravond laat wel even gespiekt of er al een baby bij was maar nee.

Lees over allemaal lekkere luie dagjes gister. Tegenovergestelde van mijn dag. Maar het was zo gezellig. Eerst met een vriendinnetje en toen bij mijn oppasadres van vroeger. Zo leuk die kinderen kunnen straks op die van ons passen. En twee heel schattige truitjes gekocht voor onze mini bij die leuke winkel in de grote stad. Voor mezelf niet geslaagd maar dat geeft niet want ik had mezelf natuurlijk al wat gegeven via MP.

Die plaatjes van Caat.Geweldig!!!

Oh Sproet veel plezier op je feestje vandaag!!!!

Luus het klinkt misschien heel gek maar die kontpijn van jou lijk ik wel een beetje te herkennen. Is natuurlijk die inieminie versie vergeleken bij die van jou. Maar af en toe als ik van die steken voel in mijn onderbuik dan trekt dat helemaal door naar mijn kont (poepgaatje). Heel raar en naar gevoel. Dusse dikke voor jou want kan me voorstellen dat het bij jou echt retepijn doet.

Even posten....
Dan doe je het toch hartstikke goed Beng? Je leeft van spannend punt naar spannend punt, wat heel normaal is in jouw situatie, en zorgt ook nog eens heel goed voor jezelf en je kindje door ontspanning te zoeken. Petje af en ik duim heel hard voor jullie!

Tanx Lalie! Het is een bijzondere tijd zo, maar ik probeer zeker zoveel mogelijk te genieten! Maar vind het, net als Bengal, ook nog heel erg spannend....
Aaaaah wat lief van Luuslief dat ie een mooi cadeau voor je wilt kopen. Ik vind dat ook wel wat hebben hoor. En ik zou het zeker heel leuk vinden als Pienman dat zou doen maar ik vind niet dat ik het mag verwachten. Misschien dat mijn moeder eens een hint kan laten vallen. Die heeft dat toen wel gekregen van mijn paps. Maar ik heb sowieso een heel attente vader.

Dat van de extra echo van Chiek heb ik ook even gemist volgens mij. Het is ook lang zo leuk niet dat bijlezen en dan reageren maar ja het is even niet anders. Maar gelukkig is ie al snel en dan kun je weer lekker naar haar zwaaien. Komt vast goed.

Elev kun je je mond nog houden? Lijkt me ook heel moeilijk. Maar waarschijnlijk zit er wel wat in wat Sproet zegt over die vrienden met een kindje van 2. Maar goed misschien zit Elevmeisje wel anders in elkaar natuurlijk.

Beng ik snap je gevoel zo. Ik denk iedereen hier wel. Net wat Laal zegt je wilt de goden niet verzoeken. Ik durf er nu wel meer in te geloven maar ook nu is het nog wel spannend. Maar in het begin vond ik het ook heel eng en je had me moeten zien bij die 12 weken echo. Ik ging kapot van de zenuwen. En toen we het wel aan allemaal mensen gingen vertellen vond ik dat weer heel eng, net als het eerste kleertje kopen. Maar dat lijkt nu wel over gelukkig. Wanneer heb je ook alweer de nekplooimeting?

Nog even ego dan, we hebben gister allemaal verwen cadeautjes gekregen. Echt heel leuk. Buik-olie en voetenverwen dingen en Pienman een boekje speciaal voor 'zwangere' mannen. Zo leuk!!! En een hele zak positie kleding. Moet ik nog goed in kijken maar wel alvast heel handig.

Nou ga nu echt Pienman uit zijn bed trekken. Ons ontbijt is nu toch echt lunch geworden. En dan klussen in huis.
Haai, daar ben ik weer (met baby binnen).

Sjonge jonge wat een avond en wat een pijn. Heb lopen zuchten, steunen, kreunen, puffen en pijn gehad, maar geen baby ervoor terug gekregen.

Anyway, ik heb lief uiteindelijk gesmst en gevraagd offie naar huis kwam, en toen ie thuis was, was ineens álle pijn weg.

Wel prettig, want zo kon ik iig slapen, maar ik had me op het laatst wel op ingesteld dat de bevalling was begonnen.

Nouja, ik zie wel wanneer ie komt...

Mardie! Ben benieuwd of het bij jou nu wel gelukt is zeg! Jullie kind neemt wel écht alle tijd hè?

Beng moppie, wat een onzekerheid. Ik kan het me heel goed voorstellen dat je je daar zorgen over kan maken. Ik vraag me dat pas de laatste weken af (is het kindje wel écht gezond, zit alles erop en erin en eraan. Mist het geen oortje ofzo? programmafoutjes enzo). En als zo weinig mannen die medicatie slikken en daar nooit onderzoek naar gedaan is, hoe groot zijn de kansen dan en hoe betrouwbaar zijn de woorden van de artsen dan over de gezondheid van jullie kindje. Moeilijk hè? Je weet het niet en bij de 20 weken echo zal een hoop gecontroleerd worden wat weer rust geeft, maar dat duurt voor jullie nog wel eventjes. Eerst de NT meting iig. Maar inderdaad een goede keus om iemand (of iets) erbij te halen die (of dat) je kan laten ontspannen. Want met continue stress hierover rondlopen is ook niet goed natuurlijk voor je kindje. Dikke knuffel voor je:

Trouwens, ik herinner me nu ineens dat mijn moeder ook een sieraad had gekregen van mijn vader toen zij mij en mijn broer baarde. Ze had een armbandje en bij mij en bij mijn broer's geboorte kwam er een frutseltje aan te hangen (bedeltje? het heette een bedelarmbandje jah.. waarom heet dat zo eigenlijk?).

Elev, wat gaat het leuk worden hè, elevmeisje vertellen dat ze een broertje of zusje krijgt! Maar mennnnn, ik vind een zwangerschap al ééuwig duren en ben het wachten op die kleine zat, laat staan hoe lang het moet duren voor een klein meisje! Ben het ook met Beng eens, het hangt ook van het kind af (hoé ongeduldig is elevmeisje?) en de leeftijd. Daarnaast zou ik proberen het de eerste weken nog uit te stellen, ivm miskraamkansen én zo de wachttijd voor het kind te verkorten.

Vandaag wordt een hete dag hè?

Vind het nu wel lekker buiten in de schaduw. Ik ga weer mijn boekje lezen, lekker chillen vandaag.

Ciao!
Toch lastig Luus dat je niet in kunt schatten of het nou een klein beetje begonnen is of niet. Gelukkig heb je nog wel wat kunnen slapen.

Oh en een bedelarmbandje heet zo omdat er bedeltjes aan horen te hangen. Je had het helemaal goed hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven