Mode & Beauty alle pijlers

Goede oogpotlood

29-01-2026 10:42 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zoek tips voor een goede oogpotlood. Een mooie droge die niet uitloopt of te vettig is.
Ik zet een lijntje op het bovenste/ binnenste ooglid en dit geeft dan altijd af op het onderste ooglid. Vind ik lelijk. Natuurlijk is dat vochtig maar ik hoop een goed potlood te vinden die toch niet afgeeft.
Ik gebruik daarvoor een vloeibare eyeliner, die blijft wel zitten. Alle kohlpotloden die ik heb geprobeerd smeren uit en verdwijnen.
Le crayon kohl van Lancôme :heart:

Dit is echt het allerbeste oogpotlood ooit. Ik heb talloze alternatieven geprobeerd maar deze brengt perfect aan, is droog en loopt nooit uit, en zit als een huis. Wel duur maar ik gebruik hem dagelijks en doe anderhalf jaar met zo’n potlood. Vroeger had ik een zwarte, nu een bruine. Dit is het enige make-up product dat ik sowieso de rest van mijn leven blijf gebruiken, omdat er geen betere is.

https://www.notino.nl/lancome/le-crayon ... gKbRfD_BwE
Ik gebruik al jaren die van de HEMA en dan die je omhoog kunt draaien. Bij mij blijft die heel goed zitten.
L'oyé. De enige die ik ooit gevonden heb die wél blijft zitten.
Oh, absoluut de double wear van Estee Lauder. Ik heb zelf ook honderdduizend merken geprobeerd maar deze wint met stip. https://www.zalando.nl/estee-lauder-dou ... NHEALw_wcB
Ik gebruik ook eentje van de HEMA.

https://www.hema.nl/mooi-gezond/make-u ... 10239.html
apiejapie schreef:
29-01-2026 16:01
L'oyé. De enige die ik ooit gevonden heb die wél blijft zitten.
Wilde ik net zeggen.
Het nadeel van die opdraai-potloden vind ik dat de punt na een paar keer gebruiken al stomp wordt. Ik wil een scherpe punt, dus een potlood dat je kunt slijpen. Zoals die van Lancôme, dus :)
Claire45 schreef:
29-01-2026 12:49
Le crayon kohl van Lancôme :heart:

Dit is echt het allerbeste oogpotlood ooit. Ik heb talloze alternatieven geprobeerd maar deze brengt perfect aan, is droog en loopt nooit uit, en zit als een huis. Wel duur maar ik gebruik hem dagelijks en doe anderhalf jaar met zo’n potlood. Vroeger had ik een zwarte, nu een bruine. Dit is het enige make-up product dat ik sowieso de rest van mijn leven blijf gebruiken, omdat er geen betere is.

https://www.notino.nl/lancome/le-crayon ... gKbRfD_BwE
Deze! Ik zag de topic titel staan en dacht meteen aan mijn Lancôme knol potlood. Zo’n aanrader! En ik doe er echt lang mee.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
De HEMA stempelt bij mij dus alles onder.

Ga eens jullie tips opzoeken, dank!!
Ik heb een potlood van Bobbi Brown (waterproof) waar ik erg blij mee ben.
Nu we het toch over oogpotloden hebben: hoe werkt dat dan met een opdraai-potlood als de punt stomp wordt? Wat onvermijdelijk is, het scherpe puntje slijt er binnen een paar dagen af en dan houd je een soort viltstift over, met een botte en afgevlakte punt.

Teken je dan noodgedwongen maar een dikkere lijn? Dat vind ik niet mooi, ik wil het lijntje heel precies trekken en niet zo’n vet aangezette streep boven (of onder!) mijn oog tekenen. Of is er een manier om zo’n potlood scherp te houden?
Tester minerale oogschaduw bestellen? Mintenz heeft testers.

Met een stevig schuin afgesneden kwastje opzetten (wingliner).
Ik begrijp niet helemaal waar je je lijntje zet, en waar het precies afgeeft?
Vivamensje schreef:
30-01-2026 05:45
Ik begrijp niet helemaal waar je je lijntje zet, en waar het precies afgeeft?
Ik denk dat ze bovenste waterlijn bedoelt en dat het afgeeft op de onderste waterlijn.
Ik ben dan van zoeva!!
Claire45 schreef:
30-01-2026 00:45
Nu we het toch over oogpotloden hebben: hoe werkt dat dan met een opdraai-potlood als de punt stomp wordt? Wat onvermijdelijk is, het scherpe puntje slijt er binnen een paar dagen af en dan houd je een soort viltstift over, met een botte en afgevlakte punt.

Teken je dan noodgedwongen maar een dikkere lijn? Dat vind ik niet mooi, ik wil het lijntje heel precies trekken en niet zo’n vet aangezette streep boven (of onder!) mijn oog tekenen. Of is er een manier om zo’n potlood scherp te houden?
Veel van dat soort potloden hebben een klein puntenslijpertje aan de onderkant van het potlood. Moet je even het dopje aan de onderkant eruit trekken, daar zit het aan vast (het zit verborgen in het potlood dus).
freekenkaat schreef:
29-01-2026 14:38
Ik gebruik al jaren die van de HEMA en dan die je omhoog kunt draaien. Bij mij blijft die heel goed zitten.
Yup, die gebruik ik ook al jaren. Meestal koop ik er twee tegelijk en dan kan ik weer even voort.
Ik zet het lijntje eerste met een donkerbruine oogschaduw, als ondergrondje zeg maar, en dan met het potlood erover heen.
En dan nog een beetje oogschaduw om het te fixeren, het lijntje wat zachter te maken.
Ik wil niet veel zeggen maar je mag blij zijn dat het regent want als je niet blij bent dan regent het ook.
kweepeer schreef:
30-01-2026 11:23
Veel van dat soort potloden hebben een klein puntenslijpertje aan de onderkant van het potlood. Moet je even het dopje aan de onderkant eruit trekken, daar zit het aan vast (het zit verborgen in het potlood dus).
Ah! :idee:
Charlie591 schreef:
30-01-2026 06:26
Ik denk dat ze bovenste waterlijn bedoelt en dat het afgeeft op de onderste waterlijn.
Ja inderdaad, thanks.
Vandaag Max Factor aanbieding van 1+1 bij een drogist hier. Heb meteen 2 oogpotloden gekocht. Ben benieuwd morgen!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven